Закон України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків»



Дата конвертації11.06.2016
Розмір445 b.



Міжнародні документи та міжнародні зобов‘язання стосовно забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків

  • Міжнародні документи та міжнародні зобов‘язання стосовно забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків

  • Конституція України (стаття 24)

  • Закон України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» (2005)

  • 2007 рік в Україні було проголошено Роком гендерної рівності

  • Державна програма забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2016 року





створення нормативно-правової бази з питань гендерної рівності, інституційного механізму із забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків;

  • створення нормативно-правової бази з питань гендерної рівності, інституційного механізму із забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків;

  • посилення сектору громадських організацій, що займаються проблемами гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок, відбувається одночасно із підвищенням гендерної чутливості неурядового сектору взагалі;

  • розвиток гендерної освіти;

  • вдалося створити систему попередження

  • та протидії гендерному насильству.



брак політичної волі щодо реалізації гендерних перетворень;

  • брак політичної волі щодо реалізації гендерних перетворень;

  • низьким є рівень представленості жінок у суспільному та політичному житті;

  • стійкість стереотипів щодо розподілу ролей чоловіків і жінок у суспільстві та сім’ї (система освіти та ЗМІ);

  • збереження високого рівня гендерної сегрегації (горизонтальної та вертикальної) на ринку праці;

  • недостатня правова обізнаність громадян з питань гендерної дискримінації.



Women in National Parliaments, Inter-Parliamentary Union: Україна наразі посідає аж 107 місце у рейтингу із лише 12% жінок у Верховній Раді.

  • Women in National Parliaments, Inter-Parliamentary Union: Україна наразі посідає аж 107 місце у рейтингу із лише 12% жінок у Верховній Раді.

  • Міжфракційне депутатське об'єднання «Рівні можливості» у Верховній Раді, в КиївРаді та у Вінницькій обласній раді

  • Проект «Жінки у політиці», Всеукраїнська ГО «Жіночий консорціум України», вибори 2012, 2014 року

  • «Жінки – це 50% успіху України» http://50vidsotkiv.org.ua/

  • Проект «Розбудова стратегії участі жінок на місцевих виборах» (2012-2013)



Аналіз діяльності депутатів жіночої і чоловічої статі станом на 17 січня 2015 року (із сайту Верховної Ради України)

  • Аналіз діяльності депутатів жіночої і чоловічої статі станом на 17 січня 2015 року (із сайту Верховної Ради України)

  • Депутатки в два рази частіше долучались до законотворчої діяльності, аніж чоловіки: в середньому, одна жінка була авторкою чи співавторкою законопроектів у 15 випадках, в той час, як чоловік - в 7.

  • Так само більше у жінок і виступів (3,24 в середньому на одну депутатку проти 2,51 виступи у депутата-чоловіка).



близько 10 попередніх спроб;

  • близько 10 попередніх спроб;

  • лише на декларативному рівні (“позитивні дії”);

  • Зміна до Закону України «Про політичні партії» у 2013 році – 30% квота (без згадування прохідної частини списку, без механізму санкцій чи нагород)

  • лише 10 з 29 зареєстрованих політичних партій, що брали участь у виборах за пропорційною складовою, включили до своїх списків 30 і більше відсотків жінок, як того вимагає українське законодавство





статтю 15 «Забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у виборчому процесі» викласти у такій редакції: «Політичні партії, виборчі блоки під час висунення кандидатів у народні депутати України, кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, кандидатів у депутати місцевих рад у багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі, відповідних багатомандатних округах передбачають представництво жінок і чоловіків у виборчих списках. При цьому у затвердженому виборчому списку частка кандидатів однієї статі має складати не більше 70% від загальної кількості кандидатів, висунутих політичною партією, виборчим блоком.

  • статтю 15 «Забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у виборчому процесі» викласти у такій редакції: «Політичні партії, виборчі блоки під час висунення кандидатів у народні депутати України, кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, кандидатів у депутати місцевих рад у багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі, відповідних багатомандатних округах передбачають представництво жінок і чоловіків у виборчих списках. При цьому у затвердженому виборчому списку частка кандидатів однієї статі має складати не більше 70% від загальної кількості кандидатів, висунутих політичною партією, виборчим блоком.

  • Контроль за цією вимогою здійснюють виборчі комісії».



статтю 53 після частини третьої доповнити новою частиною такого змісту: «4. При цьому обов’язково забезпечується така частка представників однієї статі у виборчому списку кандидатів у депутати від партії у загальнодержавному окрузі:

  • статтю 53 після частини третьої доповнити новою частиною такого змісту: «4. При цьому обов’язково забезпечується така частка представників однієї статі у виборчому списку кандидатів у депутати від партії у загальнодержавному окрузі:

  • а) у першій за списком п’ятірці кандидатів у депутати включених до виборчого списку партії - частка кандидатів однієї статі має складати не більше 60%;

  • б) у кожній наступній за списком десятці кандидатів у депутати включених до виборчого списку партії - частка кандидатів однієї статі має складати не більше 70%»;

  • статтю 54 після частини четвертої доповнити новою частиною такого змісту:«5. Центральна виборча комісія не приймає документи, зазначені у частині першій цієї статті, якщо у затвердженому виборчому списку частка кандидатів однієї статі не відповідає вимогам цього Закону».



статтю 36 після частини другої доповнити новою частиною такого змісту: «3. При цьому обов’язково забезпечується така частка представників однієї статі у виборчих списках кандидатів у депутати до відповідних рад:

  • статтю 36 після частини другої доповнити новою частиною такого змісту: «3. При цьому обов’язково забезпечується така частка представників однієї статі у виборчих списках кандидатів у депутати до відповідних рад:

  • а) у першій за списком п’ятірці кандидатів у депутати включених до виборчого списку місцевої організації партії - частка кандидатів однієї статі має складати не більше 60%;

  • б) у кожній наступній за списком десятці кандидатів у депутати включених до виборчого списку місцевої організації партії - частка кандидатів однієї статі має складати не більше 70%»;

  • 2) статтю 37 після частини третьої доповнити новою частиною такого змісту: «4. Відповідна територіальна виборча комісія не приймає документи, зазначені у частині першій цієї статті, якщо у затвердженому виборчому списку частка кандидатів однієї статі не відповідає вимогам цього Закону.



акцент на євроінтеграційні наміри України:

  • акцент на євроінтеграційні наміри України:

  • Обравши європейський вектор розвитку, Україна прагне подальшого зближення з Європою та відповідно впровадження європейських стандартів урядування.

  • З огляду на підписання та ратифікацію Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, Україні потрібно активізувати свої зусилля для того, аби виконати міжнародні зобов’язання щодо стану демократії та гендерної рівності в країні.



посилення громадського та міжпартійного діалогу

  • посилення громадського та міжпартійного діалогу

  • менторство та навчання жінок

  • просвітницькі кампанії

  • робота з чоловіками з підтримки активної участі жінок у політиці (більше залучення чоловіків до репродуктивної праці






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка