Закон України від 03. 07. 2012 №5029-vi «Про засади державної мовної політики». Закон України



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.



Закон України від 03.07.2012 № 5029-VI «Про засади державної мовної політики».

  • Закон України від 03.07.2012 № 5029-VI «Про засади державної мовної політики».

  • Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392.

  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 28.08.2013 №1239 «Про затвердження Типової інструкції з діловодства у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності».

  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» (набуває чинності поетапно).



5. Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах».

  • 5. Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах».

  • 6. Наказ Міністерства освіти і науки України 29.05.2015 № 585 «Про затвердження змін до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня».

  • 7. Лист Міністерства освіти і науки України від 22.05.2015 №1/9-253 «Про структуру 2015/2016 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів»



8. Лист Міністерства освіти і науки України від 26.06.2015 №1/9-305 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»:

  • 8. Лист Міністерства освіти і науки України від 26.06.2015 №1/9-305 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»:

  • «Також залишаються актуальними методичні рекомендації Міністерства щодо організації навчально-виховного процесу і вивчення базових дисциплін попередніх років. Тексти методичних рекомендацій розміщені на сайті МОН (http://old.mon.gov.ua/ua/often-requested/methodical-recommendations) та в Інформаційних збірниках Міністерства освіти і науки відповідних років».



9. Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту

  • 9. Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту

  • України від 01.06.2012 № 1/9-426 «Щодо інструктивно-

  • методичних рекомендацій із базових дисциплін».

  • 10. Лист Міністерства освіти і науки України від

  • 24.05.2013 №1/9-368 «Про організацію навчально-виховного

  • процесу у 5-х класах загальноосвітніх навчальних

  • закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі».

  • 11. Лист Міністерства освіти і науки України від

  • 01.07.2014 №1/9-343 «Про організацію навчально-виховного

  • процесу у загальноосвітніх навчальних закладах і вивчення

  • базових дисциплін в основній школі» (6 клас).



12. Лист Міністерства освіти і науки України від

  • 12. Лист Міністерства освіти і науки України від

  • 10.08.2015 № 1/9-380 «Щодо методичних рекомендацій для

  • учнів 4-х та 7-х класів загальноосвітніх навчальних

  • закладів».

  • 13. Лист Міністерства освіти і науки України від

  • 05.12.2014 №1/9-630 «Про неухильне дотримання принципів

  • гарантування свободи педагогічної діяльності вчителя»

  • 14. Науково-методичні рекомендації щодо оцінювання

  • навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок

  • класних журналів у 5-11 класах: Українська мова,

  • українська література. – Харків: Харківська академія

  • неперервної освіти, 2011 – 40 с.



13. Лист Міністерства освіти і науки України від

  • 13. Лист Міністерства освіти і науки України від

  • № 1/9-282 від 03 червня 2014 року «Про формування класів з

  • навчанням українською мовою, мовами національних

  • меншин та вивчення цих мов».

  • 14. Наказ МОНУ №128 від 20.02.2002 , зареєстрований в

  • Міністерстві юстиції України 6 березня 2002 р. за №229/6517

  • «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних

  • навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів

  • спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого

  • дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та

  • Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у

  • загальноосвітніх навчальних закладах (із змінами, внесеними згідно з

  • наказом МОНУ № 572 від 09.10.2002 , наказом МОНУ № 921 від 17.08.2012 )».



5-7 класи - Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585).

  • 5-7 класи - Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585).



8-9 класи - Українська мова. 5-12 класи. - К.: Ірпінь: Перун, 2005 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585).

  • 8-9 класи - Українська мова. 5-12 класи. - К.: Ірпінь: Перун, 2005 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585).

  • Ці програми (вже зі змінами) розміщені на офіційному сайті МОН: http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1349869088/



10-11 класи - програми, затверджені наказом Міністерства від 28.10.2010 №1021.

  • 10-11 класи - програми, затверджені наказом Міністерства від 28.10.2010 №1021.

  • Офіційний веб-cайт Міністерства освіти і науки України за таким покликанням: http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1349869542/



5-7 класи - Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням російською мовою (укладачі: Н. Бондаренко, С.Караман, А.Ярмолюк, В. Кононенко, О. Савченко).

  • 5-7 класи - Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням російською мовою (укладачі: Н. Бондаренко, С.Караман, А.Ярмолюк, В. Кононенко, О. Савченко).

  • Ця програма зі змінами розміщена на офіційному веб-сайті МОН України: http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1349869088/1349869153//



8-9 класи та 10-11 класи (рівень стандарту) - «Українська мова» для учнів 5-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою (авт. Н.В. Бондаренко, О.М. Біляєв, Л.М. Паламар, В.Л. Кононенко. – Чернівці: Видавничий дім «Букрек», 2005).

  • 8-9 класи та 10-11 класи (рівень стандарту) - «Українська мова» для учнів 5-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою (авт. Н.В. Бондаренко, О.М. Біляєв, Л.М. Паламар, В.Л. Кононенко. – Чернівці: Видавничий дім «Букрек», 2005).



10-11 класи (академічний рівень) - «Українська мова» для 10-11 класів ЗНЗ з навчанням російською мовою (Н.Бондаренко, Л.Паламар, В.Кононенко, С.Кос’янчук. - Київ: видавництво «Грамота», 2010 або на офіційному сайті МОНУ)

  • 10-11 класи (академічний рівень) - «Українська мова» для 10-11 класів ЗНЗ з навчанням російською мовою (Н.Бондаренко, Л.Паламар, В.Кононенко, С.Кос’янчук. - Київ: видавництво «Грамота», 2010 або на офіційному сайті МОНУ)



5-7 класи - Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 (зі змінами, затвердженими наказами Міністерства від 04.08.2014 № 895, від 29.05.2015 №585)

  • 5-7 класи - Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 (зі змінами, затвердженими наказами Міністерства від 04.08.2014 № 895, від 29.05.2015 №585)

  • 8-9 класи - Українська література. 5-12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів К.: Ірпінь: Перун, 2005(зі змінами, затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585)

  • Програми (вже зі змінами) розміщені на офіційному сайті МОНУ: http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1349869088/



10-11 класи - програми, затверджені наказом Міністерства від 28.10.2010 № 1021.

  • 10-11 класи - програми, затверджені наказом Міністерства від 28.10.2010 № 1021.

  • Офіційний веб-cайт Міністерства освіти і науки України за таким покликанням:

  • http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educatiol_programs/1349869542/



5-7 класи, 10-11 класи - ті ж програми, що й для ЗНЗ з українською мовою навчання (див. слайди вище).

  • 5-7 класи, 10-11 класи - ті ж програми, що й для ЗНЗ з українською мовою навчання (див. слайди вище).

  • 8-9 класи - Українська література. Програма для 5-12 кла­сів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин / О.М. Івасюк. – Чернівці: Видавничий дім «Букрек», 2005. – 136 с.



Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української мови. 8-9 класи. / Програму підготували С.О. Караман, О.В. Караман, М.Я. Плющ, В.І. Тихоша; за редакцією С.О. Карамана – К.: Грамота, 2009. – 100 с.

  • Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української мови. 8-9 класи. / Програму підготували С.О. Караман, О.В. Караман, М.Я. Плющ, В.І. Тихоша; за редакцією С.О. Карамана – К.: Грамота, 2009. – 100 с.

  • Програма для ЗНЗ (класів) з поглибленим вивченням української літератури. 8-9 класи. // Керівники авт. колективу: М.Г. Жулинський, Г.Ф. Семенюк; за загальною редакцією Р.В. Мовчан; авторський колектив: Р.В. Мовчан, М.М. Сулима, В.І. Цимбалюк, Н.В. Левчик, М.П. Бондар. – К.: Грамота, 2009. – 88 с.

  • Ці програми також розміщені на сайті МОНУ.



ЗБІРНИК КУРСІВ ЗА ВИБОРОМ І ФАКУЛЬТАТИВІВ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ / ЗА ЗАГАЛЬНОЮ РЕДАКЦІЄЮ ТАРАНІК-ТКАЧУК К.В. – К.: ГРАМОТА, 2011 (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 29.06.2010 №1.4/18-Г-361).

  • ЗБІРНИК КУРСІВ ЗА ВИБОРОМ І ФАКУЛЬТАТИВІВ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ / ЗА ЗАГАЛЬНОЮ РЕДАКЦІЄЮ ТАРАНІК-ТКАЧУК К.В. – К.: ГРАМОТА, 2011 (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 29.06.2010 №1.4/18-Г-361).

  • Стилістика української мови. 10-11 класи. Програма факультативного курсу / Авраменко О.М., Чукіна В.Ф. – К.: ГРАМОТА, 2013 (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 02.07.2013 № 14.1/12-Г-260).



Програма факультативного курсу «Ділове мовлення в медицині. 10-11 класи / Гуйванюк Л.М. – Чернівецький ОІППО, 2013 (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 19.11.2013 №14.1/12-Г-646).

  • Програма факультативного курсу «Ділове мовлення в медицині. 10-11 класи / Гуйванюк Л.М. – Чернівецький ОІППО, 2013 (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 19.11.2013 №14.1/12-Г-646).

  • Експериментальна програма «Українська мова» / укладачі Ілюшина О.О., Тригуб С.І. – Технічний ліцей, 2013 (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 19.11.2013 № 14.1/12-Г-646).

  • Навчальна програма для ЗНЗ із поглибленим вивченням української мови «Українська мова. 5-7 класи» / Гнаткович Т.Д. – Закарпатський ОІППО, 2013 (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 01.07.2014 №14.1/12-Г-1036).









ЗБІРНИК КУРСІВ ЗА ВИБОРОМ І ФАКУЛЬТАТИВІВ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ / ЗА ЗАГАЛЬНОЮ РЕДАКЦІЄЮ ТАРАНІК-ТКАЧУК К.В. – К.: ГРАМОТА, 2011. (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 29.06.2010 № 1.4/18-Г-362)

  • ЗБІРНИК КУРСІВ ЗА ВИБОРОМ І ФАКУЛЬТАТИВІВ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ / ЗА ЗАГАЛЬНОЮ РЕДАКЦІЄЮ ТАРАНІК-ТКАЧУК К.В. – К.: ГРАМОТА, 2011. (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 29.06.2010 № 1.4/18-Г-362)

  • ПРОГРАМА ФАКУЛЬТАТИВНОГО КУРСУ «ЗАГАЛЬНОКУЛЬТУРНИЙ КОНТЕКСТ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ У 8-9 КЛАСАХ» / ШЕВЧЕНКО З.О. – К.: ІНСТИТУТ ПЕДАГОГІКИ НАПН УКРАЇНИ, 2013. (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 19.11.2013 № 14.1/12-Г-641

  • ПРОГРАМА ФАКУЛЬТАТИВНОГО КУРСУ «СУЧАСНЕ УКРАЇНСЬКЕ ФЕНТЕЗІ. 11 КЛАС / ЛОГВІНЕНКО Н.М. – К.: ІНСТИТУТ ПЕДАГОГІКИ НАПН УКРАЇНИ, 2013. (ЛИСТ ІІТЗО ВІД 19.11.2013 № 14.1/12-Г-642







«… обравши курс за вибором на 35 годин на рік, учитель має право скоригувати кількість годин і ущільнити матеріал, якщо згідно з реальними обставинами може викладати лише факультативний курс на 17 годин на рік. Можливим є й зворотній процес, коли факультативний курс може бути використаний як курс за вибором. Кількість годин на вивчення кожної теми, збільшення навчального матеріалу має бути скоригованим у календарно-тематичному плануванні до програми курсу за вибором.

  • «… обравши курс за вибором на 35 годин на рік, учитель має право скоригувати кількість годин і ущільнити матеріал, якщо згідно з реальними обставинами може викладати лише факультативний курс на 17 годин на рік. Можливим є й зворотній процес, коли факультативний курс може бути використаний як курс за вибором. Кількість годин на вивчення кожної теми, збільшення навчального матеріалу має бути скоригованим у календарно-тематичному плануванні до програми курсу за вибором.

  • У такому випадку скоригована програма має бути погоджена на засіданні методичного об’єднання загальноосвітнього навчального закладу і затверджена керівником цього навчального закладу. У пояснювальній записці до програми обов’язково необхідно зазначити, на основі якої програми курсу за вибором або факультативу (за чиїм авторством), відповідно до якого посібника, схваленого Міністерством, розроблено скоригований варіант».



Лист МОНУ від 26.06.2015 №1/9-305 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»:

  • Лист МОНУ від 26.06.2015 №1/9-305 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»:

  • Програми позбавлені жорсткого поурочного поділу, вчителі можуть обирати послідовність розкриття навчального матеріалу в межах окремої теми, але так, щоб не порушувалась логіка його викладу.

  • Обласні, районні та міські методичні кабінети (об’єднання) не можуть втручатися в такі питання, оскільки це винятково компетенція вчителя.



Лист МОНУ від 26.06.2015 №1/9-305 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»:

  • Лист МОНУ від 26.06.2015 №1/9-305 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»:

  • Навчально-методичне забезпечення, рекомендоване МОНУ до використання в ЗНЗ, зазначено в Переліках, розміщених на сайті www.mon.gov.ua

  • Дозволяється використовувати підручники з відповідним грифом Міністерства, що видані в попередні роки, враховуючи при цьому зміни в програмах.



Лист МОНУ від 26.06.2015 №1/9-305 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»:

  • Лист МОНУ від 26.06.2015 №1/9-305 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»:

  • Щодо додаткової навчально-методичної літератури, то вчитель вільний у її виборі й може застосовувати таку, що найкраще реалізовує його методику навчання.

  • Також залишаються актуальними методичні рекомендації Міністерства щодо організації навчально-виховного процесу і вивчення базових дисциплін попередніх років.



Лист МОНУ від 01.06.12 №1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін»:

  • Лист МОНУ від 01.06.12 №1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін»:

  • «Щодо використання посібників, що містять календарно-тематичний план і конспекти (плани-конспекти) уроків нагадуємо, що вчитель-словесник може використовувати книжку для вчителя й не готувати окремий конспект для кожного уроку, якщо

  • посібник має гриф «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах»;

  • від дати надання грифу посібникові минуло не більше п’яти років…



Зауважимо, що вчитель, який має кваліфікаційну категорію «спеціаліст», має самостійно складати конспект (план-конспект) уроку із використанням матеріалів методичних посібників з метою вироблення й відпрацювання навичок моделювання уроків різного типу.

  • Зауважимо, що вчитель, який має кваліфікаційну категорію «спеціаліст», має самостійно складати конспект (план-конспект) уроку із використанням матеріалів методичних посібників з метою вироблення й відпрацювання навичок моделювання уроків різного типу.

  • Навчально-методична література, яка має гриф Міністерства і схвалена для використання у загальноосвітніх навчальних закладах: навчально-методичні комплекти до підручників, у тому числі книжки для вчителя із календарно-тематичним плануванням уроків, щорічно зазначаються в Переліку програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством для використання в загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою для основної і старшої школи й друкуються на початку навчального року в «Інформаційному збірнику» Міністерства».











Акцентуємо увагу: У таблицях зазначено мінімальну кількість фронтальних видів контрольних робіт, учитель на власний розсуд має право збільшувати цю кількість, залежно від рівня підготовленості класу, здібностей конкретних учнів, умов роботи тощо: лист МОНУ від 26.06.15 №1/9-305)

  • Акцентуємо увагу: У таблицях зазначено мінімальну кількість фронтальних видів контрольних робіт, учитель на власний розсуд має право збільшувати цю кількість, залежно від рівня підготовленості класу, здібностей конкретних учнів, умов роботи тощо: лист МОНУ від 26.06.15 №1/9-305)



У 8-9 класах з поглибленим вивченням пропорційно збільшується кількість контрольних робіт та уроків розвитку мовлення (на розсуд учителя-словесника визначається кількість і види контрольних робіт).

  • У 8-9 класах з поглибленим вивченням пропорційно збільшується кількість контрольних робіт та уроків розвитку мовлення (на розсуд учителя-словесника визначається кількість і види контрольних робіт).



Кількість робочих зошитів з української мови визначається за класами:

  • Кількість робочих зошитів з української мови визначається за класами:

  • 5–9 класи – по два зошити;

  • 10–11 класи – по одному зошиту.

  • Для контрольних робіт з української мови в усіх класах використовують по одному зошиту.

  • Ведення зошитів оцінюється від 1 до 12 балів щомісяця протягом семестру і вважається поточною оцінкою. Під час перевірки зошитів ураховується наявність різних видів робіт, грамотність, охайність, уміння правильно оформити роботи.



Оцінку за ведення зошита з української літератури виставляють у кожному класі окремою колонкою в журналі раз на місяць і враховують як поточну до найближчої тематичної. Під час оцінювання зошита з літератури слід ураховувати наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність; уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог орфографічного режиму).

  • Оцінку за ведення зошита з української літератури виставляють у кожному класі окремою колонкою в журналі раз на місяць і враховують як поточну до найближчої тематичної. Під час оцінювання зошита з літератури слід ураховувати наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність; уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог орфографічного режиму).

















І. Нормативні вимоги щодо організації навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі

  • І. Нормативні вимоги щодо організації навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі

  • І. 1. Нормативно-правові акти загального значення

  • І. 2. Державні стандарти

  • І. 3. Статус педагога

  • ІІ. Навчально-методичне забезпечення предмета «Українська мова»

  • ІІІ. Навчально-методичне забезпечення предмета «Українська література»



ІV. Підготовка до уроків української мови та літератури. Місце, тип, мета, завдання уроку

  • ІV. Підготовка до уроків української мови та літератури. Місце, тип, мета, завдання уроку

  • ІV. 1. Традиційний урок

  • ІV. 2. Нетрадиційний урок

  • ІV. 3. Особистісно зорієнтований урок

  • ІV. 4. Поради щодо цілевизначення під час планування уроку

  • ІV. 5. Показники ефективності уроків української мови та літератури



V. Форми, методи та прийоми навчання, що використовуються на уроках української мови

  • V. Форми, методи та прийоми навчання, що використовуються на уроках української мови

  • VІ. Організація самостійної роботи учнів

  • VІІ. Використання інтерактивних технологій

  • VІІІ. Використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ)

  • ІХ. Оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках української мови та літератури

  • Х. Поради щодо підготовки учнів до ДПА та ЗНО



ХІ. Виховний аспект на уроках української мови та літератури

  • ХІ. Виховний аспект на уроках української мови та літератури

  • ХІ.1. Національно-патріотичне виховання

  • ХІ.2. Морально-етичне й духовне виховання

  • ХІ.3. Естетичне виховання

  • ХІ.4. Екологічне виховання

  • Додатки

  • 1. Нормативно-правове забезпечення навчання української мови та літератури

  • 2. Перелік навчальних програм і методичних посібників



  • Дякую за увагу!

  • Контакти

  • тел. роб.: 731-12-34

  • тел. моб.: 097-984-042-9

  • e-mail: irisha.krotova@inbox.ru




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка