Вивчення акмеологічної компетентності перебуває в полі зору науковців з кінця XX століття



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.



Вивчення акмеологічної компетентності перебуває в полі зору науковців з кінця XX століття.

  • Вивчення акмеологічної компетентності перебуває в полі зору науковців з кінця XX століття.

  • Зараз активно розробляють питання акмеологічного підходу до управління навчальними закладами, мотивації акмеологічної компетентності, створення акмеологічного простору, розвитку акмеологічного середовища як важливого чинника професійно-педагогічної підготовки сучасного працівника.

  • І зв’язку з цим набула поширення проблема формування акмеологічної компетентності, а отже, визначення критеріїв, показників і рівнів сформованості акмеологічної компетентності.





Акмеологія ­ наука, яка виникла на перетині природничих суспільних, гуманітарних і технічних дисциплін, вона вивчає феноменологію, закономірності і механізми розвитку людини на етапі її дорослості, особливо при досягненні нею найбільш високого рівня в цьому розвитку.

  • Акмеологія ­ наука, яка виникла на перетині природничих суспільних, гуманітарних і технічних дисциплін, вона вивчає феноменологію, закономірності і механізми розвитку людини на етапі її дорослості, особливо при досягненні нею найбільш високого рівня в цьому розвитку.

  • Як наука, акмеологія виникла у 20-30 роки ХХ століття, її заснування пов'язане з ім'ям російського академіка Б.Г. Ананьєва. "Акме" у перекладі з грецької має значення "вершина", "найвищий ступінь розквіту". Акмеологія розглядає людину як суб'єкта життєвого шляху і розробляє засоби досягнення особистістю соціальних і професійних вершин.



Під акмеологічною компетентністю ми розуміємо інтегральну готовність і здатність зрілої особистості будувати свій поступовий психічний та професійний розвиток із постійним ускладненням задач і зростанням рівня досягнень, котрі найбільш повно реалізують психологічні ресурси які має людина.

  • Під акмеологічною компетентністю ми розуміємо інтегральну готовність і здатність зрілої особистості будувати свій поступовий психічний та професійний розвиток із постійним ускладненням задач і зростанням рівня досягнень, котрі найбільш повно реалізують психологічні ресурси які має людина.



Акмеологічна компетентність включає:

  • Акмеологічна компетентність включає:





Найпростіша типологія рівнів управлінської діяльності включає такі рівні:

  • Найпростіша типологія рівнів управлінської діяльності включає такі рівні:

  • – дилетантський;

  • рутинно-професійний;

  • – інноваційно-професійний;

  • – культурно-професійний.

  • Дилетант реалізує управлінську функцію без звертання до питання про наявність відповідних здібностей.

  • Рутинний управлінець виконує вимоги суми типових завдань, які забезпечують діяльність в стабільних умовах. При цьому він перевіряє відповідність наявних здібностей фіксованим нормативним вимогам «заданого» типу.

  • Інноваційно-професійний управлінець є дуже чутливим до змін зовнішніх умов і вимог, а також схильний до змін і удосконалення своєї діяльності. при цьому він не відмовляється від постановки і вирішення попередніх завдань, він їх удосконалює.

  • Культурно-професійний управлінець не тільки реалізує установку на новизну, але й вносить інноваційні механізми.



В управлінській акмеології професіоналізм суб’єктів управлінської праці розкривається з різних позицій:

  • В управлінській акмеології професіоналізм суб’єктів управлінської праці розкривається з різних позицій:





Компетентність – це ступінь кваліфікації працівника, яка дозволяє успішно вирішувати задачі, що стоять перед ним.

  • Компетентність – це ступінь кваліфікації працівника, яка дозволяє успішно вирішувати задачі, що стоять перед ним.

  • Вона визначає здатність працівника якісно і безпомилково виконувати свої функції як у звичайних, так і в екстремальних умовах, успішно освоювати нове і швидко адаптуватися до умов, що змінюються















Критеріями сформованості акмеологічної компетентності є акмеологічна спрямованість, акмеологічні знання, акмеологічні вміння, здібності, що сприяють або заважають просуненню особистості до акме. Критерії виявляються через низку якісних ознак — показників, відповідно до міри прояву яких можна робити висновки про більший або менший ступінь виразу критерію. Рівні сформованості компетентності — високий, середній, низький — характеризують різний ступінь сформованості компонентів акмеологічної компетентності.

  • Критеріями сформованості акмеологічної компетентності є акмеологічна спрямованість, акмеологічні знання, акмеологічні вміння, здібності, що сприяють або заважають просуненню особистості до акме. Критерії виявляються через низку якісних ознак — показників, відповідно до міри прояву яких можна робити висновки про більший або менший ступінь виразу критерію. Рівні сформованості компетентності — високий, середній, низький — характеризують різний ступінь сформованості компонентів акмеологічної компетентності.



Балабанова Л.В., Сардак О.В. Управління персоналом. Підручник.– К.: Центр учбової літератури, 2011. – 468 с.

  • Балабанова Л.В., Сардак О.В. Управління персоналом. Підручник.– К.: Центр учбової літератури, 2011. – 468 с.

  • Гречаник О. Є., Діагностика рівнів сформованості акмеологічної компетентності вчителя в системі післядипломної педагогічної освіти.

  • http://zosh4.km.ua/content/view/38/59/

  • Акмеология: Учебное пособие / А. Деркач, В. Зазыкин. — СПб.: Питер, 2003. — 256 с.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка