Всі країни Європи та більшість країн світу виділяють в системі органів публічної влади – органи місцевого самоврядування



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.



Всі країни Європи та більшість країн світу виділяють в системі органів публічної влади – органи місцевого самоврядування.

  • Всі країни Європи та більшість країн світу виділяють в системі органів публічної влади – органи місцевого самоврядування.

  • Історично, початок місцевого самоврядування пов”язують із наданням містам Магдебурзького права в середні віки.

  • Місцеве самоврядування реально є результатом передачі частини публічної влади від суверена – народу, місцевим спільнотам людей, об”єднаних місцем проживання.

  • Наявність органів публічної влади на найближчому для людей рівні робить владу більш ефективною та дешевшою для суспільства.



Оскільки місцеве самоврядування спочатку появилось у містах, то основним суб”єктом місцевого самоврядування у всіх країнах є первинна місцева спільнота – комуна, громада, община, гміна і т.п.

  • Оскільки місцеве самоврядування спочатку появилось у містах, то основним суб”єктом місцевого самоврядування у всіх країнах є первинна місцева спільнота – комуна, громада, община, гміна і т.п.

  • В усіх європейський країнах найнижча ланка адміністративно-територіального устрою одночасно є територією юрисдикції органів місцевого самоврядування місцевої спільноти, яка там проживає.

  • На субрегіональному та регіональному рівнях територіального устрою органи місцевого та регіонального самоврядування є не в усіх країнах.



Регіональний рівень (0,8 – 3,0 млн осіб): земля, провінція, область, воєводство, край;

  • Регіональний рівень (0,8 – 3,0 млн осіб): земля, провінція, область, воєводство, край;

  • Субрегіональний рівень (150-450 тисяч осіб): повіт, район, уєзд, …;

  • Муніципальний рівень: муніципалітет, комуна, графство, волость, гміна, громада, община.

  • На субрегіональному та регіональному рівнях обов”язково діють органи виконавчої влади, в багатьох країнах діють органи місцевого самоврядування.

  • Органи виконавчої влади мають наглядові функції щодо рішень органів місцевого самоврядування.





Краще задовольнити потреби людей у послугах з боку влади.

  • Краще задовольнити потреби людей у послугах з боку влади.

  • Зробити систему управління більш мобільною, функціональною та менш затратною.

  • Збільшити можливості місцевого самоврядування у вирішенні найбільш нагальних питань людини та посилити їх вплив на місцевий економічний розвиток.

  • Запровадити реальні механізми місцевої демократії: ми обираємо владу, яка може вирішувати наші проблеми і ми можемо впливати на ці рішення.

  • Звільнити Уряд в умовах війни від вирішення не властивих для нього проблем.



децентралізація та регіональний розвиток, максимальна передача функцій на місцевий рівень:

  • децентралізація та регіональний розвиток, максимальна передача функцій на місцевий рівень:

  • розроблення та сприяння прийняттю змін до Бюджетного кодексу України і Податкового кодексу України щодо передачі органам місцевого самоврядування додаткових бюджетних повноважень і стабільних джерел доходів для їх реалізації (І квартал 2015 року);

  • розроблення та сприяння прийняттю закону про децентралізацію повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю (І квартал 2015 року);

  • відкриття на місцях “прозорих офісів” (2015 рік);



Українці отримають можливість обирати місцеву владу, спроможну вирішувати їхні місцеві проблеми завдяки тому, що:

  • Українці отримають можливість обирати місцеву владу, спроможну вирішувати їхні місцеві проблеми завдяки тому, що:

  • Всі громади отримають однакові повноваження, які забезпечуватимуться ресурсами.

  • Всі представницькі органи місцевого самоврядування матимуть власні виконавчі органи.

  • Місцеві державні адміністрації не виконуватимуть функції виконавчих органів районних та обласних рад.

  • Зникнуть “складні громади”.

  • Ради громад отримають право на регулювання податків, які прив”язані до території і є місцевими.

  • Громади отримають нові повноваження у сфері охорони порядку.

  • Області зможуть планувати і здійснювати заходи з регіонального розвитку



Мінімально необхідні.

  • Мінімально необхідні.

  • Без втручання до розділів, зміни до яких підлягають затвердженню референдумом.

  • Визначають струнку систему АТУ.

  • Визначають систему органів місцевого самоврядування на усіх рівнях АТУ.

  • Позбавляють місцеві державні адміністрації невластивих функцій.



Ст.85, 106 – Верховна Рада позбавляється права на дострокове припинення рад, натомість Президент отримує право розпуску рад та призначення державних уповноважених.

  • Ст.85, 106 – Верховна Рада позбавляється права на дострокове припинення рад, натомість Президент отримує право розпуску рад та призначення державних уповноважених.

  • Ст. 118-119 перетворення МДА в наглядово-координуючі органи – Голови МДА.

  • Ст. 132-133. Упорядкування АТУ, створення трьохланкової системи, визначення громади, як базової АТО.

  • Ст.140 – визначається система органів МС

  • Ст. 141 – регулюються питання формування ОМС

  • Ст. 142-143 фінанси та делеговані повноваження

  • Ст. 144. рішення ОМС та державний контроль за рішеннями.







Єдиним суб‘єктом місцевого самоврядування в Україні є територіальна громада, яка у розумінні цього закону являє собою сукупність жителів поселень первинної ланки адміністративно-територіального устрою – громади.

  • Єдиним суб‘єктом місцевого самоврядування в Україні є територіальна громада, яка у розумінні цього закону являє собою сукупність жителів поселень первинної ланки адміністративно-територіального устрою – громади.

  • На рівні громади, (юрособи публічного права) діють такі органи місцевого самоврядування – рада, виконком, голова громади.

  • На рівні районів та областей існують органи самоврядування – відповідні ради та їх виконкоми. Проте ці органи не є результатом самоврядування району чи області. Ради – представляють спільні інтереси громад відповідно району та області, при регулюванні питань, які відповідно до принципу субсидіарності не можуть бути реалізованими на рівні громад.

  • Розмежування компетенції у законопроекті зроблено власне між трьома рівнями: громада, район та область.

  • Місцеве самоврядування, відповідно до цього проекту, має визначену територіальну основу – всю територію відповідної адміністративно-територіальної одиниці; визначену компетенцію; принципи забезпечення ресурсами, а також види відповідальності перед жителями громад та державою.



Надання громаді статусу юридичної особи.

  • Надання громаді статусу юридичної особи.

  • Включення до закону правових норм, що сьогодні визначені у інших законах .

  • Визначення компетенції громади, як носія місцевого самоврядування.

  • Регулювання права на створення управи та запровадження посади старости поселення.

  • Державна реєстрація актів органів місцевого самоврядування та державний нагляд над законністю.

  • Право власності районних та обласних рад.

  • Встановлюються вимоги до бюджетного законодавства в частині місцевих бюджетів.

  • Детально регулюється питання припинення ОМС за значні порушення(реагування на сепаратизм)



загальна початкова та середня освіта, дошкільна освіта, позашкільна освіта;

  • загальна початкова та середня освіта, дошкільна освіта, позашкільна освіта;

  • первинна та профілактична медико-санітарна допомога, швидка медична допомога, стоматологічна допомога;

  • ветеринарна допомога;

  • програми в галузі культури та відпочинку – підтримка діяльності закладів культури, крім тих, що віднесені до регіонального та державного рівня, культурні та мистецькі програми, підтримка народних промислів;

  • місцеві молодіжні програми, підтримка програм туризму, фізичної культури та масового спорту, організація місць відпочинку;

  • програми соціальної допомоги – утримання територіальних центрів соціального обслуговування населення, програми соціальної допомоги, в тому числі забезпечення соціальним житлом; підтримка будинків-інтернатів для осіб похилого віку, дитячі будинки сімейного типу та прийомні сім’ї, участь в програмі забезпечення доступного житла



містобудування та архітектура: розробка та реалізація Генерального плану громади, ведення містобудівного кадастру, надання єдиних умов та обмежень забудови земельних ділянок;

  • містобудування та архітектура: розробка та реалізація Генерального плану громади, ведення містобудівного кадастру, надання єдиних умов та обмежень забудови земельних ділянок;

  • будівництво, ремонт та утримання доріг місцевого значення, вулиць, площ, організація дорожнього руху на них;

  • організація місцевого громадського транспорту;

  • контроль у сфері експлуатації житла;

  • організація надання комунальних послуг – водопостачання, водовідведення, теплопостачання, утилізація твердих побутових відходів;

  • озеленення та благоустрій території, утримання кладовищ;

  • охорона навколишнього середовища, екологічні програми;

  • землеустрій - вирішення питань землевідведення, ведення земельно-кадастрової документації, визначення цільового призначення землі в порядку, визначеному законом;

  • місцева пожежна та рятувальна служби;

  • забезпечення громадського порядку,

  • управління комунальним майном громади,

  • ведення місцевого архіву;

  • інші питання місцевого значення, не віднесені до компетенції органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування адміністративно-територіальних одиниць інших рівнів адміністративно-територіального устрою за рішенням ради громади.



програми в галузі освіти: школи-інтернати загального профілю, загальноосвітні школи-інтернати для дітей-сиріт та які позбавлені піклування батьків, дитячі будинки;

  • програми в галузі освіти: школи-інтернати загального профілю, загальноосвітні школи-інтернати для дітей-сиріт та які позбавлені піклування батьків, дитячі будинки;

  • програми в галузі охорони здоров’я: лікарні широкого профілю, пологові будинки, програми медико-санітарної освіти;

  • програми в галузі соціальної допомоги: притулки для неповнолітніх

  • програми розвитку фізичної культури і спорту: утримання та навчально-тренувальна робота дитячо-юнацьких спортивних шкіл всіх типів, заходи з фізичної культури і спорту та фінансова підтримка організацій фізкультурно-спортивної спрямованості і спортивних споруд місцевого значення.



Програми в галузі освіти: спеціалізовані школи-інтернати, підтримка закладів професійно-технічної освіти, інститути післядипломної освіти вчителів, центри і заходи з підвищення кваліфікації службовців місцевого самоврядування;

  • Програми в галузі освіти: спеціалізовані школи-інтернати, підтримка закладів професійно-технічної освіти, інститути післядипломної освіти вчителів, центри і заходи з підвищення кваліфікації службовців місцевого самоврядування;

  • Програми в галузі охорони здоров’я: спеціалізовану стаціонарну допомогу, госпіталі для інвалідів Великої Вітчизняної війни, станції переливання крові, санаторно-курортну допомога;

  • Програми в галузі культури: регіональні бібліотеки, музеї, виставки, філармонії, палаци культури, підтримка музичних колективів.

  • Державні програми з інвалідного спорту і реабілітації

  • Програми розвитку регіону: регіональні інвестиційні програми соціального розвитку, підтримки економічної активності, програми транскордонного співробітництва, тощо.



Реально стартував “м”який” етап реформи:

  • Реально стартував “м”який” етап реформи:

  • Набув чинності Закон “Про співробітництво територіальних громад”.

  • Днями має бути ухвалено Закон “Про добровільне об”єднання громад”.

  • Ухвалено зміни до Бюджетного кодексу України, який повністю змінює підходи до фінансування в системі місцевого самоврядування.

  • Прийнято “Державну стратегію регіонального розвитку до 2020 року”.



Закони:

  • Закони:

  • Про засади територіального устрою

  • Про місцеве самоврядування

  • Про місцеві державні адміністрації

  • Про адміністративно-територіальну реформу

  • Про органи територіальної самоорганізації населення

  • Проекти актів Уряду:

  • Про методику формування громад та районів

  • Про державний реєстр адміністративно-територіальних одиниць



Ухвалення змін до КУ

  • Ухвалення змін до КУ

  • – закон про АТУ – методика моделювання –

  • Робота в регіонах з підготовки проектів НПА щодо утворення громад(волостей), районів(повітів) –

  • Ухвалення законів про утворення адміністративно-територіальних одиниць –

  • Перехідний період від дати утворення адмінтеродиниць до виборів ОМС у цих одиницях –

  • Переведення службовців, встановлення соціальних гарантій –

  • Вибори на новій територіальній основі



Латвія пройшла довгий шлях від моменту ухвалення першого закону про реформу АТУ в 1998 році до її реального завершення в 2009 році.

  • Латвія пройшла довгий шлях від моменту ухвалення першого закону про реформу АТУ в 1998 році до її реального завершення в 2009 році.

  • За цей час було зроблено певну еволюцію від виняткової добровільності до загальної реформи на основі закону.

  • Протягом 2006-08 року було зроблено підготовку реформи і від 2009 року кількість муніципалітетів зменшилась від 525 до 118.















У складі Російської імперії російська частина України поділялася на 12 губерній, 4 з яких лише частково розташовувалися на території України, 102 повіти та 1989 волостей.

  • У складі Російської імперії російська частина України поділялася на 12 губерній, 4 з яких лише частково розташовувалися на території України, 102 повіти та 1989 волостей.

  • Станом на 26.05.09 в Україні є 27 регіонів, 490 районів, 118 районів у містах, 177 МОЗ, 280 МРЗ, 784 селищних рад, 10278 сільських рад.

  • Після реформи 25 регіонів, до 150 районів, до 1800 громад. Київ та Севастополь – міста із спеціальним статусом.





Грузія – 2006,

  • Грузія – 2006,

  • Данія – 2007,

  • Латвія – 2009,

  • Греція – 2011,

  • Ірландія – 2014, Албанія – 2014(2015-вибори)

  • Фінляндія – 2013-14(2015-вибори )

  • В цих країнах реформи пройшли в один тур – за ухваленими законами.

  • Країни, які пробували проводити реформу в два тури(добровільний та обов”язковий) не змогли завершити реформу на основі добровільного етапу.







Ідея буде реалізована лише тоді, коли вона оволоділа масами.

  • Ідея буде реалізована лише тоді, коли вона оволоділа масами.

  • Показати, що реформа може бути реалізована і це не страшно. Тим паче, що процес іде зараз партизанськими методами.

  • Відпрацювати компетенції різних рівнів ОМС через дискусії у різних середовищах.

  • Створити в регіонах умови для спільного обговорення шляхів, викликів та можливостей реформування.

  • Стимулювати початок процесів “м”якої реформи”.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка