Закони України: «Про освіту» «Про охорону дитинства»



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.



Закони України:

  • Закони України:

  • - «Про освіту»

  • - «Про охорону дитинства»

  • - «Про загальну середню освіту»

  • - «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» (від 01.06.2000 № 1768-ІІІ);

  • «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02.1994 № 4004-ХII.

  • «Про захист населення від інфекційних хвороб» від 06.04.2000 № 1645.

  • «Про молоко та молочні продукти» від 24.06.2004 № 1870-IV.

  • - «Про безпечність та якість харчових продуктів» (від 06.09.2005 № 2809 – IV).

  • «Про питну воду».



Постанови Кабінету Міністрів України:

  • Постанови Кабінету Міністрів України:

  • - «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» від 22.11.2004 № 1591.

  • -«Про затвердження наборів продуктів харчування, наборів непродовольчих товарів та наборів послуг для основних соціальних і демографічних груп населення»» (від 14.04.2000 № 656);

  • - «Про організацію харчування окремих категорій учнів у загальноосвітніх навчальних закладах» (від 19.06.2002 № 856 (зі змінами)).



Спільні накази Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України:

  • Спільні накази Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України:

  •  - «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах» від 01.06.2005 № 242/329.

  • - «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах» від 15.08.2006 №620/563.

  • Наказ Міністерства освіти і науки України:

  • - «Про встановлення плати батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах» (Міністерство освіти і науки України, від 21.11.2002 № 667) .

  • Інші документи:

  • - «ДСанПІН 5.5.2.008-01 Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу» (постанова Головного державного санітарного лікаря України, 14.08.2001 № 63);

  • - Норми оснащення підприємств ресторанного господарства посудом, столовими приборами, меблями та кухонним інвентарем (наказ Міністерства торгівлі СРСР, 01.08.1973 № 38).

  • - Наказ Міністерства економіки України від 01.08.2006 № 265 «Про затвердження Методичних рекомендацій з організації харчування учнів у загальноосвітніх навчальних закладах».



Рішення сесії Харківської міської ради:

  • Рішення сесії Харківської міської ради:

  • - рішення 11 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 16.11.2011 №495/11 «Про затвердження міської Програми «Дитяче харчування» на 2012-2015 роки»

  • - рішення 14 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 22.02.2012 №645/12 «Про внесення змін до рішення 11 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 16.11.2011 №495/11 «Про затвердження міської Програми «Дитяче харчування» на 2012-2015 роки».

  • Рішення виконавчого комітету Харківської міської ради:

  • рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 00.01.2014 № 00 «Про організацію харчування учнів та вихованців навчальних закладів міста у 2014 році».



Стаття 25. Організація харчування в навчальних закладах

  • Стаття 25. Організація харчування в навчальних закладах

  • Організація та відповідальність за харчування у державних навчальних закладах покладаються на місцеві органи державної виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, міністерства і відомства України, яким підпорядковані навчальні заклади, керівників навчальних закладів і здійснюються за рахунок бюджетних асигнувань.

  • Харчування у навчальних закладах інших форм власності організовують засновник і керівник закладу.



Стаття 22. п.3. Відповідальність за організацію харчування учнів (вихованців) у загальноосвітніх навчальних закладах незалежно від підпорядкування, типів і форм власності додержання в них вимог санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм покладається на засновників (власників), керівників цих навчальних закладів. Норми та порядок організації харчування учнів (вихованців) у загальноосвітніх навчальних закладах встановлюються Кабінетом Міністрів України.

  • Стаття 22. п.3. Відповідальність за організацію харчування учнів (вихованців) у загальноосвітніх навчальних закладах незалежно від підпорядкування, типів і форм власності додержання в них вимог санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм покладається на засновників (власників), керівників цих навчальних закладів. Норми та порядок організації харчування учнів (вихованців) у загальноосвітніх навчальних закладах встановлюються Кабінетом Міністрів України.



Стаття 5.

  • Стаття 5.

  • Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до їх компетенції, визначеної законом, забезпечують організацію безкоштовного харчування учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів, а також дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та дітей із малозабезпечених сімей.



Стаття 4. Вимоги до показників якості та безпеки молока, молочної сировини і молочних продуктів

  • Стаття 4. Вимоги до показників якості та безпеки молока, молочної сировини і молочних продуктів

  • Стаття 5. Вимоги до пакування і маркування молочної сировини та молочних продуктів

  • Стаття 6. Підтвердження відповідності якості та безпеки молока, молочної сировини і молочних продуктів

  • Стаття 9. Ветеринарно-санітарні вимоги до виробництва молока, молочної сировини та молочних продуктів



Затверджений наказом Міністерства охорони здоров'я, Містерства освіти і науки України 01.06.2005 N 242/329 зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15 червня 2005 р. за N 661/10941

  • Затверджений наказом Міністерства охорони здоров'я, Містерства освіти і науки України 01.06.2005 N 242/329 зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15 червня 2005 р. за N 661/10941



19. Керівником закладу (навчального, оздоровчого, підприємства громадського харчування або організації, що надає послуги з харчування дітей) затверджуються примірні двотижневі меню, які погоджуються з територіальною установою державної санітарно-епідеміологічної служби.

  • 19. Керівником закладу (навчального, оздоровчого, підприємства громадського харчування або організації, що надає послуги з харчування дітей) затверджуються примірні двотижневі меню, які погоджуються з територіальною установою державної санітарно-епідеміологічної служби.



20. Наказом керівника закладу призначається особа, відповідальна за організацію харчування дітей. До його обов'язків входять: координація діяльності з роботою медичного персоналу щодо контролю за харчуванням дітей; відпрацювання режиму і графіка харчування дітей, режиму чергування педагогічних працівників в обідній залі; опрацювання інформації щодо кількості дітей, які потребують гарячого харчування (у тому числі дітей пільгових категорій); участь у бракеражі готової продукції (за відсутності медичного працівника); контроль за додержанням дітьми правил особистої гігієни та вживанням готових страв, буфетної продукції; контроль за санітарно-гігієнічним станом обідньої зали тощо.

  • 20. Наказом керівника закладу призначається особа, відповідальна за організацію харчування дітей. До його обов'язків входять: координація діяльності з роботою медичного персоналу щодо контролю за харчуванням дітей; відпрацювання режиму і графіка харчування дітей, режиму чергування педагогічних працівників в обідній залі; опрацювання інформації щодо кількості дітей, які потребують гарячого харчування (у тому числі дітей пільгових категорій); участь у бракеражі готової продукції (за відсутності медичного працівника); контроль за додержанням дітьми правил особистої гігієни та вживанням готових страв, буфетної продукції; контроль за санітарно-гігієнічним станом обідньої зали тощо.



Програма затверджена рішенням 11 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 16.11.2011 № 495/11.

  • Програма затверджена рішенням 11 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 16.11.2011 № 495/11.

  • Основна мета Програми - це створення умов для збереження здоров’я дітей, підвищення рівня організації харчування, забезпечення вихованців і школярів раціональним і якісним харчуванням, впровадження нових форм обслуговування учнів та нових технологій приготування їжі у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах.



У загальноосвітніх навчальних закладах - з 01.01.2010 комунальне підприємство «Комбінат дитячого харчування», створене рішенням 37 сесії Харківської міської ради від 21.10.2009 № 249/09.

  • У загальноосвітніх навчальних закладах - з 01.01.2010 комунальне підприємство «Комбінат дитячого харчування», створене рішенням 37 сесії Харківської міської ради від 21.10.2009 № 249/09.

  • У дошкільних навчальних закладах – управління освіти адміністрації Ленінського району, керівники навчальних закладів



забезпечення безкоштовним харчуванням учнів 1-4-х класів та додатковим харчуванням молоком учнів 1-х класів;

  • забезпечення безкоштовним харчуванням учнів 1-4-х класів та додатковим харчуванням молоком учнів 1-х класів;

  • збільшення кількість учнів, які охоплені харчуванням;

  • забезпечення якісним харчуванням дітей пільгових категорій;

  • формування навичок правильного та здорового харчування;

  • надання збалансованого харчування відповідно до віку і стану здоров`я дітей, урізноманітнення раціон харчування;

  • поліпшення контроль за якістю сировини й готової продукції;

  • вдосконалення підходів до організації харчування у загальноосвітніх навчальних закладах і заміна підходів до організації харчування у дошкільних навчальних закладах через створення гнучкої системи харчування;

  • Забезпечення раціонального та ефективне використання бюджетних коштів.



1. Оформлення інформаційних куточків для учнів/вихованців та батьків щодо харчування дітей, які містять:

  • 1. Оформлення інформаційних куточків для учнів/вихованців та батьків щодо харчування дітей, які містять:

  • щоденне меню з переліком страв і їх виходом;

  • рекомендації батькам та дітям;

  • склад комісії громадського контролю;

  • режим роботи харчоблоку;

  • графік чергування вчителів на перервах, вихователів при закладці продуктів;

  • інформацію про постачальників.

  • оформлені куточки кухаря.



Управління освіти продовжить контроль за роботою щодо організації дієтичного харчування.

  • Управління освіти продовжить контроль за роботою щодо організації дієтичного харчування.

  • У кожному навчальному закладі повинна проводитися роз’яснювальна робота серед учнів та їх батьків про необхідність раціонального та збалансованого харчування дітей , невживання продуктів, що містять синтетичні барвники, ароматизатори, консерванти.

  • Обов’язковою э вимога щодо здійснення контролю з боку медичних працівників навчальних закладів за цим видом харчування. Не допускається формальний підхід до просвітницькій роботи у цьому напрямі.







Проводення роботи щодо організації раціонального харчування з урахуванням віку і стану здоров’я учнів 5-11 класів, а саме:

  • Проводення роботи щодо організації раціонального харчування з урахуванням віку і стану здоров’я учнів 5-11 класів, а саме:

    • проведення заходів щодо доцільності раціонального харчування;
    • організація харчування за попереднім замовленням з урахуванням побажань дітей та фінансових можливостей батьків;
    • проведення дегустації виготовлених страв батьками;
    • контроль з боку адміністрації навчального закладу за якістю виготовлених страв.


Питний режим у навчальних загальноосвітніх закладах може бути забезпечений альтернативним водопостачанням ( при наявності сертифікатів відповідності на даний продукт, висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи), кип’яченою водою на харчоблоках.

  • Питний режим у навчальних загальноосвітніх закладах може бути забезпечений альтернативним водопостачанням ( при наявності сертифікатів відповідності на даний продукт, висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи), кип’яченою водою на харчоблоках.



ґрунтовний аналіз роботи з питання стану організації харчування учнів за минулий навчальний рік, який обов’язково включає аналіз роботи щодо створення необхідних матеріально-технічних умов для організації харчування учнів, оновлення технологічного обладнання;

  • ґрунтовний аналіз роботи з питання стану організації харчування учнів за минулий навчальний рік, який обов’язково включає аналіз роботи щодо створення необхідних матеріально-технічних умов для організації харчування учнів, оновлення технологічного обладнання;

  • моніторинг стану охоплення харчуванням учнів навчального закладу;

  • розділ з організації харчування, який має конкретні заходи щодо організації харчування учнів пільгових категорій;

  • чітко визначені завдання щодо створення умов для забезпечення учнів харчуванням;

  • заходи щодо збільшення охоплення харчуванням учнів 5-11-х класів;

  • заходи щодо охоплення 100% харчуванням учнів, які відвідують ГПД.

  • заходи щодо зміцнення матеріально-технічної бази їдальні;

  • у розділі з організації харчування відповідальними особами призначаються тільки працівники закладу ( а не медична сестра і зав виробництвом, які не є працівниками шкіл).



При перевірках виявляються наступні типові порушення та недоліки:

  • При перевірках виявляються наступні типові порушення та недоліки:

  • відсутня система контролю за виконанням прийнятих рішень, за оптимальністю визначення термінів;

  • завдання, визначені до виконання, та терміни виконання не завжди конкретні.



питання стану організації харчування учнів повинно заслуховується протягом семестру на нараді при директорові, після закінчення (або наприкінці) кожного семестру – на педраді;

  • питання стану організації харчування учнів повинно заслуховується протягом семестру на нараді при директорові, після закінчення (або наприкінці) кожного семестру – на педраді;

  • звітування про виконання заходів міської Програми «Дитяче харчування на 2012-2015 роки» здійснюється двічі на рік і заслуховується на педраді за підсумками звітного календарного року.



Виявлено наступні типові порушення та недоліки:

  • Виявлено наступні типові порушення та недоліки:

  • контроль за виконанням прийнятих рішень носить не системний характер;

  • питання про підсумки організації харчування учнів не розглядаються;

  • зміст і рішення протоколів ради закладу не завжди чіткі та конструктивні, терміни виконання окремих доручень відсутні;

  • комісія з громадського контролю за організацією харчування учнів створена наказом директора ЗНЗ.



громадський контроль за організацією харчування учнів повинен здійснюватися не менше ніж два рази на семестр, за результатами якого складається акт;

  • громадський контроль за організацією харчування учнів повинен здійснюватися не менше ніж два рази на семестр, за результатами якого складається акт;

  • комісія з громадського контролю за організацією харчування учнів створюється на першому засіданні новообраної ради школи (до складу комісії входить не менше ніж 5 осіб).



У наказах щодо організації харчування учнів виявлено наступні типові порушення та недоліки:

  • У наказах щодо організації харчування учнів виявлено наступні типові порушення та недоліки:

  • накази про організацію харчування учням, які прибули до 1-4 класів чи вибули протягом навчального року, реєструються у книзі наказів з обліку руху учнів чи у книзі наказі з кадрових питань;

  • не видаються накази чи не вносяться зміни до наказів про організацію харчування у школі учням, які прибули до 1-4-х класів чи вибули протягом навчального року.



«Наказом керівника закладу призначається особа, відповідальна за організацію харчування дітей.

  • «Наказом керівника закладу призначається особа, відповідальна за організацію харчування дітей.

  • До її обов'язків входять:

  • координація діяльності з роботою медичного персоналу щодо контролю за харчуванням дітей;

  • відпрацювання режиму і графіка харчування дітей;

  • відпрацювання режиму чергування педагогічних працівників в обідній залі;

  • опрацювання інформації щодо кількості дітей, які потребують гарячого харчування (у тому числі дітей пільгових категорій);

  • участь у бракеражі готової продукції (за відсутності медичного працівника);

  • контроль за додержанням дітьми правил особистої гігієни та вживанням готових страв, буфетної продукції;

  • контроль за санітарно-гігієнічним станом обідньої зали».



відповідальна особа за організацію харчування дітей бере участь у бракеражі готової продукції за відсутності медичного працівника;

  • відповідальна особа за організацію харчування дітей бере участь у бракеражі готової продукції за відсутності медичного працівника;

  • складає режим чергування педагогічних працівників в обідній залі

  • здійснюється контроль з боку чергового вчителя чи відповідальної особи за організацію харчування дітей за чергуванням учнів на перервах у шкільній їдальні;

  • здійснюється контроль як з боку відповідальної особи за організацію харчування так і класних керівників, вихователів ГПД за повноцінним споживанням учнями страв сніданку та обіду.



Протягом дня учень повинен дотримуватися такого режиму харчування:

  • Протягом дня учень повинен дотримуватися такого режиму харчування:

  • сніданок вдома,

  • другий сніданок в школі для учнів 1-5 класів - після другого уроку,

  • харчування учнів 1-х класів молоком пысля 1 уроку;

  • для учнів 6 - 11 класів - після третього уроку».

  •  



1. Переглянути графіки харчування учнів 1-4-х класів, харчування учнів 1-х класів молоком здійснювати після першого уроку.

  • 1. Переглянути графіки харчування учнів 1-4-х класів, харчування учнів 1-х класів молоком здійснювати після першого уроку.

  • 2. Здійснювати контроль як з боку відповідальної за організацію харчування так і класних керівників, вихователів ГПД за повноцінним споживанням учнями порцій страв сніданку та обіду.

  • 3. Скласти дієвий графік чергування педагогічних працівників в обідній залі. Відповідально підійти до вибору осіб, на яких буде покладено в обов’язки чергування у шкільній їдальні.

  • 4. У разі відмови учнів вживати запропоновані страви сніданку чи обіду замінювати їх стравами для вільного вибору.



5. Відповідальній особі за організацію харчування дітей за відсутності медичного працівника чітко відстежувати процес відбору добових проб сніданку та обіду, якість яких засвідчувати підписом у Журналі бракеражу готової продукції.

  • 5. Відповідальній особі за організацію харчування дітей за відсутності медичного працівника чітко відстежувати процес відбору добових проб сніданку та обіду, якість яких засвідчувати підписом у Журналі бракеражу готової продукції.

  • 6. Розмісти при вході у шкільну їдальню режим та графік її роботи, обов’язково вказавши час відвідування їдальні учнями з урахуванням розподілу сніданку для 1-4-х класів, обіду дітей пільгових категорій, харчування школярів, які відвідують ГПД, харчування учнів 5-11 класів.



« у встановлений графіком час відвідування їдальні учні класами разом із класним керівником в організованому порядку після миття рук входять до зали, розміщуються за закріпленими за класами столами та місцями і приймають їжу;

  • « у встановлений графіком час відвідування їдальні учні класами разом із класним керівником в організованому порядку після миття рук входять до зали, розміщуються за закріпленими за класами столами та місцями і приймають їжу;

  • на першій перерві (першому уроці) відповідальна за харчування особа збирає інформацію про присутність учнів кожного класу



Скоординована робота щодо обліку харчування учнів у навчальних закладах:

  • Скоординована робота щодо обліку харчування учнів у навчальних закладах:

  • 1.) відповідальною особою за організацію харчування відстежується правильність ведення обліку безкоштовного харчування у шкільній їдальні, відповідність даних у звітах про безкоштовне харчування даним обліку у шкільній їдальні, відповідність обліку безкоштовного харчування учнів у шкільній їдальні даним відвідування учнями навчальних занять у журналах.

  • 2.) зав виробництвами шкільних їдалень ведуться: Журнал щоденного обліку харчування учнів 1-4 класів, Журнал щоденного обліку харчування молоком учнів 1 класів, Журнал щоденного обліку харчування дітей пільгових категорій, які навчаються в 5-11 класах.



1. Облік дітей, охоплених безоплатним харчуванням, та харчуванням за батьківські кошти повинен здійснюватися завідуючою виробництвом згідно з заявками на харчування, наданими класними керівниками, та фіксуватися в день надання послуги з харчування у відповідних журналах.

  • 1. Облік дітей, охоплених безоплатним харчуванням, та харчуванням за батьківські кошти повинен здійснюватися завідуючою виробництвом згідно з заявками на харчування, наданими класними керівниками, та фіксуватися в день надання послуги з харчування у відповідних журналах.

  • 2. Контроль за правильністю ведення журналів щодня здійснюється особою, відповідальною за харчування по школі.



  • Зразки заявок



















































Керівникам ЗНЗ:

  • Керівникам ЗНЗ:

  • 1. Згідно з нормативно-розпорядчими документами, що регламентують організацію

  • харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів, забезпечити організацію

  • повноцінного та якісного харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів

  • Постійно

  • 2.Оновити матеріали з організації харчування на офіційних сайтах закладів

  • До 21.01.2014

  • 3.Проводити роботу з учнями і вихованцями щодо набуття ними культурно-гігієнічних навичок харчування.

  • Постійно

  • 4.Проводити роз´яснювальну роботу серед батьків учнів ЗНЗ які цього потребують,

  • щодо можливості отримання статусу малозабезпеченої сім´ї через управління

  • праці і соціального захисту та отримання при наявності відповідних документів

  • безкоштовного харчування.

  • Постійно



5. Зобов’язати класоводів та класних керівників тримати під особистим контролем процес споживання учнями порцій страв сніданку та обіду.

  • 5. Зобов’язати класоводів та класних керівників тримати під особистим контролем процес споживання учнями порцій страв сніданку та обіду.

  • Постійно

  • 6. Забезпечити 100% охоплення гарячим харчуванням вихованців ГПД

  • Постійно

  • 7.Вжити заходів щодо забезпечення обідніх залів шкільних

  • їдалень меблями, достатньою кількістю столових

  • приналежностей, підтримки у належному стані місць для

  • миття рук, забезпечення їх необхідною кількістю мила

  • рідкого, паперових рушників.

  • Постійно



  • ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка