Закон України про охорону дитинства (ст. 21. Дитина і праця, ст. 26. Захист прав дітей-інвалідів та дітей з вадами розумового або фізичного розвитку, ст. 27 Заклади для дітей-інвалідів та дітей з вадами розумового або фізичного розвитку)



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.



Законодавче та нормативне забезпечення

  • Конституція України

  • (стаття 53. Кожен має право на освіту)

  • Конвенція ООН про права дитини

  • (стаття 23)

  • Закон України про охорону дитинства

  • (ст.21. Дитина і праця, ст.26. Захист прав дітей-інвалідів та дітей з вадами розумового або фізичного розвитку, ст.27 Заклади для дітей-інвалідів та дітей з вадами розумового або фізичного розвитку)

  • Закон України про освіту

  • (ст.37 Навчальні заклади для громадян, які потребують соціальної допомоги та реабілітації)

  • Закон України про загальну середню освіту

  • (ст.9 Типи загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи загальної середньої освіти, ст.21 Соціальний захист учнів та вихованців)

  • Наказ МОН від 13.05.1993 №135 “Про затвердження Положення про логопедичні пункти системи освіти”



Обов'язкова документація

  • Річний план роботи вчителя-логопеда

  • Розклад занять на логопедичному пункті

  • Посадова інструкція

  • Тематичне планування, програма корекційних занять

  • Список дітей з вадами мовлення

  • Мовленнєва картка

  • Картка стану здоров'я і розвитку дитини

  • Журнал обліку відвідування

  • Журнал обліку консультацій

  • Звіт про результати обстеження мовлення дітей, які прикріплені до пункту

  • Звіт про корекційну та організаційно-методичну роботу на логопедичному пункті



Перелік обладнання логопедичного пункту



Логопункт Харківської гімназії №12 учитель-логопед Бородай Ірина Миколаївна

  • Логопункт Харківської гімназії №12 учитель-логопед Бородай Ірина Миколаївна

  • Логопункт Харківскької загальноосвітньої школи №53 учитель-логопед Бурукіна Олена Вікторівна

  • Логопункт Харківської загальноосвітньої школи №120 вакансія



Обстеження

  • Обстеження учнів для зарахування їх на логопедичний пункт проводиться з 1 по 30 вересня і з 1 по 30 травня.

  • Відомості подаються до управління освіти, у віддані якого перебуває логопедичний пункт.

  • Логопед обстежує дітей, які зараховуються у перші класи шкіл. З дітьми, що мають мовні порушення логопед проводить корекційні заняття.



Зарахування до пункту

  • На логопедичні пункти зараховуються учні загальноосвітніх шкіл, що мають різні відхилення мовного розвитку, виявлені вчителем-логопедом.

  • На логопедичні пункти насамперед приймають дітей мовні вади яких перешкоджають успішному навчанню. Мова навчання на логопедичному пункті визначається відповідно до закону України про мови.

  • Прийом учнів з вадами мови на логопедичні пункти проводиться протягом усього навчального року в міру звільнення місць.



Організація роботи

  • На логопедичному пункті одночасно працює 25-30 дітей. Заняття з ними, як правило, проводять у години, вільні від уроків.

  • Основна форма організації навчально-корекційної роботи – групові та підгрупові заняття.

  • Наповнюваність груп 4-5 чоловік.



На логопедичному пункті комплектують такі групи:

  • з вадами письма,зумовленими порушеннями мовного розвитку,

  • з відхиленнями фонетичного і лексикограматичного розвитку (нерізко виражений загальний недорозвиток мови),

  • із заїкуватістю,

  • з вадами вимови окремих фонем,

  • з дизартрією,алалією,ринолалією.

  • По можливості до груп добирають дітей з однорідними порушеннями мови й одного віку.

  • Допускається комплектування груп учнів з різних класів.



Тривалість занять

  • Тривалість логопедичних занять для кожної групи - одна академічна година (45 хвилин).

  • З учнями, у яких наявні дизартрія, ринолалія або інші мовні дефекти, спричиненні порушенням будови артикуляційного апарату, проводять індивідуальні заняття 3 рази на тиждень по 15-20 хвилин з кожною дитиною.

  • Результати логопедичних занять відмічають у мовній картці дитини.



Випуск

  • У разі потреби дітей з вадами мови логопед направляє до районної поліклініки для обстеження лікарями спеціалістами (невропатологом,психоневрологом,отоларингологом та ін.) Висновки лікарів-спеціалістів зберігаються на логопедичному пункті.

  • Відповідальність за обов’язкове відвідування учнями логопедичних занять,а також за додержання розкладу занять покладається на вчителя-логопеда,класного керівника та адміністрацію школи,де навчаються ці учні.

  • Випуск дітей із логопедичного пункту проводиться протягом усього навчального року після усунення в них дефектів мови.



Робота Логопункту при ЗНЗ №53

  • У вересні обстежено ЗНЗ № 53 і №66.

  • У школі №53-19 початкових класів, у школі №66-7 класів. Було обстежено всього учнів 475. З вадами мовлення було виявлено 106 учнів. З вадами письма було виявлено -35 учнів.

  • У кінці вересня були сформовані групи, складені перспективні плани, підготовлені мовленеві картки, складено та затверджено графік роботи. Розподіл учнів по групах проводився з урахуванням індивідуальних особливостей, відношення до особистих вад, успішності, стійкості уваги, рівня підготовки до школи та форми мовленевого порушення.



У першому півріччі було прийнято 48 учнів, укомплектовано 7 груп:

  • 1 – з фонетичними порушеннями вимови ( дислалія).

  • 2 – фонетичні порушення вимови ( звук-Р-ротацизм)

  • 3 – фонетичні порушення вимови (звук-Р-ротацизм)

  • 4 – фонетичні порушення вимови ( звук-Л-ламбдацизм)

  • 5 – фонетичні порушення вимови ( звук-Л-ламбдацизм)

  • 6 – фонетико-фонематичні порушення (змішення звуків)

  • 7 – порушення письма, зумовлені ФФП.



2011-2012 рік



Річний звіт з протягу чотирьох років



Основні проблеми

  • Охоплення віддалених закладів (ЗНЗ №41)

  • Відсутність кабінетів для занять (ЗНЗ №41, 66)

  • Не налагоджений зв'язок з адміністрацією ЗНЗ і ДНЗ, класними керівниками (батьківські збори, наради)

  • Комплектація кабінету не відповідає всім вимогам (дошка, умивальник, тощо)

  • Відсутність підписки на періодичні видання



Рекомендації

  • Керівникам ЗНЗ №41, 53, 66:

  • Сприяти організації роботи вчителя-логопеда на місцях

  • Запрошувати на батьківські збори вчителя-логопеда з виступами щодо пропаганди логопедичних знань та висвітлення результатів роботи

  • Здійснити допомогу в комплектації та оснащенні кабінетів логопедів

  • Методисту Гнідій Т.Б.

  • Здійснювати методичні виходи до логопедичного пункту з метою надання методичної допомоги

  • Збирати та узагальнювати інформацію від вчителів-логопедів, висвітлювати її на нарадах керівників закладів

  • Продовжувати проведення засідань вчителів-логопедів з обміну досвідом, підвищення кваліфікації та результатами самоосвіти.

  • Вчителю-логопеду Бурукіній О.В.:

  • Провести обстеження дітей ЗНЗ №41 для зарахування їх до логопедичного пункту

  • Створити інформаційний куточок для батьків

  • Відвідувати МО вчителів початкових класів з метою встановлення наступності в корекційній роботі дітей-логопатів.

  • Підтримувати зв'язок з ДНЗ




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка