Застосування графічних редакторів для створення дидактичних матеріалів з трудового навчання



Дата конвертації02.01.2017
Розмір445 b.


Застосування графічних редакторів для створення дидактичних матеріалів з трудового навчання


Об'єкт дослідження: процес формування і засвоєння знань і умінь учнів на уроках трудового і професійного навчання за допомогою дидактичних матеріалів створених графічними редакторами.

  • Об'єкт дослідження: процес формування і засвоєння знань і умінь учнів на уроках трудового і професійного навчання за допомогою дидактичних матеріалів створених графічними редакторами.



Гіпотеза дослідження: процес засвоєння знань і умінь учнів на уроках трудового і професійного навчання буде проходити більш ефективно якщо для передачі знань учням ми будемо застосовувати сучасні дидактичні матеріали також застосування дидактичних матеріалів та сучасних інформаційних технологій викликають зацікавленість до навчання, та набуття нових знань.

  • Завдання дослідження:

  • Розробити методику створення дидактичних матеріалів за допомогою графічних редакторів;

  • Визначити дидактичні умови застосування сучасних педагогічних дидактичних матеріалів;

  • Дослідити ефективність застосування дидактичних матеріалів в процесі навчання трудового і професійного навчання;



Одним із пріоритетних напрямків процесу інформатизації сучасного суспільства є інформатизація освіти - впровадження нових засобів інформаційних технологій у систему освіти дасть можливість :

  • Одним із пріоритетних напрямків процесу інформатизації сучасного суспільства є інформатизація освіти - впровадження нових засобів інформаційних технологій у систему освіти дасть можливість :

  • удосконалити механізми керування системою освіти на основі використання автоматизованих банків даних науково - педагогічної інформації, інформаційно-методичних матеріалів, а також комунікаційних мереж;

  • поліпшити методології й стратегії відбору змісту, методів і організаційних форм навчання, що відповідають завданням розвитку особистості учнів у сучасних умовах інформатизації суспільства;

  • створення методичних систем навчання, орієнтованих на розвиток інтелектуального потенціалу учнів, на формування вмінь самостійно здобувати знання, здійснювати інформаційно-навчальну, експериментально - дослідницьку діяльність, різноманітні види самостійної діяльності по обробці інформації;

  • створення й використання комп'ютерних тестуючих, контролюючих і оцінюючих систем.



Інформаційно-телекомунікаційні технології можуть бути використані в освіті в найрізноманітніших напрямках, а саме:

  • Інформаційно-телекомунікаційні технології можуть бути використані в освіті в найрізноманітніших напрямках, а саме:

  • 1) Як засоби навчання, удосконалюючи процес викладання, що підвищують його ефективність і якість.

  • 2) Інструменту пізнання навколишньої дійсності і самопізнання.

  • 3) Засоби розвитку особи учня.

  • 4) Об'єкту вивчення (наприклад, в рамках освоєння курсу інформатики).

  • 5) Засоби інформаційно—методичного забезпечення і управління учбово-виховним процесом. учбовими закладами, системою учбових закладів.

  • 6) Засоби комунікацій (наприклад, на базі асинхронного телекомунікаційного зв'язку) в цілях розповсюдження передових педагогічних технологій.

  • 7) Засобу автоматизації процесів контролю, корекції результатів учбової діяльності, комп'ютерного педагогічного тестування і психодіагностіки.

  • 8) Засоби автоматизації процесів обробки результатів експерименту (лабораторного, демонстраційного) управління учбовим устаткуванням.

  • 9) Засобу організації інтелектуального дозвілля, розвиваючих ігор.



Дидактичний матеріал – особливий тип наочних навчальних посібників, що використовуються для самостійної роботи учнів або для демонстрації вчителем перед всім класом. Дидактичні матеріали разом з живим словом педагога є важливим компонентом освітнього процесу і елементом учбово-матеріальної бази будь-якої освітньої установи. Будучи компонентом учбово-виховного процесу, дидактичні матеріали роблять великий вплив на всі інші компоненти учбового процесу: мети, змісту, форми, методів. Найбільш ефективну дію на учнів надають сучасні аудіовізуальні і мультимедійні засоби навчання.

  • Дидактичний матеріал – особливий тип наочних навчальних посібників, що використовуються для самостійної роботи учнів або для демонстрації вчителем перед всім класом. Дидактичні матеріали разом з живим словом педагога є важливим компонентом освітнього процесу і елементом учбово-матеріальної бази будь-якої освітньої установи. Будучи компонентом учбово-виховного процесу, дидактичні матеріали роблять великий вплив на всі інші компоненти учбового процесу: мети, змісту, форми, методів. Найбільш ефективну дію на учнів надають сучасні аудіовізуальні і мультимедійні засоби навчання.



Загальноприйнята сучасна типологія підрозділяє засоби навчання на наступні види:

  • Загальноприйнята сучасна типологія підрозділяє засоби навчання на наступні види:

  • Друкарські (підручники і навчальні посібники, книги для читання, хрестоматії, робочі зошити, атласи, роздатковий матеріал і так далі)

  • Електронні освітні ресурси (часто звані освітні мультимедіа, мультимедійні підручники, мережеві освітні ресурси, мультимедійні універсальні енциклопедії і тому подібне)

  • Аудіовізуальні (слайди, слайд-фільми, відеофільми освітні, учбові кінофільми, учбові фільми на цифрових носіях (VIDEO-CD, DVD, Blue-Ray. HDVD і тому подібне)

  • Наочно - площинні (плакати, карти настінні, ілюстрації настінні, магнітні дошки)

  • Демонстраційні (гербарії, муляжі, макети, стенди, моделі в розрізі, моделі демонстраційні)

  • Учбові прилади (компас, барометр, колби, і так далі)

  • Тренажери і спортивне устаткування (автотренажери, гімнастичне устаткування, спортивні снаряди, м'ячі і тому подібне)

  • Учбова техніка (автомобілі, трактори)



Методика викладання будь-якого предмету, припускає використання в учбово-виховному процесі різноманітних засобів навчання, а особливо це стосується трудового навчання в процесі вивчення якого розглядаються різноманітні процеси, прилади, інструменти, які вимагають щонайбільшого унаочненого свого представлення.

  • Методика викладання будь-якого предмету, припускає використання в учбово-виховному процесі різноманітних засобів навчання, а особливо це стосується трудового навчання в процесі вивчення якого розглядаються різноманітні процеси, прилади, інструменти, які вимагають щонайбільшого унаочненого свого представлення.

  • Використовуючи можливості графічних редакторів, можна створити документ, який надалі роздруковується на папері, роздруковується на прозорій плівці (для подальшого проектування через кодоскоп) або використовується в електронному вигляді. Друкарський документ надає велику міру свободи, проте, електронний ресурс володіє властивостями інтерактивності, можливості взаємодії з іншими електронними ресурсами.



Зараз, коли йде повсюдне впровадження засобів нових інформаційних технологій в усі сфери діяльності людини й в освітній процес зокрема, гостро відчувається недостача дидактичних засобів навчання. Для посилення ефективності цього процесу необхідна наявність розвиненої матеріальної та методичної бази. У цих умовах тема нашої дипломної роботи й предмет її дослідження представляється дуже своєчасним.

  • Зараз, коли йде повсюдне впровадження засобів нових інформаційних технологій в усі сфери діяльності людини й в освітній процес зокрема, гостро відчувається недостача дидактичних засобів навчання. Для посилення ефективності цього процесу необхідна наявність розвиненої матеріальної та методичної бази. У цих умовах тема нашої дипломної роботи й предмет її дослідження представляється дуже своєчасним.



Отже метою нашої дипломної роботи було розглянути умови ефективного застосування графічних редакторів при створенні дидактичних матеріалів. При дослідженні і розробці даного питання ми розробили методику створення дидактичних матеріалів за допомогою графічних редакторів, також під час дослідження даного питання нами був проведений педагогічний експеримент виходячи з якого можна сказати, що за умови щонайширшого використання дидактичних матеріалів на уроках трудового і професійного навчання, процес засвоєння знань буде проходити більш ефективно

  • Отже метою нашої дипломної роботи було розглянути умови ефективного застосування графічних редакторів при створенні дидактичних матеріалів. При дослідженні і розробці даного питання ми розробили методику створення дидактичних матеріалів за допомогою графічних редакторів, також під час дослідження даного питання нами був проведений педагогічний експеримент виходячи з якого можна сказати, що за умови щонайширшого використання дидактичних матеріалів на уроках трудового і професійного навчання, процес засвоєння знань буде проходити більш ефективно



Приклади дидактичних матеріалів












База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка