З історії педагогіки



Дата конвертації27.06.2016
Розмір445 b.





З історії педагогіки

  • З історії педагогіки

  • Ідея педагогічної підтримки виникла на основі досвіду видатних педагогів та напрацьованих принципів допомоги дитині, збереження її індивідуальності та самоцінності в процесі вільного виховання (Я.А. Коменський, Ж.-Ж. Руссо, И. Кант, Ф. Фребель, Ф. Дистервег, Дж. Дьюі, М. Монтессорі, Л.М. Толстой, Д.І. Писарев, С.Т. Шацький і ін.). На практиці виховання ідея підтримки та допомоги знайшла своє відображення в роботах Я. Корчака, С. Френе.



Діяльність педагога носить характер втручання. Мотиви вчителя цілком шляхетні: турбота про життя та здоров’я дитини, бажання навчити її спілкуватися, отримувати знання. Але форма допомоги при цьому не завжди адекватна намірам і дуже часто виливається в повчання, наказ, погрозу, що може викликати лише відповідну грубість, непідкореність, лінь, апатію. В результаті у дитини виникає потреба захиститися від учителя, пристосуватися до ситуації, заховавши подалі своє «Я».

  • Діяльність педагога носить характер втручання. Мотиви вчителя цілком шляхетні: турбота про життя та здоров’я дитини, бажання навчити її спілкуватися, отримувати знання. Але форма допомоги при цьому не завжди адекватна намірам і дуже часто виливається в повчання, наказ, погрозу, що може викликати лише відповідну грубість, непідкореність, лінь, апатію. В результаті у дитини виникає потреба захиститися від учителя, пристосуватися до ситуації, заховавши подалі своє «Я».



Виділення педагогічної підтримки в окремий напрямок та принцип професійної педагогічної діяльності передбачає інший погляд на ряд шкільних проблем:

  • Виділення педагогічної підтримки в окремий напрямок та принцип професійної педагогічної діяльності передбачає інший погляд на ряд шкільних проблем:

  • невстигаючі учні;

  • «важкі діти»;

  • особистість випускника школи та ін.

  • Такий новий погляд призводить до зміни позиції педагога, яка з «боротьби з...» переходить в « я допоможу тобі ».



Під педагогічною підтримкою розуміється діяльність педагогів-професіоналів щодо надання превентивної та оперативної допомоги дітям у вирішенні їх індивідуальних проблем, пов’язаних з фізичним та психічним здоров’ям, спілкуванням, з успіхами у навчанні, життєвим та професійним самовизначенням

  • Під педагогічною підтримкою розуміється діяльність педагогів-професіоналів щодо надання превентивної та оперативної допомоги дітям у вирішенні їх індивідуальних проблем, пов’язаних з фізичним та психічним здоров’ям, спілкуванням, з успіхами у навчанні, життєвим та професійним самовизначенням



Проблемні питання ,

  • Проблемні питання ,

  • над якими працювали творчі групи класних керівників:

  • відсутність у дітей бажання вчитися;

  • девіантна поведінка учнів;

  • - недостатній рівень сформованості життєвих компетенцій випускників школи.









1. Вважати доцільним здійснення науково-методичної діяльності, яка спрямована на оволодіння та використання тактики педагогічної підтримки (захисту) в практиці навчання та виховання учнів.

  • 1. Вважати доцільним здійснення науково-методичної діяльності, яка спрямована на оволодіння та використання тактики педагогічної підтримки (захисту) в практиці навчання та виховання учнів.

  • 2. Організувати обмін досвідом класних керівників за темою «Педагогічна підтримка дитини на практиці навчально-виховної роботи».

  • 3. Вдосконалювати проведення індивідуальної роботи з учями.

  • 4. Провести тренінг для учителів щодо вдосконалення роботи по технології педагогічної підтримки під час навчально-виховної роботи в школі.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка