Забезпечення розробки, впровадження і супроводження електронних засобів навчання; забезпечення розробки, впровадження і супроводження електронних засобів навчання



Дата конвертації02.01.2017
Розмір445 b.



забезпечення розробки, впровадження і супроводження електронних засобів навчання;

  • забезпечення розробки, впровадження і супроводження електронних засобів навчання;

  • моніторинг використання електронних засобів навчання.





Протягом 2001-2005 років для навчальних закладів України за державні кошти було розроблено і здано всього 40 електронних засобів навчального призначення (ЕЗНП).

  • Протягом 2001-2005 років для навчальних закладів України за державні кошти було розроблено і здано всього 40 електронних засобів навчального призначення (ЕЗНП).

  • У 2005 році було укладено угоди, а в 2006 році здано ще 19 ЕЗНП.

  • Протягом 2006 року розроблено і здано 37 ЕЗНП;

  • У 200747, а у 2008 році – 14 ЕЗНП

  • Усього за кошти держбюджету розроблено 157 програм.





У тому числі для:

  • У тому числі для:

  • загальноосвітніх навчальних закладів – 132 ЕЗНП;

  • професійно-технічних навчальних закладів – 14 ЕЗНП;

  • вищих навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації –11 ЕЗНП.



Це багато чи мало?

  • Для порівняння:

  • У Росії така колекція складається з більш ніж 108 000 цифрових освітніх ресурсів (ЦОР) у тому числі:

  • інноваційні навчально-методичні комплекти (32 одиниці);

  • 125 наборів ЦОР до 110 підручників.



П О С Т А Н О В А КМ від 28 серпня 2003 р. N 1378 «Про вдосконалення роботи із забезпечення учнів і студентів навчальних закладів підручниками та посібниками»

  • 2. Міністерству освіти і науки:

  • 3) затверджувати починаючи з 2005 року державний комплект навчальної літератури для відповідних класів навчальних закладів системи загальної середньої освіти, що включає навчальну програму, підручник, навчальний посібник (хрестоматія, збірник задач, лабораторний практикум, методичний посібник для вчителя, електронні навчальні засоби);



Перелік комплектів, які розроблені за приватні кошти та мають гриф МОН України

  • «Інформатика, 10 клас»

  • (Н.Морзе, В.Вембер, О.Кузьмінська)

  • «Інформатика. 10 клас»

  • (Ребрина В.А., Ривкінд Й.Я.,

  • Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)

  • «Сходинки до інформатики» (авт. колектив)

  • «Прикладна інформатика»

  • (авт. Л.Журавльова, О. Бодрик)

  • «Шукачі скарбів» (авт. О.Коршунова)



Перелік програмних засобів навчального призначення, які розроблено за кошти держбюджету для учнів 1-4 класів

  • «Математика, 1 клас»

  • «Математика, 2 клас»

  • «Математика, 3 клас»

  • «Математика, 4 клас»

  • «Українська мова. Навчання грамоти. 1 клас»

  • «Українська мова, 2-4 класи»

  • «Українська мова (Читання), 2-3 класи»

  • «Українська мова (Читання), 4 клас»

  • « Природознавство, 3 клас»

  • « Природознавство, 4 клас»

  • «Мистецтво, 1-4 класи»

  • «Образотворче мистецтво, 1-4 класи»

  • « Музичне мистецтво, 1-4 класи»

  • «Трудове навчання, 1-4 класи»



Вимоги до програмних засобів для загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів затверджено наказом МОН України

  • Вимоги до програмних засобів для загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів затверджено наказом МОН України

  • № 369 від 15.05.06

  • “Про затвердження тимчасових вимог до електронних засобів навчального призначення”.



змістову частину;

  • змістову частину;

  • програмну частину;

  • конструктор уроку;

  • методичні рекомендації для викладача;

  • методичні рекомендації для учня;

  • настанову користувача для адміністратора локальної мережі комп’ютерного класу та/або системного адміністратора навчального закладу.



Конструктор уроку має забезпечити:

  • Конструктор уроку має забезпечити:

  • створення окремих екранів (кроків), створення нових уроків, додавання до уроку та видалення з уроку окремих екранів (кроків);

  • імпорт та експорт до уроків базових елементів (тексту, малюнків, анімації, відео, звукового супроводу)

  • додавання (створення) та видалення існуючих тестів і задач;



форматування текстової інформації: наявність зручних засобів для введення та форматування тексту (форматування шрифту: гарнітури, розміру, накреслення, верхні та нижні індекси, кольори тексту і фону, міжсимвольні відстані, модифікації), форматування абзаців, написання формул, робота зі стандартними графічними засобами, тощо;

  • форматування текстової інформації: наявність зручних засобів для введення та форматування тексту (форматування шрифту: гарнітури, розміру, накреслення, верхні та нижні індекси, кольори тексту і фону, міжсимвольні відстані, модифікації), форматування абзаців, написання формул, робота зі стандартними графічними засобами, тощо;



форматування графічної інформації (зміна розмірів об’єкта, розташування на екрані та взаємного розташування кількох об’єктів, керування послідовністю відображення певного медіаоб’єкта);

  • форматування графічної інформації (зміна розмірів об’єкта, розташування на екрані та взаємного розташування кількох об’єктів, керування послідовністю відображення певного медіаоб’єкта);

  • гнучкість маршрутів проходження навчального матеріалу та можливість призначення різних траєкторій навчання;

  • функцію збереження створеного уроку при виході з конструктора.



Склад Комісії Науково-методичної ради МОН України затверджено Наказом МОНУ 04.08.2008 року №726

  • Склад Комісії Науково-методичної ради МОН України затверджено Наказом МОНУ 04.08.2008 року №726

  • «Про організацію роботи та склад комісії відділення дошкільної та загальної середньої освіти Науково-методичної ради з питань освіти»



Відповідно до наказу існує комісія засобів навчання, що складається із 2 секцій:

  • Відповідно до наказу існує комісія засобів навчання, що складається із 2 секцій:

      • секції традиційних засобів навчання;
      • секції засобів інформатизації та комп'ютеризації.


“Порядком надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України”

  • “Порядком надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України”

  • Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України 17.06.2008 р. № 537 ).

  • Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 липня 2008 р. за № 628/15319



1.5.4. Відео - та аудіозасобам навчання – засоби навчання, застосування яких потребує використання спеціальної техніки (апаратури) для подачі закладеної в них інформації.

  • 1.5.4. Відео - та аудіозасобам навчання – засоби навчання, застосування яких потребує використання спеціальної техніки (апаратури) для подачі закладеної в них інформації.



1.5.5. Електронним засобам навчального призначення - засоби навчання, що зберігаються на цифрових або аналогових носіях даних і відтворюються на електронному обладнанні (комп'ютерні програми загальнодидактичного спрямування, електронні таблиці, електронні бібліотеки, слайдтеки, тестові завдання, віртуальні лабораторії тощо).

  • 1.5.5. Електронним засобам навчального призначення - засоби навчання, що зберігаються на цифрових або аналогових носіях даних і відтворюються на електронному обладнанні (комп'ютерні програми загальнодидактичного спрямування, електронні таблиці, електронні бібліотеки, слайдтеки, тестові завдання, віртуальні лабораторії тощо).



1.5.6. Електронним засобам загального призначення - засоби навчання, що зберігаються на цифрових або аналогових носіях даних і відтворюються на електронному обладнанні та забезпечують підтримку інноваційних технологій навчання (операційні системи, прикладні програми, автоматизовані системи управління, бази даних тощо).

  • 1.5.6. Електронним засобам загального призначення - засоби навчання, що зберігаються на цифрових або аналогових носіях даних і відтворюються на електронному обладнанні та забезпечують підтримку інноваційних технологій навчання (операційні системи, прикладні програми, автоматизовані системи управління, бази даних тощо).





Матеріально-технічне та науково-методичне забезпечення навчальних закладів;

  • Матеріально-технічне та науково-методичне забезпечення навчальних закладів;







Недостатня підготовка педагогічних кадрів до використання в навчальному процесі засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій;

  • Недостатня підготовка педагогічних кадрів до використання в навчальному процесі засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій;



Недостатньо розроблені методики використання сучасних інформаційних технологій навчання у навчальному процесі під час вивчення всіх без винятку навчальних предметів.

  • Недостатньо розроблені методики використання сучасних інформаційних технологій навчання у навчальному процесі під час вивчення всіх без винятку навчальних предметів.

  • Відсутність у вчителів мотивації щодо використання сучасних інформаційних технологій навчання в навчальному процесі.



Недостатня якість електронних засобів навчального призначення

  • Недостатня якість електронних засобів навчального призначення






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка