Закон України від 03. 07. 2012 №5029-vi «Про засади державної мовної політики». Закон України



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.



Закон України від 03.07.2012 № 5029-VI «Про засади державної мовної політики».

  • Закон України від 03.07.2012 № 5029-VI «Про засади державної мовної політики».

  • Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392.

  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 28.08.2013 №1239 «Про затвердження Типової інструкції з діловодства у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності».

  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» (набуває чинності поетапно).



5. Наказ Міністерства освіти і науки України від 04.08.2014 №895 «Про зміни до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів».

  • 5. Наказ Міністерства освіти і науки України від 04.08.2014 №895 «Про зміни до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів».

  • 6. Лист Міністерства освіти і науки України від 24.05.2013 №1/9-368 «Про організацію навчально-виховного процесу у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі».

  • 7. Лист Міністерства освіти і науки України від 01.07.2014 №1/9-343 «Про організацію навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах і вивчення базових дисциплін в основній школі».



8. Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.06.2012 № 1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін».

  • 8. Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.06.2012 № 1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін».

  • 9.Лист МОН України від 11.06.2014 № 1/9-303 «Про переліки навчальної літератури, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році».

  • 10.Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в основній і старшій школі у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою у 2014/2015 н.р.



11. Лист МОН України від 29 серпня 2014 року № 1/9-433 «Щодо забезпечення навчального-виховного процесу у 6 класі загальноосвітніх навчальних закладів у 2014/2015 навчальному році». (спеціально створений репозитарій цифрового навчального контенту: http://uatest.lokando.com)

  • 11. Лист МОН України від 29 серпня 2014 року № 1/9-433 «Щодо забезпечення навчального-виховного процесу у 6 класі загальноосвітніх навчальних закладів у 2014/2015 навчальному році». (спеціально створений репозитарій цифрового навчального контенту: http://uatest.lokando.com)

  • 12. Науково-методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів у 5-11 класах: Українська мова, українська література. – Харків: Харківська академія неперервної освіти, 2011 – 40 с.



Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська мова; Українська література. 5-9 класи. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 160 с.

  • Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська мова; Українська література. 5-9 класи. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 160 с.

  • (Для 5-6-х класів у 2013/2014 н. р. : українська мова - (україномовні ЗНЗ; українська література – ЗНЗ з українською та російською мовами навчання).



УКРАЇНСЬКА МОВА. 5-12 КЛАСИ /АВТОРИ Г.Т. ШЕЛЕХОВА, В.І. ТИХОША, А.М. КОРОЛЬЧУК, В.І. НОВОСЬОЛОВА, Я.І. ОСТАФ. ЗА РЕДАКЦІЄЮ Л.В. СКУРАТІВСЬКОГО. – К.: ІРПІНЬ: ПЕРУН, 2005. – 176 С.

  • УКРАЇНСЬКА МОВА. 5-12 КЛАСИ /АВТОРИ Г.Т. ШЕЛЕХОВА, В.І. ТИХОША, А.М. КОРОЛЬЧУК, В.І. НОВОСЬОЛОВА, Я.І. ОСТАФ. ЗА РЕДАКЦІЄЮ Л.В. СКУРАТІВСЬКОГО. – К.: ІРПІНЬ: ПЕРУН, 2005. – 176 С.

  • (Для 7-9 класів україномовних ЗНЗ).



ПРОГРАМА ДЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ (КЛАСІВ) З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. 8-9 КЛАСИ. / ПРОГРАМУ ПІДГОТУВАЛИ С.О. КАРАМАН, О.В. КАРАМАН, М.Я. ПЛЮЩ, В.І. ТИХОША; ЗА РЕДАКЦІЄЮ С.О. КАРАМАНА – К.: ГРАМОТА, 2009. – 100 С.

  • ПРОГРАМА ДЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ (КЛАСІВ) З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. 8-9 КЛАСИ. / ПРОГРАМУ ПІДГОТУВАЛИ С.О. КАРАМАН, О.В. КАРАМАН, М.Я. ПЛЮЩ, В.І. ТИХОША; ЗА РЕДАКЦІЄЮ С.О. КАРАМАНА – К.: ГРАМОТА, 2009. – 100 С.



УКРАЇНСЬКА МОВА. 10–11 КЛАСИ. ПРОГРАМА ДЛЯ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ. ТЕХНОЛОГІЧНИЙ, ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИЙ, СПОРТИВНИЙ НАПРЯМИ, СУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНИЙ НАПРЯМ (ЕКОНОМІЧНИЙ ПРОФІЛЬ). РІВЕНЬ СТАНДАРТУ / УКЛАДАЧІ: М.І. ПЕНТИЛЮК, О.М. ГОРОШКІНА, А.В. НІКІТІНА. – К.: ГРАМОТА, 2011.

  • УКРАЇНСЬКА МОВА. 10–11 КЛАСИ. ПРОГРАМА ДЛЯ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ. ТЕХНОЛОГІЧНИЙ, ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИЙ, СПОРТИВНИЙ НАПРЯМИ, СУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНИЙ НАПРЯМ (ЕКОНОМІЧНИЙ ПРОФІЛЬ). РІВЕНЬ СТАНДАРТУ / УКЛАДАЧІ: М.І. ПЕНТИЛЮК, О.М. ГОРОШКІНА, А.В. НІКІТІНА. – К.: ГРАМОТА, 2011.

  • УКРАЇНСЬКА МОВА. 10–11 КЛАСИ. ПРОГРАМА ДЛЯ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ. СУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНИЙ НАПРЯМ (ІСТОРИЧНИЙ, ПРАВОВИЙ, ФІЛОСОФСЬКИЙ ПРОФІЛІ); ФІЛОЛОГІЧНИЙ НАПРЯМ (ПРОФІЛЬ – ІНОЗЕМНА ФІЛОЛОГІЯ); ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИЙ НАПРЯМ. АКАДЕМІЧНИЙ РІВЕНЬ / УКЛАДАЧІ: Г.Т. ШЕЛЕХОВА, В.І. НОВОСЬОЛОВА, Я.І. ОСТАФ. – К.: ГРАМОТА, 2011.

  • УКРАЇНСЬКА МОВА. 10–11 КЛАСИ. ПРОГРАМА ДЛЯ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ. ФІЛОЛОГІЧНИЙ НАПРЯМ, ПРОФІЛЬ – УКРАЇНСЬКА ФІЛОЛОГІЯ. ПРОФІЛЬНИЙ РІВЕНЬ / УКЛАДАЧІ: Л.І. МАЦЬКО, О.М. СЕМЕНОГ – К.: ГРАМОТА, 2011.



Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою: Українська мова. 5-9 класи. – К: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 80 с.

  • Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою: Українська мова. 5-9 класи. – К: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 80 с.

  • (Для 5-6-х класів у 2013/2014 н. р.).



«Українська мова» для учнів 5-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою (авт. Н.В. Бондаренко, О.М. Біляєв, Л.М. Паламар, В.Л. Кононенко. – Чернівці: Видавничий дім «Букрек», 2005).

  • «Українська мова» для учнів 5-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою (авт. Н.В. Бондаренко, О.М. Біляєв, Л.М. Паламар, В.Л. Кононенко. – Чернівці: Видавничий дім «Букрек», 2005).

  • (Для 7-9-х класів у 2013/2014 н. р.).



«Українська мова» (рівень стандарту) для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою (авт. Н.В. Бондаренко, О.М. Біляєв, Л.М. Паламар, В.Л. Кононенко– Чернівці: Видавничий дім «Букрек», 2005 зі змінами - див. на веб-сайті міністерства).

  • «Українська мова» (рівень стандарту) для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою (авт. Н.В. Бондаренко, О.М. Біляєв, Л.М. Паламар, В.Л. Кононенко– Чернівці: Видавничий дім «Букрек», 2005 зі змінами - див. на веб-сайті міністерства).

  • «Українська мова» (академічний рівень) для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою (автори Н.В. Бондаренко, Л.М. Паламар, В.Л. Кононенко, С.В. Кос’янчук – див. на веб-сайті міністерства).



ЗБІРНИК КУРСІВ ЗА ВИБОРОМ І ФАКУЛЬТАТИВІВ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ / ЗА ЗАГАЛЬНОЮ РЕДАКЦІЄЮ ТАРАНІК-ТКАЧУК К.В. – К.: ГРАМОТА, 2011 (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 29.06.2010 №1.4/18-Г-361).

  • ЗБІРНИК КУРСІВ ЗА ВИБОРОМ І ФАКУЛЬТАТИВІВ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ / ЗА ЗАГАЛЬНОЮ РЕДАКЦІЄЮ ТАРАНІК-ТКАЧУК К.В. – К.: ГРАМОТА, 2011 (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 29.06.2010 №1.4/18-Г-361).

  • Стилістика української мови. 10-11 класи. Програма факультативного курсу / Авраменко О.М., Чукіна В.Ф. – К.: ГРАМОТА, 2013 (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 02.07.2013 № 14.1/12-Г-260).



Програма факультативного курсу «Ділове мовлення в медицині. 10-11 класи / Гуйванюк Л.М. – Чернівецький ОІППО, 2013 (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 19.11.2013 №14.1/12-Г-646).

  • Програма факультативного курсу «Ділове мовлення в медицині. 10-11 класи / Гуйванюк Л.М. – Чернівецький ОІППО, 2013 (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 19.11.2013 №14.1/12-Г-646).

  • Експериментальна програма «Українська мова» / укладачі Ілюшина О.О., Тригуб С.І. – Технічний ліцей, 2013 (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 19.11.2013 № 14.1/12-Г-646).

  • Навчальна програма для ЗНЗ із поглибленим вивченням української мови «Українська мова. 5-7 класи» / Гнаткович Т.Д. – Закарпатський ОІППО, 2013 (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 01.07.2014 №14.1/12-Г-1036).









«… обравши курс за вибором на 35 годин на рік, учитель має право скоригувати кількість годин і ущільнити матеріал, якщо згідно з реальними обставинами може викладати лише факультативний курс на 17 годин на рік. Можливим є й зворотній процес, коли факультативний курс може бути використаний як курс за вибором. Кількість годин на вивчення кожної теми, збільшення навчального матеріалу має бути скоригованим у календарно-тематичному плануванні до програми курсу за вибором.

  • «… обравши курс за вибором на 35 годин на рік, учитель має право скоригувати кількість годин і ущільнити матеріал, якщо згідно з реальними обставинами може викладати лише факультативний курс на 17 годин на рік. Можливим є й зворотній процес, коли факультативний курс може бути використаний як курс за вибором. Кількість годин на вивчення кожної теми, збільшення навчального матеріалу має бути скоригованим у календарно-тематичному плануванні до програми курсу за вибором.

  • У такому випадку скоригована програма має бути погоджена на засіданні методичного об’єднання загальноосвітнього навчального закладу і затверджена керівником цього навчального закладу. У пояснювальній записці до програми обов’язково необхідно зазначити, на основі якої програми курсу за вибором або факультативу (за чиїм авторством), відповідно до якого посібника, схваленого Міністерством, розроблено скоригований варіант».



5 – 6 КЛАСИ – для україномовних і російськомовних ЗНЗ – одна програма:

  • 5 – 6 КЛАСИ – для україномовних і російськомовних ЗНЗ – одна програма:

  • Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська мова; Українська література. 5-9 класи. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 160 с.



7 - 9 КЛАСИ – для україномовних і російськомовних ЗНЗ – програми різні:

  • 7 - 9 КЛАСИ – для україномовних і російськомовних ЗНЗ – програми різні:

  • Українська література. 5-12 кла­си. Програма для

  • загальноосвітніх навчальних закладів/ За загальною редакцією Р.В.Мовчан. – К., Ірпінь: Перун, 2005. – 201 с.

  • (Для україномовних ЗНЗ)

  • - Українська література. Програма для 5-12 кла­сів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин / О.М. Івасюк. – Чернівці: Видавничий дім «Букрек», 2005. – 136 с. (Для російськомовних ЗНЗ)



Вилучено такі теми (наказ МОНУ від 04.08.2014 № 895):

  • Вилучено такі теми (наказ МОНУ від 04.08.2014 № 895):

  • 5 клас

  • Є. Гуцало. «Зірка», «Чарівники», «Журавлі високі пролітають...» (поезії).

  • 6 клас

  • О. Іваненко. «Друкар книжок небачених».

  • 7 клас

  • А. Малик. «Фірман султана» (2 книга тетралогії «Таємний посол»).

  • М. Стельмах. «Березень», «Я став би птицею, коли б …» (поезії).

  • 8 клас

  • О. Бердник. «Хто зважиться – вогняним наречеться». М. Остап Вишня. Усмішки.



Включено такі теми (наказ МОНУ від 04.08.2014 № 895):

  • Включено такі теми (наказ МОНУ від 04.08.2014 № 895):

  • 5 клас

  • О. Олесь. «Заспів», «Україна в старовину», «Похід на Царгород» (поезії); Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі» до розділу «Історичне минуле нашого народу».

  • 6 клас

  • В. Рутківський. «Джури козака Швайки» до розділу «Загадково прекрасна і славна давнина України»;

  • І. Калинець. «Писанки», «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» (зі збірки «Дивосвіт» - на вибір) (поезії) до розділу «Я і світ».



Включено такі теми (наказ МОНУ від 04.08.2014 № 895):

  • Включено такі теми (наказ МОНУ від 04.08.2014 № 895):

  • 7 клас

  • А. Чайковський. «За сестрою».

  • О. Ольжич «Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові) (поезії).

  • О. Теліга «Сучасникам», «Радість», «Пломінний день» (поезії).

  • 8 клас

  • Із сучасної поезії (на вибір) конкретизовано: О.Забужко («Рядок з автобіографії», «Читаючи історію»), В. Герасим’юк («Чоловічий танець»), Ю. Андрухович («Астролог», «Пісня мандрівного спудея»), І. Малкович («З янголом на плечі», «З нічних молитов»), А. Мойсієнко («Жовтень жовті жолуді»), І.Павлюк («Дівчинка»), Г. Кирпа («Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…»).

  • В. Дрозд. «Білий кінь Шептало».

  • Ю. Винничук. «Місце для дракона».



Програма для ЗНЗ (класів) з поглибленим вивченням української літератури. 8-9 класи. // Керівники авт. колективу: М.Г. Жулинський, Г.Ф. Семенюк; за загальною редакцією Р.В. Мовчан; авторський колектив: Р.В. Мовчан, М.М. Сулима, В.І. Цимбалюк, Н.В. Левчик, М.П. Бондар. – К.: Грамота, 2009. – 88 с.

  • Програма для ЗНЗ (класів) з поглибленим вивченням української літератури. 8-9 класи. // Керівники авт. колективу: М.Г. Жулинський, Г.Ф. Семенюк; за загальною редакцією Р.В. Мовчан; авторський колектив: Р.В. Мовчан, М.М. Сулима, В.І. Цимбалюк, Н.В. Левчик, М.П. Бондар. – К.: Грамота, 2009. – 88 с.



Українська література. 10-11 класи. Природничо-математичний, технологічний, спортивний, суспільно-гуманітарний, художньо-естетичний напрями; філологічний напрям (профіль – ін. філологія). Академічний рівень / Укладачі: М.Г. Жулинський, Г.Ф. Семенюк – керівники авторського колективу. За заг. ред. Р.В. Мовчан. – К.: Грамота, 2011.

  • Українська література. 10-11 класи. Природничо-математичний, технологічний, спортивний, суспільно-гуманітарний, художньо-естетичний напрями; філологічний напрям (профіль – ін. філологія). Академічний рівень / Укладачі: М.Г. Жулинський, Г.Ф. Семенюк – керівники авторського колективу. За заг. ред. Р.В. Мовчан. – К.: Грамота, 2011.

  • - Українська література. 10-11 класи. Філологічний напрям (профіль укр. філології). Профільний рівень / Укладачі: М.Г. Жулинський, Г.Ф. Семенюк – керівники авторського колективу. За заг. ред. Р.В. Мовчан. – К.: Грамота, 2011.

  • Програма академічного рівня збігається за змістом і формою з програмою рівня стандарту.



ЗБІРНИК КУРСІВ ЗА ВИБОРОМ І ФАКУЛЬТАТИВІВ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ / ЗА ЗАГАЛЬНОЮ РЕДАКЦІЄЮ ТАРАНІК-ТКАЧУК К.В. – К.: ГРАМОТА, 2011. (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 29.06.2010 № 1.4/18-Г-362)

  • ЗБІРНИК КУРСІВ ЗА ВИБОРОМ І ФАКУЛЬТАТИВІВ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ / ЗА ЗАГАЛЬНОЮ РЕДАКЦІЄЮ ТАРАНІК-ТКАЧУК К.В. – К.: ГРАМОТА, 2011. (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 29.06.2010 № 1.4/18-Г-362)

  • ПРОГРАМА ФАКУЛЬТАТИВНОГО КУРСУ «ЗАГАЛЬНОКУЛЬТУРНИЙ КОНТЕКСТ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ У 8-9 КЛАСАХ» / ШЕВЧЕНКО З.О. – К.: ІНСТИТУТ ПЕДАГОГІКИ НАПН УКРАЇНИ, 2013. (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 19.11.2013 № 14.1/12-Г-641

  • ПРОГРАМА ФАКУЛЬТАТИВНОГО КУРСУ «СУЧАСНЕ УКРАЇНСЬКЕ ФЕНТЕЗІ. 11 КЛАС / ЛОГВІНЕНКО Н.М. – К.: ІНСТИТУТ ПЕДАГОГІКИ НАПН УКРАЇНИ, 2013. (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 19.11.2013 № 14.1/12-Г-642







ОЛІМПІАДА З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ: НОРМАТИВНИЙ, НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ І ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТИ. НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК / Л.І. КАВУН, К.В. ТАРАНІК-ТКАЧУК, Л.В. ШИТИК. – ТЕРНОПІЛЬ: МАНДРІВЕЦЬ, 2013. – 304 С.

  • ОЛІМПІАДА З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ: НОРМАТИВНИЙ, НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ І ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТИ. НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК / Л.І. КАВУН, К.В. ТАРАНІК-ТКАЧУК, Л.В. ШИТИК. – ТЕРНОПІЛЬ: МАНДРІВЕЦЬ, 2013. – 304 С.



Лист МОНУ від 01.06.12 №1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін»:

  • Лист МОНУ від 01.06.12 №1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін»:

  • «Щодо використання посібників, що містять календарно-тематичний план і конспекти (плани-конспекти) уроків нагадуємо, що вчитель-словесник може використовувати книжку для вчителя й не готувати окремий конспект для кожного уроку, якщо

  • посібник має гриф «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах»;

  • від дати надання грифу посібникові минуло не більше п’яти років…



Зауважимо, що вчитель, який має кваліфікаційну категорію «спеціаліст», має самостійно складати конспект (план-конспект) уроку із використанням матеріалів методичних посібників з метою вироблення й відпрацювання навичок моделювання уроків різного типу.

  • Зауважимо, що вчитель, який має кваліфікаційну категорію «спеціаліст», має самостійно складати конспект (план-конспект) уроку із використанням матеріалів методичних посібників з метою вироблення й відпрацювання навичок моделювання уроків різного типу.

  • Навчально-методична література, яка має гриф Міністерства і схвалена для використання у загальноосвітніх навчальних закладах: навчально-методичні комплекти до підручників, у тому числі книжки для вчителя із календарно-тематичним плануванням уроків, щорічно зазначаються в Переліку програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством для використання в загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою для основної і старшої школи й друкуються на початку навчального року в «Інформаційному збірнику» Міністерства».







Акцентуємо увагу: у таблиці зазначена мінімальна кількість видів контролю, тобто вчитель може на власний розсуд збільшувати кількість будь-яких із них (підстава: Лист МОНМСУ від 01.06.2012 № 1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін».

  • Акцентуємо увагу: у таблиці зазначена мінімальна кількість видів контролю, тобто вчитель може на власний розсуд збільшувати кількість будь-яких із них (підстава: Лист МОНМСУ від 01.06.2012 № 1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін».







Акцентуємо увагу: у таблиці зазначена мінімальна кількість видів контролю, тобто вчитель може на власний розсуд збільшувати кількість будь-яких із них (підстава: Лист МОНМСУ від 01.06.2012 № 1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін».

  • Акцентуємо увагу: у таблиці зазначена мінімальна кількість видів контролю, тобто вчитель може на власний розсуд збільшувати кількість будь-яких із них (підстава: Лист МОНМСУ від 01.06.2012 № 1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін».



Домашній контрольний твір не є обов’язковою формою контролю з української літератури.

  • Домашній контрольний твір не є обов’язковою формою контролю з української літератури.

  • Якщо вчитель не проводить домашній твір, то відповідна колонка в класному журналі відсутня.



Якщо такий вид контролю, як домашній контрольний твір, залишений учителем, необхідно обрати таку форму творчої роботи (наприклад, створення фанфіків тощо), щоб учні самостійно виконували творче домашнє завдання.

  • Якщо такий вид контролю, як домашній контрольний твір, залишений учителем, необхідно обрати таку форму творчої роботи (наприклад, створення фанфіків тощо), щоб учні самостійно виконували творче домашнє завдання.

  • Фанфік – різновид творчості шанувальників популярних творів мистецтва, похідний літературний твір, оснований на будь-якому оригінальному творі, що використовує його ідеї сюжету й (чи) персонажів. Фанфік може уявляти собою продовження, передісторію, пародію, «альтернативний всесвіт», кросовер («переплітання» кількох творів) тощо.



У мовленнєвій змістовій лінії уточнено деякі види творчих робіт щодо їх поділу на усні й письмові форми виконання, внесено певні зміни до вимог щодо рівня мовленнєвої компетентності учнів.

  • У мовленнєвій змістовій лінії уточнено деякі види творчих робіт щодо їх поділу на усні й письмові форми виконання, внесено певні зміни до вимог щодо рівня мовленнєвої компетентності учнів.

  • На формування й розвиток аудіативних і читацьких умінь (уголос і мовчки) виділено по 2 години на рік (по 1 на семестр), не враховуючи проведення тестового контролю за рівнем досягнень шестикласників з аудіювання й читання мовчки, для цієї роботи спеціальних годин не відведено.



У мовній змістовій лінії збільшено кількість годин на «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого» (5/7).

  • У мовній змістовій лінії збільшено кількість годин на «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого» (5/7).

  • Розширено розділ «Лексикологія. Фразеологія» матеріалом про фразеологію, перенесеним із 5 класу й, відповідно, збільшеною кількістю годин (7/12).

  • Розділ «Словотвір. Орфографія» (8/9) доповнено матеріалом про абревіатуру, словотвірний ланцюжок, словотвірний розбір слова.

  • Збільшено кількість годин на вивчення розділу «Морфологія. Орфографія», зокрема: на вивчення іменника (18/20), прикметника (15/17), числівника (8/10), займенника (8/10).



Зміст соціокультурної змістової лінії в кожному класі майже повністю змінено, наповнено новим матеріалом (тематика текстів, види висловлень), а орієнтовні вимоги визначено з урахуванням вимог компетентнісного підходу (учень сприймає, аналізує, оцінює прочитані чи почуті відомості й добирає та використовує ті з них, які необхідні для досягнення певної комунікативної мети).

  • Зміст соціокультурної змістової лінії в кожному класі майже повністю змінено, наповнено новим матеріалом (тематика текстів, види висловлень), а орієнтовні вимоги визначено з урахуванням вимог компетентнісного підходу (учень сприймає, аналізує, оцінює прочитані чи почуті відомості й добирає та використовує ті з них, які необхідні для досягнення певної комунікативної мети).



Діяльнісну змістову лінію в кожному класі змінено з урахуванням уже набутих учнями умінь і навичок у попередніх класах. Наприклад, у 6 класі передбачено, що учні вже самостійно визначають мету власної пізнавальної діяльності, відповідно до якої планують діяльність, оцінюють досягнутий результат і роблять відповідні корективи.

  • Діяльнісну змістову лінію в кожному класі змінено з урахуванням уже набутих учнями умінь і навичок у попередніх класах. Наприклад, у 6 класі передбачено, що учні вже самостійно визначають мету власної пізнавальної діяльності, відповідно до якої планують діяльність, оцінюють досягнутий результат і роблять відповідні корективи.



Курс української літератури в 6 класі структуровано за такими взаємопов’язаними тематично-проблемними блоками: «Загадково прекрасна і славна давнина України», «Я і світ», «Пригоди і романтика», «Гумористичні твори». До кожного з них, відповідно до вікових особливостей учнів, дібрано тексти, які за своїм змістом дають можливість максимально репрезентувати ту чи іншу тему.

  • Курс української літератури в 6 класі структуровано за такими взаємопов’язаними тематично-проблемними блоками: «Загадково прекрасна і славна давнина України», «Я і світ», «Пригоди і романтика», «Гумористичні твори». До кожного з них, відповідно до вікових особливостей учнів, дібрано тексти, які за своїм змістом дають можливість максимально репрезентувати ту чи іншу тему.



По-перше, необхідно забезпечити етичне та естетичне виховання учнів, їх прилучення до надбань вітчизняного письменства, розвиток стійкої мотивації до читання.

  • По-перше, необхідно забезпечити етичне та естетичне виховання учнів, їх прилучення до надбань вітчизняного письменства, розвиток стійкої мотивації до читання.

  • По-друге, забезпечити реалізацію в уміннях і навичках учнів знання, пов’язані зі сферою літературознавства, теорії та історії літератури.

  • Наповнити реальним змістом методичні підходи особистісно зорієнтованого та компетентнісного навчання, що забезпечить розвиток здібностей учнів, сприятиме формуванню ключових компетентностей.



Поновлення матеріалів міні-сайту «Тарас Григорович Шевченко»:

  • Поновлення матеріалів міні-сайту «Тарас Григорович Шевченко»:

  • надсилати вчительські надбання відповідної тематики (розробки уроків, виховних заходів; методичні рекомендації тощо) на адресу: center_ekspert@ukr.net або irisha.krotova@inbox.ru



Проводиться на підставі листа ДНіО від 12.09.14 №1053 «Про фестиваль ораторського мистецтва» 21.10.2014 у КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», з 9:20 – реєстрація, конкурс – з 10:00.

  • Проводиться на підставі листа ДНіО від 12.09.14 №1053 «Про фестиваль ораторського мистецтва» 21.10.2014 у КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», з 9:20 – реєстрація, конкурс – з 10:00.

  • Тема фестивалю: «Тарас Шевченко – взірець українського патріотизму».

  • До 10 .10.2014 провести в районах (містах) області.

  • До 15.10.2014 надати заявки та виступи учасників в паперовому та електронному вигляді за адресами: Пушкінська, 24, к.14; center_ekspert@ukr.net (Кротова І.В.).

  • Методичні рекомендації щодо проведення фестивалю та подачі документації будуть надіслані до Р(М)МК районів і міст області, РМК районів м. Харкова зможуть ознайомитися з ними на сайті Академії та на сайті «Відзначення 200-річчя від дня народження Шевченка».



  • Дякую за увагу!

  • Контакти

  • тел. роб.: 731-12-34

  • тел. моб.: 097-984-042-9

  • e-mail: irisha.krotova@inbox.ru




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка