Закріпити знання про теоретико-методологічні засади суспільної географії. Закріпити знання про теоретико-методологічні засади суспільної географії



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.



Закріпити знання про теоретико-методологічні засади суспільної географії.

  • Закріпити знання про теоретико-методологічні засади суспільної географії.

  • Оволодіти навичками наукової діяльності з наукового напрямку «Географія рекреації та туризму».

  • Опрацювати основні наукові доробки провідних вітчизняних та зарубіжних вчених у галузі рекреації та туризмі .

  • Закріпити навички: роботи з джерелами наукової інформації, визначення основних етапів наукової діяльності, розробки алгоритму наукового дослідження.



Теоретичні заняття.

  • Теоретичні заняття.

  • Робота в залах бібліотеки та на кафедрі з джерелами наукової інформації під керівництвом аспірантів кафедри.

  • Самостійна робота студентів, в тому числі і в Інтернеті.

  • Підготовка реферату за темою власної магістерської роботи (індивідуальна науково-дослідна робота).

  • Обговорення результатів семінару.

  • Проведення залікової контрольної роботи.

  • Підведення результатів заліку.



1 етап – визначення протиріччя, наукової проблеми і мети дослідження;

  • 1 етап – визначення протиріччя, наукової проблеми і мети дослідження;

  • 2 етап – визначення стану розв’язання протиріч , їх причин, об’єкта і предмета; формулювання гіпотези (передбачення-припущення).

  • 3 етап - формулювання конкретних завдань відповідно до гіпотези визначення методики дослідження; визначення показників.

  • 4 етап – експериментальні дослідження.

  • 5 етап – підсумковий .



У науковій літературі підкреслюється, що правильно поставлена проблема є передумовою успіху її вивчення.

  • У науковій літературі підкреслюється, що правильно поставлена проблема є передумовою успіху її вивчення.

  • Щоб перейти від практичного завдання до наукової проблеми, необхідно виконати два процеси:

  • а) визначити, які наукові знання потрібні, аби вирішити практичне завдання;

  • б) встановити, чи є для цього необхідні наукові знання.



Список літератури у науковій роботі свідчить про рівень вивчення стану досліджуваної проблеми і навичок роботи з науковою літературою.

  • Список літератури у науковій роботі свідчить про рівень вивчення стану досліджуваної проблеми і навичок роботи з науковою літературою.



Програма семінару спирається на ґрунтовні знання з курсів:

  • Програма семінару спирається на ґрунтовні знання з курсів:

  • Економічної та соціальної географії України

  • Географія внутрішнього туризму

  • Соціальної географії

  • Географії населення

  • Регіональна екскурсійна діяльність

  • Екскурсознавство

  • Рекреаційне країнознавство

  • Управління туристсько-рекреаційною діяльністю

  • Теорії та методології географічної науки

  • Історичної географії

  • Системний аналіз туристсько-рекреаційній діяльності

  • Статистичних методів і обробки геоінформації

  • Суспільно-географічного прогнозування тощо.





зокрема стихійності,

  • зокрема стихійності,

  • неконтрольованості,

  • суттєвої територіальної нерівномірності розвитку,

  • недосконалості нормативно-правової бази,

  • різкої переорієнтації на виїзний туризм,

  • згортання масового внутрішнього туризму тощо.







  • І. Давиденко досліджувала організаційно-економічні механізми регулювання розвитку рекреаційної системи Одещини. Нею запропонована концепція впровадження кластерного механізму як елемента діяльності регіональної рекреаційної системи. Г. Чернова провела аналіз компонентного, територіального і управлінського аспектів функціональної структури ТРК Вінницької області, визначила основні напрямки його перспективного розвитку

  • Проблемі формування регіональних рекреаційних систем Харківської області присвячено дослідження М. Поколодної. Дослідниця детально розглянула модель територіальних рекреаційних систем (ТРС) як головний об’єкт дослідження рекреаційної географії.

  • Таким чином, дослідження у сфері туризму і рекреації за останні два десятиліття набули активного розвитку. В той же час у більшості досліджень проблем туризму та рекреації акцентується увага на економічній складовій, соціальні та екологічні проблеми, роль туристично-рекреаційної діяльності регіональній соціогеосистемі висвітлюються недостатньо.



Суспільно-географічний підхід у дослідженні туристичної та рекреаційної діяльності ґрунтується на концептуальних положеннях, викладених в працях К. Мезенцева, Л. Нємець, К. Нємця, Я. Олійника, М. Паламарчука, М. Пістуна, В. Руденка, А. Степаненка, О. Топчієва, О. Шаблія та інших вчених.

  • Суспільно-географічний підхід у дослідженні туристичної та рекреаційної діяльності ґрунтується на концептуальних положеннях, викладених в працях К. Мезенцева, Л. Нємець, К. Нємця, Я. Олійника, М. Паламарчука, М. Пістуна, В. Руденка, А. Степаненка, О. Топчієва, О. Шаблія та інших вчених.

  • Як зазначає Я. Олійник, «соціальна проблематика у географічних дослідженнях виступає у вигляді підходу, призначення якого – виявити соціальну ефективність, яка визначається системою показників, що розкривають різні сторони соціального розвитку».

  • На думку Я. Олійника, «соціальний підхід – це метод дослідження, який ставить у центр уваги інтереси і потреби людини, суспільства в цілому». В даному дослідженні туристично-рекреаційна діяльність виступає як така, що зближує потреби людини і потреби соціуму та спрямована на їх задоволення.
















База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка