Закон України "Про співробітництво територіальних громад" Співробітництво громад: визначення, сутність, суб`єкти Співробітництво територіальних громад



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.


Закон України “Про співробітництво територіальних громад”


Співробітництво громад: визначення, сутність, суб`єкти



Принципи співробітництва

  • Законність

  • Добровільність

  • Взаємна вигода

  • Прозорість та відкритість

  • Рівноправність учасників

  • Взаємної відповідальності суб’єктів співробітництва за його результати



Форми співробітництва

  • Делегування одному із суб’єктів співробітництва іншими суб’єктами співробітництва виконання одного чи кількох завдань з передачею йому відповідних ресурсів

  • Реалізації спільних проектів, що передбачає координацію діяльності суб’єктів співробітництва та акумулювання ними на визначений період ресурсів із метою спільного здійснення відповідних заходів

  • Спільного фінансування (утримання) суб’єктами співробітництва підприємств, установ та організацій комунальної форми власності – інфраструктурних об’єктів

  • Утворення суб’єктами співробітництва спільних комунальних підприємств, установ та організацій – спільних інфраструктурних об’єктів

  • Утворення суб’єктами співробітництва спільного органу управління для спільного виконання визначених законом повноважень



Сфери співробітництва

  • Соціально-економічний та культурний розвиток, планування та облік

  • Бюджет, фінанси та ціни

  • Управління комунальною власнітю

  • ЖКГ, побутове, торгівельне обслуговування, громадське харчування, транспорт, зв`язок

  • Будівництво

  • Освіта, охорона здоров`я, культура, фізкультура, спорт

  • Регулювання земельних відносинта охорона навколишнього природного середовища

  • Соціальний захист населення

  • Забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян...



Механізм співробітництва територіальних громад



Організація співробітництва – крок за кроком

  • Ініціатор співробітництва (голова, депутат ради, член громади) забезпечує підготовку відповідної пропозиції. Вона має містити мету, обгрунтування, сферу здійснення, очікувані результати тощо

  • Розгляд пропозиції у раді щодо надання згоди на співробітництво. Рішення приймається радою на основі попередніх висноків виконавчих органів.Воно є підставою для голови тер. громади для початку переговорів між потенціними суб`єктами співробітництва про його організацію та утворення комісії з підготовки договору про співробітництво

  • Відповідний голова надсилає пропозиції про початок переговорів іншим головам, що представляють потенціних суб’єктів співробітництва, та забезпечує утворення комісії з представників всіх тер. громад.

  • З дати надходження пропозиції голова іншої громади забезпечує її розгляд протягом 60 днів на відповідність потребам тер. громади, а також проведення громадського обговорення. Після чого пропозиція надходить на розгляд ради для рішення.

  • В разі позитивного рішення на паритетних засадах утворюється комісія (представників делегують ради, склад затверджується спільним розпорядженням голів), яка протягом 60 днів з моменту утворення готує проект про співробітництво.

  • Протягом 15 днів голови забезпечують громадське обговорення напрацьованого тексту договору за результатами якого вони вносять питання щодо його схалення сесіями рад (30 днів з часу проведення громадсього обговорення)

  • Договір про співробітництво укладається у письмовій формі сільськими, селищними, міськими головами після схвалення його проекту відповідними сільськими, селищними, міськими радами.





Договір про співробітництво

  • У договорі, зокрема, зазначається сільська, селищна, міська рада одного із суб’єктів співробітництва, відповідальна за подання звітів про виконання договору центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері розвитку місцевого самоврядування.

  • Предмет договору про співробітництво визначається відповідно до обраної суб’єктами співробітництва форми співробітництва

  • Кількість примірників договору про співробітництво повинна бути на один більше, ніж кількість суб’єктів співробітництва.

  • Кожен із суб’єктів співробітництва отримує один примірник договору про співробітництво.

  • Один примірник договору про співробітництво передається для внесення до реєстру про співробітництво територіальних громад центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері розвитку місцевого самоврядування.

  • Договір про співробітництво набирає чинності через 10 днів з дати його укладення з урахуванням вимог бюджетного законодавства, якщо суб’єкти співробітництва не домовились про інші строки, про що зазначається у договорі.



Державне стимулювання співробітництва

  • 1. Здійснється шляхом:

  • - надання субвенцій місцевим бюджетам суб’єктів співробітництва у пріоритетних сферах державної політики;

  • - передачі об’єктів державної власності у комунальну власність суб’єктів співробітництва;

  • - методичної, організаційної та іншої підтримки діяльності суб’єктів співробітництва.

  • 2. Здійснюється за умов, якщо:

  • - посилюється спроможність суб’єктів співробітництва до забезпечення реалізації визначених законом повноважень;

  • - до співробітництва залучені додаткові ресурси, у тому числі фінансові;

  • співробітництво здійснюється більш як трьома суб’єктами співробітництва;

  • - забезпечується широка участь громадськості у здійсненні співробітництва.

  • 3. Порядок державного стимулювання співробітництва визначається Кабінетом Міністрів України.



Фінансування співробітництва

  • Фінансування співробітництва здійснюється за рахунок коштів:

  • - місцевих бюджетів суб’єктів співробітництва;

  • самооподаткування;

  • інших не заборонених законодавством джерел, зокрема, державного бюджету, міжнародної технічної та фінансової допомоги, кредитних ресурсів.

  • 2. Фінансування заходів співробітництва розпочинається з наступного бюджетного періоду.

  • 3. Суб’єкти співробітництва забезпечують відкритий доступ до звітів про використання коштів через власні Інтернет-ресурси.



Моніторинг співробітництва

  • 1. Моніторинг співробітництва здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері розвитку місцевого самоврядування.

  • 2. Суб’єкт співробітництва, що згідно з договором є відповідальним за подання звітів про здійснення співробітництва, подає щороку до кінця I кварталу року, наступного за звітним, такий звіт центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері розвитку місцевого самоврядування.

  • 3. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері розвитку місцевого самоврядування:

  • - за результатами аналізу звітів про здійснення співробітництва подає в установленому порядку Кабінету Міністрів України пропозиції щодо його державного стимулювання;

  • оприлюднює кращі практики співробітництва;

  • ініціює зміни до законодавства, що регламентує здійснення співробітництва.



Припинення співробітництва

  • Підстави для припинення співробітництва

  • Співробітництво припиняється у разі:

  • закінчення строку дії договору про співробітництво;

  • досягнення цілей співробітництва;

  • - невиконання суб’єктами співробітництва взятих на себе зобов’язань;

  • - відмови від співробітництва відповідно до умов договору про співробітництво одного або кількох його суб’єктів, що унеможливлює подальше здійснення співробітництва;

  • - банкрутства утворених у рамках співробітництва підприємств, установ та організацій комунальної форми власності;

  • - прийняття судом рішення про припинення співробітництва;

  • - нездійснення співробітництва протягом року з дня набрання чинності договором про співробітництво.

  • Припинення співробітництва не повинно спричинити зменшення обсягу та погіршення якості надання послуг населенню.





  • Дякую за увагу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка