Законодавчому рівні Ділова гра "Віднайдіть помилку" Практичне заняття "



Дата конвертації13.12.2016
Розмір445 b.



  • Актуальні питання щодо педагогічного оцінювання на законодавчому рівні

  • Ділова гра “Віднайдіть помилку”

  • Практичне заняття “Як створити якісний тест”

  • Компетентнісні тестові завдання



Сильним, досвідченим стає педагог, котрий уміє аналізувати свою роботу.

  • Сильним, досвідченим стає педагог, котрий уміє аналізувати свою роботу.

  • В. Сухомлинський

  • Якщо не міряти результати, то не можна відрізнити успіх від поразки.

  • Девід Осборн

  • Хто дбає про успіх справи, той не приховує результатів контролю.

  • Л. Ланч, В.Зігерт



  • Потреба в удосконаленні системи освітніх вимірювань та впровадженні “добрих практик” педагогічного оцінювання.



Проект Концепції розвитку освіти України на період 2015-2025 років

  • Проект Концепції розвитку освіти України на період 2015-2025 років

  • Проблеми системного характеру, зокрема:

  • зниження якості освіти та падіння рівня знань і вмінь учнів, моральне старіння методів і методик навчання;

  • повільне і безсистемне оновлення змісту освіти;

  • брак ефективної системи моніторингу і контролю якості освіти.

  • Потреби

  • у запровадженні дієвої системи вивчення якості освіти у середній школі, базованій на оцінці навчального процесу;

  • у активізації досліджень у галузі тестології, психометрії, педагогічних вимірювань із метою розвитку технологій зовнішнього незалежного оцінювання для забезпечення його стабільно високої якості;

  • у створенні принципово нових моделей підвищення професійної кваліфікації викладачів, які ґрунтуються на поліваріантності схем організації та змісту навчання.



ДОРОЖНЯ КАРТА ОСВІТНЬОЇ РЕФОРМИ

  • ДОРОЖНЯ КАРТА ОСВІТНЬОЇ РЕФОРМИ

  • (2015 – 2025)

  • Виявлення “добрих практик”, їхня підтримка та створення умов для їхнього поширення через горизонтальну взаємодію (взаємне оцінювання, мобільність, стажування тощо) закладів, що надають педагогічну освіту

  • (2017-2020)

  • Виявлення “добрих практик” та налагодження кооперації їхніх носіїв з метою розробляння нових програм з використанням міжнародного досвіду (зокрема й раніше впроваджуваного)

  • (2017-2018)

  • Створити національну систему моніторингу якості освіти на засадах єдиної системи індикаторів, статистики і параметрів вимірювання якості освіти

  • (2016 – 2020)

  • Створити прозору систему відбору експертів для експертизи і діагностування якості стандартів, навчальних програм, підручників та навчально-методичної літератури, іншої курикулярної продукції з метою залучення до цього вчителів-практиків та інших зацікавлених сторін …

  • (2016)



  • ЗАКОН УКРАЇНИ “Про освіту” (проект)

  • Зовнішнє незалежне оцінювання – оцінювання результатів навчання, здобутих на певному рівні освіти.

  • Зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання здійснюється на основі чітких та вимірюваних критеріїв з метою отримання об’єктивних даних для визначення якості освіти та розроблення заходів для підвищення її якості.

    • Стаття 6.8.
    • kno.rada.gov.ua/komosviti/control/uk/index


ЗАКОН УКРАЇНИ “Про освіту ” (проект)

  • ЗАКОН УКРАЇНИ “Про освіту ” (проект)

  • Моніторинг якості освіти Мета:

  • виявлення та відстежування тенденцій у розвитку якості освіти в державі або на певних територіях;

  • встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, а також оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей;

  • участі у порівняльних міжнародних дослідженнях з якості освіти.

  • (Стаття 6.8. 1. kno.rada.gov.ua/komosviti/control/uk/index)



Це обов’язкова самостійна ланка управлінської діяльності.

  • Це обов’язкова самостійна ланка управлінської діяльності.

  • Щоб бути ефективним, він має стати системою:

  • у якій поєднано всі види контролю і оцінювання,

  • упорядковано об’єкти, процедури й інформацію у часі і просторі,

  • передбачено види, форми, критерії оброблення даних,

  • прогнозовано подальше їх використання з метою впливу на якість освіти на різних рівнях управління.















































При використанні формату незавершеного твердження, пропуск треба розмістити в кінці фрази, а не на початку або в середині.

    • При використанні формату незавершеного твердження, пропуск треба розмістити в кінці фрази, а не на початку або в середині.


Включайте в умову центральну ідею завдання та максимум інформації. Умова має бути відносно довгою, а відповіді – короткими.

  • Включайте в умову центральну ідею завдання та максимум інформації. Умова має бути відносно довгою, а відповіді – короткими.

  •  



Умова може бути досить детальною, але необхідно уникати багатослів’я.

    • Умова може бути досить детальною, але необхідно уникати багатослів’я.


Штучне ускладнення умов слід відрізняти від ситуацій, коли довгі та складні умови є доречними. Такими ситуаціями є: тестування з метою оцінки навичок читання та розуміння тексту; тестові завдання, у яких відповідь базується на описі ситуації. 

  • Штучне ускладнення умов слід відрізняти від ситуацій, коли довгі та складні умови є доречними. Такими ситуаціями є: тестування з метою оцінки навичок читання та розуміння тексту; тестові завдання, у яких відповідь базується на описі ситуації. 







Формулюйте умови позитивно. Негативні формулювання, варто виділити так: написати прописними літерами чи жирним шрифтом частку НЕ, ключове слово чи словосполучення.

  • Формулюйте умови позитивно. Негативні формулювання, варто виділити так: написати прописними літерами чи жирним шрифтом частку НЕ, ключове слово чи словосполучення.





Не базуйте тестове завдання закритого типу на думці, погляді, суб’єктивній оцінці.

  • Не базуйте тестове завдання закритого типу на думці, погляді, суб’єктивній оцінці.





Написання варіантів відповідей є найскладнішим завданням під час створення тестового завдання.

  • Написання варіантів відповідей є найскладнішим завданням під час створення тестового завдання.

  • Серед відповідей мінімум одна є правильною, або найкращою, решта – дистрактори – є неправильними.

  • Доцільно створювати щонайменше 4–5 варіантів відповідей.

  • Усі дистрактори мають бути правдоподібними і однорідними.











Відповіді мають бути однорідними за змістом. Усі відповіді мають належати до однієї навчальної мети. Не слід додавати штучних відповідей.

    • Відповіді мають бути однорідними за змістом. Усі відповіді мають належати до однієї навчальної мети. Не слід додавати штучних відповідей.






Відповіді мають бути короткими та простими за структурою.

    • Відповіді мають бути короткими та простими за структурою.


Відповіді мають бути подібними за зовнішніми ознаками, структурою, стилістикою тощо, зокрема подібною має бути довжина відповідей.

    • Відповіді мають бути подібними за зовнішніми ознаками, структурою, стилістикою тощо, зокрема подібною має бути довжина відповідей.








Уникайте використання фрази “все з вищезазначеного” або її еквівалентів, абсолютних слів “завжди”, “ніколи” та розпливчастих “інколи”, “ймовірно”.

    • Уникайте використання фрази “все з вищезазначеного” або її еквівалентів, абсолютних слів “завжди”, “ніколи” та розпливчастих “інколи”, “ймовірно”.


Уникайте використання фрази “все з вищезазначеного” або її еквівалентів, абсолютних слів “завжди”, “ніколи” та розпливчастих “інколи”, “ймовірно”.

    • Уникайте використання фрази “все з вищезазначеного” або її еквівалентів, абсолютних слів “завжди”, “ніколи” та розпливчастих “інколи”, “ймовірно”.


Змістові слова з умови не повинні повторюватися у відповідях. Це є підказкою.

  • Змістові слова з умови не повинні повторюватися у відповідях. Це є підказкою.



Як і умови, варіанти відповідей слід формулювати позитивно.

  • Як і умови, варіанти відповідей слід формулювати позитивно.







Компетентнісні ТЗ – це завдання специфічного змісту, які дають змогу перевірити не конкретні предметні компетенції, а ціннісне ставлення до ситуацій, що постають перед особистістю.

  • Компетентнісні ТЗ – це завдання специфічного змісту, які дають змогу перевірити не конкретні предметні компетенції, а ціннісне ставлення до ситуацій, що постають перед особистістю.

  • Тобто вміння учнів використовувати в комплексі знання з різних предметів для вирішення певних життєвих ситуацій.





Прочитайте речення (текст), підкреслені місця яких потребують редагування. Виберіть один із поданих варіантів правки, що максимально покращує речення (текст).

  • Прочитайте речення (текст), підкреслені місця яких потребують редагування. Виберіть один із поданих варіантів правки, що максимально покращує речення (текст).

  • Прекрасний степ весною з огляду на цвітіння червоних маків у білому ковилі.

  • А якщо зацвітають червоні маки у білому ковилі

  • Б у зв’язку із цвітінням червоних маків у білому ковилі

  • В через цвітіння червоних маків у білому ковилі

  • Г у той час, як зацвітають червоні маки у білому ковилі

  • Д коли зацвітають червоні маки у білому ковилі



  • Усьому, що необхідно знати, навчити не можна, учитель може зробити тільки одне — указати дорогу.

  • Річард Олдінгтон















Вихователем і вчителем треба народитися. Поганий учитель підносить істину, хороший - навчає її знаходити.

  • Вихователем і вчителем треба народитися. Поганий учитель підносить істину, хороший - навчає її знаходити.

  • Адольф Дістервег (німецький педагог)











Завдання для твору:

  • Завдання для твору:

  • 1. Прочитайте текст.

  • Життєва істина

  • Якось дідусь відкрив своєму онукові одну життєву істину. Він розповів, що у кожній людині відбувається боротьба. Вона дуже схожа на поєдинок двох вовків за владарювання. Один вовк – це зло, яке уособлює жадність, брехню, заздрість, ревнощі, егоїзм. Інший вовк є символом добра: світла, любові, надії, істини, доброти і вірності. Онук був зворушений до глибини душі словами старенького. Хлопчик подумав трохи, а потім із цікавістю запитав: “А який вовк у кінці перемагає?”. Дідусь хитро посміхнувся і відповів: “Завжди перемагає той вовк, якого ти годуєш”.

  • Дідусева відповідь зовсім спантеличила онука. Він ніяковів і пильно вдивлявся в мудрий погляд старенького, аби той нічого було не запідозрив…

  • 2. Дайте аргументовану відповідь на запитання:

  • «А якого ти, юний друже, годуєш вовка?»

  • (105 слів)



Завдання до твору:

  • Завдання до твору:

  • 1. Прочитайте текст.

    • я твору
    • Якось чоловік сидів на сходах однієї будівлі з капелюхом біля ніг і табличкою з написом: “Я сліпий, будь ласка, допоможіть”.
    • Перехожий проходив повз і зупинився. Він побачив інваліда, у якого було всього лише кілька монет у капелюсі. Незнайомець поклав пару монет і без дозволу сліпого чоловіка написав нові слова на табличці. Він залишив її і пішов. Повертаючись у кінці дня з роботи, перехожий побачив, що капелюх наповнений монетами. Сліпий упізнав його по кроках і запитав, чи не він бува той чоловік, що переписав табличку. Йому також хотілося довідатися, що саме перехожий написав. Той відповів: “Нічого такого, що було б неправдою. Я просто написав її трохи по-іншому”. Він посміхнувся і пішов.
  • Новий напис на табличці був таким: “Зараз весна, але я ніколи не зможу її побачити”.

  • 2. Дайте аргументовану відповідь на запитання:

  • «Чи можна цю життєву ситуацію назвати доброчинністю?

  • Чому?

  • Який доброчинний вчинок ти (твоя сім’я) здійснив у своєму житті?»



Використані джерела

  • Використані джерела

  • Булах І. Є. Створюємо якісний тест: Навч. посіб. І. Є. Булах, М. Р. Мруга. – К.: Майстер-клас, – 2006 – 160 с. 

  • Денисюк О. Ключові предметні компетентності школяра як засіб формування сучасної особистості О. Дениюк, І. Казарян, Лямічев В., Титаренко Н. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: file:///C:/Users/Usr/Downloads/rsh_2013_11_13.pdf

  • Овдій Л. Тест загальної навчальної компетентності. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.ippo.org.ua/files/новини/ОСТАННІ_НОВИНИ_2012/0212/1.pp...

  • Ураїнська мова. Українська література. 10 – 11 класи. Збірник тестів для контрольних робіт (академічний, профільний рівні) / За заг. ред. О. А. Бондаренко, О. О. Чмигової. – Черкаси: ЧОІПОПП, 2015. – 285 с.

  • Українська мова. 5–11 класи. Збірник диктантів для контрольних робіт / За заг. ред. О. А. Бондаренко, О. О. Чмигової. – Черкаси: ЧОІПОПП, 2015. – с. 46

  • Що вимірює PISA. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.ippo.org.ua/files/новини/ОСТАННІ_НОВИНИ/2009/250109/TI...

  •  http://www.centeroko.ru/public.htm 






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка