Завдання сучасної школи формування успішної особистості, в основі якого лежать ключові компетентності



Дата конвертації01.01.2017
Розмір445 b.





Завдання сучасної школи - формування успішної особистості, в основі якого лежать ключові компетентності:

  • Завдання сучасної школи - формування успішної особистості, в основі якого лежать ключові компетентності:

  • бути необхідним як для кожної окремої особистості, так і для суспільства в цілому;

  • надавати можливість індивідууму інтегруватися у суспільство (у знайомих і незнайомих ситуаціях), при цьому зберігаючи незалежність,індивідуальність;

  • сприяти постійному удосконаленню знань і навичок особистості, розвиток творчих здібностей відповідно до потреб часу.



Ш.Амонашвілі, Л. Виготський. С.Рубінштейн вивчали загальні психофізіологічні дитини як основу індивідуального підходу;

  • Ш.Амонашвілі, Л. Виготський. С.Рубінштейн вивчали загальні психофізіологічні дитини як основу індивідуального підходу;

  • Б.Ананьєв розглядає розвиток людини в поступовому становленні властивостей у тріаді «індивід – особистість – індивідуальність», доводить, що людина має різні рівні розвитку;



Л.Венгер, Г.Лаврентьєва, О.Проскура , Н.Головань розробляли діагностичні методи для виявлення індивідуальних особливостей дітей;

  • Л.Венгер, Г.Лаврентьєва, О.Проскура , Н.Головань розробляли діагностичні методи для виявлення індивідуальних особливостей дітей;

  • О.Савченко,Я.Ковальчук, С.Логачевська, Т.Кондратенко обґрунтовували необхідність і можливість оптимізації навчання на основі індивідуально-диференційованого підходу.



на тому, що будь-який освітній вплив здійснюється через призму індивідуальних особливостей кожної дитини;

  • на тому, що будь-який освітній вплив здійснюється через призму індивідуальних особливостей кожної дитини;

  • на знанні індивідуальних особливостей.



Отже, індивідуалізація і диференціація

  • Отже, індивідуалізація і диференціація

  • навчально-виховного процесу - не мета,

  • а засіб розвитку індивідуальності кожного школяра.



враховує розумовий розвиток, віковий період, індивідуальність особистості, упевненість, ініціативність;

  • враховує розумовий розвиток, віковий період, індивідуальність особистості, упевненість, ініціативність;

  • формує культуру праці, культуру пошуку, захопленість, самостійність, дослідницький стиль, творчість.





врахування рівня розумового розвитку дітей;

  • врахування рівня розумового розвитку дітей;

  • їх знань і вмінь;

  • пізнавальної та практичної самостійності;

  • інтересів;

  • вольового розвитку;

  • працездатності.



уважно вивчити кожного учня;

  • уважно вивчити кожного учня;

  • знати їх індивідуальні інтереси;

  • схильності;

  • розвиток;

  • домашні умови.



сформувати позитивне ставлення до навчання;

  • сформувати позитивне ставлення до навчання;

  • підвищити рівень мотивації;

  • покращити показник

  • якості знань



своєрідність

  • своєрідність

  • сприймання;

  • мислення;

  • пам'яті;

  • уяви;

  • інтересів;

  • нахилів;

  • здібностей.



cкладання - вивчення індивідуальних карт учня;

  • cкладання - вивчення індивідуальних карт учня;

  • виділення учнів, які потребують індивідуального підходу в першу чергу;

  • складання запиту психологу по розробці індивідуальних рекомендацій;

  • обговорення і прийняття індивідуальних рекомендацій;

  • реалізація індивідуалізації в навчально - виховному процесі.







зміст однаковий для всього класу, а для сильних учнів - зменшення часу на роботу, ускладнення способу виконання;

  • зміст однаковий для всього класу, а для сильних учнів - зменшення часу на роботу, ускладнення способу виконання;



спільне завдання для всього класу, а для слабких дітей - допоміжний матеріал, що полегшує його виконання (зразок,таблиця,

  • спільне завдання для всього класу, а для слабких дітей - допоміжний матеріал, що полегшує його виконання (зразок,таблиця,

  • відповідь, схема) або додаткова допомога вчителя;



використання на одному етапі уроку завдань різного змісту і складності для сильних і слабких учнів;

  • використання на одному етапі уроку завдань різного змісту і складності для сильних і слабких учнів;



самостійний вибір учнями завдання з кількох,запропонованих учителем на етапі закріплення матеріалу;

  • самостійний вибір учнями завдання з кількох,запропонованих учителем на етапі закріплення матеріалу;



Формуюча індивідуалізація сприяє формуванню в учнів індивідуального стилю оволодіння іншомовною мовленнєвою діяльністю з урахуванням і в опорі на індивідуальні особливості нервової системи учня та стиль діяльності, який уже склався.

  • Формуюча індивідуалізація сприяє формуванню в учнів індивідуального стилю оволодіння іншомовною мовленнєвою діяльністю з урахуванням і в опорі на індивідуальні особливості нервової системи учня та стиль діяльності, який уже склався.



Основними засобами реалізації мотивуючої індивідуалізації є тексти для аудіювання, тексти й книжки для читання, комплекси вправ для навчання усного та писемного мовлення, як ті, що відповідають індивідуальним інтересам запитам учнів, так і ті, що сприяють формуванню у них ціннісних орієнтацій на оволодіння іншомовним мовленням.

  • Основними засобами реалізації мотивуючої індивідуалізації є тексти для аудіювання, тексти й книжки для читання, комплекси вправ для навчання усного та писемного мовлення, як ті, що відповідають індивідуальним інтересам запитам учнів, так і ті, що сприяють формуванню у них ціннісних орієнтацій на оволодіння іншомовним мовленням.



Найбільш ефективним засобом розвиваючої індивідуалізації на уроці є адаптуючі роздавальні картки з різноманітними опорами, які забезпечують найповніше сприйняття іншомовної інформації зі слуху окремими категоріями учнів; на позакласних заняттях - спеціальні комплекси вправ, спрямовані на розвиток особистості учня на матеріалі іноземної мови

  • Найбільш ефективним засобом розвиваючої індивідуалізації на уроці є адаптуючі роздавальні картки з різноманітними опорами, які забезпечують найповніше сприйняття іншомовної інформації зі слуху окремими категоріями учнів; на позакласних заняттях - спеціальні комплекси вправ, спрямовані на розвиток особистості учня на матеріалі іноземної мови



Основні прийоми регулюючої індивідуалізації: зміна цілей, обсягу, ступеня складності та режимів виконання рекомендованих завдань і вправ з урахуванням загального рівня володіння ними іншомовною мовленнєвою діяльністю і рівня підготовки до конкретного уроку, визначення оптимальної міри допомоги учням з боку вчителя.

  • Основні прийоми регулюючої індивідуалізації: зміна цілей, обсягу, ступеня складності та режимів виконання рекомендованих завдань і вправ з урахуванням загального рівня володіння ними іншомовною мовленнєвою діяльністю і рівня підготовки до конкретного уроку, визначення оптимальної міри допомоги учням з боку вчителя.



Індивідуальні – окремим учням класу для перевірки рівня знань конкретного учня на картках або з використанням зошитів з друкованою основою. Їх мета - корекція наявних знань з конкретної теми, заповнення певних прогалин.

  • Індивідуальні – окремим учням класу для перевірки рівня знань конкретного учня на картках або з використанням зошитів з друкованою основою. Їх мета - корекція наявних знань з конкретної теми, заповнення певних прогалин.

  • Групові – група учнів виконує завдання, що є частиною загального класного завдання і оголошується заздалегідь.

  • Завдання на вибір.



Перший рівень - обов’язковий мінімум; завдання має бути зрозумілим і посильним для всіх учнів.

  • Перший рівень - обов’язковий мінімум; завдання має бути зрозумілим і посильним для всіх учнів.

  • Другий рівень – тренувальний, його виконують учні, які бажають добре знати матеріал і без особливих труднощів опановують програму. При цьому вони можуть бути звільнені від завдання першого рівня.

  • Третій рівень – творче завдання - використовується залежно від теми уроку,підготовленості учнів. Його виконують учні, як правило, добровільно, а стимулом для виконання є висока оцінка й похвала.

  • Це написання власної казки,завдання з теми «питання автору»,повідомлення в ролі вчителя, кросворди,складання загадок, тестів.



виявлення сфери обдарованості дитини, створення банку даних;

  • виявлення сфери обдарованості дитини, створення банку даних;

  • участь в проектній діяльності в навчально-виховному процесі;



підготовка та участь в олімпіадах конкурсах різних рівнів;

  • підготовка та участь в олімпіадах конкурсах різних рівнів;



З метою засвоєння ключової інформації, вчителі, використовуючи логіку й позитивні емоції:

  • З метою засвоєння ключової інформації, вчителі, використовуючи логіку й позитивні емоції:

  • ілюструють матеріал як символами, так і образами;



озвучують матеріал як словами, так і звуками (музикою)

  • озвучують матеріал як словами, так і звуками (музикою)





задіюють м’язи: дають можливість рухатися, наприклад, за допомогою командних ігор.

  • задіюють м’язи: дають можливість рухатися, наприклад, за допомогою командних ігор.



Ретельне ознайомлення з навчальними можливостями майбутніх першокласників, виявлення учнів, у яких виникають труднощі у різних видах діяльності і проведення в необхідних випадках спеціальних коригувальних занять (вчитель – батьки).

  • Ретельне ознайомлення з навчальними можливостями майбутніх першокласників, виявлення учнів, у яких виникають труднощі у різних видах діяльності і проведення в необхідних випадках спеціальних коригувальних занять (вчитель – батьки).

  • Допомога в плануванні навчальної діяльності (планування повторення та виконання мінімуму вправ для ліквідації прогалин, алгоритмізація навчальної діяльності щодо аналізу та виправлення типових помилок).

  • Додаткове інструктування під час навчальної діяльності.

  • Стимулювання навчальної діяльності (заохочення, створення ситуацій успіху, спонукання до активної роботи).

  • Контроль за навчальною діяльністю (часте опитування учнів, перевірка всіх домашніх завдань, активізація самоконтролю).

  • Різні форми взаємодопомоги (вчитель – учні – батьки).

  • Додаткові заняття вчителя з учнем.



Комп'ютерна підтримка в навчально-виховному процесі має унікальні можливості:

  • Комп'ютерна підтримка в навчально-виховному процесі має унікальні можливості:

  • дає більше варіантів подачі навчальної інформації (презентації, демонстрації, показ процесів, застосування програмних посібників, використання Інтернету);

  • більше можливостей зацікавити учнів (робота в комп'ютерному класі, робота з мультимедійним обладнанням);

  • створює умови для продуктивної праці з урахуванням індивідуальних особливостей учнів (перевага – учень сам визначає темп роботи з програмами).



Використання у школі комп'ютерних навчальних програм, інформаційних технологій, Інтернету є визначальною передумовою підготовки учнів, які зможуть ефективно працювати в майбутньому інформаційному суспільстві

  • Використання у школі комп'ютерних навчальних програм, інформаційних технологій, Інтернету є визначальною передумовою підготовки учнів, які зможуть ефективно працювати в майбутньому інформаційному суспільстві



Сьогодні ми перебуваємо на етапі оновлення всієї системи освіти, впровадження в навчально-виховний процес нових інформаційних технологій, орієнтації на творчу діяльність учня, визнання неповторності його особистості, забезпечення диференціації та індивідуалізації навчання.

  • Сьогодні ми перебуваємо на етапі оновлення всієї системи освіти, впровадження в навчально-виховний процес нових інформаційних технологій, орієнтації на творчу діяльність учня, визнання неповторності його особистості, забезпечення диференціації та індивідуалізації навчання.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка