Використання інформаційних технологій в навчальному процесі сучасної школи



Дата конвертації01.01.2017
Розмір445 b.


Використання інформаційних технологій в навчальному процесі сучасної школи

  • ( з досвіду роботи)


Актуальність проблеми

  • Сьогодні інформаційні технології стали невід’ємною частиною сучасного світу, вони значною мірою визначають подальший економічний та суспільний розвиток людства. У цих умовах революційних змін вимагає й система навчання. Тобто  актуальність даного питання має місце у сучасному освітньому середовищі, адже нині якісне викладання дисциплін не може здійснюватися без використання засобів і можливостей, які надають комп’ютерні технології та Інтернет.



Про ІКТ технологію

  • Інформаційні технології – це сукупність

  • методів, засобів і прийомів, що використовуються з метою збирання, зберігання, опрацювання, розповсюдження, відображення і використання різноманітних даних задля інтересів і потреб користувачів.

  • Інформаційно-комп’ютерні технології – це поєднання інформаційних технологій з комунікаційними для вирішення різноманітних задач сучасного освітньо-інформаційного процесу.



Основні напрямки застосування ІКТ

  • -мультимедійні сценарії уроків або фрагментів уроків;

  • -підготовка дидактичних матеріалів для уроків;

  • -використання готових програмних продуктів ;

  • -робота з електронними підручниками на уроці;

  • -пошук необхідної інформації в Інтернеті під час підготовки до уроків або позакласним заходам ;

  • - робота на уроці з матеріалами Web-сайтів;

  • -разробка тестів, використовуючи готові програми-оболонки

  • -використання комп’ютерних програм тренажерів для контролю знань



Застосування ІКТ на різних етапах уроку для:



Переваги використання ІКТ для вчителя

  • Полегшення праці вчителя.

  • Наочність ,образотворчість.

  • Варіативність показу матеріалу.

  • Інтерактивність.

  • Раціональне використання часу уроку.

  • Можливість моделювання і демонстрації процесів не доступних для спостереження в умовах школи.

  • Можливість зміни умов протікання процесу.

  • Вивчення об’єкту в русі , зміні, розвитку.

  • Збільшення швидкості одержання інформації.

  • Можливість віртуальної екскурсії



Основні задачі використання ІКТ на уроках

  • Розвиток творчих здібностей школярів, уміння аналізувати, моделювати, прогнозувати, творчо мислити.

  • Підвищення мотивації навчання.

  • Удосконалення практичних навичок учнів під час роботи з ПК.

  • Формування умінь учнів отримувати знання самостійно, працюючи з  навчальними програмами на комп’ютері.

  • Формування умінь учнів використовувати пакет MS Office (Word, Excel, PowerPoint та інш.) для моделювання, дослідження фізичних та інших процесів та оформлення результатів роботи.

  • Здійснення диференційованого підходу до учнів при вивченні різних предметів, використовуючи комп’ютер.



Переваги використання ІКТ для учнів



Недоліки використання ІКТ

  • Тривала підготовка до уроку пов’язана з підбором готового електронного матеріалу ,створенням власного ресурсу.

  • Перевантаженість уроку демонстраціями , перетворення уроку у споглядацько-звукову композицію при неправильному визначенні дидактичної ролі ІКТ на уроці

  • Недостатня методична підготовка вчителя в частині використання ІКТ на конкретному уроці

  • Небезпека подавлення міжособового спілкування при перевантаженні уроку засобами ІКТ і нехтування іншими формами роботи на уроці

  • Відмова від “живого’’ експерименту на користь електронного

  • Слабка забезпеченість кабінетів сучасним обладнанням

  • Розвиток візуальної пам’яті в більшій степені,ніж аудіальної.

  • Негативний вплив на здоров’я учнів



Найбільш ефективні мультимедійні засоби:














База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка