«Використання методу проектів» Перевагами методу проектів є



Дата конвертації04.01.2017
Розмір445 b.


«Використання методу проектів»


Перевагами методу проектів є:

  • Самостійне здобування знань.

  • Досвід пізнавальної й комунікативної діяльності.

  • Висловлювання власних думок, відчуттів.

  • Залучення до реальної діяльності.

  • Особиста відповідальність за виконання роботи.



Результати для учнів

  • 1.Формуються і відпрацьовуються:

  • · Навички збору, систематизації, класифікації, аналізу інформації.

  • · Навички публічного виступу.

  • · Уміння представити інформацію в доступному, естетичному вигляді.

  • · Уміння виражати свої думки, доводити ідеї.

  • · Уміння працювати в групі, у команді.

  • · Уміння працювати самостійно, робити вибір, приймати рішення.



Результати для учнів

  • 2. Розширюються і поглиблюються знання з різних галузей.

  • 3. Підвищується рівень інформаційної культури, що включає роботу з різною технікою (принтер, сканер, мікрофон тощо).

  • 4. Учень досить ґрунтовно вивчає ту комп'ютерну програму, в якій створює проект і навіть більше, - програми, які допомагають краще представити свою роботу.



Результати для учнів

  • 5. Учень має можливість втілити свої творчі задуми.

  • 6. Стосунки з учителем переходять на рівень співпраці.

  • 7. Підвищується самооцінка тих дітей, які з тієї або іншої причини вважали себе неуспішними.



Результати для вчителя

  • 1. Стосунки з учнями переходять на рівень співпраці.

  • 2. Учитель має можливість створити банк учнівських робіт, які можуть застосовуватися в позакласній роботі, на уроках, під час заходів.

  • 3. Підвищується рівень учителя як ентузіаста, фахівця, консультанта, керівника, координатора, експерта.

  • 4. Учитель перестає бути «наочником», а стає педагогом широкого профілю.



Правила 5 «П»:

  • Постановка реальної, життєвої проблеми, яка має значущість для учня.

  • Пошук інформації з конкретної теми.

  • Планування роботи та застосування сформованих та набутих у процесі досягнення поставленої мети знань, умінь і навичок.

  • Продукт - реальний результат творчої, дослідницької або пошукової діяльності.

  • Презентація - підбиття підсумків виконаної роботи, представлення свого результату.



У результаті ми одержуємо:

  • Зовнішній результат - його можна побачити, осмислити, застосувати на практиці (презентації, плакати, підручники, пам'ятки).

  • Внутрішній результат - досвід діяльності, який з'єднає в собі знання і вміння, компетенції і цінності.



Класифікація учбових проектів (за Коллінгсом):

  • Проекти ігор

  • Екскурсійні проекти

  • Оповідні проекти

  • Конструктивні проекти



Висновки:

  • Досягнення високих результатів у вивченні інформаційних технологій.

  • Підвищення інтересу учнів до предмета «Інформатика та інформаційні технології».



Формування навичок інформаційної культури вихованців у гуртках комп’ютерних технологій



Методи, прийоми, засоби по реалізації проблеми:

  • Вивчення документів та методичної літератури з проблеми.

  • Спостереження, вивчення та аналіз досвіду реалізації даної проблеми в інших навчальних закладах області.

  • Розробка та апробація індивідуальних та групових методик вивчення інформатики.

  • Діагностика планування роботи.

  • Контроль за динамікою результативності.



Мета роботи:

  • Метою моєї педагогічної діяльності є впровадження методики формування інформаційної компетенції та культури старшокласників, яка своїм змістом і методами, засобами й організаційними формами забезпечує свідоме ставлення до інформаційної діяльності, сприятиме вихованню моральних якостей у процесі навчання і спілкування.

  • У зв’язку з реалізацією цієї мети на заняттях я виділяю основні форми прояву інформаційної компетенції:

  • Проектна діяльність

  • • Конкурси

  • • Розробка сайтів



Інформаційна компетентність та культура дозволяє людині бути успішною в сучасному інформаційному суспільстві, приймати усвідомлені рішення на основі критично осмисленої інформацію. Важлива роль у формуванні інформаційної компетенції учнів відводиться використанню інформаційних технологій.



Переваги застосування інформаційно-комунікаційних технологій в навчальному процесі:

  • мотивація навчання;

  • активізація діяльності учня у процесі навчання;

  • індивідуалізація навчання – коли програма враховує попередні відповіді на поставлені задачі, а також враховує вікові і психологічні особливості й забезпечує різні шляхи подання навчального матеріалу, рівня допомоги, необхідного для успішного засвоєння матеріалу;



Переваги застосування інформаційно-комунікаційних технологій в навчальному процесі:

  • залучення до науково-дослідницької роботи;

  • можливість візуалізації результатів проведеного дослідження або розв’язування задачі;

  • розширення можливостей подання навчального матеріалу;



Переваги застосування інформаційно-комунікаційних технологій в навчальному процесі:

  • збільшення бази навчальних задач – забезпечує збільшення кількості і введення нових типів навчальних задач, з можливістю впливати на процес розв’язку задач; контроль за навчальним процесом;

  • зменшення рутинної роботи – комп’ютер використовується як засіб для розрахунку, який проводить рутинні проміжні розрахунки, що зменшує втомлюваність під час розв’язування задачі і збільшує час на пошук оригінальних ідей і реалізації творчих здібностей.



Аналізуючи програмні засоби, які доцільно використовувати в навчальному процесі, перелічуємо вимоги з урахуванням діяльнісного підходу:

  • необхідність врахування індивідуальних вікових і психологічних особливостей користувачів;

  • уміння застосовувати інформаційні технології у нестандартних ситуаціях, що виникають під час розв’язування задач;

  • використання різних програмних засобів повинно розвивати рефлексивно-теоретичне мислення, яке за допомогою логіко-математичних засобів надає можливість людині планувати пізнавально-дослідницькі дії і розвиває особистість.



Висновки:

  • Щоб дитина творила – треба її навчити:

  • - бути цікавою і допитливою, дивуватися всьому, ніби бачиш усе вперше;

  • - навчити бачити із закритими очима, оскільки джерело художньої творчості - пам'ять;

  • - навчити мріяти;

  • - навчити володіти технікою створення «довершеного витвору.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка