Вимоги Міністерства освіти щодо зупинення насильства над дитиною



Дата конвертації11.06.2016
Розмір445 b.



  • Вимоги Міністерства освіти щодо зупинення насильства над дитиною



Оскільки діти проводять багато часу саме в навчальних закладах, то вони мають відігравати одну з ключових ролей у справі захисту дітей від насильства. Сучасні заклади освіти й виховання при всіх їх проблемах, труднощах, недоліках зберігають статус одного з основних інститутів соціалізації особистості, її становлення і розвитку. Відповідно педагоги  навчальних закладів  зобов’язані забезпечити умови, які б сприяли утвердженню людської гідності дитини та її розвитку.

  • Оскільки діти проводять багато часу саме в навчальних закладах, то вони мають відігравати одну з ключових ролей у справі захисту дітей від насильства. Сучасні заклади освіти й виховання при всіх їх проблемах, труднощах, недоліках зберігають статус одного з основних інститутів соціалізації особистості, її становлення і розвитку. Відповідно педагоги  навчальних закладів  зобов’язані забезпечити умови, які б сприяли утвердженню людської гідності дитини та її розвитку.



МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

  • МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

  • ЛИСТ № 1/9-74 від 05 лютого 2013 року

  • Керівникам органів управління освітою, Керівникам  дошкільних навчальних закладів Педагогічним працівникам дошкільних  навчальних закладів

  • Зупинити насилля над дітьми – справа нашої професійної гідності

  • В Інтернеті та ЗМІ з’являється інформація про негуманне ставлення до дітей, приниження їхньої гідності і, що найстрашніше, в ранньому та дошкільному віці. Вважаємо це неприпустимим ні з точки зору загальнолюдської моралі, ні з точки зору професійної етики.



Нагадуємо всім працівникам дошкільних навчальних закладів про наступне.

  • Нагадуємо всім працівникам дошкільних навчальних закладів про наступне.

  • У статті 30 Закону України "Про дошкільну освіту" та у пункті 37 Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305 (із змінами), визначено вимоги до педагогічних працівників, які зобов’язані: дотримуватися педагогічної етики, норм загальнолюдської моралі, поважати гідність дитини та її батьків;



Розробити додатки, до яких включити етичні норми діяльності, моральні принципи та правила професійної поведінки і передбачити відповідальність працівників. При цьому, керівники закладів мають зробити все, щоб попередити порушення  правил  професійної етики.

  • Розробити додатки, до яких включити етичні норми діяльності, моральні принципи та правила професійної поведінки і передбачити відповідальність працівників. При цьому, керівники закладів мають зробити все, щоб попередити порушення  правил  професійної етики.



Органам управління освітою слід посилити персональну відповідальність керівників дошкільних навчальних закладів за дотриманням працівниками професійної етики і негайно приймати рішення щодо звільнення осіб, що проявляють фізичне або психологічне  насильство по відношенню до дітей.

  • Органам управління освітою слід посилити персональну відповідальність керівників дошкільних навчальних закладів за дотриманням працівниками професійної етики і негайно приймати рішення щодо звільнення осіб, що проявляють фізичне або психологічне  насильство по відношенню до дітей.

  • У той же час, керівники дошкільних навчальних закладів, педагоги повинні інформувати органи та установи, на які покладається здійснення заходів з попередження насильства в сім'ї про випадки жорстокого поводження з дітьми, насильства над ними або погрози щодо їх вчинення.



Міністерство і громадськість свідомі того, що лише спільними зусиллями можна зупинити насилля над дітьми. Це справа нашої професійної гідності.

  • Міністерство і громадськість свідомі того, що лише спільними зусиллями можна зупинити насилля над дітьми. Це справа нашої професійної гідності.

  • Заступник Міністра освіти і науки, молоді та спорту України       Б.М. Жебровський

  • Голова правління ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти       Н.В. Омельяненко



Право дітей в Україні на захист від усіх форм насильства гарантується статтями 28, 52 Конституції України, відповідно до яких ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує його гідність, поводженню чи покаранню. Значним кроком України уперед, який визначив проблему забезпечення прав дітей, відповідних умов та механізмів для їхнього гармонійного розвитку загальнонаціональним пріоритетом, став Закон України «Про охорону дитинства», який узаконив засади державної політики у сфері дитинства. Відповідно статті  10 Закону України «Про охорону дитинства» встановлено, що кожній дитині гарантується право на свободу, особисту недоторканість та захист гідності.

  • Право дітей в Україні на захист від усіх форм насильства гарантується статтями 28, 52 Конституції України, відповідно до яких ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує його гідність, поводженню чи покаранню. Значним кроком України уперед, який визначив проблему забезпечення прав дітей, відповідних умов та механізмів для їхнього гармонійного розвитку загальнонаціональним пріоритетом, став Закон України «Про охорону дитинства», який узаконив засади державної політики у сфері дитинства. Відповідно статті  10 Закону України «Про охорону дитинства» встановлено, що кожній дитині гарантується право на свободу, особисту недоторканість та захист гідності.



Будь-яке насильство над дитиною та її експлуатація переслідуються законом. Зокрема покарання за злочини проти дітей передбачено Кримінальним кодексом України: умисне вбивство дітей – статті 115, 116; доведення дітей до самогубства – стаття 120; нанесення тілесних ушкоджень – статті 121-125; побої та мордування – стаття 126; катування – стаття 127; залишення у небезпеці – стаття 135; насильницьке донорство – стаття 144; викрадення дитини – стаття 146; захоплення дітей в заручники – стаття 147; торгівля дітьми та незаконне переміщення за кордон – стаття 149; експлуатація дітей – стаття 150; статеві злочини проти дітей – статті 155, 156; зловживання опікунськими правами – стаття 167 тощо. Правові й організаційні основи попередження насильства в сім’ї, органи та установи, на які покладається здійснення заходів з попередження такого явища, визначає Закон України «Про попередження насильства в сім’ї», прийнятий у 2001 році. 

  • Будь-яке насильство над дитиною та її експлуатація переслідуються законом. Зокрема покарання за злочини проти дітей передбачено Кримінальним кодексом України: умисне вбивство дітей – статті 115, 116; доведення дітей до самогубства – стаття 120; нанесення тілесних ушкоджень – статті 121-125; побої та мордування – стаття 126; катування – стаття 127; залишення у небезпеці – стаття 135; насильницьке донорство – стаття 144; викрадення дитини – стаття 146; захоплення дітей в заручники – стаття 147; торгівля дітьми та незаконне переміщення за кордон – стаття 149; експлуатація дітей – стаття 150; статеві злочини проти дітей – статті 155, 156; зловживання опікунськими правами – стаття 167 тощо. Правові й організаційні основи попередження насильства в сім’ї, органи та установи, на які покладається здійснення заходів з попередження такого явища, визначає Закон України «Про попередження насильства в сім’ї», прийнятий у 2001 році. 



Таким чином держава на законодавчому рівні забезпечує захист дітей від: 

  • Таким чином держава на законодавчому рівні забезпечує захист дітей від: 

  • -  усіх форм фізичного і психічного насильства, образи, недбалого і жорстокого поводження з нею, експлуатації, включаючи сексуальні зловживання, у тому числі з боку батьків або осіб, які їх замінюють;

  • -  втягнення у злочинну діяльність, залучення до вживання алкоголю, наркотичних засобів і психотропних речовин;

  • -  залучення до екстремістських релігійних психокультових угрупувань та течій, використання її для створення та розповсюдження порнографічних матеріалів, примушування до проституції, жебрацтва, бродяжництва, втягнення до азартних ігор тощо, але відсутність чітких підзаконних актів, щодо забезпечення права дитини на захист від усіх форм насильства призводить до того, що в Україні жорстоке поводження з дітьми існує.



 Основні педагогічні заповіді вихователя. • Люби дітей. Захисти їх любов’ю і правдою. • Не нашкодь. • Шукай у дітях тільки добре. • Навчи дітей думати і любити. • Виховуй без примусу. • Жодного дня без новизни. • Будь другом і товаришем дитини в її розвитку й самовдосконаленні. • Виховуй, дотримуючись принципу природо відповідності. • Умій вибрати найдоцільніші, найефективніші методи роботи з дітьми. Антизаповіді • Якщо в серці немає тепла до дітей, іди геть із дитячого садка. • Педагог учить інших доти, доки вчиться сам.

  •  Основні педагогічні заповіді вихователя. • Люби дітей. Захисти їх любов’ю і правдою. • Не нашкодь. • Шукай у дітях тільки добре. • Навчи дітей думати і любити. • Виховуй без примусу. • Жодного дня без новизни. • Будь другом і товаришем дитини в її розвитку й самовдосконаленні. • Виховуй, дотримуючись принципу природо відповідності. • Умій вибрати найдоцільніші, найефективніші методи роботи з дітьми. Антизаповіді • Якщо в серці немає тепла до дітей, іди геть із дитячого садка. • Педагог учить інших доти, доки вчиться сам.

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  



ВИДИ НАСИЛЬСТВА

  • ВИДИ НАСИЛЬСТВА



Фізичне насильство - нанесення дитині батьками чи особами, що їх замінюють, вихователями чи іншими особами фізичних травм, різних тілесних ушкоджень, що заподіюють шкоду здоров'ю дитини, порушують її розвиток і позбавляють життя. Ці дії можуть здійснюватися у формі штовхань, побоїв, катування, струсу, у виді ударів, ляпасів, припікання гарячими предметами, рідинами, запаленими сигаретами, у вигляді укусів і з використанням усіляких предметів як знаряддя катування, загрози зброєю, загрози заподіяти шкоду родичам або друзям. Фізичне насильство включає також залучення дитини до вживання наркотиків, алкоголю, надання їй отруйних речовин чи медичних препаратів, що викликають одурманення (наприклад, снотворних, не прописаних лікарем), а також намагання удушити чи втопити дитину. Емоційне (психічне) насильство - постійна чи періодична словесна образа дитини, погрози з боку батьків, опікунів, учителів, вихователів, приниження її людської гідності, обвинувачення її в тому, у чому вона не винувата, демонстрація нелюбові, ворожості до дитини. До цього виду насильства відносяться також постійна неправда, обман дитини (у результаті чого вона втрачає довіру до дорослого), а також висування до дитини вимог, що не відповідають її віковим можливостям.

  • Фізичне насильство - нанесення дитині батьками чи особами, що їх замінюють, вихователями чи іншими особами фізичних травм, різних тілесних ушкоджень, що заподіюють шкоду здоров'ю дитини, порушують її розвиток і позбавляють життя. Ці дії можуть здійснюватися у формі штовхань, побоїв, катування, струсу, у виді ударів, ляпасів, припікання гарячими предметами, рідинами, запаленими сигаретами, у вигляді укусів і з використанням усіляких предметів як знаряддя катування, загрози зброєю, загрози заподіяти шкоду родичам або друзям. Фізичне насильство включає також залучення дитини до вживання наркотиків, алкоголю, надання їй отруйних речовин чи медичних препаратів, що викликають одурманення (наприклад, снотворних, не прописаних лікарем), а також намагання удушити чи втопити дитину. Емоційне (психічне) насильство - постійна чи періодична словесна образа дитини, погрози з боку батьків, опікунів, учителів, вихователів, приниження її людської гідності, обвинувачення її в тому, у чому вона не винувата, демонстрація нелюбові, ворожості до дитини. До цього виду насильства відносяться також постійна неправда, обман дитини (у результаті чого вона втрачає довіру до дорослого), а також висування до дитини вимог, що не відповідають її віковим можливостям.



Можливі наочні ознаки дітей, які зазнають насильства, жорстокого поводження

  • Можливі наочні ознаки дітей, які зазнають насильства, жорстокого поводження



зміщення суглобів (вивихи), переломи кісток, гематоми, подряпини, садна;

  • зміщення суглобів (вивихи), переломи кісток, гематоми, подряпини, садна;

  • синці на тих частинах тіла, на яких вони не повинні з’являтися, коли дитина грається (наприклад, на щоках, очах, губах, вухах, сідницях, передпліччях, стегнах, кінчиках пальців тощо);

  • рвані рани і переломи в області обличчя, травматична втрата зубів;

  • ретинальні крововиливи (у сітківку), відшарування сітківки і переломи орбіти;

  • забиті місця на тілі, голові або сідницях, які мають виразні контури предмета (наприклад, пряжки ременя, лозини);

  • рани і синці у різних фазах загоєння та/або у різних частинах тіла (наприклад, на спині та грудях одночасно) або незрозумілого походження;

  • сліди від укусів людиною;

  • незвичайні опіки (цигаркою або гарячим посудом).



Пам’ятайте:

  • Пам’ятайте:

  • Що стосується фізичного покарання дитини - навіть "легкий ляпас" не годиться як виховний засіб. Биття викликає у дітей ту ж реакцію, що і у нас, дорослих.

  • Ми негативно ставимося до тих, хто по відношенню до нас застосовує насильство. Насильство породжує відповідне насильство - залізний закон.

  • А щоб бити дитину, яка в три рази менше тебе ростом і знаходиться в повній твоїй владі, треба бути, напевно, дуже "сильною" і "розумною" людиною.

  • Як ви хочете, щоб дитина в вас ставилася? Боялася чи любила? Який мотив повинен бути у неї: уникнути покарання чи добитися успіху – вирішувати Вам.



- замкнутість;

  • - замкнутість;

  • - страх або, навпаки, демонстрація повної відсутності страху, ризикована, зухвала поведінка;

  • - неврівноважена поведінка;

  • - агресивність, напади люті, схильність до руйнації, нищення та насильства;

  • - уповільнене мовлення, нездатність до навчання, відсутність знань, відомих дітям відповідного віку («маленький дорослий»);

  • - уникання однолітків, бажання спілкуватися та гратися зі значно молодшими дітьми;

  • - занижена самооцінка;

  • - тривожність; - почуття провини;

  • - швидка стомлюваність, знижена спроможність до концентрації уваги;

  • - демонстрація страху перед появою батьків та/або необхідністю йти додому; небажання йти додому;

  • - схильність до «мандрів», бродяжництва;

  • - страх перед фізичним контактом;

  • - депресивні розлади;

  • - спроби самогубства або самопошкодження;

  • - вживання алкоголю, наркотиків, токсичних речовин;

  • - наявність стресопохідних розладів психіки, психосоматичних хвороб;

  • - насильство по відношенню до слабших: ТВАРИН ЧИ ІНШИХ ЖИВИХ ІСТОТ.



-  Приниження

  • -  Приниження

  • -  Залякування

  • -  Виховання низької самооцінки

  • -  Використання образливих прізвиськ

  • -  Закиди у психічній неповноцінності

  • -  Демонстрація розумової переваги

  • -  Ігнорування почуттів, переконань, віросповідань, національної чи расової приналежності

  • -  Маніпуляція

  • -  Контроль кореспонденції, зустрічей, розмов.



Жорстоке поводження з дітьми, нехтування їхніми інтересами не лише завдає непоправної шкоди їх фізичному здоров’ю, але й тягне за собою важкі психічні та соціальні наслідки. У більшості дітей - жертв насильства - з’являються серйозні відхилення в психічному, фізичному розвитку, в емоційній сфері.

  • Жорстоке поводження з дітьми, нехтування їхніми інтересами не лише завдає непоправної шкоди їх фізичному здоров’ю, але й тягне за собою важкі психічні та соціальні наслідки. У більшості дітей - жертв насильства - з’являються серйозні відхилення в психічному, фізичному розвитку, в емоційній сфері.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка