Задача в умовах впровадження нового Державного стандарту максимальне сприяння психічному, особистісному й індивідуальному розвиткові дітей; підвищення адаптивних можливостей дітей



Дата конвертації16.06.2016
Розмір445 b.



Моя задача в умовах впровадження нового Державного стандарту

  • максимальне сприяння психічному, особистісному й індивідуальному розвиткові дітей;

  • підвищення адаптивних можливостей дітей;

  • захист психологічного і соціального здоров’я дітей на всіх рівнях навчання і виховання;

  • забезпечення повноцінної психологічної просвіти серед батьків та вчителів.



Психологічний супровід складається з таких напрямків

  • Робота з дітьми;

  • Робота з учителями;

  • Робота з батьками.



Робота з дітьми включає:

  • Діагностування учнів;

  • Спостереження під час уроків, перерв (особливо у період адаптації);

  • Корекційні заняття



Діагностування учнів відбувається в таких площинах:

  • Комунікативна;

  • Інтелектуальна;

  • Емоційно-вольова;

  • Психофізіологічна.



Сфера комунікації діагностується за допомогою

  • Бесіди “Я, моя сім’я, мої друзі”;

  • Спостережень в процесі навчальної (вміння працювати з класом, відповідати на запитання вчителя, спілкуватись з однолітками під час перерв) і позанавчальної діяльності дитини (комунікативна активність під час свят, виховних годин)



Інтелектуальна сфера діагностується за допомогою

  • Тест на уважність “Викресли зайве”

  • Тест Керна-Йрарсека (вміння робити по зразку);

  • Візуальна, кінестетична та слухова пам’ять (10 слів, 10 предметів);

  • Тест на виявлення рівня мислення “Узагальнююче слово”, “Склади розповідь по картинкам”



Емоційно-вольова сфера діагностується за допомогою

  • Проектної методики “Малюнок я і моя сім’я”;

  • Спостережень в процесі навчальної діяльності (вміння працювати у заданому темпі з класом, долати труднощі, доводити справу до кінця)



Психофізіологічна сфера діагностується за допомогою

  • Співпраці з медичною сестрою, в ході якої я отримую інформацію про фізичний та психічний стан здоров’я учнів;

  • Співпраці з батьками за допомогою індивідуальних бесід про історію та сам процес народження, дорослішання дитини, її схильність до хвороб.



В результаті комплексної психодіагностики було виявлено









Корекційна робота з дітьми складається з:

  • Групової форми з усім класом за розробленим факультативним курсом для учнів 1-2 класів “Психологія для початківців”;

  • Підгрупової форми у вигляді шахового гуртка “Білий кінь”;

  • Індивідуальної форми



Групова форма корекційно-профілактичної роботи включає

  • Курс занять “Психологія для початківців” за такою тематикою “Я сприймаю світ”, “Мої відчуття”, “Розвиток категорій мислення”, Особливості пам’яті” і т.і., на яких використовуються:

  • Загадки;

  • Ігри;

  • Інтелектуальні вправи;

  • Релаксаційні вправи та фізкультпаузи;

  • Елементи казкотерапії, арт-терапії



Підгрупова форма у вигляді шахового гуртка “Білий кінь” включає формування й розвиток в учнів умінь й навичок

  • Комунікації;

  • Вигравати і гідно програвати (стимулює мотивацію);

  • Вольових зусиль;

  • Інтелектуальних процесів, а саме: сприймання, уваги, пам’яті, мислення, уяви.





Індивідуальна форма роботи включає:



Робота з вчителями включає:

  • Індивідуальне консультування;

  • Виступи на шкільному методичному об’єднанні;

  • Проведення психолого-педагогічних семінарів



Робота з батьками включає:

  • Індивідуальні бесіди-консультації. Наприклад, такі поради, як:

  • укладання двосторонньої угоди;

  • постановка відкритих запитань (як би треба було вчинити? Чого ця ситуація тебе навчила?

  • Виступи у вигляді тренінгів, практикумів на батьківських зборах




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка