Всеукраїнські турніри юних істориків та правознавців універсальний засіб для формування як предметних, так і ключових компетентностей учнів



Дата конвертації04.01.2017
Розмір445 b.





Всеукраїнські турніри юних істориків та правознавців – універсальний засіб для формування як предметних, так і ключових компетентностей учнів. Процес підготовки і участі в турнірі – два рівноправних етапи в роботі учителя – тренера.

  • Всеукраїнські турніри юних істориків та правознавців – універсальний засіб для формування як предметних, так і ключових компетентностей учнів. Процес підготовки і участі в турнірі – два рівноправних етапи в роботі учителя – тренера.



ВТЮІ - це «жива» демократична гра, яка передбачає складні нестандартні ситуації, допомагає учням швидко шукати конструктивні рішення, миттєво аналізувати подану суперником інформацію і, як наслідок – гнучко будувати свою поведінку.Підготовка до такого відповідального конкурсу активно йде протягом близько трьох місяців. Кожен член команди готується виступати в ролі доповідача, опонента, рецензента.

  • ВТЮІ - це «жива» демократична гра, яка передбачає складні нестандартні ситуації, допомагає учням швидко шукати конструктивні рішення, миттєво аналізувати подану суперником інформацію і, як наслідок – гнучко будувати свою поведінку.Підготовка до такого відповідального конкурсу активно йде протягом близько трьох місяців. Кожен член команди готується виступати в ролі доповідача, опонента, рецензента.











Протягом 3 хвилин акцентує увагу на недоліках і помилках у доповіді та опонуванні, підкреслює позитивні сторони виступів, але особливо відмічає їхню структуру, логіку викладу матеріалів, коректність висловів та поведінки тощо.

  • Протягом 3 хвилин акцентує увагу на недоліках і помилках у доповіді та опонуванні, підкреслює позитивні сторони виступів, але особливо відмічає їхню структуру, логіку викладу матеріалів, коректність висловів та поведінки тощо.

















Що дає школярам турнір?

  • По – перше – уміння працювати в команді.

  • По – друге – навички роботи з історичною літературою і вміння складати доповідь.

  • По- третє – конструювання нового способу вирішення історичної задачі, розвиток критичного мислення.

  • По – четверте – освоєння дослідницьких методів.

  • По – п’яте – формування толерантності і вміння бачити раціональне зерно в різноманітних ситуаціях.

  • По – шосте – здібність брати на себе відповідальність, формувати якості лідера.

  • По – сьоме – уміння виступати публічно, відстоювати свою точку зору.

  • По – восьме – порівняти себе з іншими.



Для тренера – керівника команди - один із самих відповідальних етапів підготовки до турніру, це формування команди. Досвід показує, що в команді можуть ефективно співробітничати учні класів різного профілю, різні за віком. Вони добре доповнюють один одного, маючи різноманітні уміння і навички, на основі творчого підходу. На цьому етапі можливе використання тренінгів технології «Дебати». Ця технологія – є ефективним засобом підготовки до ВТЮІ.

  • Для тренера – керівника команди - один із самих відповідальних етапів підготовки до турніру, це формування команди. Досвід показує, що в команді можуть ефективно співробітничати учні класів різного профілю, різні за віком. Вони добре доповнюють один одного, маючи різноманітні уміння і навички, на основі творчого підходу. На цьому етапі можливе використання тренінгів технології «Дебати». Ця технологія – є ефективним засобом підготовки до ВТЮІ.



Під дебатами розуміють чітко структурований та спеціально організований публічний обмін думками між двома сторонами з актуальної теми. Цей різновид публічної дискусії учасники дебатів спрямовують на переконання в своїй правоті третьої сторони, а не один одного. В даному випадку третьою стороною виступає вчитель – тренер.

  • Під дебатами розуміють чітко структурований та спеціально організований публічний обмін думками між двома сторонами з актуальної теми. Цей різновид публічної дискусії учасники дебатів спрямовують на переконання в своїй правоті третьої сторони, а не один одного. В даному випадку третьою стороною виступає вчитель – тренер.



Претендентам на участь в команді пропонується тренінг «Червона шапочка». Учні повинні довести, що в казці про Червону Шапочку винна сама дівчинка, або її батьки, або бабуся. Враховується декілька критеріїв: уміння аргументувати, відбивати контраргументи, красномовство, нестандартне мислення, переконливість, уміння триматись перед аудиторією ( бажані глядачі).

  • Претендентам на участь в команді пропонується тренінг «Червона шапочка». Учні повинні довести, що в казці про Червону Шапочку винна сама дівчинка, або її батьки, або бабуся. Враховується декілька критеріїв: уміння аргументувати, відбивати контраргументи, красномовство, нестандартне мислення, переконливість, уміння триматись перед аудиторією ( бажані глядачі).



Наступний етап –це розподіл тем. Теми завжди охоплюють як історію України так і всесвітню історію від найдавніших часів до сьогодення. А команда формується переважно із учнів 9 – 11 класів. Тому на цьому етапі, як показує досвід, тренер повинен врахувати інтереси і особливості кожного учасника, рівень їх підготовленості та досвіду. Для наявності наводимо теми Всеукраїнського турніру юних істориків:

  • Наступний етап –це розподіл тем. Теми завжди охоплюють як історію України так і всесвітню історію від найдавніших часів до сьогодення. А команда формується переважно із учнів 9 – 11 класів. Тому на цьому етапі, як показує досвід, тренер повинен врахувати інтереси і особливості кожного учасника, рівень їх підготовленості та досвіду. Для наявності наводимо теми Всеукраїнського турніру юних істориків:

  • Слов’янська єдність: міф чи реальність?

  • Національні символи українців: спадок сивої давнини чи продукт модерної доби?

  • Святослав Хоробрий: великий політик чи великий авантюрник?

  • Японія: тінь китайської цивілізації чи самобутня культура?



Після роботи на рівні учень – учитель, доповіді виносяться на обговорення команди. Досвід показав, що досвідчені члени команди, які пройшли випробування не одним турніром є найбільш прискіпливими суддями. На цьому етапі нам здається доречним проведення ділової гри «Гаряче крісло». Потенційний доповідач пропонує свій варіант доповіді. Інші учасники команди по завершенні промови можуть проставити будь - які запитання. Їхня мета – збити виступаючого з позиції. На другому етапі цієї гри «глядачі»вказують на недоліки змісту, структури, стилістики доповіді, акцентів, зроблених доповідачем. свої думки щодо змісту і структури доповідей висловлюють, запрошені тренером, вчителі – історики, які безпосередньої участі в підготовці не брали. Мета доповідача – визначити шляхи вдосконалення доповіді.

  • Після роботи на рівні учень – учитель, доповіді виносяться на обговорення команди. Досвід показав, що досвідчені члени команди, які пройшли випробування не одним турніром є найбільш прискіпливими суддями. На цьому етапі нам здається доречним проведення ділової гри «Гаряче крісло». Потенційний доповідач пропонує свій варіант доповіді. Інші учасники команди по завершенні промови можуть проставити будь - які запитання. Їхня мета – збити виступаючого з позиції. На другому етапі цієї гри «глядачі»вказують на недоліки змісту, структури, стилістики доповіді, акцентів, зроблених доповідачем. свої думки щодо змісту і структури доповідей висловлюють, запрошені тренером, вчителі – історики, які безпосередньої участі в підготовці не брали. Мета доповідача – визначити шляхи вдосконалення доповіді.



Отже, вся робота тепер представлена схематично:










База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка