Закони України : "Про освіту " (1991 р. із змінами 1992-2010 рр.) чинний до прийняття нової редакції закону; "



Дата конвертації04.01.2017
Розмір445 b.



Нормативно-правові документи з організації діяльності навчальних закладів

    • Закони України :
  • “Про освіту “ (1991 р. із змінами 1992-2010 рр.) - чинний до прийняття нової редакції закону ;

  • “Про загальну середню освіту “(1999 із змінами 2000-2010 рр.) – планується нова редакція;



Очікування змін в освіті (http://www.mon.gov.ua/, громадське обговорення)

  • Концепція розвитку освіти України на період 2015-2025 років.”(ПРОЕКТ);

  • Проект Закону України “Про освіту “;

  • Концепція профільного навчання( проект);



Проект Концепції розвитку освіти на період 2015–2025 років (http://www.mon.gov.ua/, громадське обговорення) Дорожня карта освітньої реформи ( 2015-2025)

  • приведення у відповідність із типовими європейськими нормами загальну тривалість навчання в школі (12 років) та тривалість навчального року;

  • перехід з одного рівня освіти на інший лише із застосуванням зовнішнього незалежного оцінювання;

  • запровадження упродовж 2015–2017 років національного курікулуму для 12-річної школи;

  • законодавча легалізація сімейної та індивідуальної освіти;

  • зміна принципів фінансування малокомплектних шкіл шляхом ваучеризації шкільної освіти;

  • обов’язковість вступу до ВНЗ за результатами ЗНО;



продовження

  • реформування системи підготовки та перепідготовки педагогічних, управлінських кадрів в освітньому секторі та забезпечення високих соціальних стандартів для працівників освітньої сфери;

  • демонополізація та урізноманітнення системи післядипломної педагогічної освіти, запровадження ваучера професійного розвитку учителя, забезпечивши цим самостійний вибір місця підвищення кваліфікації;

  • законодавче забезпечення укладання обов’язкового письмового трудового контракту з усіма педагогічними працівниками за результатами незалежної сертифікації або атестації, введення надбавок за використання прогресивних методик і технологій навчання, урахування результатів ЗНО учнів, урахування усіх видів роботи тощо;



продовження

  • відмова від “поурочної” оплати праці вчителів, перехід на оплату повного робочого дня вчителя, здійснення поетапного переходу до нової системи оплати праці вчителів, яка міститиме стимулюючу складову;

  • реорганізація системи управління, фінансування та менеджменту освіти шляхом децентралізації, дерегуляції, запровадження інституційної, академічної та фінансової автономії навчальних закладів, дотримання принципу відповідальності навчальних закладів за результати освітньої та виховної діяльності.



Очікування змін в галузі освіти:

  • Законопроект “Про освіту “

  • “ … це проект рамкового закону, що окреслює систему освіти та повинен означити основні напрями її розвитку”

  • … Проект закону “Про освіту” задає певну рамку, деталі – будуть вирішені спеціальними законами – “Про середню освіту”, “Про вищу освіту” та іншими і підзаконними актами.



Повна загальна середня освіта

  • Повна загальна середня освіта передбачає завершення трьох рівнів освіти:

  • початкова освіта тривалістю чотири роки, яка здобувається в початковій школі;

  • базова середня освіта тривалістю п’ять років, яку здобувають в основній школі;

  • профільна середня освіта тривалістю три роки, яку здобувають у старшій школі або закладах професійної освіти.

  • Профільна середня освіта передбачає два напрями — загальноосвітній та професійний. Здобуття профільної середньої освіти професійних напрямів не обмежує право здобувача освіти на продовження навчання на наступному рівні освіти.



Повна загальна середня освіта

  • Держава гарантує… право на безоплатне здобуття повної загальної середньої освіти відповідно до стандарту.

  • Стандартом загальної середньої освіти є Національний курикулум.

  •  Результати навчання випускників основної та старшої школи підлягають зовнішньому незалежному оцінюванню.

  • Здобуття повної загальної середньої освіти розпочинається у віці шести — семи років.



Керівник загальноосвітнього закладу освіти

  • обирається чи призначається засновником за результатами конкурсного відбору з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту. Щодо керівників закладів освіти застосовується контрактна форма трудового договору.

  • призначається на посаду на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники засновника, педагогічного колективу, громадського об’єднання батьків учнів (вихованців) закладу освіти (навчального закладу), а також органу місцевого самоврядування та громадського об’єднання керівників закладів освіти (навчальних закладів) відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

  • призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;



Громадський нагляд за діяльністю закладу освіти

  • Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти :

  • сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку;

  • залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійснення контролю за їх використанням,

  • ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування,

  •  вносити засновнику закладу освіти подання про відкликання керівника закладу освіти з підстав, передбачених законодавством.



Атестація та сертифікація педагогічних працівників

  • Рішення атестаційної комісії може бути підставою для звільнення педагогічного працівника з роботи у порядку, встановленому законодавством.

  • Сертифікація — це зовнішнє оцінювання професійних і особистісних компетентностей педагогічного працівника, здобутих ним з метою підвищення власної кваліфікації та підвищення якості педагогічної діяльності (педагогічної майстерності).

  • Сертифікація педагогічного працівника відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативи.

  • За результатами успішного проходження сертифікації особі видається сертифікат, який є дійсним упродовж п’яти років.



Доплата, надбавки

  • Педагогічний працівник, що пройшов сертифікацію, отримує щомісячну доплату у розмірі 20 відсотків посадового окладу протягом строку дії сертифікату.

  • надбавки за вислугу років у розмірах:понад три роки — 10 відсотків;понад десять років — 20 відсотків;понад двадцять років — 30 відсотків посадового окладу.



Педагогічні працівники

  • Педагогічні працівники приймаються на роботу шляхом укладання трудового договору згідно з законом за результатами конкурсного відбору в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

  • Підвищення кваліфікації педагогічних працівників може відбуватися у формі проходження освітньої програми, стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, майстер-класах тощо. Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації впродовж 5 років не може бути меншою 150 годин. При цьому педагогічні працівники мають щорічно планувати певну кількість часу на підвищення своєї кваліфікації.



Терміни

  •  навчання учнів за програмами дванадцятирічної повної загальної середньої освіти починається:

  • для початкової освіти — з 1 вересня 2018 року;

  • для базової середньої освіти — з 1 вересня 2022 року;

  • для профільної середньої освіти — з 1 вересня 2018 року;

  •  існуючі школи-інтернати для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, перетворюються до 31 грудня 2017 року на дитячі будинки для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та переходять у підпорядкування центрального органу виконавчої влади у сфері соціального захисту,



Лист МОНУ № 1/9-633 від 30 грудня 2015 року “Про формування органів управління освітою”:

  • в Україні формуються об’єднані територіальні громади (ОТГ), повноваженням яких є забезпечення управління закладами дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти;

  • методичні рекомендації з розроблення положення про структурний підрозділ освіти виконавчого органу об’єднаної територіальної громади;

  • при формуванні структури органів управління освітою необхідно забезпечити діяльність методичної служби, що стане центром реформування освіти.

  • збереження вертикалі у виконанні освітніх повноважень та завдань діючих та створюваних органів управління освітою (Міністерство – органи управління освітою обласних державних адміністрацій – органи управління районних, міських (районних у містах), об’єднаних територіальних громад – навчальний заклад).



Постанови Кабінету Міністрів України:

  • Положення про загальноосвітній навчальний заклад (№778 від27.08.2010 р.);

  • Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах(№872 від 15.08.2011)



Листи Міністерства освіти і науки України:

  • Щодо посадових обов’язків асистента вчителя (№1/9-675 від 25.09.12 );

  • Про організацію інклюзивного навчання(18.05.12.№1/9-384);

  • Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя ) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням(№1/9-694від28.09.2012 р.);

  • Щодо розподілу робочого часу у практичних психологів та соціальних педагогів (№1/9-683 від 29.09.2012);

  • Щодо роз’яснення порядку приймання дітей до першого класу

  • ( № 1/-9 71 від 14.02.2015);

  • Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році (№ 1/-9 280 від 05.06.2015)



- Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах (№ 732 від 20.12.2002 р. зі змінами 2003,2004,2008 рр.); - Про затвердження Положення про навчально-реабілітаційний центр (№920 від 16.08.2012 р.) ; - Положення про спеціальну загальноосвітню школу (школу-інтернат ) для дітей , які потребують корекції фізичного та (або ) розумового розвитку(№852 від 15.09.2008 р.); - Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах (№1224 від 09.12.2010 р.); - Положення про вечірню ( змінну ) школу (№397 від 04.07.2005 р.);



  • Про затвердження Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів ( наказ МОНУ №601 від 20.07 2004 р.);

  • Про затвердження Положення про навчальні кабінети з природничо – математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів (Наказ МОНУ №1423 від 14.12.2012 );

  • Про затвердження Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах фізики та хімії загальноосвітніх навчальних закладів ( Наказ МНСУ №992 від 16.07.2012);

  • Лист МОНУ від 01.02.12 №1/9-72 “Про інструктивно-методичні матеріали “Безпечне проведення занять у кабінетах природничо-математичного напряму загальноосвітніх навчальних закладах”;

  • Лист МОНУ від 16.06 2014 №1/9-319” Про використання методичних матеріалів щодо організації навчання перевірки знань , проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності



Вивчення базових дисциплін

  • Лист Міністерства освіти і науки України від 26.06.2015 р. № 1/9-305 “Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році”;

  • Лист Міністерства освіти і науки України від 10.08. 2015р. № 1/9-380 “Щодо методичних рекомендацій для учнів 4-х та 7-х класів загальноосвітніх навчальних закладів”;

  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641«Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах»



Вивчення базових дисциплін

  • 5 клас – Лист МОНУ №1/9-368 від 24.05.13 “Про організацію навчально-виховного процесу у 5 класах загальноосвітніх закладах і вивчення базових дисциплін в основній школі ;

  • 3,6 клас - Лист МОНУ №1/9-343 від 01/07/2014 ”Про організацію навчально-виховного процесу у загальноосвітніх закладах і вивчення базових дисциплін в основній школі “;

  • Лист МОНУ №1/9-433 від 29.08.2014” Рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу у 6 класі загальноосвітніх навчальних закладів у 2014/2015 навчальному році”;

  • 8-11 класи – Лист МОНУ №1/9-426 від 01.06.2012 “Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових”;

  • Наказ МОНУ №1222 від 21.08.2013 “Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти”;



Програми

  • Наказ МОН № 100 від`06.02.2015 Про розвантаження навчальних програм для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів “;

  • Наказ МОН України від 29.05.2015 № 585 “Про затвердження змін до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня”;

  • Наказ МОН України від 29.05.2015 № 584 “Про затвердження змін до навчальних програм для 1–3-х класів загальноосвітніх навчальних закладів”;

  • Наказ МОН України від 30.07.2015 № 826 “Про внесення змін до навчальної програми “Захист Вітчизни” для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів”;

  • Лист МОНУ від 04.09.2015 № 1/9-422 « Про переліки навчальної літератури, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»



Нормативно-правові документи в контексті формування робочих навчальних планів

  • Постанови Кабінету Міністрів України:

  • Про затвердження Державного стандарту початкової освіти (№462 від 20.04.2011 р.);

  • Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (№1392 від 23.11.2011 р.);

  • Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими потребами(№ 607 від 21.08.2013);



Державний стандарт загальної середньої освіти

  • Державний стандарт загальної середньої освіти – це зведення норм і положень, що визначають державні вимоги до освіченості учнів і випускників шкіл на рівні початкової, базової і повної загальної середньої освіти та гарантії держави у її досягненні (Ст.30 Закону України «Про загальну середню освіту»).





Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392

  • ключова компетенція - певний рівень знань, умінь, навичок, ставлень, які можна застосувати у сфері діяльності людини;

  • компетентнісний підхід - спрямованість навчально-виховного процесу на досягнення результатів, якими є ієрархічно підпорядковані ключова, загальнопредметна і предметна (галузева) компетентності;

  • компетентність - набута у процесі навчання інтегрована здатність учня, що складається із знань, умінь, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці;

  • компетенція - суспільно визнаний рівень знань, умінь, навичок, ставлень у певній сфері діяльності людини;



Хімічний компонент освітньої галузі «Природознавство»

  • забезпечує засвоєння учнями знань про речовини та їх перетворення, хімічні закони і методи дослідження,

  • навички безпечного поводження з речовинами,

  • формує ставлення до екологічних проблем і розуміння хімічної картини світу,

  • вміння оцінювати роль хімії у виробництві та житті людини.



Державні вимоги до учнів з теми “ Початкові хімічні поняття”

  • Учень/учениця:

  • називає хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи;

  • описує якісний і кількісний склад речовин за хімічними формулами, явища, які супроводжують хімічні реакції;

  • наводить приклади металічних і неметалічних елементів, простих і складних речовин, хімічних явищ у природі та побуті;

  • розрізняє фізичні тіла, речовини, матеріали, фізичні та хімічні явища, фізичні та хімічні властивості речовин, чисті речовини і суміші, прості й складні речовини, металічні та неметалічні елементи, метали й неметали, атоми, молекули;

  • пояснює зміст хімічних формул;

  • використовує періодичну систему як довідкову для визначення відносної атомної маси і валентності елементів;

  • складає формули бінарних сполук за валентністю елементів;

  • визначає валентність елементів за формулами бінарних сполук;

  • обчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою, масову частку елемента в складній речовині;

  • спостерігає хімічні явища й описує спостереження, формулює висновки;

  • уміло поводиться з лабораторним обладнанням;

  • дотримується інструкції щодо виконання хімічних дослідів та правил безпеки під час роботи в хімічному кабінеті;

  • виконує найпростіші лабораторні операції з нагрівання речовин, розділення сумішей;

  • висловлює судження про багатоманітність речовин.

  • ( Навчальні програми

  • для загальноосвітніх навчальних закладів)



Тема уроку. Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви і символи. Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва.

  • Мета уроку:

  • Навчальна( знання): …учень повинен знати склад атоманазивати хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записувати їхні символи ………

  • Розвивальна( уміння і навики):….. розрізняє поняття «атом”, ” молекула”,” хімічний елемент,” наводити приклади і вміє записувати символи хімічних елементів,…… ідентифікує назви елементів за їхніми символами і записувати символи за назвами….

  • Виховна: оцінює значення відкриття атома та його складу для подальшого розвитку хімії,….висловлює судження про застосування хімічних знань, багатоманітність речовин…

  • (+ див . Концепцію національно-патріотичного виховання )



І ступінь для 1-4 класів Наказ МОН У №572 від 10.06.2011 р. “Про Типові навчальні плани початкової школи” ; Наказ МОНУ №460 від16.04.2014 №460 “Про внесення змін у додатки 1-7 до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 10.06.2011 №572”(про заміну слова “Сходинки до інформатики” словом “Інформатика”



ІІ ступінь 5 -7 клас за новим Державним стандартом 2011 року

  • Наказ № 409 від 03.04.2012 р. в редакції наказу МОНУ від 29.05.2014.№ 664 “ Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеню”;

  • Наказ МОНУ № 664 від 29.05.2014

  • Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки, молоді і спорту України від 03.04.2012р. №409” ;



ІІ ступінь 7-9 класи

  • Наказ МОНУ №551 від 17.05.2013Про внесення змін до наказу МОН від 03.04.2012 № 409” (5 ,6 класи , історія);

  • Наказ МОНУ № 1465 від 12.12.2014 ” Про внесення змін до додатків 1-13 до наказу МОН від 03.04.2012 № 409 “ (7 клас, математика);

  • Наказ МОНУ № 518 від 08.05.2015 р.” Про внесення зміни до деяких наказів”( зарубіжна література);

  • Наказ МОНУ №855 від 07.08.2015 “Про внесення змін до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів”( іноземна мова)



ІІ ступінь за стандартом 2004 року

  • 8-9 класи Наказ МОНУ № 132 від 23.02.2004 р. із змінами від 05.02.2004 №66Про затвердження Типових навчальних планів навчальних закладів12-річної школи (зі змінами, внесеними наказом МОНУ від 05.02.2009 № 66) “;

  • Наказ МОНУ №855 від 07.08.2015 “Про внесення змін до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів;”(іноземна мова)

  • 8-9 класи поглиблене вивчення

  • Наказ Міністерства № 616 від 23.05.2012Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням окремих предметів”



ІІІ ступінь

  • 10-11 класи; Наказ МОНУ № 834 від 27.08.2010 р. із змінами , внесеними наказом МОНУ від 29.05.2014 № 657 “Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеню ;

  • Наказ від 29.05.2014 №657 Про внесення змін до наказу МОНУ від 27.05.2010 № 834 “( “ Захист Вітчизни”);

  • Наказ МОНУ № 518 від 08.05.2015 р.” Про внесення зміни до деяких наказів”( зарубіжна література);

  • Наказ МОНУ №855 від 07.08.2015 “Про внесення змін до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів”( іноземна мова)



  • Лист МОН України від 05.06.2015 № 1/9-280 “Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році”;



Лист МОН № 1/9 -608 від 05.09.2013р.”Щодо благодійних внесків”;

  • Лист МОН № 1/9 -608 від 05.09.2013р.”Щодо благодійних внесків”;

  • Наказ МОН №128 від 20.02.2002 р. ”Про затвердження нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів компенсуючого типу , класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл –інтернатів) груп продовженого дня і виховних груп ЗНЗ усіх типів та порядку поділів класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах

  • Наказ МОН №118 від 24.02.2005“Про внесення змін до Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти “



Алгоритм організації додаткових освітніх послуг

  • Проаналізувати рівень готовності навчального закладу до надання додаткових освітніх послуг;

  • Зібрати заяви від батьків про бажання одержання додаткових освітніх послуг (до 01 .09 ) ;

  • Визначити перелік додаткових освітніх послуг , підготувати подання на відповідний орган управління освітою ;

  • Розробити кошторис ;

  • Укласти договори про надання додаткових освітніх послуг з батьками (з 01.09)

  • Скласти розклад занять ;



Основні складові пояснюючої записки до робочих навчальних планів

  • Тип навчального закладу, кількість класів та учнів

  • Режим роботи

  • Мова навчання

  • Типові навчальні плани за якими розроблялись робочі навчальні плани із зазначенням наказів ( листів) МОНУ

  • Класи в яких здійснюється до профільна та профільне навчання

  • Пояснення про доцільність перерозподілу 15% навчальних годин інваріантної складової( спеціальні та спеціалізовані школи, гімназії, ліцеї, колегіуми та школи з поглибленим вивченням окремих предметів)

  • Як викладаються предмети , які не мають повної кількості годин(0,5; 1,5…)

  • Визначення варіативних модулів з трудового навчання, технологій, фізкультури

  • Як розподілена варіативна складова, за якими програмами будуть вивчатись факультативи і спецкурси

  • Час на додаткове опрацювання навчальних годин( для закладів в режимі повного робочого дня)















Нормативно – правове забезпечення упровадження профільного навчання

  • Наказ Міністерства освіти України №1456 від 04.11.2013.р.”Концепція профільного навчання в старшій школі “ – скасована;

  • Проект “ Концепції профільного навчання” ( www. mon. gov. ua - громадське обговорення)





Проект “ Концепції профільного навчання” (громадське обговорення)



Основні вимоги до складання розкладу

  • Постанова Головного державного санітарного лікаря України №63 від 14.08.2001р.”Державні санітарні правила і норми влащтування, утримання ЗНЗ та організації навчально-виховного процесу”(р.9 додаток 6)



Атестація педагогічних працівників

  • Типове положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене наказом МОНУ №930 від 06.10.2010 із змінами , затвердженими наказом МОНмолодьспорту №1473 від 2012 2011

  • Наказ № 1135 від 08.08.2013 р. “Про затвердження Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників”;

  • Про затвердження Положення про порядок здійснення апробації власних методичних розробок на присвоєння педагогічних звань (Наказ департаменту освіти, науки… ОДА №23 від 15.04.2013р.)

  • Наказ Міністерства освіти і науки України № 1047 від 30.07.2013” Про затвердження Положення про відомчі заохочувальні відзнаки Міністерства освіти і науки України”



Атестація педагогічних працівників ( продовження)

  • Наказ МОНУ №648 від 27.05.2014 “Щодо призупинення практики створення та вимагання від дошкільних, загальноосвітніх , професійно-технічних та позашкільних навчальних закладів документації та звітності, не передбаченої законодавством України”;

  • Лист Міністерства від 11.11. 2014 №1/9-586 “Щодо здійснення вчителем науково-дослідницької діяльності та пошукової роботи”;

  • Лист Міністерства від 05.12. 2014 №1/9-630 “Про неухильне дотримання принципів гарантування свободи педагогічної діяльності вчителя.”;

  • Постанова Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2015 р. № 1109 ” Про затвердження переліку кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників та порядку їх присвоєння”



Закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у 2015-2016 н.р.

  • Лист МОНУ №1/9-253 від 22.05.2015р.“Про структуру 2015/2016 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів”;

  • Наказ МОНУ від 16.09. 2015 № 940 “Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році”;

  • Наказ МОНУ від 08.10. 2015 № 1050” Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки від 16.09. 2015 № 940”

  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 08 .02.2016 “ Про затвердження орієнтовних вимог до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році “



Закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації

  • Наказ МОНУ №762 від 14.07.2015 “Про затвердження Порядку переведення учнів (вихованців) загальноосвітнього навчального закладу до наступного класу”;

  • Наказ МОНУ №1547 від 30.12.2014 “Про затвердження Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти”;

  • Лист МОНУ № 1/9-62 від 05 лютого 2016 року «Щодо організації навчального процесу»



Нагородження випускників

  • Про затвердження Положення про золоту медаль” За високі досягнення у навчальні та срібну медаль” За досягнення у навчанні”( Наказ МОН №306 від 17.03.2015)

  • Положення про похвальний лист “За високі досягнення у навчанні “ та похвальну грамоту “За особливі досягнення у вивченні окремих предметів “(Наказ МОН 11.12.2000 №579 у редакції наказу МОН від 17.03.2008 №187);

  • Про внесення змін до Положення про похвальний лист “ За високі досягнення у навчанні “ та похвальну грамоту “ За особливі досягнення у вивченні окремих предметів” ( Наказ №115 від 07.02.2012 №115);

  • Щодо надання роз’яснення ( Лист МОНУ від 29.04.2015 №1/9-221);

  • Щодо надання роз’яснення ( Лист МОНУ від 18.01.2016 №1/9-27);



Лист Міністерства освіти і науки №1/9-326 від28.04.12 “Про врахування середнього бала документа про базову загальну середню освіту”; Лист МОН №1/9-209 від 22.04.15 року “ Про врахування середнього бала документа про повну загальну середню освіту”; Лист МОН № 1/9-615 від 22 .12. 2015 року “Щодо нарахування конкурсного бала вступникам на навчання до вищих навчальних закладів України у 2016 році”



Навчальна практика та екскурсії

  • Про рекомендації щодо удосконалення організації навчально-тематичних екскурсій (Лист МОН 1/9-853 від02.12.13

  • Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу під час проведення навчальних екскурсій та навчальної практики учнів загальноосвітніх навчальних закладів (Лист МОН від 06.02.08 №1/9-61);

  • Про здійснення заходів щодо організації літніх мовних таборів ( Наказ МОН № 89 від 03.02.2015)



Ведення ділової документації

  • Типова інструкція з діловодства у загальноосвітніх навчальних закладах усіх форм власності ( проект, громадське обговорення) ;

  • Інструкція з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів (наказ МОН №240 від 23.06.2000 ) ;

  • Про затвердження єдиних зразків обов'язкової ділової документації у ЗНЗ усіх типів і форм власності ( наказ № 423 від 10.05.2011 р.);

  • Лист МОН України від 10.06.2015 № 1/9-285 “Щодо обов’язкової ділової документації”;

  • Інструкція з ведення класного журналу 5-11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів (наказ МОН №496 від 03.06.2008 р.);

  • Інструкція щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів ( Наказ МОНУ № 412 від 08.04.2015)



Контроль за роботою загальноосвітніх навчальних закладів

    • Закон ”Про загальну середню освіту “ п.3 стаття 36,40;
  • Про затвердження Порядку державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів, наказ Міністерства освіти і науки від 30.01.2015 № 67, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14.02.2015 за № 173/26618 та набирає чинності 6 березня 2015 року



Зміни у порядку проведення державної атестації навчального закладу

  • Визначено нові завдання державної атестації – надання організаційно-методичної допомоги закладам, що атестуються;

  • Визначено орган , який проводить атестацію – за критерієм форми власності та підпорядкування;

  • Позбавлені повноважень регіональні експертні ради органів управління освітою обласних державних адміністрацій;

  • Ліквідовано обов’язок навчального закладу надавати самоаналіз атестаційній комісії;

  • Визначено необхідність проведення публічної презентації навчального закладу його адміністрацією та відповідним органом управління освітою;

  • Встановлено граничний строк перебування атестаційної комісії у навчальному закладі ( 5 днів);



Зміни у порядку проведення державної атестації навчального закладу

  • Атестаційна комісія після завершення експертизи надає органу, що здійснює атестацію та навчальному закладу ( одночасно) – аргументований висновок та вмотивовані конкретні рекомендації щодо підвищення якості освіти;

  • Результат атестації ( не раніше 5 днів та не пізніше 10 днів з дати отримання висновку) – визнання атестованим чи

  • неатестованим (ліквідовано ”атестований з відзнакою ”та “умовно”;

  • Ліквідовано видачу свідоцтва. Результати атестації оформляється відповідним наказом;

  • Повторна державна атестація – не раніше ніж через 1 календарний рік, але не пізніше 2 календарних років;



Контроль за роботою загальноосвітніх навчальних закладів ( продовження)

  • Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних , загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю ( Наказ №178 від 23.03.2005) ;

  • Про затвердження типових програм комплексних перевірок дошкільних , загальноосвітніх , позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів ( Наказ Державної інспекції навчальних закладів України від 04.07.2012 р. №27-а)




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка