Відродження культу сім′Ї, моральних норм та традицій



Дата конвертації09.06.2016
Розмір445 b.



ВІДРОДЖЕННЯ КУЛЬТУ СІМ′Ї, МОРАЛЬНИХ НОРМ ТА ТРАДИЦІЙ

  • ВІДРОДЖЕННЯ КУЛЬТУ СІМ′Ї, МОРАЛЬНИХ НОРМ ТА ТРАДИЦІЙ

  • Мета: Психолого-педагогічна освіта та підтримка молодої родини, майбутніх батьків

  • Зроблено:

  • Зібрані матеріали з даної проблеми, оформлено тематичні папки для інформаційного забезпечення.

  • Призначено відповідальною за даний напрямок роботи психолога Митропан Т.О.

  • Розроблено тематику засідань групи підтримки молодої родини, цикл бесід та лекцій по допологовому супроводу сім′ї.

  • Створено буклети та публікації із вищеозначеної проблеми, які розповсюджені в РАГС, дитяче поліклінічне відділення, кабінети планування сім′ї, центр матері.

  • Налагоджена співпраця з ДНЗ “Пролісок”

  • Налагоджено роботу сторінки шкільного сайту “На замітку молодій родині”



Заплановано:

  • Заплановано:

  • співпраця медсестри школи з працівником кабінету допологової підготовки матерів;

  • постійне поповнення матеріалів з даного питання через ресурси Інтернет, періодичну пресу, обмін досвідом;

  • створення банку даних молодих родин та майбутніх матерів по мікрорайону школи.

  • постійний супровід сторінки сайту “На замітку молодій родині” новими матеріалами.

  • налагодження занять групи підтримки майбутніх батьків.

  • участь представників школи у навчанні, яке буде організоване районним ІМЦ спільно зі спеціалістами центральної районної лікарні для вихователів та вчителів ЗНЗ з метою впровадження курсу «Допологова педагогіка» для здійснення педагогічного супроводу дитини до її народження (у травні 2013)



Розроблено перспективні проекти

  • Портфоліо учня початкової школи

  • Портфоліо учня основної школи

  • Досьє учня



Мотивація

  • Мотивація — це інтереси, потреби, прагнення, емоції, переконання, ідеали, установки, які спонукають людину до діяльності.

  • Мета: Активізація пізнавальної активності, прагнення до саморозвитку, самовдосконалення, набуття чітких переконань навчатися протягом життя;

  • вироблення в учня навчальної ініціативи й любові до навчання, спонукання його діяти з максимальною енергією в різних навчальних ситуаціях.



Зовнішня мотивація - виникає під впливом і тиском зовнішніх імпульсів - вимог, наказів, примусів, викликає зовнішній дискомфорт (людина зобов'язана виконувати чиюсь волю). До зовнішньої мотивації відносяться завжди мотиви: соціальні, оціночні, на результат і т.п.

  • Зовнішня мотивація - виникає під впливом і тиском зовнішніх імпульсів - вимог, наказів, примусів, викликає зовнішній дискомфорт (людина зобов'язана виконувати чиюсь волю). До зовнішньої мотивації відносяться завжди мотиви: соціальні, оціночні, на результат і т.п.

  • Внутрішня мотивація - виникає «зароджується» під впливом внутрішнього комфорту (людина діє, щоб отримати внутрішнє задоволення, отримати позитивний психічний стан). Діяльність організовується за власною ініціативою, не залежить від чужої волі. Мотиви: внутрішнє задоволення, інтерес.



Чинники зниження мотивації

  • неправильний підбір вчителем навчального матеріалу, що призводить до недовантаження чи перевантаження школярів;

  • невміння будувати стосунки з учнями;

  • недостатньо диференційований підхід вчителя;

  • низький рівень знань школяра;

  • не сформованість прийомів самостійної роботи в учня;

  • негативні приклади товаришів, що мають вплив на дитину;

  • неадекватна самооцінка учня;

  • стійка спрямованість учня на які-небудь види позашкільної діяльності, де дитина більш успішна;

  • переживання, що не пов'язані з навчальною діяльністю; (родина, однолітки);

  • особливості розвитку учнів: вікові, статеві, індивідуальні;

  • негативне (байдуже) ставлення вчителя до учня;

  • брак особистісної значущості предмета;

  • непродуктивність учбової діяльності;

  • нерозуміння (неприйняття) мети навчання;

  • страх перед школою.



Зрозуміло, цікаво, доступно викладати свій предмет

  • Зрозуміло, цікаво, доступно викладати свій предмет

  • Знати вікові, індивідуально – психологічні особливості дитини, її темперамент, тип сприйняття та мислення, родинне оточення учня.

  • Бути тактовним, ерудованим, творчим, артистичним, привабливим.

  • Удосконалювати свою педмайстерність, знання зі свого предмету;

  • Пов’язувати знання з реальним світом;

  • Привчати дитину до аналізу і порівняння своїх особистих результатів та досягнень; створювати ситуацію успіху.

  • Не нав'язувати навчальної мети “зверху”, лише спільна робота вчителя та учня.

  • Уникати покарань та часових обмежень;

  • Знати, враховувати вікові та індивідуальні особливості дитини



На уроці здійснюється мотивація навчально-пізнавальної діяльності шляхом:





Для підвищення мотивації вчителями школи здійснюється та впроваджується:

  • Вивчення вікових та індивідуальних особливостей дитини; (Зібрані матеріали, оформлені тематичні папки)

  • Повторення основ психології з тем “Увага”, “Мислення”, Пам’ять”, “Темперамент”, “Сприйняття” тощо. (Зібрані матеріали, оформлені тематичні папки);

  • Ознайомлення з новими технологіями навчально-виховного процесу (Зібрані матеріали, створено презентації);

  • Реалізація проекту “Обдарованість” (Оформлені матеріали для роботи, створено базу даних, розроблено методичні рекомендації для вчителів та батьків);

  • Запроваджено конкурси ”Зірковий клас”, “Учень року”

  • Відбулися загальношкільні науково-методичні семінари:

  • у грудні 2012 р. “Підвищення рівня знань учнів, вироблення стійкої внутрішньої мотивації до навчання”;

  • у січні 2013 р. “Вироблення власної методики стимулювання дитини до навчання протягом всього життя”;

  • У лютому 2013 р. “Технологій навчання в Новій школі: теорія та практика.”



Заплановано:

  • Створити:

  • банк даних дітей, які потребують корекції відхилень у розвитку особистості. (у співпраці з ПМПК)

  • Провести:

  • консультативно-методичну допомогу дітям з особливими освітніми потребами та батькам, які їх виховують, педагогам. (Квітень 2013)

  • практичне заняття з елементами тренінгу для педагогічних працівників на тему «Формування навичок позитивної педагогіки» (Березень 2013)

  • спільно з учнями, батьками, громадськістю круглий стіл “Створення ситуації успіху…” (Березень 2013)

  • Впроваджувати: новітні та різноманітні форми, методи та технології навчання.

  • Вивчати: досвід колег, науковців з даного питання; інформаційне-методичне забезпечення.



Індивідуалізація

  • Індивідуалізація навчання передбачає 



Чому важливо знати, яким чином учень сприймає інформацію?

  • На уроці вчитель може представляти інформацію дітям, використовуючи всі канали сприйняття: і зір, і слух, і кінестетичний канал. Тоді у кожного з них є шанс засвоїти хоча б частину цих повідомлень.

  • Від того, який канал у дитини ведучий, залежить освоєння багатьох важливих навичок. Наприклад, читання або писання.

  • Особливості розумової роботи істотно відрізняються (наприклад, рівень відволікання, особливості запам'ятовування...).

  • Якщо вчитель знає, до якої категорії відноситься їх учень, їм легше будувати з ним стосунки. Багато що стає зрозумілим: чому виникають проблеми з дисципліною, як правильно заохочувати дитину або робити їй зауваження.



Особливості сприйняття

  • Залежно від особливостей сприйняття і переробки інформації людей умовно можна розділити на три категорії:

  • Візуали - люди, які сприймають більшу частину інформації за допомогою зору.

  • Аудіали - ті, хто в основному отримує інформацію через слуховий канал.

  • Кінестетики - люди, які сприймають більшу частину інформації через інші відчуття (нюх, дотик та ін.) і за допомогою рухів.







  • Особливості уваги

  • Кінестетику взагалі важко концентрувати свою увагу і її можна відвернути чим завгодно;

  • аудіал легко відволікається на звуки;

  • візуалу шум практично не заважає.

  • Особливості запам'ятовування

  • Візуал пам'ятає те, що бачив, запам'ятовує картинами.

  • Аудіал - те, що обговорював; запам'ятовує слухаючи.

  • Кінестетик пам'ятає загальне враження. Запам'ятовує рухаючись.



Типи мислення (компетентності)

  • 1. Важливо не забувати про різні типи компетентностей:

  • мовний

  • логіко-математичний

  • музичний

  • кінестичний (моторний)

  • міжособистісний (соціальний)

  • внутріособистісний (інтуїтивний)

  • 2. Робота з обдарованими (розроблено методичні рекомендації для батьків, вчителів; зібрані матеріали)

  • 3. Робота з батьками

  • 3.1. розроблено методичні рекомендації щодо:

  • Пропагування культу сім′ї на уроках базових дисциплін та під час проведення позакласної роботи;

  • Розвитку потенціалу обдарованої дитини

  • 3.2. Зібрані матеріали щодо співпраці батьків та вчителів за напрямками “Мотивація”, “Індивідуалізація”

  • 3.3. Проведено тематичні анкетування.



Визначення типу компетентностей



Діяльнісна картка класу



Мовний тип



Логіко-математичний тип



Візуально-просторовий тип



Музичний тип



Кінестетичний (моторний) тип



Міжособистісний (соціальний) тип



Внутріособистісний (інтуїтивний) тип



Кроки до продуктивного викладання



Реалізовується впровадження методики багаторівневих завдань з адаптацією для кожного учня

  • Реалізовується впровадження методики багаторівневих завдань з адаптацією для кожного учня

  • за Границькою А. С.

  • 1 частина уроку – робота з класом

  • - самостійна робота + індивідуальна робота вчителя з окремими учнями

  • Заплановано: Опрацювати методику

  • В. Д. Шандрікова



Вивчити досвід дошкільних закладів

  • Вивчити досвід дошкільних закладів

  • Налагодити співпрацю з дитсадком

  • “ Пролісок “

  • Відвідати заняття у дошкільних закладах , з метою ознайомлення рівня розвитку дітей та методик викладання, ознайомитися з якістю підготовки дитини до школи.

  • Розробити з методистами та психологом моніторинг для дошкільнят (готовність до школи)



Метод педагогічної підтримки – це процес спільного з дитиною визначення її власних інтересів, цілей, можливостей і шляхів подолання перепон, конфліктів, проблем, що заважають їй зберегти людську гідність і самостійно досягти бажаних результатів у різних галузях діяльності.

  • Метод педагогічної підтримки – це процес спільного з дитиною визначення її власних інтересів, цілей, можливостей і шляхів подолання перепон, конфліктів, проблем, що заважають їй зберегти людську гідність і самостійно досягти бажаних результатів у різних галузях діяльності.

  • Позитивне : Дорослий тут виступає посередником, якому обмежене пряме втручання у процеси саморозвитку дитини.

  • Недоліки : Дорослі часто “повторюють себе у дитині”, нав’язуючи їй свої носії культури та життєвий досвід.



 

  •  

  • Метод адаптації – пристосування дитини до нових умов середовища.

  • Кожне середовище має певні правила , вимоги та норми, які можуть суперечити індивідуальним особливостям та інтересам дитини, тоді дорослі спостерігають дезадаптивні явища у різних сферах: шкільній, емоційній, соціальній.

  • Позитивне : зменшити дезадаптивні явища у різних сферах діяльності дитини.

  • Недоліки : Низький рівень обізнаності батьків та вчителів з проявами цього



Метод компенсації або «компенсуючи навчання” - при ньому складні психічні процеси компенсуються за допомогою додаткових.

  • Метод компенсації або «компенсуючи навчання” - при ньому складні психічні процеси компенсуються за допомогою додаткових.

  • (інклюзивне навчання, соціально – педагогічна занедбаність, діти з випередженим розумовим розвитком в звичайній школі, За загальною програмою) та використовується у школах з вадами розвитку дитини.

  • Позитивне : Підвищення рівня навченості дитини, використання різних видів роботи на уроці, зацікавленість учнів.

  • Недоліки : Брак часу на уроці, обмеження урочною системою.



Метод диференціації - створення спеціалізованих груп, класів дітей, коли враховуються інтереси, здібності, індивідуальні особливості.

  • Метод диференціації - створення спеціалізованих груп, класів дітей, коли враховуються інтереси, здібності, індивідуальні особливості.

  • Позитивне : Різні розумові здібності - різні завдання.

  • Негативне: Цей метод зазнав критики збоку батьків, вчителів, науковців.



  • Метод проектів – дає можливість дитині проявити самостійність плануванні, організації та контролі своєї діяльності, в цьому є його позитивна сторона.

  • Недоліки: Надмірне захоплення одним процесом, дитина не спілкується не з ким в процесі підготовки проекту, працює ізольовано від колективу, не передає свої знання іншим.





Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка