Земля – планета Сонячної системи. Глобус – модель Землі Підготувала



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.


Земля – планета Сонячної системи. Глобус – модель Землі

  • Підготувала

  • вчитель початкових класів

  • Камۥянської загальноосвітньої школи

  • І-ІІІ ступенів № 1

  • Марієнко Людмила Миколаївна


Я І УКРАЇНА. ПРИРОДОЗНАВСТВО

  • Тема. Земля – планета Сонячної системи. Глобус – модель Землі.

  • Мета. Дати уявлення про Землю як космічне тіло; підвести дітей до

  • усвідомлення того, що глобус – зменшена модель Землі;

  • ознайомити з екватором, Північним та Південним полюсами,

  • півкулями; вчити проводити дослідження, користуючись глобусом;

  • розвивати спостережливість, логічне мислення, пізнавальний

  • інтерес;

  • виховувати ціннісне ставлення до природи.

  • Обладнання. Глобус, м'яч, яблуко, тонка спиця, крейда, ілюстрації

  • із зображенням Землі із космосу, телескопів, міжпланетних

  • космічних станцій, штучних супутників Землі, таблиці, малюнки,

  • мультимедійний проектор.



ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ. ЕМОЦІЙНИЙ НАСТРІЙ

  • Вже дзвінок нам дав сигнал,

  • Працювати час настав.

  • Будем вчитися старанно,

  • Щоб урок пройшов немарно.

  • Встаньте всі рівненько,

  • Усміхніться всім раденько.



ХВИЛИНКА СПОСТЕРЕЖЕНЬ

  • Який сьогодні день? Місяць? Число?

  • Стан неба? Вітер? Температура повітря?

  • Опади?

  • Які зміни відбулися минулого тижня

  • в живій природі?

  • В неживій природі?

  • Праця людей.



ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  • Технологія “Незакінчене речення”

  • До складу Сонячної системи входять…

  • Найближче до Сонця знаходиться планета …

  • Наша Земля за відстанню від Сонця є … .

  • Сонце – це … .

  • У центрі Сонячної системи знаходиться … .

  • Найвіддаленішою від Сонця є планета … .

  • Орбіта – це … .

  • Найкоротшу орбіту має планета Сонячної системи … .

  • Зірки – це … .

  • Сузір'я – це … .

  • Планети – це … .

  • Що таке Місяць?



ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

  • 1. Рубрика “Це цікаво”

  • Сонце.

  • Планети.

  • Космічні тіла.

  • 2. Утворення живої моделі

  • 1гр. – Сонячної системи;

  • 2 гр. – Всесвіту.



ПЕРЕВІРКА РОБОТИ В ЗОШИТІ

  • а; 2. а; 3. б; 4. б; 5. а; 6. б.

  • Кросворд:

  • 1. Меркурій;

  • 2. Венера;

  • 3. Земля;

  • 4. Марс;

  • 5. Юпітер;

  • 6. Сатурн;

  • 7. Уран;

  • 8. Нептун;

  • 9. Плутон.





ВІДГАДАЙ ЗАГАДКУ

  • Океани й континенти.

  • Гори й ліс, міста й поля;

  • Це, малюк, твоя планета.

  • Називається - …



ПРОЧИТАЙ ВІРШ

  • Мені зірка відкрила секрет

  • І на вушко шепнула здаля –

  • Є на світі багато планет,

  • Та найкраща планета – Земля.



МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • По якій орбіті рухається Земля?

  • Які планети є її сусідами?

  • Чому на Землі є життя?

  • Чи здогадалися про що буде йти мова сьогодні на уроці?

  • Чи хотіли б ви більше знати про нашу планету? Що саме вас цікавить?





ЩО ЛЮДИ ДУМАЛИ ПРО ЗЕМЛЮ

  • Зараз усі знають, що

  • Земля має форму кулі.

  • Але так було не завжди.

  • Стародавні народи

  • вважали, що Земля має

  • плоску форму. Вони її

  • уявляли площиною, яка

  • тримається на слонах,

  • слони – на черепасі, а

  • черепаха на змії.



ЩО ЛЮДИ ДУМАЛИ ПРО ЗЕМЛЮ

  • Інші вважали, що

  • Земля знаходиться

  • на трьох

  • велетенських

  • китах, які плавають

  • в океані.



ЗЕМЛЯ – ЦЕ ВЕЛИКА КУЛЯ

  • Першою людиною, яка припустила, що Земля

  • має форму кулі, був Арістотель (Греція).

  • Дослід Візьмемо м’яч. Поставимо на ньому крейдою точку й

  • поведемо лінію, потихеньку обертаючи м’яч. Лінія обігне м’яч і

  • прийде в ту саму точку. Грудочка крейди нібито здійснила маленьку

  • подорож навколо м’яча. Здійснюючи такі подорожі, люди дізналися,

  • що Земля – це велика куля.

  • Після успішних польотів штучних супутників і кораблів з

  • тваринами стало зрозуміло, що людина теж може піднятися

  • У космос.



ЛЮДИНА У КОСМОСІ





ЯК ВИГЛЯДАЄ ЗЕМЛЯ З КОСМОСУ

  • Наша планета з Космосу виблискує прекрасною блакитною

  • перлиною. Океанічна поверхня дуже добре відбиває світло Сонця,

  • а глибини океану видимі практично наскрізь, немов людина

  • заглядає в глибину чистого озера. Велично розкинулися тропічні

  • ліси, тайга, низини й пустелі. Дороги, що з'єднують міста, мають

  • вигляд ниточок. Сяючою білосніжною короною виділяється ланцюг

  • високих Гімалаїв. На Північному та Південному полюсах вражають

  • безкраї сніги полярних шапок.

  • Та особливо прекрасна Земля вночі. Вогниками світяться великі

  • та малі міста, селища. Наша планета, безперечно, виділяється

  • серед інших планет.



МІСЯЦЬ – ПРИРОДНИЙ СУПУТНИК ЗЕМЛІ

  • Місяць робить повний оберт навколо Землі

  • за 28 діб.

  • Діаметр у 4 рази менший за земний.

  • Важить Місяць у 80 разів менше за Землю. На

  • одній чаші терезів розташувалася б Земля, а на

  • другій – 80 Місяців.



НІЧНИЙ ТОВАРИШ ЗЕМЛІ

  • Місяць відділяє від нашої планети 384 400 км.

  • Багато це чи мало? Давайте з'ясуємо, як довго нам

  • довелося б добиратися до Місяця. На ракеті – 2-3

  • дні. На літаку – 3 тижні. На потязі або автомобілі –

  • більше півроку. А пішки – цілих 50 років.

  • Враховуючи невеликі розміри і вагу, сила тяжіння

  • Місяця у 6 разів менша, ніж Землі. Людина вагою

  • 60 кг на Місяці буде важити тільки 10 кг.



ЯК МІСЯЦЬ ЗМІНЮЄТЬСЯ



ЧИ СВІТИТЬ МІСЯЦЬ?

  • Вночі нам з вами здається, ніби

  • Місяць світиться. Насправді це не

  • так. Він лише відбиває світло від

  • Сонця. Саме тому ми з вами

  • можемо бачити на небі Місяць

  • різної форми. Адже ми бачимо не

  • весь Місяць, а лише його освітлену

  • частину. Іноді Місяць повернутий

  • до нас неосвітленим боком – тоді

  • ми зовсім не бачимо його. Потім ми

  • можемо бачити лише тонкий серп

  • Місяця, який стає дедалі товщим і

  • згодом перетворюється на повний

  • Місяць. Далі Місяць знову

  • зменшується, аж поки не зникне на

  • небі.



ЗЕМЛЯ ОБЕРТАЄТЬСЯ НАВКОЛО СОНЦЯ

  • Дуже довго люди вважали, що Сонце,

  • планети й зірки рухаються навколо нашої

  • планети. І тільки польський астроном

  • Микола Коперник у 1543 р. вперше довів,

  • що наша Земля обертається навколо Сонця.

  • Його вчення продовжив великий італійський

  • вчений Джордано Бруно.



ГЛОБУС – МОДЕЛЬ ЗЕМЛІ



ЗМЕНШЕНА МОДЕЛЬ ЗЕМНОЇ КУЛІ



ПІВНІЧНА І ПІВДЕННА ПІВКУЛІ

  • Найдовша паралель

  • поділяє Земну кулю на

  • дві половини – північну

  • і південну. Ця

  • паралель зветься

  • екватор.



ПІВНІЧНИЙ ПОЛЮС



ПІВДЕННИЙ ПОЛЮС

  • Крайня південна

  • точка землі –

  • Південний полюс.

  • Розміщений на суші,

  • посередині материка,

  • який носить назву –

  • Антарктида.





НУЛЬОВИЙ МЕРИДІАН

  • Також нашу Землю на

  • дві рівні частини Західну і

  • Східну ділить нульовий

  • меридіан, який проходить

  • через містечко Гринвіч

  • (Великобританія) інша

  • назва якого Гринвіцький.



СХІДНА І ЗАХІДНА ПІВКУЛІ



ФІЗХВИЛИНКА

  • Встаньте, діти, посміхніться,

  • Землі нашій поклоніться

  • За щасливий день вчорашній.

  • Ви до сонця потягніться,

  • Веретеном обкрутіться.

  • Раз присядьте, два присядьте

  • І за парти тихо сядьте.



ДОСЛІДЖЕННЯ ГЛОБУСА

  • Відшукайте екватор. Виміряйте

  • відстань від екватора до полюса. Який результат дослідження?

  • “Екватор” - з лат.

  • рівнодільник».

  • Покажіть північну півкулю,

  • південну. Чому вони так названі?

  • У якій півкулі живемо ми?

  • Полічіть кількість меридіанів.

  • Знайдіть нульовий. Покажіть

  • паралелі.

  • Відшукайте Північний полюс,

  • Південний.

  • Чому є різні кольори на

  • глобусі?



ПРАКТИЧНА РОБОТА

  • Візьміть яблуко і покладіть його на стіл

  • “хвостиком” уверх.

  • Тонкою спицею обережно проткніть яблуко від

  • “хвостика” до низу через центр яблука.

  • Обертайте яблуко навколо спиці. Що це вам

  • нагадує? Як можна назвати крайні точки?

  • Проведіть лінію посередині яблука, на однаковій

  • відстані від крайніх точок так, щоб вона розділила

  • яблуко на дві однакові половини. З чим можна

  • порівняти цю лінію і дві рівні частини яблука?



ПІДСУМОК УРОКУ

  • Технологія “Вільний мікрофон”

  • Яку форму має Земля?

  • Місяць – це … .

  • Уявна лінія, навколо якої обертається Земля називається … .

  • Уявна лінія, що проходить на однаковій відстані від Південного і Північного полюсів, називається … .

  • Чи можете сказати, що сьогодні знаєте більше, ніж учора?

  • Кому корисний був урок? Чим?

  • Що було найцікавішим?



ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • Яким ви бачите своє домашнє завдання?

  • Я пропоную попрацювати в зошиті на

  • с. 6. Обвести букву з правильною відповіддю.

  • Допоможе вам у цьому матеріал з підручника

  • с. 79-80;

  • знайти цікаву інформацію по даній темі,

  • користуючись довідковою літературою;

  • зробити за інструкцією модель, що

  • демонструє форму Землі (за бажанням).



ІНСТРУКЦІЯ

  • Візьміть 2 смужки цупкого паперу завширшки

  • 3 см, завдовжки 40 см, склейте з них 2 кола.

  • Проколіть дірочку в колах і просуньте в неї

  • олівець, як показано на малюнку. Повертайте

  • олівець у руках. Верхня і нижня частини кіл

  • сплющуються, а середина роздувається. Це

  • доводить, що наша Земля не зовсім куля. Біля

  • полюсів вона “сплющена”. Це один із доказів

  • обертання Землі навколо своєї осі.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка