Визначення концептуальних засад формування готовності вчителів



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.



визначення концептуальних засад формування готовності вчителів

  • визначення концептуальних засад формування готовності вчителів

  • до роботи з обдарованими дітьми

  • в системі діяльності районних методичних кабінетів, розробка програми РМК (ММК) з підготовки вчителів до роботи з обдарованими учнями



Підготовка вчителів до роботи з обдарованими учнями має ряд невирішених завдань:

  • Підготовка вчителів до роботи з обдарованими учнями має ряд невирішених завдань:

  • відсутність у науці єдиного підходу до розуміння феномену обдарованості;

  • відсутність єдиних вимог до особистості вчителя для роботи з обдарованою дитиною;

  • відсутність системи підготовки вчителів у напряму формування теоретичних знань;

  • вироблення відповідних практичних навичок та особистісних ознак, що забезпечують успішну співпрацю з обдарованими дітьми.





Система психолого-педагогічних відносин суб'єкт - суб'єктного характеру, спрямовану на розвиток здібностей обдарованого учня та підвищення професіоналізму вчителя.

  • Система психолого-педагогічних відносин суб'єкт - суб'єктного характеру, спрямовану на розвиток здібностей обдарованого учня та підвищення професіоналізму вчителя.

  • Це передбачає здатність педагога ставити за мету професійної діяльності розвиток здібностей і обдарувань учнів, проектувати шляхи та засоби підвищення ефективності роботи в цьому напрямку.



Готовність передбачає інтегративно-синтетичну взаємодію теоретичної, практичної, особистісної складових.

  • Готовність передбачає інтегративно-синтетичну взаємодію теоретичної, практичної, особистісної складових.



Історія дослідження обдарованості

  • Історія дослідження обдарованості

  • Основні сучасні концепції обдарованості

  • Проблеми прогнозування обдарованості

  • Особливості розвитку обдарованих індивідів

  • Вікові особливості прояву обдарованості

  • Методи та особливості діагностики обдарованих дітей

  • Психологічні та педагогічні аспекти, що треба врахувати під час добору змісту освітніх програм для обдарованих дітей

  • Вимоги до педагогів, які працюють з обдарованими дітьми

  • Умови ефективної взаємодії педагогів з обдарованими дітьми та їх родиною.



Використовувати тренінги (розвитку креативності, пониження рівня тривожності, вміння долати страх перед невдачами та поразками, вироблення уміння змагатися)

  • Використовувати тренінги (розвитку креативності, пониження рівня тривожності, вміння долати страх перед невдачами та поразками, вироблення уміння змагатися)

  • Організовувати науково-дослідну роботу обдарованих учнів

  • Розробляти програми для індивідуального навчання обдарованих дітей

  • Здійснювати інноваційну діяльність

  • Поєднувати роботу з обдарованими учнями та класом

  • Створювати в класі доброзичливу атмосферу

  • Контролювати рівень емоційного вигорання як власного так і учнів

  • Залучати учнів до науково-дослідної діяльності

  • Розвивати позитивні якості обдарованих дітей



Комунікативні якості

  • Комунікативні якості

  • Спрямованість (творчі установки, мотиви, інтереси)

  • Якості характеру (чесність, порядність, справедливість, рішучість, цілеспрямованість)

  • Самосвідомість (рефлексивність, самопізнання, саморегуляція)

  • Інтелектуальні якості

  • Психофізіологічна компетентність

  • Готовність до адекватних діяльнісних проявів у певних ситуаціях, що визначені своєрідністю обдарованого учня

  • Повага до обдарованої особистості

  • Готовність до саморозвитку



Наукова діяльність

  • Наукова діяльність

  • Творчі групи

  • Конференції

  • Педагогічні майстерні

  • “Круглі столи”

  • Самоосвітня діяльність педагогів

  • Дистанційне навчання

  • Місцеві періодичні видання

  • Місцеве радіомовлення



Для дорослої людини процес навчання перестає бути ведучим видом діяльності, а є лише засобом досягнення інших цілей. Важлива не дисципліна, що вивчається, а її роль у вирішенні проблем або життєвих завдань, які виникають у певній ситуації. Тому навчання має будуватися не за предметними, а за проблемними ситуативними ознаками.

  • Для дорослої людини процес навчання перестає бути ведучим видом діяльності, а є лише засобом досягнення інших цілей. Важлива не дисципліна, що вивчається, а її роль у вирішенні проблем або життєвих завдань, які виникають у певній ситуації. Тому навчання має будуватися не за предметними, а за проблемними ситуативними ознаками.



Навчальний матеріал пропонується у вигляді проблемних завдань

  • Навчальний матеріал пропонується у вигляді проблемних завдань

  • Перевага надається вербальній і візуальній формі викладу матеріалу

  • Навчальний матеріал включає дані біографічних досліджень, історичні екскурси щодо різних підходів до розуміння феномену обдарованості

  • Спонукає учителів до самостійних умовиводів, наукових дискусій під час проведення лекцій

  • Лекції проводяться у творчій, доброзичливій атмосфері



Сприяють активізації пізнавальної діяльності, формуванню самостійності уміння науково обґрунтовувати власні думки.

  • Сприяють активізації пізнавальної діяльності, формуванню самостійності уміння науково обґрунтовувати власні думки.

  • На семінарських заняттях увага акцентується на практичному використанні теоретичного матеріалу.



Атмосфера доброзичливості та творчості на заняттях

  • Атмосфера доброзичливості та творчості на заняттях

  • Залучення вчителів до створення “банку педагогічних ситуацій з обдарованими учнями”, що розглядаються на заняттях

  • Забезпечення права вибору педагогічних ситуацій, що розглядаються на семінарах

  • Створення ситуацій, у яких вчителі виконують роль як учителя, так і обдарованого учня

  • Використання ігрових методів



Мета:

  • Мета:

  • забезпечити педагогів знаннями з основ психології та педагогіки обдарованості;

  • розробляти творчі підходи до вирішення завдань навчання і виховання обдарованих учнів;

  • формувати особистісні якості вчителів, необхідних для успішної співпраці з обдарованими



Районний психологічний практикум “Підготовка вчителя до психодіагностики обдарованості”

  • Районний психологічний практикум “Підготовка вчителя до психодіагностики обдарованості”



Обласний семінар-практикум «Профілактика емоційного вигорання обдарованої дитини в процесі самореалізації»

  • Обласний семінар-практикум «Профілактика емоційного вигорання обдарованої дитини в процесі самореалізації»

  • Районний семінар-практикум «Профілактика емоційного вигорання обдарованої дитини в процесі самореалізації»



Районний семінар-практикум “Основні сучасні концепції обдарованості”

  • Районний семінар-практикум “Основні сучасні концепції обдарованості”

  • 1. Здібнісна теорія обдарованості.

  • 2. Структура інтелекту Дж.Гілфорда.

  • 3. Інтелектуальна і творча обдарованість.

  • 4. Концепції творчої обдарованості.

  • 5. Триколова модель Дж.Рензулі.

  • 6. Модель обдарованості Ф.Монкса.

  • 7. Багатофакторні моделі обдарованості.

  • 8. Обдарованість як динамічна якість особистості.



Обласний круглий стіл “Навчально-дослідницька діяльність та винахідництво учнів: мотивувати, навчити, підтримати”

  • Обласний круглий стіл “Навчально-дослідницька діяльність та винахідництво учнів: мотивувати, навчити, підтримати”

  • Районний круглий стіл “Навчально-дослідницька діяльність та винахідництво учнів: мотивувати, навчити, підтримати”



Районний семінар “Структура обдарованої особистості”

  • Районний семінар “Структура обдарованої особистості”

  • Задатки. Здібності. Інтелект. Творчість. Обдарованість. Види обдарованості. Мотивація. Умови розвитку обдарованої особистості.



Районний семінар “Особливості розвитку обдарованих індивідів”

  • Районний семінар “Особливості розвитку обдарованих індивідів”

  • Особливості розвитку когнітивної сфери.

  • Особливості розвитку психосоціальної сфери.

  • Особливості фізичного розвитку.



Районний семінар-практикум “Загальні засади діагностики обдарованості”

  • Районний семінар-практикум “Загальні засади діагностики обдарованості”

  • 1. Діагностика як загальна проблема дитячої обдарованості.

  • 2. Рівні вирішення проблем діагностики дитячої обдарованості.

  • 3. Принципи діагностики дитячої обдарованості.



Обласна науково-практична конференція «Проблема підтримки обдарованих дітей в педагогічній творчості В. О. Сухомлинського і сучасних науковців»

  • Обласна науково-практична конференція «Проблема підтримки обдарованих дітей в педагогічній творчості В. О. Сухомлинського і сучасних науковців»



Міжрайонний семінар “Робота з обдарованою дитиною в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського»

  • Міжрайонний семінар “Робота з обдарованою дитиною в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського»



Обласний круглий стіл “Робота з обдарованою дитиною з особливими потребами»

  • Обласний круглий стіл “Робота з обдарованою дитиною з особливими потребами»

  • Районний круглий стіл “Робота з обдарованою дитиною з особливими потребами»



Районний семінар-практикум “Форми організації навчальної діяльності обдарованих школярів”

  • Районний семінар-практикум “Форми організації навчальної діяльності обдарованих школярів”

  • 1. Диференціація та індивідуалізація навчання обдарованих дітей.

  • 2. Зміст освіти і розвиток дитячої обдарованості.

  • 3. Форми організації навчальної діяльності як фактор розвитку дитячої обдарованості.

  • 4. Прогнозування розвитку обдарованої особистості.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка