Єрун Гойєр Генеральний Директорат з питань внутрішнього ринку та послуг (dg markt)



Дата конвертації27.12.2016
Розмір445 b.


  • ВНУТРІШНІЙ РИНОК

    • Єрун Гойєр
    • Генеральний Директорат з питань внутрішнього ринку та послуг (DG MARKT)
    • травень 2005р.

План

  • Що таке внутрішній ринок ?

  • Основоположні свободи

  • Підходи до гармонізації

  • Окремі напрямки політики



Внутрішній ринок



Що передбачає внутрішній ринок

  • Відміну митних зборів між країнами-членами ЄС

  • Відміну кількісних обмежень між країнами-членами ЄС

  • Відміну інших перешкод для торгівлі товарами, послугами, робочою силою та капіталом (основне завдання DG MARKT)

  • Cпільні правила конкуренції

  • Cпільна політика у сфері зовнішньої торгівлі



Засади вільного пересування

  • Нормативно-правові положення: заходи з гармонізації



Фундаментальні свободи

  • Вільне пересування товарів, фізичних осіб (найманих працівників і дрібних підприємців), послуг і капіталу

  • Вільне пересування як загальне правило: країни-члени ЄС не повинні застосовувати обмеження до внутрішньої торгівлі (в рамках ЄС)

  • Необхідність транскордонності

  • Винятки визначені в Угоді про ЄС і прецедентному праві СЄС

  • Громадяни/комерційні структури можуть спиратися на ці положення, звертаючися до судів у своїх країнах та до європейських судів



Виконання правил Співтовариства

  • На рівні національних судів:

    • Пряме застосування права ЄС
    • Інтерпретація національного законодавства в світлі права ЄС
    • Процедура попередньої судової ухвали (ст. 234 УЄC)
  • На рівні Європейської Комісії:

    • Подання протесту, що зумовлює застосування процедури розгляду порушення з боку країни-члена ЄС
  • Aльтернативи:

    • Рахунок балів за імплементацію
    • Несудові механізми: SOLVIT


Приклади випадків вільного пересування

  • Країни-члени можуть не вимагати від офіційно працевлаштованих на тимчасову роботу працівників з інших країн-членів попередньо отримувати дозвіл на роботу

  • Країни-члени можуть не обмежувати продаж через інтернет не зазначених у переліку фармацевтичних препаратів

  • Країни-члени можуть заборонити будь-який вид гри, якщо остання може зумовлювати порушення громадського порядку



Вільне пересування товарів

  • Заборона кількісних обмежень на імпорт товарів і заходів, що зумовлюють рівноцінний вплив - ст. 28 УЄС

  • Широке тлумачення (Дассонвілль)

  • Принцип взаємовизнання (Кассіс де Діжон)  новий підхід до гармонізації

  • Виключення недискримінаційних „договорів на продаж“ (Keк)



Заходи, що зумовлюють рівноцінний вплив

  • “всі правила торгівлі, затверджені країнами-членами ЄС, які допускають перешкоджання, прямо чи опосередковано, фактично чи потенційно, торгівлі в межах Співтовариства...”

  • “Дассонвілль” (1974)



Приклади заходів, що зумовлюють рівноцінний вплив

    • Вимоги щодо отримання попереднього дозволу
    • Політика заохочення до купівлі вітчизняних товарів
    • Обмеження стосовно паралельного імпорту
    • Дублювання тестів, перевірок тощо
    • Вимога щодо призначення представника в країні-члені ЄС, яка є імпортером
    • Законодавство, котре захищає незмінність рецептури (харчові продукти)


Принцип взаємовизнання

  • Країни-члени не можуть спитарися на положення про винятки, що містяться в Угоді, щоб обгрунтувати обмеження на вільне пересування у випадках, коли це передбачають вимоги країни походження і

  • Країна походження несе відповідальність за встановлення і моніторинг вимог, а країна, що приймає, відповідає за забезпечення вільного пересування

  • Залежить від взаємної довіри між країнами-членами щодо контролю у країні походження



Обмеження до ст. 28 УЄС

  • Не застосовується до договорів на продаж, що регулюють спосіб, в який продукцію можна продати, а не саму продукцію, настільки, наскільки ці договори є недискримінаційними, як у законі, так і фактично (Keк)

  • Не забороняє звичайно застосовуване національне законодавство, які могли б ускладнити торгівлю продукцією, але вимагає подвійного регулювання



Винятки зі ст. 28 УЄC

  • Прямі обмеження умов Угоди, ст. 30 Угоди про ЄC

    • Офіційна мораль
    • Державна політика
    • Державна безпека
    • Захист здоров’я та життя людей, тварин чи рослин
    • Захист національного надбання, яке має мистецьку, історичну чи археологічну цінність
    • Захист промислової чи комерційної власності.
  • „Обв’язкові вимоги“ (Кассіс де Діжон)

    • Захист споживача та охорона навколишнього середовища
    • Нерівноправна конкуренція
    • інші (неповний список)


Принцип пропорційності

  • У будь-якому випадку національні заходи можуть бути відкориговані лише, якщо

    • Вони необхідні для досягнення мети і країна-член ЄС доводить, що сприймає цю мету серйозно( тобто, існує внутрішня система регулювання, яка слугує цій меті)
    • Вони є пропорційними, тобто, неможливо досягти цієї мети, якщо застосовувати менш суворі заходи з обмеження


Вільне пересування працівників

  • Ст. 39 Угоди про ЄC

  • Надає працівникам право шукати та отримувати роботу в країнах Співдружності

  • Забороняє будь-яку дискримінацію робітників за національною ознакою, навіть якщо це не стосується їхнього професійного статусу

  • Декілька регулятивних положень, котрі забезпечують виконання, і вичерпне прецедентне право Суду Європейських Співтовариств (СЄС)

  • Винятки вузько тлумачаться СЄС



Свобода заснування підприємств і надання послуг

    • Ст. 43 і 49 Угоди про ЄC
    • Заснування підприємства має відношення до сталої та постійної діяльності, в той час, коли послуги стосуються діяльності, що здійснюється на тимчасовій основі
    • Не існує практичних відповідників для розрізнення цих понять
      • Обидва поняття застосовуються до дрібних підприємців та компаній
      • Обидва види діяльності обмежуються рамками економічної діяльності та мають транскордонну складову


Широкий підхід, який забезпечує прецедентне право СЄС

  • Підхід „доступу до ринку“ СЄС: всі національні норми і положення, котрі можуть заважати заснуванню підприємства чи наданню послуг компанією чи приватним підприємцем в іншій країні-члені ЄС, є обмеженнями в межах значення ст. 43/ 49 ЄС та повинні бути об’єктивно обгрунтованими, навіть якщо вони не є дискримінаційними



Винятки зі ст. 43, 49 УЄC

  • Прямі обмеження умов Угоди (ст. 45, 46, 55 ЄC)

    • Здійснення офіційного управління
    • Державна безпека, державна політика чи державна охорона здоров’я
  • „Oб’єктивне обгрунтування“ відповідно до прецедентного права СЄС

    • Охорона навколишнього середовища
    • Захист споживача
    • Інше (неповний список)
  • Застосовується принцип пропорційності



Свобода капіталу

  • Ст. 56 УЄC

  • Відкрите визначення капіталу СЄС

  • Нечітка відмінність від підприємства, але без практичного застосування

  • Підхід „доступу до ринку“ СЄС, який відповідає підходу, прийнятому при визначенні заснування підприємств/надання послуг



Підходи до гармонізації

  • Старі підходи (до 1985 р.)

  • Дуже детальний опис характеристик продукції

  • Складно встановлювати та виконувати

  • Непроникні для нововведень

  • Країни-члени приймають рішення про надання сертифікату відповідності

  • Новий підхід (після 1985 р.)

  • Розглядає у світлі принципу взаємовизнання

  • Розглядає лише обов’язкові суттєві вимоги (що cтосуються обгрунтування обмежень вільного пересування)

  • Технічні характеристики встановлюються через посередництво європейських організацій стандартизації (CEN, Cenelec, ETSI)

  • Гнучкість і технологічна нейтральність (маркування « CE »)



Гармонізація законодавства (новий підхід)

  • Необхідна, якщо є потреба:

  • Усунути перешкоди для ведення торгівлі (не дивлячись на застосування принципу взаємовизнання), котрі виникають через різні рівні захищеності країн-членів ЄС

  • Забезпечити мінімальний захист від ризиків, пов’язаних з імпортом (у сфері охорони здоров’я, довкілля тощо)



Окремі напрямки політики DG MARKT

  • Взаємовизнання професійної кваліфікації

  • Фінансові послуги

  • Поштові послуги

  • Державні закупівлі

  • Законодавство про компанії

  • Права у сфері інтелектуальної власності (ПІВ)



Директиви стосовно внутрішнього ринку по секторах



Фінансові послуги

  • Три основні сфери, до яких застосовуються однакові принципи: банківська діяльність, ринки інвестицій і цінних паперів та послуги страхування.

  • Мета – забезпечити стабільність, фінансову надійність і відповідний рівень захисту споживачів/iнвесторів/власників страхових полісів



Фінансові послуги

  • Розширення законодавства зумовлює розвиток положень Угоди про ЄС

  • Національні положення скоординовані чи гармонізовані і на рівні Співдружності прийнято пакет мінімальних обов’язкових вимог, щоб сприяти можливому взаємовизнанню між країнами-членами ЄС



Фінансові послуги

  • У цій галузі є два основних принципи:

  • - Єдиний паспорт: дозвіл на діяльність оператора на ринку фінансових послуг в одній країні відкриває перед цим оператором можливість для заснування установ/надання фінансових послуг в інших країнах-членах ЄС без будь-яких додаткових вимог.

  • - Кoнтроль у країні походження: відповідальність за нагляд за діяльністю будь-якого фінансового оператора покладається на країну походження, в якій цей фінансовий оператор отримав ліцензію на діяльність.



Законодавство у галузі акціонерних товариств (компаній)

  • Угода про ЄС гарантує право на створення підприємств і вільне надання послуг компаніями, що мають походження з країн-членів ЄС.

  • Проте, було визнано за необхідне гармонізувати положення національного законодавства у частині законодавства про компанії, шляхом внесення необхідних змін до нормативно-регулятивного законодавства.



Законодавство про компанії

  • Така гармонізація переслідує мету:

  • Не допустити викривлення положень законодавства через фактори неекономічного характеру,

  • Забезпечити відповідний захист всім сторонам (акціонерам, кредиторам тощо) і

  • Сприяти розвитку бізнесу на всьому просторі внутрішнього ринку.



Приклади успішного функціонування внутрішнього ринку

  • Здешевлення телефонних дзвінків всередині країн-членів ЄС (на 50%) і між цими країнами (на 40%)

  • Більш привабливим стають повітряні подорожі: ціни в середньому знизилися на 41%




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка