Звіт 2-й щорічний звіт 54. Ув'язнені повинні мати можливість подавати скарги як усередині, так і поза межами пенітенціарної системи, зокрема мати можливість конфіденційного доступу



Дата конвертації04.01.2017
Розмір445 b.



2-й щорічний звіт

  • 2-й щорічний звіт

  • 54. Ув'язнені повинні мати можливість подавати скарги як усередині, так і поза межами пенітенціарної системи, зокрема мати можливість конфіденційного доступу до відповідного органу. КЗК вважає особливо важливими регулярні візити до кожної в’язниці незалежного органу (напр., Ради відвідувачів і судді-наглядача), що наділені повноваженнями вислуховувати (і якщо потрібно вживати заходів) щодо скарг ув’язнених, а також інспектувати приміщення в’язниць.



ЗВІТИ про відвідування у 1998, 2000 та 2002 роках:

  • ЗВІТИ про відвідування у 1998, 2000 та 2002 роках:

  • Конфіденційність і ефективність спілкування з визначеними зовнішніми органами

  • конкретні технічні домовленості

  • Скарги з боку ув’язнених і засуджених у компетентні державні органи, зокрема в прокуратуру та Уповноваженому з прав людини, передавалися незапечатаними у відповідний відділ органу, який їх реєстрував.



Реєструвалися також письмові відповіді на скарги в’язнів.

  • Реєструвалися також письмові відповіді на скарги в’язнів.

  • Ув'язнені висловлювали недовіру тодішній системі та небажання користуватися своїм правом звертатися зі скаргами через страх можливої розправи.

  • РЕКОМЕНДАЦІЯ. Забезпечити конфіденційний доступ, уживши практичних заходів, зокрема:

  • закриті скриньки для скарг, доступні в’язням

  • відкриваються конфіденційно виключно відповідальними особами

  • забезпечення конвертами



ЗВІТ про відвідування у 2009 році не містив інформації про технічні проблеми, але акцентував увагу на:

  • ЗВІТ про відвідування у 2009 році не містив інформації про технічні проблеми, але акцентував увагу на:

  • конфіденційності письмової кореспонденції (перевірялася адміністрацією в’язниці або були скарги на невиправдані затримки пересилання їхніх листів)

  • Залякування та переслідування

  • ЗВІТ 2012 року наголошував на відсутності прогресу:

  • немає конфіденційності медичного обстеження та записів

  • тиск на медичний персонал (субординація)

  • залякування



ЗВІТ 2013 та 2014 років: залякування та переслідування в’язнів у певних колоніях і заходи, вжиті органами влади.

  • ЗВІТ 2013 та 2014 років: залякування та переслідування в’язнів у певних колоніях і заходи, вжиті органами влади.

  • Наказ № 178/5, лютий 2015 року щодо політики та технічних заходів (заходів боротьби із залякуванням і запобіганням скарг, дисциплінарних порушень, зокрема втручання в медичне обстеження, спеціальні домовленості тощо) = лише жорстоке поводження

  • Кримінальні та дисциплінарні процедури

  • Доступ до телефону й Інтернету

  • Підвищення рівня поінформованості/обізнаності (Харківська область)



  • Понад 20 рішень суду, пов’язаних зі Статтею 13 Європейської конвенції з прав людини стосовно ефективності внутрішніх засобів реагування на порушення конвенції по відношенню до пенітенціарної системи:

  • матеріальні умови (Стаття 3)

  • медична допомога (Стаття 3)

  • листування (Стаття 8)

  • сімейне життя (Стаття 8)

  • основні та процедурні зобов'язання = більше судових рішень, Кверзін тощо.



  • Умови утримування під вартою: «Мельник проти України», 2006 р.

  • Заходи повинні забезпечувати:

  • - пряме та своєчасне задоволення (і не лише непрямий захист прав, гарантованих Статтею 3)

  • - профілактику та компенсацію

  • Прокурори:

  • -їхній статус згідно з державним законодавством не передбачає належні гарантії незалежного й неупередженого розгляду скарг заявників

  • - не забезпечують превентивного або компенсаторного правового захисту



  • Медична допомога – «Пєтухов проти України», 2010 р.

  • Листування. «Давидов та інші проти України», 2010 р.

  • Сімейне життя (розповсюдження), «Вінтман проти України», 2014 р.

  • УСІ ІНШІ ПИТАННЯ = дисциплінарне покарання тощо

  • Однакові основи

  • Ні прокурори, ні ієрархічні структури

  • Суди: немає стабільної та передбачуваної практики, що застосовується відповідно до національного прецедентного права, яка показала б, що цивільні й адміністративні провадження мали б усі шанси на успіх.





  • Постанова Кабінету міністрів від 18 травня 2016 року + конституційні зміни щодо переслідування

  • НЕМАЄ узгодженого й ефективного механізму подання скарг у в'язниці

  • Одна з основних цілей реформування пенітенціарної системи України

  • Розробити механізм подання скарг як невід’ємний компонент законодавчої й організаційної системи



  • Закон “Про звернення громадян” = не підходить

  • Закон “Про попереднє ув’язнення” та Кримінально-виконавчий кодекс відповідно

  • - Статті 9 і 8 передбачають загальне право на скаргу, однак в останній є також надмірно обмежене положення про формат скарг: два примірники тощо.

  • Статті 13 і 113 не передбачають конфіденційного спілкування з керівництвом в’язниці



  • Закон “Про попереднє ув’язнення” та Кримінально-виконавчий кодекс відповідно не:

  • - поширюються на юристів, що відповідають за дисциплінарні й інші процедури

  • - розробляють практичні (технічні) заходи

  • - забезпечують спеціальний режим для доступу до телефону й Інтернету з метою подання скарг



  • Закон “Про попереднє ув’язнення” та Кримінально-виконавчий кодекс відповідно не:

  • - пропонує чітких способів для дисциплінарних покарань за межами обмежених ієрархічних каналів/ можливості оскаржувати їх у суді

  • Привести механізми подання скарг у в’язницях у відповідність з інституційними системами та статусом пенітенціарної системи + впровадити цілісні узгоджені положення (окремий закон) щодо ефективної комплексної (внутрішньої та зовнішньої) системи



  • Правила внутрішнього розпорядку слідчих ізоляторів N460/5 від 18.03.2013 р. і установ N2186/5 від 29.12.2014 р. в основному лише підсумовують первинне законодавство.

  • До додаткових положень щодо конфіденційної кореспонденції входять:

  • - передача в закритих конвертах, однак вона здійснюється лише через співробітників тюремної адміністрації

  • - немає підтвердження надсилання кореспонденції

  • - немає інших варіантів/технічних можливостей



  • Правила внутрішнього розпорядку жорсткі по відношенню до скарг адміністрації (немає можливості відкритого подання, реєстрації тощо).

  • Положення про розгляд звернень громадян (№ 475/5 від 23.07.2013 р.) більш детальні, але носять формальний характер.

  • Положення про способи подання скарг проти конкретних питань і рішень (№ 222/5 від 10.02.2014 р. щодо положення про апеляційні комісії з питань розподілу) не згадують про можливість оскарження в суді.

  • Наказ 178/5, лютий 2015 року – жорстоке поводження



  • Організаційна структура:

  • зовнішні та внутрішні інспекції = способи/процедури подання скарг

  • зовнішні = критерії незалежності

  • +

  • істотний розподіл юрисдикції (чіткі критерії й алгоритм)

  • Пенітенціарний / тюремний судоустрій: суд + відвідування



  • Множинність каналів/варіанти ініціювання відповідних механізмів:

    • відкриті усні звернення
    • відкрите подання та реєстрація письмових скарг через адміністрацію + підтвердження
    • конфіденційне письмове спілкування з відповідними внутрішніми та зовнішніми установами + пенітенціарна ієрархія / інспектування / Міністерство юстиції, слідчі й інші компетентні органи


  • Множинність каналів/варіанти ініціювання відповідних механізмів:

    • конфіденційне спілкування з одними й тими ж установами й органами через спеціальну телефонну лінію (гарячу лінію)
    • інтернет-технології також підтримуються легко доступним обладнанням та інфраструктурою (приміщення)
    • спеціальні технічні засоби для підтримки письмового листування та використання електронних каналів
  • МІНІМІЗАЦІЯ ТИСКУ ТА ВІДШТОВХУЮЧИХ ФАКТОРІВ



  • Стандарти щодо ефективного розслідування жорстокого поводження та інші грубі порушення прав людини (Стаття 214 КПК)

  • Різноманіття й інтенсивність системи повідомлення, пояснення та загального підвищення обізнаності

  • Інструменти медіації (для відповідних питань/суперечок)

  • Право на безоплатну правову допомогу та доступ до адвоката (не лише КПК): інформація та режим



  • Вразливість:

  • - подовжені кінцеві терміни + підстава для їх подовження або усунення

  • захисні заходи

  • Прості й ефективні (судові) засоби та внесок у розвиток відповідних практик



  • Заходи, що стосуються основних негативних поглядів і ставлень (підтримка системи)

    • показники ефективності
    • модулі та схеми професійного навчання;
    • дисциплінарні порушення
    • кримінальне розслідування та судове переслідування
    • (на основі ІТ) обробка скарг і збір даних, детальна статистика й аналітична робота;


  • Заходи, що стосуються основних негативних поглядів і ставлень (підтримка системи)

    • активні комісії й інші форми громадського контролю
    • поступ повноважень і практик Національного превентивного механізму й інших засобів моніторингу
    • система подвійного інспектування в’язниць ставить функціонування системи подання скарг на перше місце та зосереджується на ньому
  •  




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка