Взаємодія громадянського суспільства та влади на місцевому рівні Львів, 21-22 квітня 2008 року



Дата конвертації26.12.2016
Розмір445 b.


Взаємодія громадянського суспільства та влади на місцевому рівні

  • Львів, 21-22 квітня 2008 року


Стан “третього сектору” в Україні: тенденції

  • Розширення сфер діяльності та активності НУО

  • Професіоналізація, у т.ч. створення аналітичних центрів на регіональному рівні

  • “Коаліційне будівництво” (“Комунальна самооборона” в Херсонській області)

  • Політизація і зближення з регіональною владою

  • Більш широке залучення НУО до впровадження політики на регіональному та місцевому рівнях



Взаємодія місцевої влади і НУО в Україні: основні сфери взаємодії

  • Надання соціальних послуг (Харківська, Херсонська, Волинська, Хмельницька область)

  • Гендерна політика (Волинська обл. - “Гендерний центр”, “Волинські перспективи”)

  • Молодіжна політика (Молодіжна рада при Одеському міськвиконкомі)

  • Євроінтеграція (Волинська, Сумська області)

  • Тарифи на ЖКП (ОПОРА, Громадський форум Львова, Асоціація платників податків Львівської області – Львівська область, профспілки – Вінницька область, різні НУО – Чернігівська область)

  • Міська забудова (Львівська, Харківська, Чернігівська області)



Основні проблеми залучення громадськості у роботу органів самоврядування

  • Непрозорість діяльності органів місцевого самоврядування в цілому

  • Послаблення підконтрольності і підзвітності місцевих рад через перехід до пропорційної системи

  • Недосконалість регулювання адміністративних процедур на центральному та місцевому рівнях

  • Непрозорість конкурсного розподілу бюджетних коштів

  • Недостатня активність ЗМІ у висвітленні діяльності місцевої влади, зумовлена у тому числі повільним роздержавленням місцевої преси

  • Інституційна та фінансова слабкість НУО, залежність від іноземного фінансування, фіктивність більшості зареєстрованих НУО

  • Недостатній рівень довіри до НУО з боку громадськості





Механізми співпраці місцевої влади і громадськості: зарубіжний досвід

  • Надання НУО можливості визначати пріоритети співпраці (інтернет-консультації тощо)

  • Створення громадських рад при муніципальних радах та їх органах

  • Делегування частини повноважень НУО (надання соціальних послуг тощо)

  • Залучення до обговорення “зелених книг”, проектів рішень

  • Залучення до оцінки ефективності програм, виконання рішень







Забезпечення дієвості інституту місцевих референдумів

  • Надання актам місцевих референдумів прямої дії

  • Розширення предмету місцевих референдумів (будь-які питання, віднесені до компетенції ОМС)

  • Приведення регулювання процедур ініціювання і проведення референдумів у відповідність до регулювання виборчих процедур

  • Надання права ініціювати місцеві референдуми безпосередньо виборцям



Перегляд виборчих систем для місцевих виборів

  • Прив'язка типів застосовуваних систем до кількості зареєстрованих виборців, а не видів адміністративно-територіальних одиниць

  • Впровадження мажоритарної системи відносної більшості у багатомандатних округах чи преференційного голосування за пропорційною виборчою системою

  • Перегляд порядку обрання голів: впровадження непрямих виборів або мажоритарної системи абсолютної більшості



Виборчі системи на місцевих виборах: досвід країн ЄС

  • Непрямі вибори мерів – 17 країн, ще 4 країни – вибори за мажоритарною системою абсолютної більшості, лише в 4 країнах – за виборчою системою відносної більшості (Кіпр, Італія, Угорщина, Великобританія)

  • Преференційне голосування при пропорційній системі – Австрія, Бельгія, Данія, Естонія, Латвія, Люксембург, Нідерланди, Словенія, Чехія, Швеція

  • Мажоритарні і змішані системиВеликобританія, Греція, Німеччина, Угорщина, Словаччина, Франція тощо



Перегляд правової основи діяльності НУО

  • Уніфікація правового регулювання діяльності різних НУО (єдиний закон)

  • Спрощення процедури реєстрації НУО

  • Перегляд мети створення НУО (в частині “сприяння”, “захисту інтересів СВОЇХ членів”)

  • Виокремлення “суспільно корисних” організацій, визначення критеріїв “суспільної корисності”

  • Перегляд Закону “Про оподаткування прибутку підприємств” в частині видів діяльності, що є підставою для звільнення від оподаткування податком на прибуток



Забезпечення прозорості розподілу бюджетних коштів на фінансування проектів, що здійснюються НУО

  • Відмова від фінансування визначених категорій НУО (всеукраїнських організацій, організацій окремих видів)

  • Забезпечення прозорості проведення конкурсів

  • Впровадження аудиту використання коштів місцевих бюджетів, створення ОМС власних рахункових палат




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка