Зовнішнє незалежне оцінювання з української мови і літератури проводилося 5 і 6 червня 2014 р



Дата конвертації27.06.2016
Розмір445 b.



  • Зовнішнє незалежне оцінювання з української мови і літератури проводилося 5 і 6 червня 2014 р.

  • У ньому взяла участь 224 481 особа: перша сесія – 112 089 (92,6% від загальної

  • кількості зареєстрованих), друга сесія – 112 392 (93,1% від загальної кількості зареєстрованих).

  • Розподіл завдань тесту відповідно до розділів програми подано в таблицях 3.1.1.1.1 і 3.1.1.1.2



Максимальний бал, який можна було набрати за правильне виконання всіх

  • Максимальний бал, який можна було набрати за правильне виконання всіх

  • завдань тесту, – 107.

  • Потім за спеціальною таблицею (для кожної сесії окремо) його переводили у

  • 200-бальну шкалу.



Українська мова і література – 2 157 заяв (2013 р. – 1 482 заяви)

  • Українська мова і література – 2 157 заяв (2013 р. – 1 482 заяви)

  • (0,89 % від загальної кількості тестувань із цього предмета)

  • Загалом було подано 5 152 заяви, із них 4 175 залишили без змін, 959 абітурієнтам (18,6%) результати підвищили.



Загальні висновки

  • Загальні висновки

  • щодо результатів тестування

  • за доменом змісту



Завдання з фонетики та графіки (визначення співвідношення між звуками й

  • Завдання з фонетики та графіки (визначення співвідношення між звуками й

  • буквами або вимова звуків) мають оптимальними та дещо складнішими завданнями для учасників (успішно виконали 42,24 % та 30,04%)

  • учасників першої та другої сесії відповідно).



По-різному учасники тестування виконували завдання з

  • По-різному учасники тестування виконували завдання з

  • лексикології. Приміром, дібрати антонімічну чи синонімічну пару змогли 69,44 (І) та 67,89% (ІІ) учасників, проте завдання на визначення помилок у слововживанні виявилися дещо складнішими – 22,40 (І) 23,60 % (ІІ)





Будову слова та словотвір було представлено в тесті завданнями на пошук

  • Будову слова та словотвір було представлено в тесті завданнями на пошук

  • спільнокореневого слова (має легкий рівень складності, успішно виконали 73,12%

  • учасників), на визначення однакового значення суфікса під час творення нових слів

  • (виявилося оптимальним, успішно виконали 47,39% учасників) та на визначення

  • правильного варіанта змін приголосних під час творення слів (оптимальне, успішно

  • виконали 56,66% учасників).



Завдання із загальної морфології потребували від учасників визначення частиномовної

  • Завдання із загальної морфології потребували від учасників визначення частиномовної

  • приналежності слів (успішно виконали 47,74 та 54,84% учасників І та ІІ сесії відповідно).







Завдання в розділі «Синтаксис» також не викликали особливих труднощів – усі вони виявилися оптимальними. Цьогоріч це були завдання на визначення виду речення, розпізнавання членів речення, конструювання речення з відокремленою обставиною чи складносурядного, класифікацію односкладних або складнопідрядних речень.

  • Завдання в розділі «Синтаксис» також не викликали особливих труднощів – усі вони виявилися оптимальними. Цьогоріч це були завдання на визначення виду речення, розпізнавання членів речення, конструювання речення з відокремленою обставиною чи складносурядного, класифікацію односкладних або складнопідрядних речень.





У випускників досить успішно сформовані уміння визначати стильову приналежність тексту. Ці завдання правильно виконала переважна більшість учасників як першої, так і другої сесії тестування.

  • У випускників досить успішно сформовані уміння визначати стильову приналежність тексту. Ці завдання правильно виконала переважна більшість учасників як першої, так і другої сесії тестування.

  • Продемонструвати знання акцентологічних норм успішно вдалося 48,23 та

  • 52,6% учасникам тестування.

  • У тесті міститься також значна кількість завдань з орфографії. Вони мають

  • такий рівень складності:

  • легкі – на правопис апострофа, м’якого знака, літери е, префікса з-,;

  • оптимальні – на написання слів іншомовного походження;

  • складні – на подвоєння приголосних.



Завдання 34 І сесії і 35 ІІ сесії ЗНО, зорієнтовані на перевірку

  • Завдання 34 І сесії і 35 ІІ сесії ЗНО, зорієнтовані на перевірку

  • контекстуального значення слова чи визначення ідеї тексту, виявилися

  • досить складними для багатьох учасників



Виконання відкритого завдання з розгорнутою відповіддю (власне висловлення)

  • Виконання відкритого завдання з розгорнутою відповіддю (власне висловлення)

  • продемонструвало невисокий рівень комунікативних умінь учасників ЗНО.

  • Чимала кількість із них (12 та 13%) дістала 0 балів з 20 можливих за виконання цього

  • завдання. Середній бал, який екзаменатори виставляли за виконання завдання на бланку

  • Б, – 9, а найвищу кількість балів (20) має лише 0,07 та 0,12% учасників першої та другої

  • сесії тестування відповідно.



Понад 9 тис. учасників не виконали цього завдання. Більшість за цей вид завдань набрала – 8-9 б.

  • Понад 9 тис. учасників не виконали цього завдання. Більшість за цей вид завдань набрала – 8-9 б.



Створюючи власне висловлення, треба було сформулювати тезу, що

  • Створюючи власне висловлення, треба було сформулювати тезу, що

  • презентувала б власну позицію з приводу запропонованої проблеми. Частково – на

  • 1 бал – це вдалося зробити 51,44 та 62,8% тестованих, тоді як на 2 бали лише

  • 31,63 та 18,46%.

  • Тезу власного висловлення потрібно підтвердити принаймні двома доречними

  • аргументами. Більшість учасників наводила лише один доречний аргумент або

  • два аргументи, що дублювали одне одного. Тому 51,49% (перша сесія) та 64,49%

  • (друга сесія) учасників отримали за цей критерій 1 бал із двох можливих.

  • Наведення прикладів із літератури й інших видів мистецтва та прикладів,

  • що є історичними фактами або випадками з життя, виявилося найважчим

  • завданням для цьогорічних учасників тестування. У 51,92 та 58,87% випадків

  • екзаменатори оцінили ці приклади в 0 балів із двох можливих. Це свідчить про те,

  • що у власних висловленнях прикладів немає чи вони не доречні.



Логічність і послідовність викладу було оцінено переважно в 1 бал із двох

  • Логічність і послідовність викладу було оцінено переважно в 1 бал із двох

  • можливих (58,82 та 66,93% учасників). У роботах траплялися порушення

  • логічності, цілісності й несуперечливості розвитку думки.

  • Невисокими балами переважно оцінено й висновок у власних висловленнях.

  • Половина учасників (50,52 та 57,36% першої та другої сесії відповідно) має за цей

  • критерій 1 бал із двох можливих. Це свідчить, що висновок лише частково

  • відповідає тезі або не пов’язаний з аргументами та прикладами.

  • Дуже низьким виявився рівень орфографічної й пунктуаційної грамотності

  • учасників. Так, 26% (26,61%) робіт за цим критерієм оцінено в 0 балів із

  • чотирьох можливих, тобто в них зафіксовано 17 і більше орфографічних і

  • пунктуаційних помилок.

  • За критерієм лексичної, граматичної й синтаксичної вправності учасники

  • тестування також продемонстрували досить низький рівень. Зокрема 44,47 та

  • 41,66 % робіт першої та другої сесії відповідно мають 0 балів із чотирьох

  • можливих, що свідчить про наявність у кожній роботі 11 й більше помилок.



Так, у завданні 45 першої сесії учасникам

  • Так, у завданні 45 першої сесії учасникам

  • Пропонувалося впізнати зображену на картині

  • героїню твору. Завдання виявилося легким із

  • хорошою розподільною здатністю. Значна частина

  • учасників (67,75%) впізнала Катерину з

  • однойменної поеми Т.Шевченка.



Складним для учасників виявилося завдання 37 першої сесії. Правильну відповідь - А - обрало 17,8%, тоді як більшість визначала варіант Д. Можливо, це пов’язано із незнанням текстів або згадкою в умові та у варіанті Д слова “козак” 

  • Складним для учасників виявилося завдання 37 першої сесії. Правильну відповідь - А - обрало 17,8%, тоді як більшість визначала варіант Д. Можливо, це пов’язано із незнанням текстів або згадкою в умові та у варіанті Д слова “козак” 



Також складними виявилися завдання 53 і 54 першої сесії

  • Також складними виявилися завдання 53 і 54 першої сесії

  • тестування, та 40 і 47 другої. Вони були побудовані, знову ж таки,

  • на знанні тексту твору. Лише 35,39% учасників змогли визначити,

  • що йдеться про поезію “Молюсь і вірю…”, а 21,45% розпізнав

  • цитату з твору Ліні Костенко. Щодо завдань другої сесії, то

  • статистика така: 38,55% та 34,63%



термін проведення – 24 квітня;

  • термін проведення – 24 квітня;

  • дворівневість;

  • частина роботи буде зарахована як ДПА з української мови;

  • змінюється розрахунок бала за тест;

  • змінюється кількість часу на написання сертифікаційної роботи;

  • змінюється кількість завдань;

  • вводять новий тип завдань – на встановлення правильної послідовності та надання короткої відповіді на запитання (поглиблений рівень)









Усі учасники ЗНО виконують базовий рівень. Результати, отримані за завдання частин І і

  • Усі учасники ЗНО виконують базовий рівень. Результати, отримані за завдання частин І і

  • ІІІ (34 завдання), переводять у шкалу 1-12 для ДПА – (63 б). Якщо учасникові для вступу потрібен поглиблений рівень,

  • то він виконує ДОДАТКОВІ завдання.







Завдання на встановлення послідовності перевіряють уміння встановлювати

  • Завдання на встановлення послідовності перевіряють уміння встановлювати

  • послідовність подій у часі, спираючись на знання відповідних літературних епох, напрямів,

  • течій, часу виходу у світ художніх творів, основних етапів життя і творчості письменників тощо.

  • За виконання кожного такого завдання можна отримати від 0 до 3 балів.



Завдання з короткою відповіддю перевіряють уміння чітко формулювати свою думку, вибирати головне і другорядне з пропонованого тексту, аналізувати прочитане.

  • Завдання з короткою відповіддю перевіряють уміння чітко формулювати свою думку, вибирати головне і другорядне з пропонованого тексту, аналізувати прочитане.

  • За виконання кожного такого завдання можна отримати від 0 до 2 балів.





www.testportal.gov.ua – сайт Українського центру оцінювання якості освіти

  • www.testportal.gov.ua – сайт Українського центру оцінювання якості освіти

  • www.lvtest.org.ua – сайт Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти (ЛРЦОЯО)

  • (032) 242 26-60 – телефон гарячої лінії ЛРЦОЯО



  • Дякую за увагу




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка