Волинська обласна рада



Сторінка1/9
Дата конвертації18.10.2016
Розмір446 b.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9


Волинська обласна рада

  • Волинська обласна рада

  • Вищий комунальний навчальний заклад

  • «Володимир – Волинський педагогічний коледж ім. А. Ю. Кримського»

  • Г. С. Шостак

  • Методика вивчення граматики та лексики у початкових класах (мультимедійний посібник)

  • М. Володимир - Волинський

  • 2010


Анотація

  • Анотація

  • Мультимедійний посібник містить презентації лекцій вивчення лексики, граматики, фонетики у початкових класах. Наочний матеріал поданий у вигляді статичних та динамічних таблиць, схем, алгоритмів, блок-схем, ін. Посібник призначений для викладачів та студентів педагогічних факультетів, педколеджів та учителів початкових класів.



Зміст





Аналіз мовного матеріалу і виділення істотних ознак граматичного поняття.

  • Аналіз мовного матеріалу і виділення істотних ознак граматичного поняття.

  • Узагальнення істотних ознак у граматичному правилі

  • а) встановлення зв’язків між істотними ознаками;

  • б) введення терміна;

  • в) формулювання граматичного правила.

  • Уточнення суті ознак поняття і зв'язків між ними.

  • Конкретизація вивченого поняття (виконання вправ).





Аналіз мовного матеріалу і виділення істотних ознак.

  • Аналіз мовного матеріалу і виділення істотних ознак.

  • Дібрати спільнокореневі до слова сад.

  • Сад, садок, садовий

  • Визначити відомі значущі частини слова

  • Сад□, садок□, садов ий

  • Пояснити значення кожного слова.

  • Чому різні значення цих слів?

  • Де знаходиться ця частина слова?



Узагальнення граматичного поняття

  • Узагальнення граматичного поняття

  • Ця частина слова називається суфіксом. Позначається вона .

  • Спробуйте самі вивести правило. Яка частина слова називається суфіксом.



3. Уточнення ролі суфікса при словотворенні.

  • 3. Уточнення ролі суфікса при словотворенні.

  • Як назвати сніг пестливо? (Сніжок).

  • Як назвати дуже сильний сніг? (Сніжище).

  • Як назвати снігову зірочку? (Сніжинка).

  • Як називається героїня народної казки, зліплена зі снігу? (Снігурочка).

  • Виділіть суфікс у цих словах. Які суфікси утворили слова з певним відтінком у значенні? При допомозі яких суфіксів утворилися слова з новим значенням





б) Жив - був хлопчик - чарівник,

  • б) Жив - був хлопчик - чарівник,

  • Називали його -ник.

  • Із простих звичайних слів

  • -Ник утворював майстрів.

  • Зупинився в лісі –ник

  • І з'явився там … (лісник).

  • А в садочок прийшов –ник,

  • там з'явився … (садівник).

  • Є двірник, є будівник,

  • Пасічник і комірник.

  • Ці слова творити звик

  • Чарівник, що зветься … (-ник).



Індуктивний (від аналізу окремих явищ до узагальнення).

  • Індуктивний (від аналізу окремих явищ до узагальнення).

  • Дедуктивний (від загального до конкретного: учитель повідомляє правило, підтверджуючи його прикладами; учні наводять свої приклади і визначають ознаки граматичного поняття)





Повідомлення (розповідь).

  • Повідомлення (розповідь).

  • Бесіда.

  • Спостереження за мовним матеріалом.

  • Граматичний розбір.

  • Робота з підручником.



Етапи

  • Етапи

  • Актуалізація опорних знань.

  • Пізнавальна задача.

  • Аналіз мовного матеріалу і формування власних висновків (під керівництвом вчителя)

  • Основний прийом – евристична бесіда





  1   2   3   4   5   6   7   8   9


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка