Янніс Зервас, ключовий експерт



Дата конвертації15.06.2016
Розмір445 b.


  • 1-й цикл: Аналіз, засоби та інструменти реалізації інноваційних проектів. (Полтава, Сімферополь, Київ – червень – липень 2010 р.)

  • Янніс Зервас, ключовий експерт

  • Катерина Салімова, офіс-менеджер проекту


Поглиблення знань посередницьких організацій щодо методів, принципів та механізмів використання інструментів аналізу та оцінки

  • Поглиблення знань посередницьких організацій щодо методів, принципів та механізмів використання інструментів аналізу та оцінки

  • Надання допомоги посередницьким організаціям в розвитку методів, необхідних для практичного застосування в повсякденній роботі

  • Розвиток потенціалу в сфері підготовки та написанні пропозицій щодо інноваційних проектів за спеціальною або стандартною процедурою.





Консультант надає пораду організації та/або фізичній особі в питанні що робити або як робити

  • Консультант надає пораду організації та/або фізичній особі в питанні що робити або як робити

  • Коуч допомагає та підтримує організацію та/або фізичну особу у вирішенні питання що робити та як робити (див. діяльність проекту 1.3)



Дуже характерно для консультантів та дослідників:” Давайте зберемо дані та побачимо чи ми зможемо їх використовувати” – не рекомендуємо Вам

  • Дуже характерно для консультантів та дослідників:” Давайте зберемо дані та побачимо чи ми зможемо їх використовувати” – не рекомендуємо Вам

  • Характерно для консультантів та дослідників: ”Давайте вирішимо які дані нам потрібні перед тим, як почати їх збирати”– не достатньо для Вас

  • Стратегічний підхід проекту Inno Enter: як виконувати пошук, робити аналіз та оцінку – як робити подальші кроки



Визначити необхідність в аналізі та оцінці

  • Визначити необхідність в аналізі та оцінці

  • Визначити які типи даних необхідно проаналізувати та оцінити

  • Переглянути наявні дані та інформацію (вторинні дані) на вище зазначений предмет та визначити інформаційні прогалини, які необхідно заповнити

  • Зібрати та узагальнити вторинні та первинні дані/інформацію

  • Визначення цілей та їх досягнення з використанням представлених методів та інструментів



Припущення / Аналіз ризиків

  • Припущення / Аналіз ризиків

  • Адміністративна готовність та здатність

  • Причинно-наслідковий аналіз

  • Аналіз витрат та результатів

  • Аналіз економічної ефективності

  • Аналіз п'яти сил

  • Індекси та показники розвитку

  • Макроекономічні та поведінкові моделі

  • Аналіз за багатьма критеріями

  • Аналіз участі (заінтересованих сторін)

  • PEST аналіз

  • Матриця визначення пріоритетів

  • Стратегічний, технічний, економічний аналіз та аналіз виробничої потужності приватного сектору

  • Аналіз дерева проблем-дерева рішень

  • Аналіз ризик-вигода

  • ROACH аналіз

  • Стратегічна екологічна оцінка

  • Просторовий аналіз з використання географічної інформаційної системи

  • SWOT аналіз - POWER SWOT

  • Готовність та спроможність населення в цілому та в групах



Методологія є теорією структури, логічних рамок, методів та засобів для виконання певних дій

  • Методологія є теорією структури, логічних рамок, методів та засобів для виконання певних дій

  • Необхідний компонент для виконання будь-якої діяльності

  • Основна функція: організовувати та регулювати процедуру набуття знань та/або здійснення практичних змін

  • Методологія описує компоненти та мету досліджень, мету аналізу, завдання досліджень, а також проблеми, методи та черговість виконання дій для вирішення проблем

  • Основна мета застосування – визначення проблеми



Аристотель: Логічна система як інструмент - ‘Органон’ – здобуття істини

  • Аристотель: Логічна система як інструмент - ‘Органон’ – здобуття істини

  • Френсіс Бекон: ‘Новий органон’ як система методів та засобів прямого спостереження

  • Рене Декарт: Проблема знань як відношення між об'єктом та суб'єктом, що потребує конкретних и систематичних досліджень та способів мислення

  • Джон Локк: Сенсуалістичний метод пізнання

  • Давид Юм: Критика теоретичних знань (Емпіризм)



Іммануїл Кант : Диференціація між об'єктивним змістом знань та їх формою прояву

  • Іммануїл Кант : Диференціація між об'єктивним змістом знань та їх формою прояву

  • Йоганн Фіхте: Світова теорія дії

  • Георг Гегель: Методологія раціональної діяльності людини, роль діалектики як універсального методу пізнання

  • Не тільки пояснити, але змінити нашу практику задля кращої якості життя



Наука про методологію стає окремою сферою знань – швидкий ріст, розвиток

  • Наука про методологію стає окремою сферою знань – швидкий ріст, розвиток

  • Рівень наукової абстракції збільшується, а роль описового підходу зменшується

  • Наукове дослідження стає масовою професією

  • Виникають проблеми на рівні відносин між наукою і практикою, технологіями і етикою

  • Світові проблеми потребують багатогалузевого підходу та участі громадськості







Задіювані ресурси: фізичні та нефізичні ресурси необхідні для виконання запланованих заходів та управління проектом.

  • Задіювані ресурси: фізичні та нефізичні ресурси необхідні для виконання запланованих заходів та управління проектом.

  • Отримані результати: безпосередній продукт діяльності

  • Результати: реальні продукти/послуги, що надаються в результаті реалізації ряду заходів.

  • Вплив: ефект від реалізації проекту на зовнішнє середовище, а також внесок проекту в досягнення більш широких узагальнених цілей проекту та загальної мети політики



Термін, що описує управлінську діяльність та процедуру прийняття рішень, які використовуються протягом життєвого циклу проекту.

  • Термін, що описує управлінську діяльність та процедуру прийняття рішень, які використовуються протягом життєвого циклу проекту.

  • УПЦ охоплює:

  • Певні засади прийняття рішень, визначення завдань та відповідальності на кожному етапі

  • Використання критеріїв якості, що сприяють здійсненню оцінки та прийняттю рішень

  • Використання логіко-структурного підходу та інших інструментів для виконання ретельного аналізу та прийняття рішень





ЛСП допомагає мислити логічно

  • ЛСП допомагає мислити логічно

  • Процес й продукт є однаково важливими

  • ЛСП є багатократним динамічним, а не лінійним процесом

  • Логічна матриця (продукт аналізу) повинна переглядатись на етапі впровадження



Основна роль менеджерів – вирішення питань “Що? Хто? Як?”

  • Основна роль менеджерів – вирішення питань “Що? Хто? Як?”

  • Застосовуйте системний підхід

  • Проаналізуйте навики персоналу та вирішіть “хто” буде займатись збором інформації

  • Підрахуйте часові та фінансові затрати на збір інформації

  • Розробіть форму звітності, щоб звіти подавались в однаковій формі

  • Визначте якісні та кількісні показники для звітів

  • Розробіть процедуру звітування за якісними та кількісними показниками







Сфера інновацій

  • Сфера інновацій

  • Інноваційний бізнес в вашому регіоні







Всі елементи дерева проблем сформулюйте як позитивні бажані рішення

  • Всі елементи дерева проблем сформулюйте як позитивні бажані рішення

  • Проаналізуйте зв’язок засобів-цілей, що допоможе сформувати дерево цілей

  • У разі необхідності відмовтесь від цілей, які здаються не реальними або не потрібними, сформулюйте нові цілі

  • Намалюйте сполучні лінії для позначення засобів-цілей









Аналіз потенційних цілей з огляду на доцільність та критеріїв пріоритетних напрямків політики

  • Аналіз потенційних цілей з огляду на доцільність та критеріїв пріоритетних напрямків політики

  • Оцінка витрат та переваг різних можливих підходів

  • Вибір відповідної стратегії реалізації проекту



4. Взаємодоповнюваність з іншими програмами, що фінансуються іншими джерелами фінансування

  • 4. Взаємодоповнюваність з іншими програмами, що фінансуються іншими джерелами фінансування

  • 5. Економічні витрати та фінансові вигоди

  • 6. Наявність ресурсів

  • 7. Розвиток потенціалу партнерів

  • 8. Відповідність до політики та пріоритетів програм партнерів



SWOT

  • SWOT







  • Слід ретельно підготуватися



Використання вторинних досліджень

  • Використання вторинних досліджень

  • Використання первинних досліджень

  • Глибинні інтерв`ю

  • Круглі столи

  • Анкети для ключових учасників

  • Колективні зауваження

  • Опитування громадської думки

  • Публічні дослідження

  • Метод Дельфі

  • Пілотні проекти



Розміри групи

  • Розміри групи

  • Репрезентативність вибірки

  • Регіональний контингент

  • Структура анкети

  • Тип запитань(закриті чи відкриті)

  • Спосіб збору (гнучкий)

  • Терміни надання відповідей

  • Чесність відповідей

  • Очікувана затримка(завжди залишайте кілька днів)

  • Експериментальний приклад(з 6-8% учасників)

  • Необхідність у персональних інтерв`ю



Чи залишуться “відкриття” дослідження сталими після повторного проведення дослідження з тими ж або іншими учасниками?

  • Чи залишуться “відкриття” дослідження сталими після повторного проведення дослідження з тими ж або іншими учасниками?

  • Щоб досягти цього, слід:

  • окремо перевіряти надійність кожного з джерел

  • Збирати інформацію з різних джерел

  • За необхідності, перевіряти надану інформацію (шляхом вторинного дослідження)



Релевантність – це те, наскільки зібрана інформація відображає предмет дослідження. В нашому випадку відповідна сфера дослідження містить багато труднощів.

  • Релевантність – це те, наскільки зібрана інформація відображає предмет дослідження. В нашому випадку відповідна сфера дослідження містить багато труднощів.

  • Питання: чи можете Ви окреслити деякі з вищезазначених труднощів?



Без інтерпретації їхніх значень

  • Без інтерпретації їхніх значень

  • В логічній послідовності

  • Відповідні важливі висновки

  • Категорізація висновків за відповідними даними

  • Опис висновків, включно з зауваженнями, що не представлені в малюнках або таблицях

  • Опис відповіді/ступеня різниці

  • Узагальнений аналіз та звіт про фактичні значення

  • Перевірка точності та послідовності даних –правильність, стислість і чіткість викладення





  • Рамки для діалогу

  • Спільні аналітичні рамки

  • Інструмент безперервного навчання



Невпевненість (що є це для мене? – страх зміни статусу)

  • Невпевненість (що є це для мене? – страх зміни статусу)

  • Економічний інтерес

  • Незручність (необхідність в тренінговому навчанні, зміни місця, збільшення об'єму роботи)

  • Символи (втрата влади, значущості, уніформи, бейджу)

  • Відсутність довіри між керівництвом та працівниками (основний фактор)

  • Загроза розпаду команди

  • Табу та упередження



Люди не здогадуються про існування проблеми, тому не мають наміру що-небудь змінювати (незнання)

  • Люди не здогадуються про існування проблеми, тому не мають наміру що-небудь змінювати (незнання)

  • Люди знають про існування проблеми й починають розмірковувати чи вони можуть їй зарадити

  • Люди збираються вжити заходів та складають відповідний план (підготовка)

  • Люди починають робити певні зміни, але періодично (намагання)

  • Люди продовжують робити зміни (підтримка)

  • Люди демонструють іншим як адаптуватися до змін (пропаганда)



Головні бенефіціари (представники різних галузей та відповідних контролюючих установ)

  • Головні бенефіціари (представники різних галузей та відповідних контролюючих установ)

  • Інші бенефіціари (представники інших органів)

  • Соціальні партнери (приватні та державні підприємства, профспілки)

  • Громадські спілки (асоціації та неурядові організації)

  • Муніципалітети

  • Академічна спільнота

  • Науково-дослідні інститути

  • Координація з іншими донорами та проектами



Припущення є умовою:

  • Припущення є умовою:

  • Необхідною для успіху проекту – слід контролювати

  • Яка не підлягає контролю з боку менеджменту проекту

  • Зацікавлені сторони безпосередньо не задіяні

  • Реакція цільових груп на послуги проекту

  • Зміни у відповідній урядовій політиці

  • Динаміка вартості вхідних та вихідних ресурсів проекту

  • Аналіз припущень

  • Окреслення меж відповідальності та функцій учасників

  • Вдосконалення плану проекту

  • Розробка стратегій моніторингу та управління ризиками



Продуктивності організації

  • Продуктивності організації

  • Внутрішньому контексті, що легше піддається змінам, ніж зовнішній

  • Функціоннально-раціональних питаннях

  • Політичній перспективі

  • Змінах, як ”внутрішньому” аспекті

  • Радше можливих, ніж бажаних змінах

  • Найменших допустимих змінах в організаціях. Скоріше на переорієнтації або реструктуризації, та забезпеченні правомочності

  • Зміні суб`єктів (учасників)

  • Вищому керівництві та успішних політиках



Продуктивності організації

  • Продуктивності організації

  • Внутрішньому контексті, що легше піддається змінам, ніж зовнішній

  • Функціоннально-раціональних питаннях

  • Політичній перспективі

  • Змінах, як ”внутрішньому” аспекті

  • Радше можливих, ніж бажаних змінах

  • Найменших допустимих змінах в організаціях. Скоріше на переорієнтації або реструктуризації, та забезпеченні правомочності

  • Зміні суб`єктів (учасників)

  • Вищому керівництві та успішних політиках



”Здатність організації виробляти належну продукцію”

  • ”Здатність організації виробляти належну продукцію”

  • На відміну від визначення ПРООН/Світового банку, де йдеться про людей, установи і спільноти та їхні можливості ”виконувати функції, вирішувати порблеми, встановлювати та досягати цілі”



” Описати, оцінити та підтримати посередницькі організації у здійсненні заходів підтримки наукоємних та інноваційних підприємств в Україні”

  • ” Описати, оцінити та підтримати посередницькі організації у здійсненні заходів підтримки наукоємних та інноваційних підприємств в Україні”



Контекстний аналіз:

  • Контекстний аналіз:

  • Які внутрішні та зовнішні фактори сприяють і перешкоджають змінам?



Кожен у своїй компанії має визначити організації/установи, що можуть як сприяти так і перешкоджати інноваційному розвиткові у вашому регіоні (щось на зразок аналізу учасників на організаційному рівні)

  • Кожен у своїй компанії має визначити організації/установи, що можуть як сприяти так і перешкоджати інноваційному розвиткові у вашому регіоні (щось на зразок аналізу учасників на організаційному рівні)

  • Для кожної організації/установи визначіть та оцініть діяльність, яка може перешкоджати або сприяти інноваційному розвиткові

  • Проведіть оцінку потенціалу змін там, де Ви вбачаєте їх необхідними в першу чергу









Для оцінки існуючої ситуації в регіоні Аттіка (3,5 млн жителів, площа 3808 кв. км.)

  • Для оцінки існуючої ситуації в регіоні Аттіка (3,5 млн жителів, площа 3808 кв. км.)

  • Для оцінки туристичної галузі Греції (в середньому на рік: 12 млн іноземних туристів, USD12 млрд прибутку)



Державні службовці з відділів Міністерств економіки, розвитку, охорони навколишнього середовища і гроамдської роботи, транспорту, охорони здоров`я (структуровані анкети: 15 – інтрев`ю: 3)

  • Державні службовці з відділів Міністерств економіки, розвитку, охорони навколишнього середовища і гроамдської роботи, транспорту, охорони здоров`я (структуровані анкети: 15 – інтрев`ю: 3)

  • Державні службовці з Організації туризму (10 – 3)

  • Ключові представники муніципалітету Афін (5 – 2)

  • Мережа авіакомпанії Olympic Airways за кордоном (20 – 0)

  • Асоціація підприємців Греції (10 – 2)

  • Конфедерація профспілок (5 – 3)

  • Асоціації та неурядові організації сфери охорони довкілля та місцевого розвитку (15 – 7)

  • Грецькі громади за кордоном (10 – 0)

  • Місцеві муніципалітети в радіусі 150 км від Афін (15 – 5)



Греція залишається важливим туристичним напрямком, не зважаючи на жорстку конкуренцію

  • Греція залишається важливим туристичним напрямком, не зважаючи на жорстку конкуренцію

  • Має потужну здатність змінювати наявні туристичні продукти

  • Значні інвестиції в інфраструктуру транспорту, енергетики, телекомунікацій позитивно вплинули на загальну ситуацію

  • OG як можливість постійної реклами та забезпечення потоку туристів

  • Tе саме стосується проектів з акцентом на культурну інфраструктуру та спадщину



Маркетингове середовище організації складається з:

  • Маркетингове середовище організації складається з:

  • 1. Внутрішнього середовища, напр. персонал (або внутрішні клієнти), офісні технології, зарплати та фінанси, тощо.

  • 2. Мікро-середовища, напр. зовнішні клієнти, агенти та дистрибутори, постачальники, конкуренти, тощо.

  • 3. Макро-середовище, напр. політичні (та правові), економічні, соціо-культурні та технологічні чинники. Вони відомі як PEST фактори





Мають суттєвий вплив на регулювання бізнесу та купівельну спроможність споживачів. Слід брати до уваги наступні питання:

  • Мають суттєвий вплив на регулювання бізнесу та купівельну спроможність споживачів. Слід брати до уваги наступні питання:

  • 1. Наскільки стабільним є політичне середовище?

  • 2.Чи вплине урядова політика на закони, що регулюють або оподатковують Ваш бізнес?

  • 3.Якою є урядова позиція щодо маркетингової етики?

  • 4. Якою є урядова політика щодо економіки?

  • 5. Яка позиція уряду щодо сталого розвитку, глобальних принципів об`єднання, послуг, культури?

  • 6. Чи залучений уряд до торгових угод, таких як ЄС, СОТ, NAFTA, ASEAN та ін.?



Маркетологам слід враховувати стан торгівлі в коротко- і довгостроковій перспективі. Це особливо важливо при плануванні міжнародного маркетингу. Слід розглянути:

  • Маркетологам слід враховувати стан торгівлі в коротко- і довгостроковій перспективі. Це особливо важливо при плануванні міжнародного маркетингу. Слід розглянути:

  • 1. Відсоткові ставки

  • 2. Рівень інфляції, рівень безробіття

  • 3. Довгострокові перспективи валового внутрішнього продукту (ВВП) країни на душу населення

  • 4. Рівень прямих інвестицій (з ІПІ включно), тощо.



В різних країнах їхній вплив на бізнес відрізняється. Дуже важливо враховувати ці фактори. До них належать:

  • В різних країнах їхній вплив на бізнес відрізняється. Дуже важливо враховувати ці фактори. До них належать:

  • 1.Яка релігія є панівною?

  • 2.Яким є ставлення до іноземних продуктів та послуг?

  • 3.Чи впливає мова на поширення продукту на ринку?

  • 4.Скільки часу присвячують споживачі дозвіллю?

  • 5.Якими є ролі чоловіків та жінок у суспільстві?

  • 6.Якою є тривалість життя населення? Наскільки здорове старше покоління? Чи переважають в суспільстві люди похилого віку?

  • 7.Яким є ставлення населення до питань екології?



Є життєво важливими для конкурентних переваг і головною рушійною силою глобалізації. Враховуйте наступні моменти:

  • Є життєво важливими для конкурентних переваг і головною рушійною силою глобалізації. Враховуйте наступні моменти:

  • 1.Чи дозволяє технологія здешевити продукти й послуги та підвищити їхню якість?

  • 2.Чи пропонують технології споживачам та бізнесу бульше інноваційних продуктів і послуг, таких як інтернет-банкінг, мобільні телефони нового покоління, електронне управління, тощо?

  • 3.Як нові технології змінюють дистрибуцію, напр. продаж книг через інтернет, авіаквитки, аукціони, кейтерінг, освіта, тощо?

  • 4.Чи пропонуює технологія компаніям нові способи комунікації з споживачами, напр. банери, CRM, тощо?













Корисна техніка, що допомагає досягти консенсусу з певного питання шляхом ранжирування проблем чи питань (визначених, зазвичай, шляхом мозкового штурму) за певним, важливим для Вашої організації , критерієм. Тоді Ви ясніше зможете побачити, над вирішенням яких проблем слід працювати в першу чергу.

  • Корисна техніка, що допомагає досягти консенсусу з певного питання шляхом ранжирування проблем чи питань (визначених, зазвичай, шляхом мозкового штурму) за певним, важливим для Вашої організації , критерієм. Тоді Ви ясніше зможете побачити, над вирішенням яких проблем слід працювати в першу чергу.

  • Хто її використовує? Ваші співробітники, або представники клієнтів можуть брати участь у процесі.

  • Для чого її використовувати? Щоб дізнатися, яку проблему Вашої програми або служби охорони здоров`я клієнти чи співробітники вважають найбільш нагальною.

  • Використовуйте її, коли необхідно визначити пріоритетні проблеми або досягти згоди з якогось питання.

  • Як використовуватиit: мозковий штурм – проведіть сесію мозкового штурму з проблем, які виникають у клієнтів чи співробітників з Вашою програмою або послугами.





POWER SWOT

  • POWER SWOT

  • Опитування користувачів




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка