досвід здійснення відомих способів діяльності, які втілюються разом із знаннями в уміння і навички;
досвід творчої, пошукової діяльності по вирішенню нових проблем (втілення раніше засвоєних знань в практику);
досвід ціннісного ставленння до об’єктів і засобів діяльності людини, її прояву у відношенні до оточуючого світу, до інших людей.
2. Медична освіта у світі та в Україні.
Підготовку медичних кадрів здійснюють:
135 вищих медичних та фармацевтичних навчальних закладів та закладів післядипломної освіти І - IV рівнів акредитації усіх форм власності
а також 4 факультети навчальних закладів системи Міністерства освіти і науки України
Для лікарів введено трьохступеневу систему підготовки:
лікар
лікар-спеціаліст з певного фаху після первинної спеціалізації (інтернатури)
магістр медицини.
З метою якісної підготовки молодших спеціалістів та бакалаврів створено 10 медсестринських факультетів в університетах і академіях та 20 медичних коледжів.
розпочато підготовку фахівців за 6 новими спеціальностями (медична психологія, клінічна фармація, стандартизація якості тощо).
у докторантурі ВМНЗ навчається 21 докторант та 1131 аспірант
напрацьовується біля 200 нововведень, видається понад 275 монографій, 165 методичних рекомендацій та інформаційних листків, 1300 патентів
проводиться понад 150 міжнародних та державних конгресів, з'їздів і конференцій
Навчаються:
майже 7,5 тис. іноземних громадян із щорічним обсягом прийому близько 1200 студентів.
Майже половина із 18 тисяч всіх іноземних студентів в Україні вчиться у вузах МОЗ.
навчаються понад 550 громадян із розвинених країн світу (США, Великобританії, Канади, Франції, Німеччини, Ізраїлю, Швеції, Норвегії тощо)
3. Форми навчального процесу та їх характеристики
Формиорганізації навчання – зовнішнє вираження узгодженої діяльності вчителя й учнів, що здійснюється у встановленому порядку і в певному режимі.
Загальні форми - урочна і позаурочна форми навчання, в кожній з яких використовується фронтальна, групова та індивідуальна форми організації навчальної роботи
Спеціальні -урок, практикум, семінарські і факультативні заняття, навчальні екскурсії, співбесіда, індивідуальні та групові консультації, домашня робота учнів
За кількістю учнів форми поділяють на:
колективні, групові, парні та індивідуальні
За дидактичними цілями форми класифікують на:
форми теоретичного навчання (лекція, факультатив, гурток, конференція)
комбінованого навчання (урок, семінар, домашня робота, консультація)
практичного навчання (практикуми, праця в майстернях, на пришкільних ділянках).
Історія розвитку школи знає різні системи навчання:
індивідуально-групова (середньовіччя),
класно-урочна (виникла в XVI-XVII ст.),
взаємного навчання (белл-ланкастерська, XVIIІ ст.),
індивідуалізованого навчання (дальтон-план, ХХ ст.),
лабораторно-бригадне навчання ( 20-ті р. ХХ ст., радянська школа),
“план Трампа” (США, ХХ ст.),
навчання методом проектів (ХХ ст.).
4. Контрольні заходи у вищій школі.
Оцінка – кількісний показник якості результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів
Критерій – міра оцінки, показник, на основі якого визначається рівень оволодіння знаннями, уміннями і навичками. Відповідно до критеріїв визначають норми оцінок.
Норма – конкретна вимога, яка регулює виставлення оцінки - балу з навчального предмета за усну відповідь чи письмову роботу