Закон України «Про загальну середню освіту» стверджує: «Завданням загальної середньої освіти є формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань, забезпечення повноцінного фізичного розвитку й зміцнення здоров’я»



Дата конвертації29.12.2016
Розмір445 b.


Здоров’язбережувальні технології – інноваційний крок в освіті

  • Семінар-практикум

  • 05 грудня 2012 року


У Національній доктрині розвитку освіти у ХХІ столітті зазначено: «Головна мета української системи освіти – створити умови для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України», а Закон України «Про загальну середню освіту» стверджує: «Завданням загальної середньої освіти є формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань, забезпечення повноцінного фізичного розвитку й зміцнення здоров’я».

  • У Національній доктрині розвитку освіти у ХХІ столітті зазначено: «Головна мета української системи освіти – створити умови для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України», а Закон України «Про загальну середню освіту» стверджує: «Завданням загальної середньої освіти є формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань, забезпечення повноцінного фізичного розвитку й зміцнення здоров’я».

  • Державний стандарт загальної початкової освіти розглядає здоров'я цілісно і багатовимірно — через його фізичну, психічну, соціальну та духовну складові. Кожна складова здоров'я багатогранна. І лише за умови їх органічного поєднання зберігається та зміцнюється здоров'я людини.



Технологія - це, перш за все, системний метод створення, застосування знань з урахуванням технологічних і людських ресурсів та їх взаємовпливу, що має на меті оптимізацію форм освіти

  • Технологія - це, перш за все, системний метод створення, застосування знань з урахуванням технологічних і людських ресурсів та їх взаємовпливу, що має на меті оптимізацію форм освіти



Під здоров'язберігаючими технологіями сьогодні слід розуміти:

  • Під здоров'язберігаючими технологіями сьогодні слід розуміти:

  • сприятливі умови навчання дитини в школі (відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання та виховання);

  • оптимальну організацію навчального процесу (відповідно до вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм);

  • повноцінний та раціонально організований руховий режим.



Типи технологій у сфері збереження та зміцнення здоров’я:

  • Здоров'язберігаючі - ті, що створюють безпечні умови для перебування, навчання та праці в школі, та ті, що вирішують завдання раціональної організації виховного процесу (з урахуванням вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних вимог), відповідності навчального та фізичного навантаження можливостям дитини;



Оздоровчі - технології,

  • Оздоровчі - технології,

  • спрямовані на зміцнення фізичного здоров'я учнів, підвищення потенціалу (ресурсів) здоров’я: фізична підготовка, фізіотерапія, аромотерапія, загартування, гімнастика, масаж, фітотерапія, музикотерапія, арттерапія,

  • піскова терапія,казкотерапія,ігрова терапія;музична терапія, психогімнастика (вправи, ігри, етюди, пантоміми).



Технології навчання здоров’ю

  • Технології навчання здоров’ю

  • гігієнічне навчання (раціональне харчування, догляд за тілом тощо); формування життєвих навичок (керування емоціями, вирішення конфліктів тощо); профілактика травматизму та зловживання психоактивними речовинами; статеве виховання.

  • Ці технології реалізуються завдяки включенню відповідних тем до предметів загально-навчального циклу; введенню до варіативної частини навчального плану нових предметів; організації факультативного навчання та додаткової освіти.



Технології виховання культури здоров'я

  • Технології виховання культури здоров'я

  • виховання в учнів особистісних якостей, які

  • сприяють збереженню та зміцненню здоров'я, формування уявлень про здоров'я як цінність, посилення мотивації на ведення здорового способу життя, підвищення відповідальності за особисте здоров'я, здоров’я родини.



Групи засобів:

  • рухової спрямованості (фізичні вправи, фізкультхвилинки, динамічні перерви, лікувальна фізкультура, рухливі ігри та ін.);

  • оздоровчі сили природи (сонячні та повітряні ванни, водні процедури, фітотерапія, інгаляція, вітамінотерапія та ін.);

  • гігієнічні (виконання санітарно-гігієнічних вимог; особиста та загальна гігієна, дотримання режиму дня та режиму рухової активності, режиму харчування та сну та ін.).



Формування в учнів компетентного ставлення до власного здоров'я неможливе без реалізації всіх складових здоров'я

  • Реалізація фізичної складової здійснюється через:

  • ранкову гімнастику, фізкультхвилинки, рухливі ігри, фізкультпаузи (оздоровчу рухливу діяльність);

  • контроль та самоконтроль за правильною поставою під час письма, читання, ходіння тощо;

  • використання вправ щодо профілактики сколіозу, запобіганню гіподинамії;

  • виконання дихальних вправ;

  • виконання гімнастики для очей, точковий самомасаж біологічно активних точок обличчя й голови, щоб врешті «розбудити» дітей і створити

  • відповідний робочий настрій на весь навчальний день;



навчання використанню народних засобів оздоровлення та профілактики

  • навчання використанню народних засобів оздоровлення та профілактики

  • захворювань;

  • знання свого особистого рівня здоров’я;

  • навчання правильному та регулярному чищенню зубів;

  • навчання щодо дотримання режиму навчання, харчування, праці,

  • відпочинку;

  • навчання культурі споживання їжі.



Реалізація соціальної складової здійснюється через:

  • Реалізація соціальної складової здійснюється через:

  • використання засобів, які сприяють інтересу до навчального матеріалу;

  • створення умов для самовираження учнів;

  • стимулювання аргументації відповідей;

  • заохочування ініціативи учнів;

  • розвиток інтуїції, творчої уяви учнів;

  • зосередження уваги на якості мовлення;

  • демонстрація правильного мовлення;

  • закінчення уроку повинно бути своєчасним;

  • використання на уроці засобів:

  • - диференційованого навчання

  • - проблемного навчання

  • - діалогового навчання

  • - рефлексивного навчання

  • - колективної розумової діяльності ;



використання зв’язків з іншими предметами;

  • використання зв’язків з іншими предметами;

  • використання матеріалу з інших сфер життєдіяльності;

  • використання дидактичного матеріалу;

  • надання різнорівневих домашніх завдань;

  • ініціація різноманітних видів діяльності;

  • здійснення взаємоконтролю;

  • навчання дотриманню правил спілкування в класі, в громадських місцях, їдальні, громадському транспорті;

  • навчання вмінню уникати конфліктних ситуацій за алгоритмом «Стій! Подумай! Прийми рішення!»;

  • навчання гуманному ставленню до людей з фізичними вадами.



Реалізація психічної складової здійснюється через:

  • Реалізація психічної складової здійснюється через:

  • створення сприятливого психологічного клімату на уроці;

  • дотримання позитивного мислення;

  • демонстрацію ненасильницьких засобів навчання;

  • навчання вмінню керувати своїми емоціями, почуттями;

  • навчання підтриманню в собі впевненості у своїх можливостях, задатків;

  • здійснення самооцінки, самоконтролю;

  • здатність аналізувати наслідки дій шкідливих звичок тощо;



навчання вмінню відмовлятися від пропозицій, які шкідливі для здоров’я;

  • навчання вмінню відмовлятися від пропозицій, які шкідливі для здоров’я;

  • навчання вмінню приймати самостійно рішення в різних ситуаціях;

  • навчання підтримувати дружні стосунки з усіма учнями класу;

  • музикотерапію;

  • кольоротерапію.



Реалізація духовної складової здійснюється через:

  • Реалізація духовної складової здійснюється через:

  • навчання доброзичливому ставленню до товаришів у класі, до учнів школи, до дорослих;

  • навчання відповідальності за власні дії та вчинки;

  • вироблення навичок самообслуговування;

  • навчання висловлювати свої погляди щодо здорового способу життя;

  • навчання здатності бачити й сприймати прекрасне в житті, природі, мистецтві, літературі;

  • навчання вмінню розрізняти зло і добро, духовне і бездуховне, долати прояви зла в собі;

  • навчання усвідомленню життєвих цінностей.



Здоров’язбережувальні технології

  • Зарядка

  • Настрій на весь день (сміхотерапія)

  • Звукотерапія, музикотерапія

  • Використання мудр китайського народу

  • Зміна положення тіла під час уроку

  • Письмо з мішечками

  • Солетерапія

  • Теплотерапія

  • Кольоротерапія

  • казкотерапія

  • Квіткотерапія

  • Оздоровче харчування

  • Фітотерапія

  • Оздоровчі рухливі перерви

  • Етюди для душі

  • Арт-терапія

  • Психогімнастика

  • фізкультхвилинки,фізкультпаузи

  • Валеокорекція

  • бестінг



К.Ушинський так сформулював основний закон дитячої природи:

  • «Дитина потребує діяльності безперестанно і втомлюється не діяльністю, а її одноманітністю. Змусьте дитину сидіти. І вона дуже швидко втомиться; лежати – те саме; йти вона довго не може, не може ні говорити, ні співати, ні читати і найменше – довго думати; але вона пустує і рухається весь день, змінює і змішує всі ці діяльності й не втомлюється ні на хвилину..., чим молодший вік, тим різноманітнішою має бути діяльність..».



Видатний педагог рекомендує:

  • «Дайте дитині трохи порухатися, і вона подарує вам знову 10 хвилин жвавої уваги, якщо ви зуміли їх використати – вони дадуть вам в результаті більше, ніж цілий тиждень напівсонних занять» .



Сучасний урок має бути здоров'язберігаючим, здоров’я-формуючим, здоров'язміцнюючим, спрямованим на формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, повинен навчати культурі здоров'я на засадах розвитку життєвих навичок.

  • Сучасний урок має бути здоров'язберігаючим, здоров’я-формуючим, здоров'язміцнюючим, спрямованим на формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, повинен навчати культурі здоров'я на засадах розвитку життєвих навичок.



Дякую за увагу!

  • Дякую за увагу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка