Використання інтерактивних методів навчання на уроках українознавства



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.


  • Використання інтерактивних методів навчання

  • на уроках українознавства




  • ВЗАЄМО



Відсутність присилування учнів до пізнавальної діяльності;

  • Відсутність присилування учнів до пізнавальної діяльності;

  • достатньо швидке залучення учнів до активної діяльності;

  • самостійний пошук учнями вирішення проблем на підвищеному рівні сил;

  • створення емоційно-вольового фону для активної діяльності;

  • безперервно діючі прямі та зворотні зв’язки між педагогом та учнями.



Кожна думка важлива.

  • Кожна думка важлива.

  • Не бійся висловитися!

  • Ми всі - партнери!

  • Обговорюємо сказане, а не людину!

  • Обдумав, сформулював, висловив!

  • Говори чітко, ясно, красиво!

  • Вислухав, висловився, вислухав!

  • Правила повинні бути розміщені на дошці.

  • Щоб зберегти доброзичливість, можна не робити зауважень порушникам цих правил, а придумати який-небудь жест, наприклад, підняти вгору відкриті долоні.



До роботи повинні залучатися всі учасники навчального процесу.

  • До роботи повинні залучатися всі учасники навчального процесу.

  • Піклуватися про психологічну підготовку учасників.

  • Тих, хто навчається, не повинно бути багато.

  • Підготувати приміщення до роботи.

  • На уроці необхідно дотримуватися процедур і регламенту, виявляти повагу до всіх точок зору.

  • Уважно ставитись до учнів під час формування груп.

  • На уроці можна використовувати 1-2 інтерактивні методи роботи.

  • При підготовці питань для учнів учителеві необхідно ретельно обмірковувати всі варіанти відповідей.



учні набули культури дискусії;

  • учні набули культури дискусії;

  • виробилося вміння приймати спільні рішення;

  • поліпшились уміння спілкуватися, доповідати;

  • якісно змінився рівень сприйняття учнями матеріалу - він набув особистісного сенсу, замість "вивчити", "запам'ятати" стало "обдумати", "застосувати".



Учень часто не має (!) власної думки.

  • Учень часто не має (!) власної думки.

  • Боїться висловлювати думку.

  • Школярі не вміють слухати інших, об'єктивно оцінювати їхню думку, рішення.

  • Учень не готовий у процесі обговорення змінювати свою думку, йти на компроміс.

  • Учням важко змінювати обстановку, методи роботи.

  • Труднощі в малих групах: лідери намагаються "тягнути" групу, а слабші учні відразу стають пасивними.

  • Часто трапляється висловлення відверто антисуспільних думок з метою завоювання "авторитету", привертання уваги.

  • При обговоренні замість аргументувати свою думку, учень вдається до демагогії: "Ви ж самі сказали, цінною є кожна думка, а я так думаю, і Ви мене не переконаєте!"



Групові

  • Групові

  • Робота в парах

  • Робота в трійках

  • Карусель

  • Робота в малих групах

  • Акваріум

  • Навчаючись - учусь



Мотивація діяльності – має на меті зацікавити учнів темою уроку. Використовуються навчальні проблемні ситуації, наочність, нескладні інтерактивні технології (“Мікрофон”, “Криголам” тощо).

  • Мотивація діяльності – має на меті зацікавити учнів темою уроку. Використовуються навчальні проблемні ситуації, наочність, нескладні інтерактивні технології (“Мікрофон”, “Криголам” тощо).

  • Визначення теми й очікуваних результатів – доцільно залучити до цієї діяльності учнів. Очікувані результати необхідно формулювати через відповідні дієслова: “Після уроку учні зможуть...”.

  • Надання необхідної інформації – це може бути міні–лекція, знайомство з текстом, випереджальні завдання. Можуть бути актуалізовані знання, які учні вже мають.

  • Інтерактивна вправа – основна частина уроку і за змістом, і за обсягом.

  • Підбиття підсумків і рефлексія результатів – під час цього етапу учні повинні усвідомити, чого вони навчилися на уроці, визначити своє ставлення до роботи й обговорюваної теми, порівняти своє сприйняття з думками та поглядами інших. Необхідно також порівняти реальні результати з очікуваними, зробити висновки, оцінювання.



1-й – іменник, що відбиває тему;

  • 1-й – іменник, що відбиває тему;

  • 2-й – два прикметники;

  • 3-й – три дієслова;

  • 4-й – фраза, що виражає особисте ставлення до теми (чотири слова);

  • 5-й – одне слово – синонім до назви теми.



Прийом допомагає знаходити вірні рішення, вчить застосовувати набуті знання на практиці.

  • Прийом допомагає знаходити вірні рішення, вчить застосовувати набуті знання на практиці.

  • Доречно використовувати для збирання найбільшої кількості ідей, фактів.

  • Будь-які твердження приймаються і не підлягають критиці. Кожен висловлює власні ідеї. Метою є залучення до роботи всіх учасників.



Різновид роботи з підручником. Має на меті привчити учнів до осмисленого читання з аналізом.

  • Різновид роботи з підручником. Має на меті привчити учнів до осмисленого читання з аналізом.

  • Знайома інформація, це я знав раніше (+);

  • Нова інформація (-);

  • Суперечлива інформація, я так не думав (\/);

  • Недостатня інформація, про це хотілося б довідатися більше (?).



Необхідно виготовити куб, на гранях якого записані назви основних розумових операцій:

  • Необхідно виготовити куб, на гранях якого записані назви основних розумових операцій:

  • опишіть це;

  • порівняйте це;

  • асоціюйте це;

  • проаналізуйте це;

  • знайдіть застосування цьому;

  • аргументи “за” й “проти”.



Прийом використовується на етапі актуалізації або рефлексії. На дошці записується головне слово теми, а навколо – всі слова й фрази, що асоціюються з темою, потім між ними встановлюються зв’язки, виділяються аспекти, щодо яких потрібна додаткова інформація.

  • Прийом використовується на етапі актуалізації або рефлексії. На дошці записується головне слово теми, а навколо – всі слова й фрази, що асоціюються з темою, потім між ними встановлюються зв’язки, виділяються аспекти, щодо яких потрібна додаткова інформація.



Що ви знаєте з цієї теми?

  • Що ви знаєте з цієї теми?

  • Який досвід ви здобули з ...?

  • Чого ви сьогодні навчилися?

  • Про що ви б хотіли дізнатися більше?

  • Які нові запитання у вас виникли з цієї теми?

  • Що сьогодні для вас було важким чи просто незрозумілим?

  • Як ви будете використовувати те, що вивчаєте?

  • Як ви почуваєтеся, усвідомлюючи, що ви щось уже знаєте чи що з вами подібне вже траплялося?

  • Які у вас є запитання щодо цієї теми?




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка