Виникла потреба у застосуванні інноваційних технологій навчання у поєднанні з традиційними



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.











Розвиток педагогічної науки та інформаційно-комунікаційних технологій, перехід загальноосвітніх навчальних закладів до профільної освіти та університетів до ступеневої в умовах безперервної відкритої освіти, заснованої на особистісно орієнтованому навчанні, потребують перегляду теоретичних і методичних засад традиційного навчання майбутніх учителів.

  • Розвиток педагогічної науки та інформаційно-комунікаційних технологій, перехід загальноосвітніх навчальних закладів до профільної освіти та університетів до ступеневої в умовах безперервної відкритої освіти, заснованої на особистісно орієнтованому навчанні, потребують перегляду теоретичних і методичних засад традиційного навчання майбутніх учителів.



Очевидно, що використання лише традиційних форм, методів і засобів навчання не дає змогу усунути існуючі суперечності, зокрема в частині інтенсифікації процесу навчання, розвитку творчого мислення студентів, формування умінь працювати в безперервно змінному освітньому середовищі.

  • Очевидно, що використання лише традиційних форм, методів і засобів навчання не дає змогу усунути існуючі суперечності, зокрема в частині інтенсифікації процесу навчання, розвитку творчого мислення студентів, формування умінь працювати в безперервно змінному освітньому середовищі.

  • Виникла потреба у застосуванні інноваційних технологій навчання у поєднанні з традиційними.

  • Орієнтація на інноваційні технології навчання приводить до істотних змін його змістової і процесуальної складових, детермінує модернізацію традиційної системи навчання, розроблення і реалізацію синергетичної моделі навчання.



  • Завданням фахової підготовки з освітніх вимірювань є формування у студентів цілісного уявлення про закономірності педагогічного оцінювання, ознайомлення їх з основними ідеями й методами сучасної тестології, сприяння розумінню теоретичних основ майбутньої професії, допомогти загальному розвитку їхнього інтелекту. Все це потребує розв’язання низки проблем: посилення взаємозв’язку фундаментальності та професійної спрямованості навчання фахових дисциплін; забезпечення варіативності та альтернативності, гуманізації і демократизації навчально-виховного процесу; модернізації освіти на основі системно-діяльнісного підходу до навчання; створення технологічних систем забезпечення сформованості таких якостей майбутніх фахівців, як знання, вміння, переконання, компетентності; встановлення основних напрямів, принципів, чинників, показників і критеріїв інтенсифікації навчання студентів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.



Принцип спрямування навчання на розв`язання проблеми взаємозв'язку завдань освіти, виховання і розвитку означає, що при аналізі результатів навчання в полі зору викладача повинно знаходитись не тільки виконання завдань формування знань і вмінь, але й ефективність виховних та розвивальних впливів проведеного заняття або їх системи за даною темою.

  • Принцип спрямування навчання на розв`язання проблеми взаємозв'язку завдань освіти, виховання і розвитку означає, що при аналізі результатів навчання в полі зору викладача повинно знаходитись не тільки виконання завдань формування знань і вмінь, але й ефективність виховних та розвивальних впливів проведеного заняття або їх системи за даною темою.

  • Принцип науковості навчання є найважливішим принципом. Він спирається на закономірний зв'язок між змістом науки і навчального предмету, вимагає, щоб зміст навчання знайомив з науковими фактами, поняттями, закономірностями, теоріями всіх основних розділів, що враховуються з відповідної галузі науки, а також в можливих заходах наближався до розкриття її сучасних досягнень і перспектив розвитку в подальшому.



Принцип систематичності і послідовності вимагає, щоб знання, вміння і навички формувалися в системі, в певному порядку, коли кожен новий елемент навчального матеріалу логічно пов'язується з іншими, наступне спирається на попереднє, готує до засвоєння нового. Психологічно встановлена закономірність, що при дотриманні логічних зв'язків навчальний матеріал запам'ятовується в більшому обсязі і міцніше.

  • Принцип систематичності і послідовності вимагає, щоб знання, вміння і навички формувалися в системі, в певному порядку, коли кожен новий елемент навчального матеріалу логічно пов'язується з іншими, наступне спирається на попереднє, готує до засвоєння нового. Психологічно встановлена закономірність, що при дотриманні логічних зв'язків навчальний матеріал запам'ятовується в більшому обсязі і міцніше.

  • Принцип наочності. Багаторічний досвід і спеціальні психолого- педагогічні дослідження показали, що ефективність навчання залежить від ступеня концентрації сприйняття всіх органів почуттів людини. Чим різноманітніші засоби наочності використовуються, тим міцнiше навчальний матеріал засвоюється.

  • Принцип професійної спрямованості навчання. Передбачає посилення зв’язку навчального матеріалу з майбутньою професією студента.



Традиційна (раціональна) система вищої освіти, яка спирається лише на принципи класичної науки, в умовах інформаційного суспільства не може відігравати роль ефективного засобу підготовки висококваліфікованих фахівців. Для синергетичної (розвивальної) парадигми вищої освіти характерними можна вважати такі ідеї та принципи:

  • Традиційна (раціональна) система вищої освіти, яка спирається лише на принципи класичної науки, в умовах інформаційного суспільства не може відігравати роль ефективного засобу підготовки висококваліфікованих фахівців. Для синергетичної (розвивальної) парадигми вищої освіти характерними можна вважати такі ідеї та принципи:

  • визнання першорядності процесу пізнання;

  • цінність співпраці учасників навчально-виховного процесу;

  • нова модель керування освітнім процесом за рахунок допомоги і забезпечення лідерства;

  • гнучкість навчального середовища як щодо часу, так і щодо місця;

  • різноманітність методів оцінювання та діагностики знань.









формування базової аксіоматики, котра необхідна для подальшого усвідомленого вивчення фахових дисциплін;

  • формування базової аксіоматики, котра необхідна для подальшого усвідомленого вивчення фахових дисциплін;

  • встановлення студентами змістовних, смислових, логічних та інших зв’язків між елементами змісту дисциплін циклу;

  • введення до їх змісту елементів науково–технічного прогресу в галузі тестування з метою посилення міжпредметних зв’язків з інформатичними дисциплінами;

  • уніфікацію термінології, понятійного апарату, методів та засобів освітніх вимірювань, що використовуються у відповідних фахових дисциплінах;

  • добір творчих завдань професійного спрямування для всіх видів занять.











На удосконалення фахової підготовки майбутнього фахівця в галузі освітніх вимірювань націлена і запропонована модель навчально-дослідної діяльності під час вивчення студентами фахових дисциплін, яка базувалася на принципі поєднання навчально-дослідної та науково-дослідної роботи студентів і містила в собі:

  • На удосконалення фахової підготовки майбутнього фахівця в галузі освітніх вимірювань націлена і запропонована модель навчально-дослідної діяльності під час вивчення студентами фахових дисциплін, яка базувалася на принципі поєднання навчально-дослідної та науково-дослідної роботи студентів і містила в собі:

  • зміст навчально-дослідної роботи;

  • різні форми організації навчально-дослідної роботи;

  • методику організації і керівництва навчально-дослідною і науково-дослідною роботою студентів.

  • Початкова стадія науково-технічної творчості має інваріантну основу (виконання лабораторних робіт і експериментальних завдань науково-дослідного характеру), що у подальшій роботі природно трансформувалося у варіативне відтворення концепції дослідника, творчу пошукову діяльність, проведення педагогічного експерименту, створення наукових проектів, методику підготовки та написання яких нами запропоновано в посібниках.





Якісні тести є важливим інструментом оцінювання якості вищої освіти, підвищення рівня підготовки фахівців, посилення керованості навчально-виховного процесу.

  • Якісні тести є важливим інструментом оцінювання якості вищої освіти, підвищення рівня підготовки фахівців, посилення керованості навчально-виховного процесу.

  • Тому особливо актуальним стає удосконалення засобів педагогічного контролю і методики оцінювання якості освітніх систем різних держав, забезпечення їх високого наукового рівня і як наслідку об’єктивізації цих процесів.

  • Ще видатний російський вчений Д.І. Мендєлєєв стверджував, що наука починається тоді, коли починається вимірювання.















Розроблено програми курсів для підготовки бакалаврів спеціальності «Інформатика та освітні вимірювання»:

  • Розроблено програми курсів для підготовки бакалаврів спеціальності «Інформатика та освітні вимірювання»:

    • «Конструювання тестів»,
    • «Основи зовнішнього незалежного оцінювання»,
    • «Основи педагогічних вимірювань та моніторингу якості освіти»,
    • «Основи педагогічного оцінювання»,
    • «Математико – статистичні методи опрацювання результатів тестування»,
    • «Комп’ютерні технології в тестуванні»,
    • «Вступ до педагогічних вимірювань та моніторингу якості освіти»
  • Розроблені програми розміщені на сайті інституту Інформатики (http://ii.npu.edu.ua), розробленому під час виконання проекту.



Відповідно до програм курсів «Конструювання тестів», «Основи зовнішнього незалежного оцінювання» розроблені:

  • Відповідно до програм курсів «Конструювання тестів», «Основи зовнішнього незалежного оцінювання» розроблені:

    • Лекції та презентації до них;
    • Практичні заняття;
    • Тестові завдання до лекцій;
    • Питання для самоконтролю;
    • Дистанційні курси в Moodle (http://ii.npu.edu.ua).
  • На сайті університету (http://npu.edu.ua)

  • та Інституту інформатики (http://ii.npu.edu.ua)

  • висвітлюється робота проекту.



Здійснено видання власних посібників, відповідно до програми проекту

  • Здійснено видання власних посібників, відповідно до програми проекту





Придбано підручники і посібники за тематикою в кількості 23 шт.

  • Придбано підручники і посібники за тематикою в кількості 23 шт.

  • Зроблено підписку на журнал «Вісник Тестування і моніторинг в освіті» на 2010 рік.





Виконавці проекту «Освітні вимірювання, адаптовані до стандартів ЄС» від Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова виступили співорганізаторами і учасниками Всеукраїнського Інформаційного дня Програми Темпус в Україні разом зі студентами, що беруть участь в експериментальній підготовці фахівців.

  • Виконавці проекту «Освітні вимірювання, адаптовані до стандартів ЄС» від Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова виступили співорганізаторами і учасниками Всеукраїнського Інформаційного дня Програми Темпус в Україні разом зі студентами, що беруть участь в експериментальній підготовці фахівців.



У якості апробації вступний курс «Основи педагогічних вимірювань та моніторингу якості освіти» читався студентам 2 курсу напряму підготовки «Інформатика» спеціалізація «Математика» (20 студентів), слухачам Інституту перепідготовки та підвищення кваліфікації спеціальностей «Дошкільне виховання» (17 осіб) та «Менеджмент» (11 осіб). Слухачами розроблено тестові завдання з відповідних дисциплін.

  • У якості апробації вступний курс «Основи педагогічних вимірювань та моніторингу якості освіти» читався студентам 2 курсу напряму підготовки «Інформатика» спеціалізація «Математика» (20 студентів), слухачам Інституту перепідготовки та підвищення кваліфікації спеціальностей «Дошкільне виховання» (17 осіб) та «Менеджмент» (11 осіб). Слухачами розроблено тестові завдання з відповідних дисциплін.





Здобутки на всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт:

  • Здобутки на всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт:

    • «Наукові основи конструювання тестів з інформатики» студентка 2 курсу Іващенко А.А., що навчається за спеціалізацією «Освітні вимірювання» (Науковий керівник Сергієнко В.П., консультант – Кухар Л.О.) – здобуто перемогу – 1 місце.
    • «Засоби і технології продукування навчальних інформаційних ресурсів» студентка 4 курсу спеціальності «Фізика та інформатика» Мозгова О. (науковий керівник Малежик М.П.) – учасниця конкурсу.


первинне знайомство з обраною спеціальністю – емпіричний етап;

  • первинне знайомство з обраною спеціальністю – емпіричний етап;

  • усвідомлення соціальної ролі фахівця з освітніх вимірювань та його призначення в суспільстві – теоретичний етап;

  • водночас має місце набуття теоретичних знань і практичних умінь, котрі сприяють розвитку професійного спрямування майбутніх фахівців з освітніх вимірювань – теоретико-творчий етап;





Підготовку майбутніх фахівців з освітніх вимірювань у структурно-організаційному аспекті слід розглядати як динамічний процес реалізації взаємопов’язаних і взаємозумовлених фундаментальної та професійної складових, які і забезпечують прогнозовану якість формування компетентностей та професійно значущих властивостей особистості.

  • Підготовку майбутніх фахівців з освітніх вимірювань у структурно-організаційному аспекті слід розглядати як динамічний процес реалізації взаємопов’язаних і взаємозумовлених фундаментальної та професійної складових, які і забезпечують прогнозовану якість формування компетентностей та професійно значущих властивостей особистості.

  • Зокрема, невідповідність світовим стандартам частини тестових матеріалів сприяє дискридитації тестування як досить точного методу вимірювання досягнень учнів і студентів.








База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка