Відмітними рисами системи фармацевтичної допомоги з'явилися: Відмітними рисами системи фармацевтичної допомоги з'явилися



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.



Відмітними рисами системи фармацевтичної допомоги з'явилися:

  • Відмітними рисами системи фармацевтичної допомоги з'явилися:

  • • новий тип взаємин - "терапевтичні взаємини" у ланцюжку лікар - фармацевтичний працівник - пацієнт;

  • • участь фахівця з вищим фармацевтичним утворенням у керуванні лікувальним процесом, а саме, обґрунтування вибору необхідних лікарських препаратів, консультування і навчання пацієнтів, моніторинг і оцінка результатів лікарської терапії.

  • • досягнення клінічних результатів при оптимальних економічних витратах;



• удосконалювання системи розподілу лікарських препаратів (повне керування якістю, соціальна фармація й ін.);

  • • удосконалювання системи розподілу лікарських препаратів (повне керування якістю, соціальна фармація й ін.);

  • • оптимізація інформації про лікарські препарати для населення (удосконалювання її форми і змісту на етикетках, інформації для споживачів).



Радою Міжнародної фармацевтичної федерації (FIP - International Pharmaceutical Federation) у 1998 р. розроблена декларація, у якій фармацевтична допомога розглядається як відповідальне надання фармакотерапії з метою досягнення визначених результатів по поліпшенню або збереженню якості життя пацієнта, а також як процес співробітництва, спрямований на запобігання або ж на виявлення і рішення проблем, що стосується здоров'я і використання лік. При цьому лікарі і фармацевтичні працівники виконують взаємодоповнюючі і взаимопідтримуючі функції в досягненні поставлених цілей.

  • Радою Міжнародної фармацевтичної федерації (FIP - International Pharmaceutical Federation) у 1998 р. розроблена декларація, у якій фармацевтична допомога розглядається як відповідальне надання фармакотерапії з метою досягнення визначених результатів по поліпшенню або збереженню якості життя пацієнта, а також як процес співробітництва, спрямований на запобігання або ж на виявлення і рішення проблем, що стосується здоров'я і використання лік. При цьому лікарі і фармацевтичні працівники виконують взаємодоповнюючі і взаимопідтримуючі функції в досягненні поставлених цілей.



Фармацевтична допомога

  • Фармацевтична допомога

  • це діяльність, що має на меті, по-перше, забезпечення населення і конкретно кожної людини всіма товарами аптечного асортименту і, по-друге, надання науково-консультаційних послуг медичному персоналові й окремим громадянам з питань вибору найбільш ефективних і безпечних лікарських засобів і інших предметів аптечного асортименту, способів їхнього збереження, використання, порядку придбання.



Основні підсистеми фармацевтичної допомоги:

  • Основні підсистеми фармацевтичної допомоги:

  • • контроль і нагляд за фармацевтичною діяльністю;

  • • державна стандартизація, реєстрація і сертифікація;

  • • створення і відтворення товарів аптечного асортименту;

  • • промислове виробництво й аптечне виготовлення;

  • • доведення товарів від виробника до споживача;

  • • інформація і консультування;

  • • безперервне фармацевтичне утворення;

  • • захист прав споживачів.



Фармацевтична діяльність - діяльність, здійснювана підприємствами оптової торгівлі й аптечних установ у сфері звертання лікарських засобів, що включає оптову і роздрібну торгівлю лікарськими засобами, виготовлення лікарських засобів.

  • Фармацевтична діяльність - діяльність, здійснювана підприємствами оптової торгівлі й аптечних установ у сфері звертання лікарських засобів, що включає оптову і роздрібну торгівлю лікарськими засобами, виготовлення лікарських засобів.

  • Фармацевтична етика - це сукупність неформальних норм морального поводження фармацевтичних працівників при виконанні ними своїх обов'язків стосовно суспільства, конкретному пацієнтові, один одному, контактним групам людей (медичні працівники, що контролюють органи й ін.).



Керуючись принципами гуманізму і милосердя, основами законодавства

  • Керуючись принципами гуманізму і милосердя, основами законодавства

  • про охорону здоров'я громадян, документами Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВІЗ) і Міжнародної фармацевтичної федерації (FIP - Federation International Pharmaceutical), а також усвідомлюючи високу роль і моральну відповідальність фахівців фармацевтичної професії перед суспільством за свою діяльність, Російська фармацевтична асоціація прийняла в 1995 р. Етичний кодекс російського фармацевта.



У 1997 р. на нараді ВІЗ за участю представників FIP по проблемі "Підготовка майбутніх фармацевтів: розробка навчальних програм" (Ванкувер, Канада) були сформульовані сучасні вимоги до фахівців галузі, що одержали назву "Фармацевт 7 зірочок", що також відбивають значимість особистісних характеристик.

  • У 1997 р. на нараді ВІЗ за участю представників FIP по проблемі "Підготовка майбутніх фармацевтів: розробка навчальних програм" (Ванкувер, Канада) були сформульовані сучасні вимоги до фахівців галузі, що одержали назву "Фармацевт 7 зірочок", що також відбивають значимість особистісних характеристик.

  • Згідно з цими вимогами фармацевт (провізор):

  • • працівник системи охорони здоров'я, член команди;

  • • здатний приймати відповідальні рішення;

  • • фахівець з комунікації, посередник між лікарем і пацієнтом;

  • • готовий до лідерства в інтересах суспільства;

  • керівник, здатний керувати ресурсами й інформацією;

  • • готовий учитися все життя;

  • • наставник, що бере участь у підготовці молодих фармацевтів (провізорів).



Психологи відзначають, що майже в 80% випадків думка про людину складається по першому враженню. Білосніжний накрохмалений халат, скромна зачіска, зовнішня підтягнутість і акуратність, охайність і скромність співробітника аптеки створюють передумови для встановлення довірчих відносин із клієнтами.

  • Психологи відзначають, що майже в 80% випадків думка про людину складається по першому враженню. Білосніжний накрохмалений халат, скромна зачіска, зовнішня підтягнутість і акуратність, охайність і скромність співробітника аптеки створюють передумови для встановлення довірчих відносин із клієнтами.

  • Поводження

  • Необхідно пам'ятати, що хворим властиві дратівливість і сугестивність, підвищена вимогливість і уразливість. Тому при спілкуванні з ними варто виявляти максимум чуйності, уваги і такту.



Нерідко і слово лікує,

  • Нерідко і слово лікує,

  • тому важливо не тільки, що, але і як сказати. Необдумане слово може підірвати довіра хворого до фармацевта, нанести психічну травму, що стане причиною ятрогенного захворювання. Інформуючи хворих про порядок прийому препарату, варто уникати вживання складних медичних термінів. Треба говорити зрозуміло і в міру голосно, а літнім основні положення необхідно повторювати кілька разів.



Викладення ліків повинне бути не тільки професійною з погляду мерчандайзинга, але і коректної з погляду професійної етики. Зокрема, не можна виставляти на огляд препарати, що відпускаються по рецепті лікаря.

  • Викладення ліків повинне бути не тільки професійною з погляду мерчандайзинга, але і коректної з погляду професійної етики. Зокрема, не можна виставляти на огляд препарати, що відпускаються по рецепті лікаря.

  • Естетичне оформлення лікарських засобів

  • З метою зміцнення віри хворого в призначений лікарський засіб необхідно приділяти увагу його оформленню. Неправильне оформлення, непривабливий вид экстемпоральной форми може викликати сумнів у її якості.



Це може благотворно впливати на динаміку захворювання і його лікування. Хворі часто прагнуть довідатися свій діагноз. Не рекомендується називати захворювання, досить указати лише симптоматичну дію лікарського засобу.

  • Це може благотворно впливати на динаміку захворювання і його лікування. Хворі часто прагнуть довідатися свій діагноз. Не рекомендується називати захворювання, досить указати лише симптоматичну дію лікарського засобу.

  • Роз'яснення правил прийому лікарських засобів

  • При відпустці лікарського засобу аптечний працівник повинний докладно пояснити, як його зберігати в домашніх умовах, як і коли приймати, чим запивати, який дотримувати режим прийому.



Фармацевт повинний усіляко підтримувати авторитет лікаря для збереження віри пацієнта в ефективність лікарського засобу. У його присутності неприпустиме висловлення критичних зауважень на адресу лікаря або вираження сумнівів у доцільності призначення. Не слід також повідомляти клієнтові аптеки про помилку в рецепті: необхідно знайти спосіб виправити неї без його ведена.

  • Фармацевт повинний усіляко підтримувати авторитет лікаря для збереження віри пацієнта в ефективність лікарського засобу. У його присутності неприпустиме висловлення критичних зауважень на адресу лікаря або вираження сумнівів у доцільності призначення. Не слід також повідомляти клієнтові аптеки про помилку в рецепті: необхідно знайти спосіб виправити неї без його ведена.



Аптечний працівник повинний мати високий рівень професійної підготовки: добре знати фармацію й основи клінічної фармакології, орієнтуватися в різних розділах клінічної медицини, щоб уміти дати кваліфіковану консультацію лікареві.

  • Аптечний працівник повинний мати високий рівень професійної підготовки: добре знати фармацію й основи клінічної фармакології, орієнтуватися в різних розділах клінічної медицини, щоб уміти дати кваліфіковану консультацію лікареві.

  • Удосконалювання знань і методів роботи - один з головних деонтологічних принципів, тому що від кваліфікації провізора залежить здоров'я людини.



Часто хворі прагнуть придбати широко рекламовані засоби, ґрунтуючись на знаннях, отриманих зі ЗМІ або від знайомих. Задача фармацевта в такому випадку полягає в тому, щоб у доступній формі розповісти про показання і протипоказання до застосування ліків, нагадати про шкоду самолікування.

  • Часто хворі прагнуть придбати широко рекламовані засоби, ґрунтуючись на знаннях, отриманих зі ЗМІ або від знайомих. Задача фармацевта в такому випадку полягає в тому, щоб у доступній формі розповісти про показання і протипоказання до застосування ліків, нагадати про шкоду самолікування.

  • Провізор не повинний підмінювати лікаря, пропонуючи ліки за своїм розсудом. Не знаючи індивідуальних особливостей організму клієнта, наявності супутніх захворювань, можна нанести шкода його здоров'ю.



Якщо у вас немає необхідних хворому ліків,

  • Якщо у вас немає необхідних хворому ліків,

  • варто повідомити йому адреси або телефони найближчих аптек, телефони довідкових служб (можна вивісити об'яву з такою інформацією). Подзвонивши в довідкову службу або сусідню аптеку і довідавшись про наявність потрібного клієнтові ліки, провізор тим самим допомагає йому заощадити час і сили, що особливо важливо для літніх.

  • Необхідно періодично закріплювати, обновляти знання деонтології, зокрема, розбирати конкретні ситуації, що зустрічаються в практиці аптечних установ, розглядаючи них з погляду фармацевтичної етики.



Фармацевтична етика виникла з відкриттям перших аптек і з появою перших фармацевтів. У Росії це відбулося наприкінці XVI в., а через два сторіччя, у 1789 р., з метою регламентації аптечної діяльності був виданий Аптекарський статут, що ввійшов у звід законів Російської імперії, у положеннях якого визначалися й етичні норми поводження аптекаря, і моральні вимоги до його особистості. Наприклад, ухвалювалося, що "аптекар, добрий громадянин, що вірно зберігає присяжна посада, повинний бути митецький, чесний, совісний, розсудливий.

  • Фармацевтична етика виникла з відкриттям перших аптек і з появою перших фармацевтів. У Росії це відбулося наприкінці XVI в., а через два сторіччя, у 1789 р., з метою регламентації аптечної діяльності був виданий Аптекарський статут, що ввійшов у звід законів Російської імперії, у положеннях якого визначалися й етичні норми поводження аптекаря, і моральні вимоги до його особистості. Наприклад, ухвалювалося, що "аптекар, добрий громадянин, що вірно зберігає присяжна посада, повинний бути митецький, чесний, совісний, розсудливий.



З принципів "декларативності" і "добровільності", а також з історії виникнення професійно-етичних кодексів випливає, що вони можуть бути прийняті всілякими неурядовими організаціями (асоціаціями, суспільствами, союзами, лігами і т.д.), що поєднують та або інша кількість фармацевтичних установ або самих фармацевтів. Розробка і прийняття до добровільного виконання документа, що не є нормативним актом, є правом будь-якого співтовариства людей або підприємств.

  • З принципів "декларативності" і "добровільності", а також з історії виникнення професійно-етичних кодексів випливає, що вони можуть бути прийняті всілякими неурядовими організаціями (асоціаціями, суспільствами, союзами, лігами і т.д.), що поєднують та або інша кількість фармацевтичних установ або самих фармацевтів. Розробка і прийняття до добровільного виконання документа, що не є нормативним актом, є правом будь-якого співтовариства людей або підприємств.



У рішення такої актуальної проблеми, як регулювання етичних норм і принципів професійного поводження фармацевтичних працівників, внесла свій внесок і Міжнародна фармацевтична федерація (FIP), що працює в тісному контакті з ВОЗ. FIP, сама авторитетна міжнародна неурядова фармацевтична організація, поставила перед собою задачу створення етичного кодексу, що послужив би моделлю для національних фармацевтичних суспільств. Розроблений робочою групою FIP по публічній політиці документ "Code of Ethics for Pharmacists" був схвалений на Раді цієї організації в 1997 р.

  • У рішення такої актуальної проблеми, як регулювання етичних норм і принципів професійного поводження фармацевтичних працівників, внесла свій внесок і Міжнародна фармацевтична федерація (FIP), що працює в тісному контакті з ВОЗ. FIP, сама авторитетна міжнародна неурядова фармацевтична організація, поставила перед собою задачу створення етичного кодексу, що послужив би моделлю для національних фармацевтичних суспільств. Розроблений робочою групою FIP по публічній політиці документ "Code of Ethics for Pharmacists" був схвалений на Раді цієї організації в 1997 р.



За останні десятиліття стараннями безлічі розроблювачів поступово склалася зразкова схема написання текстів етичних кодексів, інакше кажучи, їхня модельна конструкція. Переважну більшість сучасних ЭКФ складаються з двох компонентів: вступної частини або преамбули і принципів (у деяких кодексах - цінностей або заяв).

  • За останні десятиліття стараннями безлічі розроблювачів поступово склалася зразкова схема написання текстів етичних кодексів, інакше кажучи, їхня модельна конструкція. Переважну більшість сучасних ЭКФ складаються з двох компонентів: вступної частини або преамбули і принципів (у деяких кодексах - цінностей або заяв).

  • Місія кодексів FIP і APh полягає в тому, щоб декларувати фундаментальні принципи професії, засновані на моральних зобов'язаннях і цінностях, що могли б стати керівництвом для фармацевтів у їхніх відносинах із суспільством.



Основним обов'язком фармацевта є турбота про благо кожного пацієнта.

  • Основним обов'язком фармацевта є турбота про благо кожного пацієнта.

  • Фармацевт виявляє однакове відношення до всіх пацієнтів.

  • Фармацевт поважає право пацієнта на волю вибору способу лікування.

  • Фармацевт поважає і захищає право пацієнта на конфіденційність.

  • Фармацевт співробітничає з колегами й іншими фахівцями і поважає їхню систему цінностей і професійні здібності.



6. У своїх професійних взаєминах фармацевт виявляє чесність і надійність.

  • 6. У своїх професійних взаєминах фармацевт виявляє чесність і надійність.

  • 7. Фармацевт служить кожній людині окремо і суспільству в цілому.

  • 8. Фармацевт підтримує і постійно розвиває свої професійні знання і навички.

  • 9. Фармацевт зобов'язаний забезпечити безперервність надання фармацевтичних послуг у випадку виникнення робітників суперечок, закриття аптеки або конфлікту на основі особистих переконань.



Ціль етичних критеріїв — створення підтримки і сприяння в проведенні медико-санітарної допомоги шляхом раціонального використання лікарських препаратів.

  • Ціль етичних критеріїв — створення підтримки і сприяння в проведенні медико-санітарної допомоги шляхом раціонального використання лікарських препаратів.

  • Дані критерії відбивають загальні принципи етичних норм, що уряди можуть адаптувати до своїх національних систем у відповідності до політичних, культурних і соціальних умов, з огляду на особливості в області утворення, науки і техніки, законодавства, а також структуру захворюваності населення, лікувальні традиції і рівень розвитку системи охорони здоров'я в цілому.



ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка