Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення" від 04. 07. 2013р. №408-vii



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.


Зміни до ПКУ про трансферне ціноутворення

  • Особливості застосування нововведених норм в ПКУ


Питання для обговорення

  • З 1 вересня 2013 року набирає чинності Закон України “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення” від 04.07.2013р. №408-VII.: нові правила трансферного ціноутворення (“Правила ТЦ”).

  • На кого розповсюджуються Правила ТЦ, що потрібно робити і в який термін?

  • Ключові підходи. Які є методи визначення ціни у контролюючих операціях ?



На кого розповсюджуються Правила ТЦ?

  • Всі компанії, які зареєстровані на території України, як платники податку на прибуток та ПДВ, зокрема, українські компанії, їх філії, представництва іноземних компаній.



На які операції розповсюджується?

  • Контрольованими будуть вважатися операції платників податку на прибуток та/або ПДВ з:

    • нерезидентами – пов'язаними особами;
    • нерезидентами із низькоподаткових юрисдикцій. До таких нерезидентів відносять осіб,що зареєстровані на територіях держав, в яких ставка податку на прибуток на 5 і більше відсотків нижче ніж в Україні. Перелік таких держав (території) затверджується КМУ;
    • резидентами – пов'язаними особами, при умові, що такі особи:
      • задекларували збиток за минулий податковий рік;
      • застосовуються в поточному році спеціальні режими оподаткування;
      • податок на прибуток і/або ПДВ сплачується за ставкою, що відрізняється від базової;
      • або такі особи не э платниками податку на прибуток / ПДВ.
  • Більше того, операції з будь-якою із вказаних категорій осіб будуть вважитися контрольованими за умови, що загальна сума здійснених операцій платника податків з кожним контрагентом дорівнює або перевищує 50 мільйонів гривень за відповідний календарний рік.



Що потрібно зробити та в який термін?

  • Бізнес щорічно буде подавати в Міндоходів звіт про контрольовані операції до 1 травня року, наступного за звітним (Перший звіт подається до 01.05.2014 року).

  • Якщо підприємство не подасть звіт про контролюючу операцію, його очікує штраф (5% від суми операції).

  • За неподання документації по трансфертним ціноутворенням на запит податкової - 100 мінімальних заробітних плат (станом на 01.01.2013р. – 114700 грн.).

  • Протягом першого року дії нових правил, штраф за недоплату податку у зв'язку з незастосуванням Правил ТЦ, буде складати 1 гривню.



Що потрібно зробити та в який термін?

  • Податкова має право звертатись із запитами до платника податків, щодо подання документації про контрольовані операції, які здійснювалися протягом звітного року.

  • На запит податкової платники податків (крім великих) зобов'язані подати первинну документацію щодо окремих контрольованих операцій та іншу документацію зокрема, сукупність документів або єдиний документ, складений в довільній формі, якими вони можуть обґрунтувати відповідність договірних цін вказаної контрольованої операції рівню звичайних цін. Термін подання - протягом місяця з дня отримання запиту.



Що потрібно зробити та в який термін?

  • На запит податкової Великі платники податків зобов'язані надати таку інформацію:

    • дані про пов'язаних осіб, які дозволяють їх ідентифікувати;
    • дані про фінансово-промислову групу;
    • опис операції, умови її проведення;
    • опис товарів (робіт, послуг);
    • умови та строки здійснення розрахунків за операцією;
    • чинники, які вплинули на формування та встановлення ціни;
    • відомості про функції пов'язаних осіб, що є сторонами контрольованої операції;
    • економічний аналіз;
    • результати порівняльного аналізу комерційних та фінансових умов операцій;
    • відомості про проведення платником податку пропорційне коригування податкової бази та сум податку.
  • Термін подання - протягом двох місяців з дня отримання запиту.



Які є методи визначення ціни у контролюючих операціях ?



Які є методи визначення ціни у контролюючих операціях ?



Умови для застосування методів визначення цін у контрольованих операціях

  • Платник податку використовує будь-який метод, який він обґрунтовано вважає найбільш прийнятним, однак у разі, коли існує можливість застосування і методу порівняльної неконтрольованої ціни (аналогів продажу), і будь-якого іншого методу, застосовується метод порівняльної неконтрольованої ціни (аналогів продажу).

  • Метод ціни перепродажу використовується для:

    • визначення відповідності ціни товару, за якою товар придбавається під час здійснення контрольованої операції та перепродається непов'язаним особам;
    • підготовки товару до перепродажу та його транспортування (поділ товарів на партії, формування поставок, сортування, перепакування);
    • змішування товарів, якщо характеристики кінцевої продукції (напівфабрикатів) істотно не відрізняються від характеристик змішуваних характерів.


Умови для застосування методів визначення цін у контрольованих операціях

  • Метод “витрати плюс” застосовується, зокрема, під час:

    • виконання робіт (надання послуг) особами, які є пов'язаними з отримувачами результатів таких робіт (послуг);
    • реалізації товарів, сировини або напівфабрикатів за договорами між пов'язаними особами;
    • реалізації товарів (робіт, послуг) за довгостроковими договорами (контрактами) між пов'язаними особами.
  • Метод чистого прибутку використовується, зокрема, у разі відсутності або недостатності інформації, на підставі якої можна обґрунтовано зробити висновок про достатній рівень зіставності комерційних та/або фінансових умов контрольованої та зіставних операцій під час використання методу ціни перепродажу та методу “витрати плюс”.

  • Метод розподілення прибутку використовується, зокрема, у разі наявності:

    • істотного взаємозв'язку між контрольованими операціями та іншими операціями, що здійснюються сторонами контрольованої операції з пов'язаними з ними особами;
    • у власності (користуванні) сторін контрольованої операції прав на об'єкти нематеріальних активів, що істотно впливають на рівень рентабельності.


При застосуванні методів визначення цін використовують показники



Ринковий діапазон цін та ринковий діапазон рентабельності

  • Порядок розрахунку та застосування ринкового діапазону цін та ринкового діапазону рентабельності затверджується Кабінетом Міністрів України.



Джерела інформації, що використовуються при ТЦ

  • Офіційно визнані джерела інформації про ринкові ціни, перелік яких установлюється КМУ.

  • У разі відсутності інформації або її недостатності в офіційних джерелах, використовують:

    • ціни, що склалися за результатами публічних торгів (аукціонів), тендерів з торгівлі окремими видами продукції, біржові котирування;
    • статистичні дані державних органів і установ;
    • відомості про ціни, діапазон цін та котирування, оприлюднені в засобах масової інформації;
    • результати незалежної оцінки майна та майнових прав, проведеної відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні";


Джерела інформації, що використовуються при ТЦ

    • довідкові ціни спеціалізованих комерційних видань (у тому числі інтернет-видань) і публікацій (у тому числі електронних) та інших банків даних, звіти і довідки відділів з економічних питань у складі дипломатичних представництв України за кордоном, інформаційні програми, що використовуються з метою трансфертного ціноутворення, інші публічні інформаційні джерела, що є загальнодоступними;
    • відомості, отримані з бухгалтерської та статистичної звітності платників податків, оприлюднені в засобах масової інформації, у тому числі на офіційних веб-сайтах в інтернеті;
    • інформація про інші контрольовані операції, здійснені платником податків.


За більш детальною інформацією щодо Правил ТЦ Ви можете звернутись до фахівців АФ “АРКА” за тел. (044) 507-25-54




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка