Виконання проекту передбачає декілька послідовних дій: Виконання проекту передбачає декілька послідовних дій



Дата конвертації16.06.2016
Розмір444 b.



Виконання проекту передбачає декілька послідовних дій:

  • Виконання проекту передбачає декілька послідовних дій:

  • І. Організаційний момент.

  • ІІ. Проведення проектної роботи.

  • Підготовчий.

  • 1.1. Визначення мети проекту.

  • 1.2. Висування ідей проекту і вибір з-поміж них кращої

  • 1.3. Визначення теми, завдання та етап проекту.

  • 2. Планування проектної діяльності.

  • з'ясувати, де знайти потрібні матеріали будуть використані;

  • вирішити, які матеріали будуть використані;

  • з'ясувати, про які цікаві факти варто повідомити;

  • визначити, як можна зробити повідомлення цікавішим (фотографії, малюнки, плакати, слайди тощо);



продумати, як оформити проект;

  • продумати, як оформити проект;

  • розподілити обов'язки між учасниками проекту та виконати свою частину роботи.

  • 3. Дослідження. Збирання інформації, виконання проміжних завдань. Основні інструменти. Робота з різними джерелами Інтернет.

  • 4. Результат. Отримання результатів роботи з різними джерелами інформації. Сприяння формуванню загально предметних компетентностей, поінформаваність, раціональність, активність, комунікативність.

  • ІІІ. Безпосередня реалізація проекту.

  • ІV. Оформлення звіту. Проведення презентації проекту та його популяризації, використання інтерактивних форм та сучасних технологій навчання.

  • V. Оцінювання проекту і власної діяльності у ньому (самооцінювання).

  • VІ. Висновки та рекомендації. Заключне слово учителя про те, що вдалося, і на що треба звернути увагу на наступному проекті.



За домінуючою діяльністю розрізняють такі проекти:

  • За домінуючою діяльністю розрізняють такі проекти:

  • Прикладні.

  • Орієнтовні теми:

  • «Допоможемо птахам взимку», «Клумба на шкільному подвір'ї»,

  • «Квітковий годинник – доречно і сучасно».

  • рольові (ігрові).

  • Орієнтовні теми:

  • «Народні свята українців», «Мій календар народних звичаїв», тощо.

  • ознайомлювально-інформаційні.

  • Орієнтовні теми:

  • «Як доглядати за рослинами на підвіконні», «Бактерії користь і шкода».

  • мистецькі (творчі).

  • Орієнтовні теми:

  • фотовиставка «Ліс – сезони року», «Українські свята та прикмети

  • погоди», «Тварини та рослини-релікти».



дослідницько-пошукові.

  • дослідницько-пошукові.

  • Орієнтовні теми:

  • «Визначні вчені - натуралісти », «Які рослини повинні бути у навчальному кабінеті?», «Де ми втрачаємо воду», «Професія» дощового черв’яка».

  • За предметно-змістовою галуззю виділяють такі проекти:

  • монопредметні.

  • Орієнтовні теми:

  • «Зимуючі птахи у парку», «Опале листя користь чи шкода?».

  • міжпредметні.

  • Орієнтовні теми:

  • «Чому ми бачимо один бік Місяця», «Краплина, або де ми втрачаємо воду».

  • надпредметні (позапредметні)

  • Орієнтовні теми:

  • «Космос далекий і близький», «Будь природі другом», «Чи не перетвориться Земля на пустелю?».



Проекти за характером координації поділяються на такі види:

  • Проекти за характером координації поділяються на такі види:

  • з безпосередньою координацією.

  • з прихованою координацією

  • За кількістю учасників виділяють такі проекти:

  • індивідуальні.

  • Орієнтовні теми:

  • «Складання пам'ятки про корисні та шкідливі продукти», «Із бабусиної скрині», «Гороскоп моєї родини».

  • • парні.

  • Орієнтовні теми:

  • «Цікаве довкілля», «Анкетування, проблеми роздільного сміття ».

  • • групові.

  • Орієнтовні теми:

  • «Цікаві історії про наш край», «Тварини минулого», «Туристичні стежки».



За тривалістю проекти бувають:

  • За тривалістю проекти бувають:

  • короткострокові. Проекти тривають від двох до шести годин (або уроків);

  • середньої тривалості. Тривають від тижня до місяця;

  • довгострокові. Тривають від одного до кількох місяців.

  • Вибір теми навчального проекту.

  • Метод проектів – це своєрідний інструмент, який створює умови для

  • розвитку цілеспрямованості та самостійності учнів у вирішенні проблем. Тому

  • при виборі теми проекту вчителю варто орієнтуватись на такі критерії:

  • • чи дійсно серйозно захопить учнів пропонований проект.

  • • чи піддаватиметься він успішній реалізації з їхнього боку.

  • чи буде мати практичний, соціально значущий результат.

  • • чи зумовить виконаний проект у процесі його реалізації подальшу серію проектів.

  • Постановка проблеми не завжди призводить до проблемної ситуації.

  • Проблема не цікава учням, якщо вона не пов'язана з їхнім життям, має

  • загальний характер або не адекватна рівню знань і вмінь (є занадто простою

  • чи складною).



Презентація результатів навчального проекту.

  • Презентація результатів навчального проекту.

  • Під час публічного представлення проекту його учасники ознайомлюють

  • присутніх із поставленими завданнями а саме - розповідають, що нового

  • дізналися та навчилися, демонструють результат своєї діяльності, доводять

  • його цінність, діляться власними враженнями, будують плани на майбутнє.

  • У цьому випадку доцільними будуть запитання від керівника (учителя), до

  • учнів, які дозволять присутнім уявити як здійснювалася розробка проекту.

  • — Чому ви вирішили працювати над цим проектом?

  • У чому полягав задум проекту?

  • — Якими були пропозиції щодо шляхів вирішення проблеми? Чому вони не всі були використані?

  • — Чи достатньо було у вас знань для розробки проекту? Якими джерелами користувались, щоб отримати нові знання?

  • — Чого навчились під час роботи над проектом?

  • — Що в роботі було найскладнішим? А що найцікавішим?

  • — Чи виникали нові ідеї під час самостійної пошукової роботи?

  • — Чи задоволені ви отриманим результатом? Як він буде використовуватись?

  • — Як можна покращити проект? Яку ще проблему вам хочеться вирішити?



Можлива самооцінка і оцінка однокласників. Основними критеріями можуть бути:

  • Можлива самооцінка і оцінка однокласників. Основними критеріями можуть бути:

  • • Самостійність роботи над проектом

  • • Актуальність та значимість теми

  • Повнота розкриття теми

  • • Оригінальність вирішення проблеми

  • • Артистизм і виразність виступу

  • • Розкриття змісту проекту на презентації

  • • Використання засобів наочності, технічних засобів.

  • Перші чотири критерії – оцінка проекту, решта – оцінка презентації.

  • Організовуючи таку діяльність, учитель учить свідомо будувати власну

  • повноцінну діяльність, яка включає три стадії: мотиваційну, операційно-

  • виконавчу, рефлексивно-оцінювальну. Саме тому виконання проектів –

  • це практичний шлях набуття навчального і соціального досвіду, реалізації

  • життєвих планів особистості.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка