Засади бюджетного процесу в Україні



Дата конвертації24.12.2016
Розмір445 b.



Засади бюджетного процесу в Україні

  • Засади бюджетного процесу в Україні

  • Участь Верховної Ради України (ВРУ) в бюджетному процесі

  • 2.1. Участь у процесі планування та прогнозування Державного бюджету України

  • 2.2. Участь у процесі прийняття закону “Про Державний бюджет України”

  • 2.3. Участь на етапі внесення змін до Державного бюджету України

  • 2.4. Участь у здійсненні контролю за бюджетним процесом





Правові основи підготовки, розгляду та прийняття закону про Державний бюджет України ґрунтуються на приписах Конституції України, зокрема положеннях, уміщених у статтях:

  • Правові основи підготовки, розгляду та прийняття закону про Державний бюджет України ґрунтуються на приписах Конституції України, зокрема положеннях, уміщених у статтях:

    • преамбула
    • частина 2 статті 6
    • частина 3 статті 22
    • частина 1, пункт 4, статті 85
    • частина 2, пункт 1, статті 92
    • статті 95-98
    • стаття 116


Бюджетний Кодекс України (БКУ)

  • Бюджетний Кодекс України (БКУ)

  • Податковий Кодекс України

  • Регламент ВРУ

  • Закон України “Про комітети Верховної Ради України”

  • Закон України “Про Державний бюджет України” (ДБУ)

  • інші закони, що регулюють бюджетні відносини

  • нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України (КМУ), прийняті на підставі і на виконання БКУ та інших законів України

  • нормативно-правові акти органів виконавчої влади, прийняті на підставі і на виконання БКУ, інших законів України та нормативно-правових актів Уряду

  • рішення про місцевий бюджет







Складання проектів бюджетів

  • Складання проектів бюджетів

  • Розгляд проекту та прийняття закону про Державний бюджет (рішення про місцевий бюджет)

  • Виконання бюджету, в т.ч. внесення змін до закону (рішення про місцевий бюджет)

  • Підготовка та розгляд звіту про виконання бюджету і прийняття рішення щодо нього

  • Стаття 19, БКУ





  • Базової дотації

  • Реверсної дотації

  • Освітньої субвенції

  • Медичної субвенції











НАРОДНІ ДЕПУТАТИ ТА КОМІТЕТИ:

  • НАРОДНІ ДЕПУТАТИ ТА КОМІТЕТИ:

  • розробляють пропозиції до проекту Основних напрямів, подають їх до бюджетного комітету

  • КОМІТЕТ ВЕРХОВНОЇ РАДИ З ПИТАНЬ БЮДЖЕТУ:

  • розглядає подані пропозиції

  • готує проект постанови Верховної Ради “Про основні напрями бюджетної політики на наступний бюджетний період”

  • подає проект на розгляд Верховної Ради

  • ВЕРХОВНА РАДА:

  • розглядає проект Основних напрямів бюджетної політики (за процедурою повного обговорення) на пленарному засіданні

  • При визначенні основних напрямів бюджетної політики слід враховувати показники річного звіту про Державний бюджет України за попередній бюджетний період



















  • Фінансуються лише ті бюджетні призначення, які встановлені на попередній рік та одночасно передбачені у проекті закону про ДБУ, поданий КМУ. Повністю зберігаються цільові обмеження

  • Щомісячні видатки загального фонду сумарно не можуть перевищувати 1/12 обсягу бюджетних призначень, попереднього року

  • Забороняється здійснювати капітальні витрати та надавати кредити із загального фонду бюджету

  • Державні запозичення здійснюються в обсязі, що не перевищує погашення державного боргу, а державні гарантії не надаються

  • Соціальні стандарти та соціальні гарантії * застосовуються в розмірах грудня попереднього бюджетного року

  • *прожитковий мінімум, рівень його забезпечення, мінімальна заробітна плата,

  • пільги, компенсації і гарантії населенню





Якщо до 15 жовтня – МФУ та Рахункова палата встановлюють факт перевищення показників надходжень ДБУ за підсумками трьох кварталів, МФУ подає відповідні висновки до ВРУ

  • Якщо до 15 жовтня – МФУ та Рахункова палата встановлюють факт перевищення показників надходжень ДБУ за підсумками трьох кварталів, МФУ подає відповідні висновки до ВРУ

  • Протягом 2-х тижнів - КМУ подає проект закону про внесення змін до закону про Державний бюджет до ВРУ

  • Проект закону опрацьовується за звичайною схемою розгляду законопроектів



За результатами квартального звіту - МФУ готує пропозиції про внесення змін до закону про Державний бюджет

  • За результатами квартального звіту - МФУ готує пропозиції про внесення змін до закону про Державний бюджет

  • Не пізніше 2-х тижнів з дня подання пропозицій МФУ - КМУ розглядає їх та подає проект закону про внесення змін до закону про Державний бюджет до ВРУ

  • Проект закону опрацьовується за звичайною схемою розгляду законопроектів



Суб'єктами законодавчої ініціативи вносяться проекти змін до закону про Державний бюджет

  • Суб'єктами законодавчої ініціативи вносяться проекти змін до закону про Державний бюджет

  • Проект може розглядатися лише за наявності експертного висновку МФУ

  • Проект закону опрацьовується за звичайною схемою розгляду законопроектів





Верховна Рада України здійснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства практично на всіх стадіях бюджетного процесу:

  • Верховна Рада України здійснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства практично на всіх стадіях бюджетного процесу:

  • визначенні Основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період;

  • розгляді проекту та прийнятті закону про Державний бюджет України;

  • внесенні змін до закону про Державний бюджет України;

  • виконанні закону про Державний бюджет України, у тому числі шляхом заслуховування звітів про виконання Державного бюджету України (включаючи звіти головних розпорядників коштів державного бюджету про використання ними бюджетних коштів та результати виконання відповідних бюджетних програм);

  • розгляді річного звіту про виконання закону про Державний бюджет України;

  • використанні кредитів (позик), що залучаються державою від іноземних держав, банків і міжнародних фінансових організацій.



підготовка питань щодо Основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період та попередній розгляд проекту закону про Державний бюджет України;

  • підготовка питань щодо Основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період та попередній розгляд проекту закону про Державний бюджет України;

  • надання висновків щодо впливу поданих на розгляд Верховної Ради України законопроектів на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини;

  • попередній розгляд річного звіту про виконання закону про Державний бюджет України та підготовка проекту рішення щодо цього звіту для розгляду Верховною Радою України;

  • попередній розгляд інформації Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, Казначейства України, інших центральних органів виконавчої влади про стан виконання закону про Державний бюджет України протягом відповідного бюджетного періоду;

  • взаємодія з Рахунковою палатою.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка