«Явища природи»



Дата конвертації04.06.2016
Розмір445 b.



сформувати поняття про природні явища;

  • сформувати поняття про природні явища;

  • сконцентрувати увагу на фізичних і хімічних явищах, встановити між ними відмінності;

  • розглянути різноманітність фізичних явищ;

  • вивчити ознаки хімічних реакцій;

  • розкрити значення хімічних реакції горіння і гниття у житті людини.



Розповідь про суміші, з якими ви стикаєтесь в повсякденному житті.

  • Розповідь про суміші, з якими ви стикаєтесь в повсякденному житті.

  • Повідомлення на тему «Явища природи».



Мозковий штурм

  • Мозковий штурм

  • Дайте визначення поняттю «фізичне тіло».

  • З чого складається фізичне тіло?

  • Якими часточками утворюється речовина?

  • Охарактеризуйте властивості речовин.

  • Що таке вид атома?

  • Чим відрізняється проста речовина від хімічного елемента?

  • Чим відрізняється складна речовина від суміші?

  • Яку суміш можна розділити шляхом випарювання?



Група №1

  • Група №1

  • Як довести, що в питній воді є розчинені речовини?

  • Група №2

  • Нафта – це однорідна суміш органічних речовин. Як можна розділити її на складові частини?

  • Група №3

  • Як довести, що молоко є сумішшю речовин?

  • Група №4

  • Кисень і азот мають різні температури кипіння. Як можна розділити їхню суміш?



Явища – це зміни, що відбуваються з тілами.

  • Явища – це зміни, що відбуваються з тілами.

  • Явища бувають:

    • біологічні;
    • фізичні;
    • хімічні;
    • тощо


це явища в живій природі:



це явища, при яких не утворюються нові речовини, а змінюються агрегатний стан, розміри і форма тіла та положення тіл одне відносно одного.

  • це явища, при яких не утворюються нові речовини, а змінюються агрегатний стан, розміри і форма тіла та положення тіл одне відносно одного.





це явища, які супроводжуються перетворенням речовин на інші

  • це явища, які супроводжуються перетворенням речовин на інші

  • Під час хімічних явищ руйнуються тільки молекули, а атоми залишаються незмінними, вони тільки перегруповуються.

  • Хімічні явища називають хімічними реакціями.



зміна кольору;

  • зміна кольору;

  • зміна запаху;

  • випадення або розчинення осаду;

  • виділення газу;

  • виділення або поглинання теплоти або світла;



це хімічне явище, що супроводжується виділенням тепла і світла

  • це хімічне явище, що супроводжується виділенням тепла і світла



подібне до горіння, однак у ньому виділяється лише тепло

  • подібне до горіння, однак у ньому виділяється лише тепло



— Ви втомились?

  • — Ви втомились?

  • Саме час — дружно відпочить

  • І знайому фізхвилинку

  • В гості запросити.

  • Ми писали, ми трудились

  • Наші пальчики втомились

  • А щоб далі нам писати,

  • Треба пальці розім'яти.

  • Руки вгору потягніть

  • І до сонця підстрибніть!

  • Всі присядем, встанем враз,

  • Знов чекає праця нас.



Завдання

  • Завдання

  • Із запропонованого переліку явищ вибрати:

  • І варіант фізичні явища

  • ІІ варіант хімічні явища.

  • 1) іде тепло від батареї опалення;

  • 2) горять іменинні свічки;

  • 3) мама "гасить" соду оцтом, готуючи тісто;

  • 4) скисає молоко, не випите кішкою;

  • 5) після додавання цукру чай стає солодким;

  • 6) з відкритої пляшки "Фанти" виділяються бульбашки газу;

  • 7) на цвяхах у гаражі з'являється іржа;

  • 8) узимку гілля дерев вкривається памороззю;

  • 9) за зиму опале листя згниває;

  • 10) запах розлитих парфумів швидко поширюється по всій кімнаті;

  • 11) з часом на стінках чайника утворюється накип.



1-ша група

  • 1-ша група

  • До якого явища – фізичного чи хімічного – належать явища зміни агрегатного стану речовини?

  • 2-га група

  • Восени листя жовтіє. Яке явище відбувається з листям – хімічне чи фізичне?

  • 3-тя група

  • При нагріванні заліза до температури 1 536 °С воно плавиться. Про яке явище – фізичне чи хімічне – йде мова?

  • 4-та група

  • Як довести, що процес випаровування води належить до фізичних явищ?

  • 5-та група

  • За якими ознаками явища протухання яєць потрібно іднести до хімічних явищ?



Вивчити § 10, 14, § 11 – 13 (ознайомитись) підручника Коршевнюк Т.В., Баштовий В.І., за заг. ред. Ярошенко О.Г. Природознавство.

  • Вивчити § 10, 14, § 11 – 13 (ознайомитись) підручника Коршевнюк Т.В., Баштовий В.І., за заг. ред. Ярошенко О.Г. Природознавство.

  • Виконати завдання після параграфу с. 47 – 49 та 64 – 65.

  • Підготувати малюнки, ребуси, кросворди для узагальнюючого уроку з теми «Тіла, речовини та явища навколо нас»





Література:

  • Література:

  • Гільберг Т.Г., Крячко І.П., Сак Т.В., Бєскова Н.В., Фіцайло С.С. Праграма Природознавство 5 клас для загальноосвітніх навчальних закладів. Затверджено Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 06.06.2012 р. № 664 “Про затвердження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня”)

  • Коршевнюк Т.В., Баштовий В.І., за заг. ред. Ярошенко О.Г. Природознавство: підруч. для 5-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Генеза, 2013. – 256 с. (книга трьох авторів).

  • Григорович О.В., Гостинникова О.М., Трушина А.В. Хімія. 7 клас: Розширене календарне планування уроків. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2007. – 96 с. (книга трьох авторів).

  • Царьова Н. Неорганічна хімія. Дидактичні матеріали для 8 – 10 класів. Т.: Підручники і посібники, 2000. – 104 с.

  • Інтернет-ресурси:

  • http://www.myvchytel.dp.ua/index.php/uchytelska/54-fizkultkhvylynky-dobirka




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка