Землетрус, цунамі, ядерна аварія. Землетрус, цунамі, ядерна аварія



Дата конвертації11.06.2016
Розмір556 b.



Землетрус, цунамі, ядерна аварія.

  • Землетрус, цунамі, ядерна аварія.

  • Найвищий 7-й рівень небезпеки за Міжнародною шкалою ядерних подій INES

  • Викид радіоактивності від 10 до 40 % від Чорнобильського

  • Евакуйовано біля 150 тис. осіб





Комісії з вивчення причин і насдіків

  • Комісії з вивчення причин і насдіків

    • TEPCO
    • Уряду
    • Незалежних експертів
    • Незалежна парламентська
      • Міжнародні місії


…аварія стала наслідком низької культури безпеки не тільки на Чорнобильській АЕС, але й в усіх радянських проектних, експлуатуючих і регулюючих організаціях атомної енергетики, які існували на той час.

  • …аварія стала наслідком низької культури безпеки не тільки на Чорнобильській АЕС, але й в усіх радянських проектних, експлуатуючих і регулюючих організаціях атомної енергетики, які існували на той час.

  • ЧЕРНОБЫЛЬСКАЯ АВАРИЯ: ДОПОЛНЕНИЕ К INSAG-1. Серия изданий по безопасности. № 75-INSAG-7. Доклад Международной консультативной группы по ядерной безопасности. – Вена: МАГАТЭ, 1993



В 1991 р. Прорив труби на блоці №1 АЕС Фукусіма-1. Виведений з ладу резервний генератор. Рапорт інженера з рекомендацією перенести генератор на більш високе місце, оскільки турбінний цех знаходиться прямо на березі і може потрапити в зону затоплення цунамі.

  • В 1991 р. Прорив труби на блоці №1 АЕС Фукусіма-1. Виведений з ладу резервний генератор. Рапорт інженера з рекомендацією перенести генератор на більш високе місце, оскільки турбінний цех знаходиться прямо на березі і може потрапити в зону затоплення цунамі.

  • Реакція – на дверях в приміщення резервного генератора поставили ущільнення.





Проектна висота цунамі 3,1 м (1972 р.)

  • Проектна висота цунамі 3,1 м (1972 р.)

  • У 2002 р. зроблена переоцінка і підсилений захист до рівня цунамі 5,7 м

  • У 2008 році керівництво TEPCO отримало оцінку, що висота цунамі біля АЕС Фукусіма-1 може перевищити 10 м. У 2010 р. отримана оцінка 15 м. Ці оцінки були кваліфіковані як “безпідставні гіпотези”, урядові органи не були поінформовані по їх наявність, заходи не були вжиті. Тільки за 4 дні до землетрусу 11 березня TEPCO поінформувала уряд про ці оцінки.

  • Фактична висота цунамі становила біля 15 м.



В Японії існує 2 регулюючих органи ядерної і радіаційної безпеки – Агентство з ядерної і промислової безпеки у складі Міністерства промисловості і Комісія з ядерної безпеки у сладі (Апарату) Кабінету Міністрів

  • В Японії існує 2 регулюючих органи ядерної і радіаційної безпеки – Агентство з ядерної і промислової безпеки у складі Міністерства промисловості і Комісія з ядерної безпеки у сладі (Апарату) Кабінету Міністрів

  • За кілька років до аварії за результатами місії МАГАТЕ була надана рекомендація спростити систему управління, оскільки із-за складності проходження рішень і розмитості відповідальності вона буде неефективною у випадку аварійної ситуації

  • Жодних заходів не було вжито. Висновок про неефективність міститься у звітах кількох комісій.



У 2006 р. Комісія з ядерної безпеки запропонувала Агентству з ядерної і промислової безпеки при перегляді керівництва на випадок ядерних аварій застосувати міжнародні стандарти з безпеки. Передусім це стосувалося встановлення аварійних зон (urgent protective action planning zone, precautionary action zone) навколо АЕС, але агентство відмовилось

  • У 2006 р. Комісія з ядерної безпеки запропонувала Агентству з ядерної і промислової безпеки при перегляді керівництва на випадок ядерних аварій застосувати міжнародні стандарти з безпеки. Передусім це стосувалося встановлення аварійних зон (urgent protective action planning zone, precautionary action zone) навколо АЕС, але агентство відмовилось

  • Відсутність таких зон сповільнила прийняття рішення про евакуацію



Інші ідентифіковані проблеми:

  • Інші ідентифіковані проблеми:

    • Інформування населення
    • Взаємодія між органами влади
    • Довіра між органами влади
    • Довіра до оперотора
    • Закриті перемовини між регулятором і операторами при підготовці керівництв з безпеки (сумнівна незалежність регулятора)
  • Список можна продовжити






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка