Зно з біології у контексті підвищення якості освіти



Дата конвертації02.06.2016
Розмір446 b.


ЗНО з БІОЛОГІЇ

  • у контексті підвищення якості освіти


Зовнішнє незалежне оцінювання з біології дає можливість:

  • моніторингу якості біологічної освіти

  • коригування методів та засобів навчання біології коригування змісту і наповненості шкільного курсу біології

  • аналізу окремих тем шкільного курсу біології, яки потребують більшої уваги при їх вивченні



Мета: проаналізувати результати і перспективи зовнішнього незалежного оцінювання з біології і хімії в контексті підвищення якості шкільної освіти

  • Завдання:

  • розглянути аналітичні матеріали за підсумками ЗНО-2011 з біології та обговорити особливості проведення ЗНО-2012;

  • визначити основні вимоги до рівня підготовки учасників ЗНО з біології у 2012 році на підставі затверджених програм та загальної характеристики тестів;

  • надати методичні і практичні рекомендації з питань підготовки учнів до проходження ЗНО з біології у 2012 році



ЗНО 2011

  • Зовнішнє незалежне оцінювання в 2011 р. відбулося у повній відповідності з обсягом та термінами, визначеними Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України, з чітким дотриманням всіма його учасниками відповідних нормативно-правових та процедурних вимог і норм.

  • Загалом для проходження зовнішнього незалежного оцінювання цього року було зареєстровано 257 322 особи, які виявили бажання скласти 977 240 тестів.



ЗНО 2011

  • Інформацію про зміни до специфікацій тестів з окремих предметів було розміщено на сайті Українського центру оцінювання якості освіти.

  • Можливість виконувати завдання такого типу було надано абітурієнтам під час пробного тестування, що відбулося 2 та 9 квітня (за два місяці до проведення основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання).

  • Усього в пробному тестуванні взяли участь 129 100 осіб, тобто більше половини учасників зовнішнього незалежного оцінювання.



ЗНО 2011

  • За підсумками зовнішнього незалежного оцінювання сформовано базу даних, яку можна використовувати в процесі аналітичного порівняння показників роботи навчальних закладів, випускники яких брали участь у тестуванні; ефективності освітніх систем окремих регіонів та адміністративно-територіальних утворень.



Було проведено 14 червня 2011 р.

  • Було проведено 14 червня 2011 р.

  • У тестуванні з біології взяли участь 88 248 осіб (85,6 % від загальної кількості зареєстрованих).

  • Запорізька область - 3603 учасника (минулий рік – 4336)

  • Харківська область – 4378 учасників (минулий рік – 6634)

  • Сумська область – 3033 учасник (минулий рік – 4201)

  • Полтавська область – 3563 учасників (минулий рік – 4601)



Зміни до специфікацій тестів у 2011 році

  • У тести з біології у 2011 році на основі аналізу статистичних показників результатів зовнішнього незалежного оцінювання 2010 р.

  • та рекомендацій міжнародних експертів працівниками Українського центру оцінювання якості освіти було внесено зміни до специфікацій тестів, а саме:

  • здійснено перерозподіл завдань за змістовими лініями;

  • змінено співвідношення різних типів тестових завдань;

  • введено нову форму тестових завдань



Основна увага під час розробки тестових завдань спрямовувалася на:

  • відповідність завдань Програмі зовнішнього незалежного оцінювання;

  • забезпечення змістової валідності тестів;

  • збільшення кількості завдань, що потребують від учасників тестування не лише простого відтворення знань, а й уміння застосовувати знання, здійснювати аналіз і синтез;

  • поповнення банка тестових завдань достатньою кількістю завдань різних форм



Тест містив 60 завдань різних форм.

  • Тест містив 60 завдань різних форм.

  • Завдання 1–50 з вибором однієї правильної відповіді.

  • За виконання завдання цієї форми учасник отримує 1 бал.

  • Якщо вказано неправильну відповідь, – 0 балів.

  • Завдання 51–56 на встановлення відповідності (утворення логічних пар).

  • За кожну правильно визначену логічну пару можна отримати 1 бал. Максимальна кількість балів за правильно виконане завдання – 4 бали.

  • Завдання 57–58 на встановлення правильної послідовності.

  • За виконання такого завдання можна отримати 0, 1 або 2 бали.

  • Завдання 59–60 відкритої форми з короткою відповіддю.

  • Максимальна кількість балів, яку можна отримати, виконавши правильно всі завдання тесту з біології – 84.



Розподіл завдань відповідно до розділів програми



Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

  • Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

  • Завдання на встановлення відповідності (логічні пари).

  • Завдання на встановлення правильної послідовності.

  • Завдання відкритої форми.



Співвідношення кількісних характеристик завдань



Статистичні характеристики результатів тестування з біології



Валідність – показує, що оцінює тестове завдання і наскільки добре воно це робить.

  • Валідність – показує, що оцінює тестове завдання і наскільки добре воно це робить.

  • Об’єктивність – незалежність оцінювання від того, хто визначає результат

  • Надійність – кожне тестове завдання має сприяти виявленню різниці між слабкими та сильними учнями.



Характеристики тестових завдань

  • Складність (P-value) – успішність учасників тестування у виконанні цього завдання. Визначається як відношення кількості балів, що набрали всі учасники тестування за виконання даного завдання до максимальної кількості балів, яку вони могли б отримати за його виконання, виражену у процентах.

  • Кореляція – узгодженість результату за виконання тестового завдання з результатом виконання тесту в цілому. Значення кореляції належить інтервалові [-1, 1]. Чим більше значення кореляції, тим завдання краще.



Характеристики тестових завдань

  • Дискримінативність – характеризує здатність тестового завдання відділяти учасників тестування з різним рівнем навчальних досягнень.

  • Дискримінативність завдання визначають як різницю складності завдання для сильної і слабкої груп



Характеристики тестових завдань. Дискримінативність.





Розподіл тестових завдань із біології за складністю.



Розподіл тестових завдань із біології за розподільною здатністю



Результати зовнішнього незалежного оцінювання в тестових балах і за шкалою 100– 200 балів



Результати зовнішнього незалежного оцінювання в тестових балах і за шкалою 100– 200 балів



Кількість отриманих Українським центром оцінювання якості освіти апеляційних звернень

  • українська мова і література – 1172 (0,52 % від загальної кількості тестувань із цього предмета);

  • англійська мова – 510 (0,81 %);

  • німецька мова – 22 (0,83 %);

  • французька мова – 4 (0,51 %);

  • іспанська мова – 5 (3,01 %);

  • російська мова – 9 (0,26 %);

  • математика – 216 (0,15 %);

  • історія України – 610 (0,38 %);

  • біологія – 223 (0,25 %);

  • географія – 117 (0,15%);

  • фізика – 56 (0,12 %);

  • хімія – 69 (0,22 %).



Запорізька область Біологія



Харківська область Біологія



Харківська область Біологія



Сумська область Біологія



Сумська область Біологія



Полтавська область Біологія



Полтавська область Біологія









Аналіз тестів, що виявилися дуже складними



Аналіз тестів, що виявилися дуже складними



Аналіз тестів, що виявилися дуже складними



Аналіз тестів, що виявилися дуже складними



Аналіз тестів, що виявилися дуже складними



Аналіз тестів, що виявилися дуже складними



Аналіз тестів, що виявилися дуже складними



Рекомендації щодо підготовки до виконання складних тестових завдань

  • Звернути увагу на вивчення таких тем:

  • Клітина – структурно-функціональна одиниця живих організмів. Етапи енергетичного обміну вуглеводів. Синтез білків.

  • Рослини. Формування первинного і вторинного ендосперму (з урахуванням подвійного запліднення).

  • Біологія людини. Будова м'язів. Внутрішнє середовище організму. Фізіологічний розчин.

  • Основи екології. Форми симбіозу (з прикладами). Екологічна піраміда (рішення задач).



Аналіз тестів, що виявилися дуже легкими



Аналіз тестів, що виявилися дуже легкими



Аналіз тестів, що виявилися дуже легкими



Аналіз тестів, що виявилися дуже легкими



Аналіз тестів, що виявилися дуже легкими



Аналіз тестів, що виявилися дуже легкими



Аналіз тестів, що виявилися дуже легкими



Аналіз тестів, що виявилися легкими



Аналіз опанування певних тем курсу біології

  • “Біологія – наука про живу природу ”

  • “Хімічний стан живих організмів”

  • “Будова і життєдіяльність клітин”.



Аналіз опанування певних тем курсу біології









Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу







Рекомендації до вивчення тем “Біологія – наука про живу природу ”, “Хімічний стан живих організмів”, “Будова і життєдіяльність клітин”.

  • Звернути увагу на:

  • різноманітність біологічних наук, їх назви и напрямки розвитку;

  • будову і функції клітинних органел;

  • будову і функції формених елементів крові, склад плазми крові, її властивості;

  • процеси мітозу і мейозу

  • світлову і темнову фазу фотосинтезу;

  • генетичний код, процеси синтезу білка;

  • етапи енергетичного обміну



Аналіз опанування певних тем курсу біології

  • “Неклітинні форми життя”

  • “Прокаріоти”

  • “Рослини”

  • “Гриби



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Рекомендації до вивчення тем “Неклітинні форми життя”, “Прокаріоти”, “Рослини”, “Гриби”.

  • Звернути увагу на:

  • бактеріальні і вірусні хвороби;

  • біологічні властивості грибів;

  • особливості різних відділів водоростей;

  • життєві цикли рослин (чергування статевого і нестатевого поколінь);

  • будову рослинних тканин;

  • характеристики родин квіткових рослин;

  • будову і функції вегетативних і генеративних органів рослин



Аналіз опанування певних тем курсу біології

  • тема “Тварини”



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Рекомендації до вивчення теми “Тварини”

  • Звернути увагу на:

  • особливості одноклітинних тварин (приклади);

  • паразитичних червів, їх життєві цикли (приклади);

  • особливості комах, вивчення комах з повним і неповним перетворенням (приклади);

  • відмінності кісткових і хрящових риб;

  • особливості тварин суходолу;

  • пристосування птахів до польоту (приклади);

  • класифікацію тварин



Аналіз опанування певних тем курсу біології

  • тема “Біологія людини”



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Рекомендації до вивчення теми “Біологія людини”

  • Звернути увагу на:

  • будову і функції м'язів;

  • особливості будови серця, роботу серця, серцевий цикл;

  • склад крові (плазма крові, її особливості);

  • взаємозв'язок між структурою і функцією органів;

  • будову і функції ендокринної системи;

  • похідні структури шкіри;

  • групи крові;

  • особливості надання першої домедичної допомоги



Аналіз опанування певних тем курсу біології

  • “Спадковість і мінливість організмів”

  • “Основи екології “

  • “Людина і біосфера”

  • “Еволюційне вчення”

  • “Історичний розвиток органічного світу”



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу





Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Рекомендації до вивчення тем «Спадковість і мінливість організмів”, “Основи екології “, “Людина і біосфера”, “Еволюційне вчення”, “Історичний розвиток органічного світу»

  • Звернути увагу на:

  • ланцюги живлення, трофічні рівні, правило екологічної піраміди;

  • перетворення енергії в екосистемах;

  • поняття продуценти, консументи, редуценти (приклади);

  • кругообіг елементів і речовин (приклади), потоки енергії в біосфері;

  • процеси онтогенезу;

  • докази еволюції (приклади);

  • процеси первинної і вторинної сукцесії



Висновки за результатами ЗНО-2011 з біології

  • Найбільш складними виявилися такі теми шкільного курсу біології

  • “Клітина – структурно-функціональна одиниця живих організмів”, “Обмін речовин і перетворення енергії у організмі”, “Біологія людини”, “Основи екології”.

  • Найбільш складними виявилися тестові завдання, які перевіряють вміння:

  • виявляти і обґрунтовувати причинно-наслідкові зв'язки у біологічних системах

  • аналізувати особливості біологічних об'єктів і явищ

  • використовувати принципи структури та функціонування біологічних систем для рішення біологічних задач





ЗНО-2012

  • Реєстрація учасників триватиме з 1 січня по 20 лютого 2012 року.

  • ЗНО буде проведене з 15 травня по 7 червня 2012 року.

  • У 2012 році зовнішнє незалежне оцінювання проводитиметься з десяти предметів: з української мови та літератури, історії України, всесвітньої історії, математики, біології, фізики, хімії, географії, російської мови, однієї з іноземних мов (за вибором) – англійської, німецької, французької, іспанської.

  • ЗНО з біології відбудеться

  • 7 червня 2012 р.



Програма зовнішнього незалежного оцінювання з біології 2012

  • Програму зовнішнього незалежного оцінювання з біології 2012 розроблено на основі чинних програм для загальноосвітніх навчальних закладів: Біологія, 7-11 класи (К.: Перун, 2005) та Біологія, 10-11 класи (Тернопіль, Мандрівець, 2011).

  • Завданнями зовнішнього незалежного оцінювання з біології є:

  • перевірити відповідність знань та умінь учнів програмним вимогам;

  • виявити рівень навчальних досягнень учнів;

  • оцінити ступінь підготовленості випускників загальноосвітніх навчальних закладів до подальшого навчання у вищих навчальних закладах



Характеристика тесту з біології

  • Зміст тесту визначається на основі Програми зовнішнього незалежного оцінювання з біології (затверджено Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України, додаток № 7 до наказу № 791 від 14.07.2011 р.).

  • Загальна кількість завдань тесту – 60.

  • На виконання тесту відведено 120 хвилин.



Тест із біології складається із завдань чотирьох форм:

  • 1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді (№1–50). До кожного завдання подано чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо абітурієнт вибрав і позначив правильну відповідь у бланку відповідей А.



Тест із біології складається із завдань чотирьох форм:

  • 2. Завдання на встановлення відповідності (логічні пари) (№51–56). До кожного завдання подано інформацію, позначену цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Щоб виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами та буквами (утворити логічні пари). Завдання вважається виконаним, якщо абітурієнт правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А.



Тест із біології складається із завдань чотирьох форм:

  • 3. Завдання на встановлення правильної послідовності (№57–58). До кожного завдання подано перелік подій (етапів), позначених буквами, які потрібно розташувати у правильній послідовності, де перша подія (етап) має відповідати цифрі 1, друга – цифрі 2, третя – цифрі 3, четверта – цифрі 4.

  • Завдання вважається виконаним, якщо абітурієнт правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Г) у таблиці бланка відповідей А.



Тест із біології складається із завдань чотирьох форм:

  • 4. Завдання з вибором трьох правильних відповідей із трьох груп запропонованих варіантів відповідей (№59-60). До кожного завдання пропонується три групи відповідей. З кожної групи потрібно вибрати тільки одну правильну відповідь. Завдання вважається виконаним, якщо абітурієнт вибрав і послідовно записав три цифри у бланку відповідей А.



Схеми оцінювання завдань тесту з біології:

  • 1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді оцінюється в 0 або 1 тестовий бал: 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді не надано.



Схеми оцінювання завдань тесту з біології:

  • 2. Завдання на встановлення відповідності (логічні пари) оцінюється в 0, 1, 2, 3 або 4 тестових бали: 1 бал за кожну правильно встановлену відповідність (логічну пару); 0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари або відповіді на завдання не надано.



Схеми оцінювання завдань тесту з біології:

  • 3. Завдання на встановлення правильної послідовності оцінюється в 0, 1, 2 або 3 тестових бали: 3 бали, якщо правильно вказано послідовність усіх подій; 2 бали, якщо вказано першу та останню події; 1 бал, якщо вказано або першу, або останню подію; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь або відповіді на завдання не надано.



Схеми оцінювання завдань тесту з біології:

  • 4. Завдання з вибором трьох правильних відповідей із трьох груп запропонованих варіантів відповідей. Завдання оцінюється в 0, 1, 2 або 3 тестових бали: 1 бал за кожну правильно вказану відповідь (цифру) із трьох можливих; 0 балів, якщо не вказано жодної правильної відповіді (цифри) або відповіді на завдання не надано. Цифри записуються послідовно з кожного стовпчика варіантів відповідей.

  • Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання тесту з біології, – 86.



Програма зовнішнього незалежного оцінювання спрямована на виявлення рівня сформованості знань та умінь з шкільного предмета «Біологія» на основі яких учасник зовнішнього незалежного оцінювання зможе:

  • характеризувати основні біологічні поняття, закономірності, закони та теорії, біологічні явища і процеси;

  • оперувати поняттями, за потреби пояснення процесів та явищ живої природи, підтверджуючи прикладами з життя та діяльності людини, охорони здоров’я, досягнень біологічної науки;



порівнювати процеси життєдіяльності на різних рівнях організації живого та виявляти взаємозв’язки між ними;

  • порівнювати процеси життєдіяльності на різних рівнях організації живого та виявляти взаємозв’язки між ними;

  • встановлювати причинно-наслідкові, функціональні, структурні зв’язки та закономірності у живій природі, класифікувати об’єкти;

  • виявляти наслідки впливу шкідливих звичок на організм;

  • застосовувати біологічні знання для аналізу ситуацій, що виникають у різних сферах життя;

  • виконувати розрахунки із використанням математичного апарату;

  • застосовувати набуті знання при аналізі біологічної інформації, представленої в різних формах (графічній, табличній, текстовій);

  • обґрунтовувати висновки.



Зверніть увагу на таку тематику програми з біології 2012

  • Поняття про переносників та трансмісивні захворювання. Вчення Є.Н.Павловського про природну осередкованість трансмісивних захворювань.

  • Наслідки недостатнього або надлишкового надходження в організм людини хімічних елементів (I, F, Fe, Ca, К) та способи усунення їх нестачі.



Зверніть увагу на таку тематику програми з біології 2012

  • Взаємні перетворення пластид.

  • Особливості організації клітин прокаріотів. Особливості будови поверхневого апарату. Джгутики. Пілі.

  • Пріони, віроїди.

  • Взаємодія генів та її типи.

  • Тип Губки.

  • Екологічна валентність виду.



На що слід звернути увагу при підготовці до зовнішнього незалежного оцінювання з біології 2012

  • принципи структури та функціонування біологічних систем, їх індивідуальний та історичний розвиток, взаємозв'язок між організмами та середовищем;

  • особливості будови та процесів життєдіяльності вірусів, прокаріот, грибів, рослин, тварин і людини;

  • порівняння біологічних об'єктів, явищ і процесів;

  • виявлення і обґрунтовування причинно-наслідкових зв'язків у біологічних системах;

  • пояснення біологічних явищ і процесів, загальних властивостей живих систем та перспектив розвитку біосфери.





Загальні методичні поради щодо організації підготовки до тестування з біології 2012

  • Для успішного проходження тестування необхідно формування таких умінь як:

  • вміння працювати з тестами різних форм і різного рівня складності;

  • вміння складати тести за конкретними текстами шкільних підручників;

  • вміння давати розгорнуті письмові відповіді на різноманітні запитання;

  • вміння давати розгорнуті усні відповіді на різноманітні запитання;



Зовнішнє незалежне оцінювання з хімії було проведено 14 червня 2011 р.

  • Зовнішнє незалежне оцінювання з хімії було проведено 14 червня 2011 р.

  • У ньому взяли участь 31078 осіб (81,4 % від загальної кількості зареєстрованих).

  • На виконання тестових завдань було відведено 150 хвилин.

  • Харківська область – 1883 учасника

  • Сумська область – 890 учасників

  • Полтавська область – 991 учасник



Характеристика тесту

  • Тест містив завдання різних форм:

  • з вибором однієї правильної відповіді;

  • на встановлення правильної відповідності (логічні пари);

  • на встановлення правильної послідовності;

  • завдання відкритої форми з короткою відповіддю.

  • Максимальна кількість балів, яку можна було отримати, правильно розв’язавши всі завдання тесту з хімії, – 95.



Кількісний розподіл завдань тесту за змістовими блоками



Розподіл завдань за формами



Розподіл тестових завдань із хімії за складністю.



Розподіл тестових завдань із хімії за розподільною здатністю.



Статистичні характеристики результатів тестування з хімії



Кількість отриманих Українським центром оцінювання якості освіти апеляційних звернень

  • українська мова і література – 1172 (0,52 % від загальної кількості тестувань із цього предмета);

  • англійська мова – 510 (0,81 %);

  • німецька мова – 22 (0,83 %);

  • французька мова – 4 (0,51 %);

  • іспанська мова – 5 (3,01 %);

  • російська мова – 9 (0,26 %);

  • математика – 216 (0,15 %);

  • історія України – 610 (0,38 %);

  • біологія – 223 (0,25 %);

  • географія – 117 (0,15%);

  • фізика – 56 (0,12 %);

  • хімія – 69 (0,22 %).



Розподіл результатів зовнішнього незалежного оцінювання з хімії.



Розподіл учасників за кількістю набраних балів (за 100– 200-бальною шкалою оцінювання).























Аналіз тестів, що виявилися дуже складними



Аналіз тестів, що виявилися дуже складними



Аналіз тестів, що виявилися дуже складними



Аналіз тестів, що виявилися дуже складними



Аналіз тестів, що виявилися складними



Аналіз тестів, що виявилися складними



Рекомендації щодо підготовки до виконання складних тестових завдань

  • Звернути увагу на:

  • застосування знань про

  • речовини і хімічні елементи



Аналіз тестів, що виявилися легкими



Аналіз тестів, що виявилися легкими



Аналіз тестів, що виявилися легкими



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу



Аналіз опанування певних тем шкільного курсу





ЗНО-2012 з хімії

  • 1. Реєстрація учасників триватиме з 1 січня по 20 лютого 2012 року.

  • 2. ЗНО буде проведене з 15 травня по 7 червня 2012 року.

  • 3. У 2012 році зовнішнє незалежне оцінювання проводитиметься з десяти предметів: з української мови та літератури, історії України, всесвітньої історії, математики, біології, фізики, хімії, географії, російської мови, однієї з іноземних мов (за вибором) – англійської, німецької, французької, іспанської.

  • Тестування з хімії відбудеться

  • 15 травня 2012 року.



Програма для проведення зовнішнього незалежного оцінювання з хімії у 2012 р.

  • Програму для проведення зовнішнього незалежного оцінювання з хімії у 2012 р. розроблено на основі чинних навчальних програм з хімії для 7—9 класів (К.: Ірпінь: Перун, 2005) та 10—11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (Тернопіль: Мандрівець, 2011), електронні версії яких розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (www.mon.gov.ua).

  • Дана Програма затверджена Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (додаток №9 до наказу № 791 від 14.07.2011 р.).



ЗНО з хімії – це спосіб перевірки:

  • знання учнями найважливіших законів і теорій хімії;

  • володіння хімічною мовою, вміння користуватися назвами і символами хімічних елементів, назвами простих і складних речовин;

  • вміння складати хімічні формули і рівняння хімічних реакцій, розв'язувати розрахункові та експериментальні задачі;

  • розуміння зв’язку між складом, будовою, фізичними і хімічними властивостями речовин, способами їх добування, галузями застосування;

  • знань про найважливіші природні та штучні речовини, їх будову, способи добування та галузі застосування;

  • розуміння наукових основ певних хімічних виробництв;

  • обізнаності з деякими екологічними проблемами, пов’язаними з хімією;

  • розуміння ролі хімії у розв'язанні глобальних проблем людства.



Тест із хімії складається із завдань чотирьох форм:

  • 1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді (№1–40). До кожного завдання подано чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо абітурієнт вибрав і позначив правильну відповідь у бланку відповідей А.



Тест із хімії складається із завдань чотирьох форм:

  • 2. Завдання на встановлення відповідності (логічні пари) (№41–44). До кожного завдання подано інформацію, позначену цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч).

  • Щоб виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами та буквами (утворити логічні пари). Завдання вважається виконаним, якщо абітурієнт правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А.



Тест із хімії складається із завдань чотирьох форм:

  • 3. Завдання на встановлення правильної послідовності (№45–50). До кожного завдання подано перелік дій (понять, формул, характеристик тощо), позначених буквами, які потрібно розташувати у правильній послідовності, де перша дія (поняття, формула, характеристика) має відповідати цифрі 1, друга – цифрі 2, третя – цифрі 3, четверта – цифрі 4. Завдання вважається виконаним, якщо абітурієнт правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Г) у таблиці бланка відповідей А.



Тест із хімії складається із завдань чотирьох форм:

  • 4. Завдання відкритої форми з короткою відповіддю (№51–60). Під час виконання цих завдань потрібно вписати отриманий числовий результат тієї розмірності, яка вказана в умові завдання, до бланка відповідей.



Схеми оцінювання завдань тесту з хімії:

  • 1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді оцінюється в 0 або 1 тестовий бал: 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді не надано.



Схеми оцінювання завдань тесту з хімії:

  • 2. Завдання на встановлення відповідності (логічні пари) оцінюється в 0, 1, 2, 3 або 4 тестових бали: 1 бал за кожну правильно встановлену відповідність (логічну пару); 0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари або відповіді на завдання не надано.



Схеми оцінювання завдань тесту з хімії:

  • 3. Завдання на встановлення правильної послідовності оцінюється в 0, 1, 2 або 3 тестових бали: 3 бали, якщо правильно вказано послідовність усіх подій; 2 бали, якщо вказано першу та останню події; 1 бал, якщо вказано або першу, або останню подію; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь або відповіді на завдання не надано.



Схеми оцінювання завдань тесту з хімії:

  • 4. Завдання відкритої форми з короткою відповіддю оцінюється 0 або 2 тестовими балами: 2 бали, якщо зазначено правильну відповідь; 0 балів, якщо зазначено неправильну відповідь або завдання взагалі не виконано.

  • Розв’язання завдань у чернетці не перевіряються і до уваги не беруться.

  • Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання тесту з хімії, – 94.



На що треба звернути увагу:

  • Складання формул основних класів неорганічних сполук та рівнянь реакції за їхньою участю;

  • Будову ядра атома та електронної оболонки атомів;

  • Визначення окисників та відновників та складання рівнянь ОВР;

  • Формування навичок користування Періодичною системою та таблицею розчинності;

  • Складання рівнянь електролітичної дисоціації та рівнянь реакції в йонному виді;

  • Складання формул найпростіших органічних сполук;

  • Формування навичок найпростіших обчислень: масової частки розчиненої речовини, обчислення за рівняннями реакцій.



Харківський регіональний центр оцінювання якості освіти:

  • Харківський регіональний центр оцінювання якості освіти:

  • м. Харків, площа Свободи, 6

  • Телефон науково-методичного відділу

  • 0(57) 705-39-10

  • Наш сайт:

  • www.zno-kharkiv.org.ua






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка