Закону України «Про державний кордон України»



Дата конвертації23.06.2016
Розмір445 b.



Поняття державного кордону визначено в ст. 1 Закону України «Про державний кордон України» від 4 листопада 1991 р.

  • Поняття державного кордону визначено в ст. 1 Закону України «Про державний кордон України» від 4 листопада 1991 р.

  • Державний кордон України це лінія і вертикальна поверхня, що  проходить по цій лінії, та відмежовує територію однієї держави від іншої.

  • Державний кордон України визначається Конституцією та законами України, а також міжнародними  договорами України.

  • Захист державного кордону України є невід'ємною частиною  загальнодержавної системи забезпечення національної безпеки і  полягає у скоординованій діяльності військових формувань та  правоохоронних органів держави, організація і порядок діяльності  яких визначаються законом.



Бар'єрна функція полягає в достатньому відокремленні однієї країни від іншої.

  • Бар'єрна функція полягає в достатньому відокремленні однієї країни від іншої.

  • Контактна функція кордону полягає у створенні на межі декількох держав спільних природних заповідників, відкритих економічних зон. Таким чином прикордонні райони двох або кількох держав стають контактною зоною, яка дає змогу постійно поглиблювати двостороннє чи багатостороннє співробітництво.

  • Фільтрувальна функція кордону полягає в тому, що він має виконувати роль своєрідної мембрани або фільтра, який пропускає все корисне та потрібне для певної держави з інших країн і затримує все вороже, шкідливе, негативне.



  • Орографічний державний кордон - це лінія, проведена по природних рубежах з урахуванням рельєфу місцевості, головним чином по гірському вододілу і руслах прикордонних рік.

  • Геометричний державний кордон - це пряма лінія, яка з'єднує дві визначені на місцевості точки державного кордону і перетинає місцевість без урахування її рельєфу.



Географічний державний кордон - це лінія, що проходить через визначені географічні координати і збігається іноді з тією чи іншою паралеллю або меридіаном. Такі кордони часто трапляються в Африці та Америці.

  • Географічний державний кордон - це лінія, що проходить через визначені географічні координати і збігається іноді з тією чи іншою паралеллю або меридіаном. Такі кордони часто трапляються в Африці та Америці.

  • Астрономічні державні кордони, тобто такі, лінія яких збігається з паралеллю або меридіаном земної географічної сітки.



У першій половині XX ст. кордони української території охоплювали значні землі від Сяну до Передкавказзя та від Полісся до Гірської частини Криму, ця площа становила десь 747 тис.км2, враховуючи змішані регіони, вона становила – 930500 тис.км2.

  • У першій половині XX ст. кордони української території охоплювали значні землі від Сяну до Передкавказзя та від Полісся до Гірської частини Криму, ця площа становила десь 747 тис.км2, враховуючи змішані регіони, вона становила – 930500 тис.км2.



Об’єктивне та практичне значення даного факту було засвідчено усіма основними етнографічними картами на той період часу, які були укладено в працях вчених різних держав, таких як – Л. Берга, Е. Карського, О. Ріттіха, С. Томашівського, Т. Флоринського, К. Черніга; й картами, які було укладено основуючись на переписах населення, які проводились на території Австро-Угорщини на протязі кожних 10-ти років, з 1870 р., та в Росії – у 1897 р.

  • Об’єктивне та практичне значення даного факту було засвідчено усіма основними етнографічними картами на той період часу, які були укладено в працях вчених різних держав, таких як – Л. Берга, Е. Карського, О. Ріттіха, С. Томашівського, Т. Флоринського, К. Черніга; й картами, які було укладено основуючись на переписах населення, які проводились на території Австро-Угорщини на протязі кожних 10-ти років, з 1870 р., та в Росії – у 1897 р.



Встановлення міждержавних меж на суходолі є завершеним тільки після процедури юридичного затвердження кордонів та подальшому встановленні відповідних знаків на місці, або іншими словами делімітації й демаркації державних кордонів. І клопотів через це в Україні, все більшає. Лише колишні кордони СРСР можуть заслуговувати вельми позитивного відзиву. Але не можна те ж саме сказати про кордони колишніх республік радянського союзу. Демаркацію таких територій істотно затягують та затрудняють як політичні, так і суто технічні чинники

  • Встановлення міждержавних меж на суходолі є завершеним тільки після процедури юридичного затвердження кордонів та подальшому встановленні відповідних знаків на місці, або іншими словами делімітації й демаркації державних кордонів. І клопотів через це в Україні, все більшає. Лише колишні кордони СРСР можуть заслуговувати вельми позитивного відзиву. Але не можна те ж саме сказати про кордони колишніх республік радянського союзу. Демаркацію таких територій істотно затягують та затрудняють як політичні, так і суто технічні чинники



Найважливіша складова загальнодержавної системи захисту державного кордону України, це охорона державного кордону України, яка виконується Державною прикордонною службою України на суші, морі, річках та озерах чи інших водоймах, а також Збройними силами України у відповідності до наданих їм повноважень, стосовно заходів щодо забезпечення недоторканності державного кордону та суверенітету України.

  • Найважливіша складова загальнодержавної системи захисту державного кордону України, це охорона державного кордону України, яка виконується Державною прикордонною службою України на суші, морі, річках та озерах чи інших водоймах, а також Збройними силами України у відповідності до наданих їм повноважень, стосовно заходів щодо забезпечення недоторканності державного кордону та суверенітету України.



Основу структури правового регулювання прикордонного режиму складає його механізм, який представляє собою систему юридичних засобів, які використовуються для здійснення впливу та упорядкування прикордонних відносин, відповідно з цілями та завданнями держави.

  • Основу структури правового регулювання прикордонного режиму складає його механізм, який представляє собою систему юридичних засобів, які використовуються для здійснення впливу та упорядкування прикордонних відносин, відповідно з цілями та завданнями держави.

  • До механізму правового регулювання слід віднести три основні структурні елементи, а саме:

  • Юридичні норми

  • Правовідносини

  • Акти реалізації юридичних прав та обов’язків



З із Законом України «Про Державну прикордонну службу України» від 3 квітня 2003 р., Державна прикордонна служба України виконує такий перелік функцій, який можна умовно поділити на:

  • З із Законом України «Про Державну прикордонну службу України» від 3 квітня 2003 р., Державна прикордонна служба України виконує такий перелік функцій, який можна умовно поділити на:

  • Функції контролю

  • Функції охорони

  • Функції взаємодії

  • Функції запобігання

  • Інформаційна функція



Оборонна система України повинна завжди перебувати у стані постійної готовності до будь-яких посягань на її суверенітет, саме тому органи державної влади, органи охорони державного кордону та усі ланки військової організації України, органи місцевого самоврядування та Цивільна оборона України, підлягають суттєвому вдосконаленню у системі державного управління. Найголовнішим є забезпечення національної безпеки, та підвищення ефективності протистояння у сучасних конфліктах.

  • Оборонна система України повинна завжди перебувати у стані постійної готовності до будь-яких посягань на її суверенітет, саме тому органи державної влади, органи охорони державного кордону та усі ланки військової організації України, органи місцевого самоврядування та Цивільна оборона України, підлягають суттєвому вдосконаленню у системі державного управління. Найголовнішим є забезпечення національної безпеки, та підвищення ефективності протистояння у сучасних конфліктах.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка