Властивості педагогічної майстерності: Властивості педагогічної майстерності



Дата конвертації15.06.2016
Розмір445 b.





Властивості педагогічної майстерності:

  • Властивості педагогічної майстерності:

  • гуманістична спрямованість діяльності вчителя;

  • професійні знання, вміння та навички;

  • педагогічні здібності (забезпечують швидкість самовдосконалення);

  • педагогічна техніка (гармонізує структуру педагогічної діяльності).





Творчість - це процес створення чогось нового на основі перетворення пі­знаного : нового результату або оригінальних шляхів і мета дій його одер­жання .

  • Творчість - це процес створення чогось нового на основі перетворення пі­знаного : нового результату або оригінальних шляхів і мета дій його одер­жання .

  • Характеристики творчості: новизна і перетворення





Педагогічна творчість - процес створення і перетворення особистості вихованця.

  • Педагогічна творчість - процес створення і перетворення особистості вихованця.

  • Педагогічна творчість виявляється в науковій діяльності педагога і в творчій педагогічній роботі (оригінальне вирішення педагогічних завдань, розробка нових педагогічних методів, прийомів, застосування педагогічного досвіду в нових умовах, удосконалення системи роботи з учнями, імпровізація в педагогічному процесі).



Форми виявлення творчих сил вчителя: творче самопочуття, творче натхнення, творчий пошук чи експеримент, творча педагогічна діяльність, науково – дослідна діяльність.

  • Форми виявлення творчих сил вчителя: творче самопочуття, творче натхнення, творчий пошук чи експеримент, творча педагогічна діяльність, науково – дослідна діяльність.





На початковому етапі розвитку творчих здібностей ефективним засобом є ознайомлення учнів з "творчою лабораторією" письменників (І. Франка, В. Стефаника. В. Симоненка). Це можна робити і на уроках літератури під час вивчення творчості письменника, зачитувати уривки зі спогадів і обговорювати їх, і на уроках мови, добираючи для диктантів, переказів, аудіювання чи читання мовчки відповідні тексти. Цікавими є вправи на зіставлення уривків з творів письменників першого і останнього варіанту .

  • На початковому етапі розвитку творчих здібностей ефективним засобом є ознайомлення учнів з "творчою лабораторією" письменників (І. Франка, В. Стефаника. В. Симоненка). Це можна робити і на уроках літератури під час вивчення творчості письменника, зачитувати уривки зі спогадів і обговорювати їх, і на уроках мови, добираючи для диктантів, переказів, аудіювання чи читання мовчки відповідні тексти. Цікавими є вправи на зіставлення уривків з творів письменників першого і останнього варіанту .





дібрати означуване слово, до якого поданий прикметник був би епітетом;

  • дібрати означуване слово, до якого поданий прикметник був би епітетом;

  • вибрати найвдаліший варіант слова;

  • дописати (відновити) віршовані рядки;

  • об'єднати кілька речень в одне:

  • розчленувати текст на складові частини, змінити (розширити, згорнути, перебудувати, замінити) мовний матеріал;

  • розширити текст, вживаючи якомога більше прислівників, але не додаючи більше ніж два речення; дати заголовок тексту («Осіння піч. Зривається вітер, шарпає дерева. Дощ періщить у шибки...»);

  • перебудувати прості речення на складне речення з різними видами зв'язку, визначити смислові відношення між частинами складних речень;

  • вставити пропущені слова;

  • замінити поданий текст синонімами…



дібрати якнайбільше означень до поданого слова [наприклад, день - похмурий, незабутній,...), чи якомога більше дієслів, які б поєднувались із словом (наприклад, вітер дме, завиває, співає,...). Такі вправи доцільно проводити у формі гри, змагання (\"Хто швидше \", \"Хто більше \");

  • дібрати якнайбільше означень до поданого слова [наприклад, день - похмурий, незабутній,...), чи якомога більше дієслів, які б поєднувались із словом (наприклад, вітер дме, завиває, співає,...). Такі вправи доцільно проводити у формі гри, змагання (\"Хто швидше \", \"Хто більше \");

  • широке поле для творчої діяльності учнів відкривають завдання, спрямовані на розвиток фантазії, гіпотетичного мислення: • продовжити художній твір;

  • змінити (переробити) закінчення художнього твору (\"Наталка Полтавка \'\' і Котляревського).

  • Дуже полюбляють учні завдання, спрямовані па розвиток уяви, наприклад:

  • скласти усну розповідь від імені письменника (Т. Шевченко \"Мої інтереси і захоплення \", \"Моє перше велике кохання \". \"Жінки у моєму житті \", \"Моя сім'я", \"Моє життя на засланні", \"Моя пристрасть - гравюра \ "):

  • взяти \"інтерв'ю" у письменника.



На етапі актуалізації знань можна використати асоціювання (\"асоціативну павутинку \", \"ланцюжок асоціацій \"), яке спонукає учнів думати, стимулює мислення шукати зв'язки між окремими поняттями

  • На етапі актуалізації знань можна використати асоціювання (\"асоціативну павутинку \", \"ланцюжок асоціацій \"), яке спонукає учнів думати, стимулює мислення шукати зв'язки між окремими поняттями

  • Під час підведення підсумків уроку (рефлексії) учитель може знову повернути учнів до схеми асоціацій, щоб доповнити її.









Майстерність вчителя досягається завдяки грамотно організованій роботі над розвитком свого творчого потенціалу.

  • Майстерність вчителя досягається завдяки грамотно організованій роботі над розвитком свого творчого потенціалу.

  • Я вважаю, що вчителя не можна змусити бути творчим педагогом. Він повинен сам хотіти цього. Задоволеність професією призводить до того, що творча педагогічна діяльність стає потребою.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка