Впровадження інновацій в навчально-виховний процес школи



Дата конвертації01.01.2017
Розмір445 b.


Тема :


Поглибити знання про зміст і сутність поняття інновація

  • Поглибити знання про зміст і сутність поняття інновація

  • Розглянути основні освітні інновації, їх класифікацію

  • Ознайомитися з нормативними документами розвитку інноваційної діяльності в школі

  • Зацікавити учителів інноваційною діяльністю, спонукати їх подальшого впровадження в навчально-виховний процес шкіл інноваційних перетворень



“Скажіть мені і я забуду.

  • “Скажіть мені і я забуду.

  • Покажіть мені і я запам'ятаю.

  • Дайте можливість обговорити і я зрозумію.

  • Дайте можливість навчити іншого і я досягну досконалості.

  • Конфуцій



1. Вступне слово заступника директора школи

  • 1. Вступне слово заступника директора школи

  • 2. лише один факт…





10% того, що прочитав

  • 10% того, що прочитав

  • 20% того, що почув

  • З0% того, що бачив

  • 50% того, що чули і бачили

  • 70% того, про що самі говорили

  • 90% того, коли виконали якесь завдання, організували справу



Яка частка цієї піраміди знань нами використовується

  • Яка частка цієї піраміди знань нами використовується

  • на уроці ?

  • Чи потрібно шукати інші, нетрадиційні шляхи організації навчального процесу ?

  • Якщо потрібні зміни - говорять про інновації….



  • Блок 2.

  • Що ж

  • таке

  • інновація ?



Інновація – це процес упровадження якогось нововведення в практику

  • Інновація – це процес упровадження якогось нововведення в практику

  • Інновація – це цілеспрямована зміна , що вносить у визначену соціальну одиницю – організацію, поселення, суспільство, групу - нові, відносно стабільні елементи.

  • О. Пригожий.





Процес створення та впровадження нових засобів ( нововведень) для розв'язання тих педагогічних проблем, які досі розв'язувалися по-іншому, відкриття нових форм , методів, способів педагогічної діяльності, вихід за межі відомого в науці й масовій практиці , творча реалізація нових теоретичних концепцій, ідей, технологій, систем навчання і виховання.

  • Процес створення та впровадження нових засобів ( нововведень) для розв'язання тих педагогічних проблем, які досі розв'язувалися по-іншому, відкриття нових форм , методів, способів педагогічної діяльності, вихід за межі відомого в науці й масовій практиці , творча реалізація нових теоретичних концепцій, ідей, технологій, систем навчання і виховання.



  • Матеріально-технічні

  • Соціальні (сюди належать і педагогічні нововведення )



Які інновації є у нашій школі?

  • Які інновації є у нашій школі?

  • Які інноваційні технології ви використовуєте ?

  • Про які інновації ви чули, що вже запроваджені в інших школах нашого району?



  • Блок 3.

  • Поглиблюємо свої знання про класифікацію педагогічних інновацій…



Психолого-педагогічні (нововведення в навчальний, виховний та управлінський процеси)

  • Психолого-педагогічні (нововведення в навчальний, виховний та управлінський процеси)

  • Науково-виробничі (комп'ютерні та мультимедійні технології, сучасне матеріально-технічне обладнання)

  • Соціально-економічні ( юридичні, правові, економічні нововведення)



У змісті навчання і виховання

  • У змісті навчання і виховання

  • Введення державних стандартів

  • Оновлення навчальних планів та програм

  • Нові підручники, навчальні посібники

  • Нові системи виховної роботи

  • Нова система оцінювання навчальних досягнень учнів

  • Запровадження профільного навчання



Дистанційна форма навчання

  • Дистанційна форма навчання

  • Інтерактивні методи навчання

  • Діалогові, діагностичні методи навчання

  • Альтернативні навчальні технології:

  • Розвивальна технологія

  • Модульна технологія

  • Диференційована технологія

  • ігрова

  • Алгоритмізована

  • Проектна

  • Рейтингова

  • Особистісно-зоорієнтована



Робота в групах:

  • Робота в групах:

  • Подумаємо і дамо відповідь на запитання:

  • Чому педагогічні інновації запроваджуються

  • складніше,

  • ніж матеріально-технічні ?



Недостатня поінформованість

  • Недостатня поінформованість

  • Брак умінь і навичок фахівця

  • Потреба попереднього навчання фахівця

  • Складність здолання інертності і традицій

  • Складність визначення параметрів змін та очікуваних результатів

  • Складність визначення коефіцієнта ефективності



Інноваційна педагогічна технологія -

  • Інноваційна педагогічна технологія -

  • це сукупність форм, методів, прийомів і засобів навчання, виховання та управління, об'єднаних однією метою





Розвивальне навчання (Д Єльконін, В Давидов)

  • Розвивальне навчання (Д Єльконін, В Давидов)

  • Особистісно зоорієнтоване навчання

  • (І. Якіманська, О. Савченко, С. Подмазін)

  • Модульно-розвивальне навчання (А. Фурман)

  • Диференційоване навчання (Н. Бібік, Н. Софій)

  • Гуманістичне навчання (Т. Пушкарьова)

  • Комп'ютеризоване навчання (Н. Морзе)

  • Інтегративне навчання (В. Ільченко)

  • Навчання як дослідження

  • Проектна технологія

  • Життєтворчості

  • Інтеграційна природнича освіта

  • Колективне навчання

  • Ігрові та інтерактивні технології та інш.



можна познайомитися за довідником

  • можна познайомитися за довідником

  • “Педагогічні технології.

  • Досвід.

  • Практика”

  • Видавництво

  • “Полтава ПОІПОППП 1999”



Законодавча база впровадження інноваційних процесів

  • Законодавча база впровадження інноваційних процесів



  • Закон України

  • “Про загальну середню освіту”

  • Розділ 2. Стаття 8.

  • Розділ 3. Стаття 15.

  • Наказ МО № 522 від 7 листопада 2000 р.

  • “Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності”



Чи потрібні інновації? Чому?

  • Чи потрібні інновації? Чому?

  • Що ж таке інновація ?

  • Як можна класифікувати інновації?

  • Як класифікуються інновації в залежності від ступеня новизни?

  • Через що реалізуються інновації? Які інновації в навчальному процесі найбільш відомі ?

  • Чому важко впроваджуються інноваційні

  • процеси ?



Які умови потрібно створити у школі для запровадження інноваційних процесів ?

  • Які умови потрібно створити у школі для запровадження інноваційних процесів ?

  • Чи є законодавча база для інноваційної діяльності в школі ?



Інновації є об'єктивним і необхідним процесом еволюції освіти

  • Інновації є об'єктивним і необхідним процесом еволюції освіти

  • Інновація – це процес упровадження якогось нововведення в педагогічну практику

  • Класифікувати інновації можна по-різному:

  • у змісті навчання і виховання;

  • у формах, методах і технологіях навчання і виховання;

  • у змісті, формах, методах управління освітою

  • За мірою новизни інновації бувають: радикальні, базові, модифікаційні, комбінаторні

  • Інновації реалізуються через спеціальні педагогічні технології.

  • Жодна інноваційна технологія не є універсальною

  • Запровадження будь-яких інновацій потребує змін –матеріально-технічних, психологічних

  • Новітні технології потребують програмного і методичного забезпечення, знання методики запровадження інновацій

  • Новітні технології потребують зміни робочого ритму і життя всього класу, багато часу для підготовки як учнів, так і вчителя



Кожна школа приймає участь у інноваційні діяльності, яку ініціює міністерство освіти

  • Кожна школа приймає участь у інноваційні діяльності, яку ініціює міністерство освіти

  • Для здійснення інноваційної діяльності існує законодавча база



Краще старанно підготувати кілька занять у навчальному році, ніж часто їх проводити нашвидкуруч.

  • Краще старанно підготувати кілька занять у навчальному році, ніж часто їх проводити нашвидкуруч.

  • Використання педагогічних інновацій не самоціль. Це лише засіб досягнення максимально можливого результату

  • Кожен учитель творець власної технології, бо головне результат, а не інновації собі по собі



Ламати стереотипи педагогічної діяльності

  • Ламати стереотипи педагогічної діяльності

  • Максимально ознайомлюватися з новими технологіями

  • Не боятися експериментувати

  • Починати можна з окремих елементів інноваційних технологій



Спрямувати методичну роботу школи, вчителів на вивчення нових педагогічних інновацій з метою подальшого використання їх в практичній діяльності

  • Спрямувати методичну роботу школи, вчителів на вивчення нових педагогічних інновацій з метою подальшого використання їх в практичній діяльності

  • Створити банк даних про освітні педагогічні технології -заступники директора

  • Повторно ознайомитися із змістом посібника

  • “ Педагогічні технології…” – учителям, індивідуально. Зробити виписки їх основних характеристик

  • Розглянути на засіданнях методичних об'єднань питання про педагогічні технології по предметах

  • Спланувати проведення вчителями школи відкритих уроків з використанням інноваційних технологій- голови М/О



Узагальнюючі матеріали Людмили Васильєвої, заступника директора ЗОШ № 2, смт. Іванків, Київської області.

  • Узагальнюючі матеріали Людмили Васильєвої, заступника директора ЗОШ № 2, смт. Іванків, Київської області.

  • Андрюханова В. М. “ Сучасні підходи щодо вирішення проблеми підготовки вчителя до інноваційної діяльності”

  • Даниленко Л. І. “Теорія і практика управління інноваційною діяльністю в ЗНЗ”

  • Інноваційна освіта. Підручник для директора



Сизон В. “Інноваційна педагогіка і технологічний потенціал учителя”

  • Сизон В. “Інноваційна педагогіка і технологічний потенціал учителя”

  • Ткаченко В., Борсукова Л. “Впровадження інновацій на шляху реформування освіти”

  • Яремчик Н. “Форми та методи інтерактивного навчання”.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка