Закон Украины "О защите прав потребителей"



Дата конвертації11.06.2016
Розмір445 b.



















В 1983 году 15 марта был закреплен в международном календаре праздничных дат как Всемирный день защиты прав потребителей.

  • В 1983 году 15 марта был закреплен в международном календаре праздничных дат как Всемирный день защиты прав потребителей.

  • 12 мая 1991 года Украина приняла Закон "О защите прав потребителей".

  • (последние изменения внесены 16.10.2012).

  • Принципиальные изменения внесены ВРУ 01.12.2005

























  • Закон Украины

  • "О защите прав потребителей".

  • (Постановление ВР № 1024-XII отд 12.05.91

  • последние изменения внесены 16.10.2012).

  • Принципиальные изменения внесены ВРУ 01.12.2005



ПОРЯДОК провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування населення, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 р. N 833

  • ПОРЯДОК провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування населення, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 р. N 833

  • ПРАВИЛА роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затверджені наказом Міністерства економіки від 19.04.2007 N 104 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 08.11.07 за N 1257/14524

  • Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. N 506



стаття 17, пункт 2: «Продавець (виконавець) зобов’язаний усіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції. Забороняється примушувати споживача здобувати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту» А разве случайно разбитый товар является вашим выбором?

  • стаття 17, пункт 2: «Продавець (виконавець) зобов’язаний усіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції. Забороняється примушувати споживача здобувати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту» А разве случайно разбитый товар является вашим выбором?

  • стаття 19, пункт 1: «Нечесна підприємницька практика забороняється. Нечесна підприємницька практика включає яку-небудь діяльність (дії або бездіяльність), що вводить споживача в оману або є агресивною»;



стаття 19, пункт 4: «Агресивною вважається підприємницька практика, що фактично містить елементи примусу, докучання або неналежного впливу й істотно впливає або може впливати на волю вибору або поводження споживача відносно придбання продукції»

  • стаття 19, пункт 4: «Агресивною вважається підприємницька практика, що фактично містить елементи примусу, докучання або неналежного впливу й істотно впливає або може впливати на волю вибору або поводження споживача відносно придбання продукції»

  • стаття 19, пункт 5: «Як агресивні забороняються такі форми підприємницької практики:

  • 4) требование оплаты продукции, предоставленной продавцом (испольнителем), если потребитель не давал прямого и недвухсмысленного согласия на ее приобретение»



Здав сумку, потребитель заключает с магазином договор о безоплатном предоставлении услуг по сохранению вещей. Заставить вас нас заключить такой договор НЕЛЬЗЯ!

  • Здав сумку, потребитель заключает с магазином договор о безоплатном предоставлении услуг по сохранению вещей. Заставить вас нас заключить такой договор НЕЛЬЗЯ!

  • Заставляя сдавать сумки, работники супермаркета нарушают принцип добровольности заключения договора. Не пускают с сумкой - знайте свои права!

  • Вы имеете право потребовать книгу жалоб и предложений и оставить в ней соответствующую запись с указанием о нарушении прав потребителей.



Ст. 19.5. Як агресивні забороняються такі форми підприємницької практики: 1) создание впечатления, что потребитель не может оставить помещение продавца (исполнителя) без заключения договора или осуществления оплаты.

  • Ст. 19.5. Як агресивні забороняються такі форми підприємницької практики: 1) создание впечатления, что потребитель не может оставить помещение продавца (исполнителя) без заключения договора или осуществления оплаты.

  • Магазин нарушает принцип публичности договора, он не имеет права отказать в продаже товаров гражданину при условии возможности продать соответствующий товар (занесенная в зал сумка продаже никак не мешает).

  • Відповідно до Закону України “Про захист прав споживачів”, “Порядку здійснення торговельної діяльності й правил торговельного обслуговування населення”, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України №833 від 15.06.2006 р., НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО обов’язок покупців здавати свої речі в камери схову супермаркетів для реалізації права на здійснення покупок.



Аналіз ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів», яка визначає права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості.

  • Аналіз ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів», яка визначає права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості.

  • У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

  • 1) пропорційного зменшення ціни;

  • 2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

  • 3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.



У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  • У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  • 1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

  • 2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

  • Требования потребителя рассматриваются после предъявления расчетного документа, а относительно товаров, имеющих гарантийный срок - технического паспорта или другого документа, с обозначением даты продажи



Перед тим як скористатися правом встановленим даною статтею треба з’ясувати, на яку частину цієї статті необхідно зробити посилання, оскільки поняття істотного недоліку має окреме визначення:

  • Перед тим як скористатися правом встановленим даною статтею треба з’ясувати, на яку частину цієї статті необхідно зробити посилання, оскільки поняття істотного недоліку має окреме визначення:

  • істотний недолік - недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

  • а) він взагалі не може бути усунутий;

  • б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;

  • в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором;



  • та визначення фальсифікованої продукції - продукція, виготовлена з порушенням технології або неправомірним використанням знака для товарів та послуг, чи копіюванням форми, упаковки, зовнішнього оформлення, а так само неправомірним відтворенням товару іншої особи



Споживач набуває право вимагати повернення сплачених коштів у разі якщо товар вже знаходився у гарантійному ремонті або існує вірогідність, що проданий товар фальсифікований. Після набуття цього права сплачені кошти за товар можуть бути повернуті у разі якщо:

  • Споживач набуває право вимагати повернення сплачених коштів у разі якщо товар вже знаходився у гарантійному ремонті або існує вірогідність, що проданий товар фальсифікований. Після набуття цього права сплачені кошти за товар можуть бути повернуті у разі якщо:

  • 1) його неможливо усунути у чотирнадцятиденний термін;

  • 2) він робить товар суттєво іншим;

  • 3) він взагалі не може бути усунений.



Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться.

  • Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться.

  • Цей пункт дасть можливість попередити можливі зловживання при реалізації гарантійних зобов’язань на комп’ютерні комплектуючи, які мають 2-3 річну гарантію, а ціни за цей час падають у кілька разів.

  • Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості на час купівлі.



Згідно ст. 17 Закону коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов'язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції.

  • Згідно ст. 17 Закону коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов'язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції.

  • Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника) у 14 денний термін.



Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.

  • Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.



Стосовно непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача задовольняються за згодою продавця.

  • Стосовно непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача задовольняються за згодою продавця.

  • Тобто на товари, що були у використанні продавець має право сам визначати гарантійний період або зовсім його не визначати,

  • а споживач – вирішувати, чи буде він придбавати цей товар, чи ні.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка