Заклади освіти: Олександрівська зош І-ІІІ ступенів; Одноробівська зош І-ІІІ ступенів



Дата конвертації09.06.2016
Розмір445 b.



Заклади освіти:

  • Олександрівська ЗОШ І-ІІІ ступенів;

  • Одноробівська ЗОШ І-ІІІ ступенів;

  • Довжанський НВК.



Експертна група:

  • Кривчач В.О.-методист з навчальних дисциплін;

  • Колодько Н.О.-керівник РМО вчителів “Основ здоров’я”

  • Юхно Н.В.-вчитель предмету “основи здоров’я” Золочівської гімназії №1



Об’єкти перевірки:

  • Вимоги до проведення уроків;

  • Використання технології ООЖН,

  • Критерії оцінювання.



Нормативно-правове забезпечення

  • Державний стандарт початкової загальної освіти (освітня галузь «Здоров’я і фізична культура»), затверджений постановою Кабінету Міністрів України “Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти” від 20.04. 2011 р. №462.

  • Державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти (освітня галузь «Здоров’я і фізична культура»), затверджений постановою Кабінету Міністрів України “Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти” від 23.11. 2011 р. №1392.

  • Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.06.2012 №1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін».



  • Лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 07.08.2012 № 14.1/10-2242 «Про використання навчально-методичної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах».

  • Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 09.12.2009 №1114 «Про затвердження Положення про навчальний кабінет з основ здоров’я загальноосвітніх навчальних закладів».

  • Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи здоров’я. 5 – 9 класи. – К.: Ірпінь: Перун, 2005.



  • На вивчення предмета «Основи здоров’я», відповідно до Типових навчальних планів для загальноосвітніх навчальних закладів, передбачено:

  • у 1-4 класах- 1 година на тиждень,

  • У 5-7 класах – 1 година на тиждень;

  • У 8-9 класах – 0,5 години на тиждень.



Технологія ООЖН

  • Освіта на основі життєвих навичок при викладанні “Основи здоров’я”

  • ООЖН- це синтез найуспішнішого педагогічного досвіду і досягнень психологічної науки. ЇЇ відмінність від традиційних методів виховання в тому, що формування особистої системи цінностей відбувається не шляхом моралізаторства, а завдяки добровільному прийняттю через усвідомлення їх реальної користі.

  • Перевага надається інтерактивним , а не інформативним формам навчання.



  • Формування в учнів мотивації щодо дбайливого ставлення до життя і здоров’я – за схемою “знання”-”уміння”-”ставлення”-”життєві навички”





Мета інтегрованого предмета “Основи здоров’я”

  • оволодіння основами здорового способу життя, життєвими навичками безпечної для життя і здоров’я поведінки;

  • формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я.



Кадрове забезпечення:

  • У відвіданих закладах освіти предмет “Основи здоров’я” викладають вчителі відповідної фахової освіти, що пройшли спеціальну курсову перепідготовку:

  • у початковій школі – вчителі початкових класів;

  • В основній школі – вчителі біології (Одноробівська ЗОШ, Довжанський НВК) та початкових класів (Олександрівська ЗОШ ).



  • Неприпустимим є використання годин, відведених на предмет «Основи здоров’я», для довантаження вчителів або класних керівників, що

  • не мають відповідної підготовки.

  • (Довжанський НВК Сметана С.А.)



Використання зошитів на уроках “Основ здоров’я”

  • В закладах освіти Золочівського району для проведення уроків використовуються зошити як звичайні, так і з друкованою основою.

  • Недостатньо часто перевіряються зошити учнів та контролюється якість виконання робіт у Олександрівській ЗОШ.



Заслуговує на увагу:

  • 1.Інтерактивні форми роботи (Одноробівська ЗОШ, Олександрівська ЗОШ).

  • 2.Ігрова діяльність (Олександрівська ЗОШ, Одноробівська ЗОШ).

  • 3.Групова співпраця (Довжанський НВК).



Контроль за станом викладання предмета

  • В відвіданих ЗНЗ предмет “основи здоров’я” вивчався при підготовці питань: на педраду, на нараду при директору.

  • За останні 3 роки в усіх перевірених школах видані узагальнюючі накази з викладання основ здоров’я.



Особливості оцінювання рівня навчальних досягнень учнів:

  • При оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів з основ здоров’я враховується знання та дотримання школярами правил збереження власного життя і здоров’я та оточуючих.

  • На високому рівні здійснюється оцінювання учнів на уроках в Одноробівській ЗОШ (Стогній Л.В.)

  • Недостатньо здійснюється диференціація та врахування індивідуальних особливостей розвитку учнів при оцінюванні в Олександрівській ЗОШ (Назаренко Н.Ю.)



Ознаки сучасних методів та прийомів навчання:

  • навчання в ситуаціях, максимально наближених до реальних;

  • навчання не як повідомлення знань, а як навчання практичного використання цих знань;

  • навчання в емоційно насиченому просторі.





Висновки. Реалізація завдань підвищення якості навчання основам здоров’я можлива за таких умов:

  • системної підготовки вчителів до викладання предмету за сучасними інтерактивними технологіями навчання на основі розвитку життєвих навичок (наказ МОН України від 01.06.2009 р. № 457).

  • довантаження педагогічних працівників годинами, відведеними на предмет «Основи здоров’я», є неприпустимим;

  • тісної співпраці всіх учасників навчально-виховного процесу – учнів, педагогів, сім’ї та громади – щодо формування ціннісного ставлення до здоров’я людини;

  • розвитку навчально-методичної та матеріально-технічної бази відповідно до Примірного Положення про навчальний кабінет з основ здоров’я загальноосвітніх навчальних закладів (наказ МОН України 09.12.2009 р. № 1114).



Підвищення якості навчання основам здоров׳я

  • оволодіти сучасними педагогічними методиками, передусім, інтерактивними (тренінговими) формами групової роботи;

  • користуватися якісними навчально-методичними матеріалами і перевіреними джерелами додаткової інформації;

  • бути відданим справі навчання дітей здоров’я, розуміти і визнавати актуальні потреби, інтереси та вікові можливості учнів;

  • забезпечити підтримку батьків і колег.



Для того, щоб підвищити ефективність уроків «Основи здоров’я» відповідно до вимог Державного стандарту загальної базової та повної загальної середньої освіти та чинної програми «Основ здоров’я» доцільно використовувати уроки – тренінги.

    • Для того, щоб підвищити ефективність уроків «Основи здоров’я» відповідно до вимог Державного стандарту загальної базової та повної загальної середньої освіти та чинної програми «Основ здоров’я» доцільно використовувати уроки – тренінги.


Рекомендації:

  • І.КЕРІВНИКАМ ШКІЛ:

  • 1.Усунити виявлені недоліки навчально-виховного процесу на уроках з основ здоров’я у відвіданих закладах освіти.

  • до 01.06.14р.

  • 2.При відвідуванні уроків звертати увагу:

  • - на відповідність висновків меті відвідування;

  • -на вимоги до домашнього завдання;

  • -дотримання санітарно-гігієнічних норм при проведенні уроку; постійно

  • 3.Недопускати викладання предмету “Основи здоров’я”, вчителями, які не мають сертифіката; постійно

  • ІІ. Вчителям предмета “основи здоров’я”:

  • Дотримуватися Науково-методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів ; постійно

  • Навчально-виховні заходи спрямовувати на розвиток життєвих навичок.

  • Постійно

  • Створювати сприятливе середовище для формування системи цінностей, ставлень, умінь і навичок здорового способу життя.

  • постійно




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка