Дослідницько-пошукова діяльність - один із прийомів навчання, за допомогою якого забезпечується більш глибоке і повне засвоєння навчального матеріалу, виробляється уміння самостійно здобувати, застосовувати набуті знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, працювати з різними джерелами інформації. Головне завдання вчителя - це зміна його ролі в навчальному процесі. Тому з інформатора, передавача нових знань стає консультантом, старшим наставником. Завдяки дослідницько-пошуковій діяльності учнів можливе досягнення конкретних результатів. Дослідницько-пошукова діяльність - один із прийомів навчання, за допомогою якого забезпечується більш глибоке і повне засвоєння навчального матеріалу, виробляється уміння самостійно здобувати, застосовувати набуті знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, працювати з різними джерелами інформації. Головне завдання вчителя - це зміна його ролі в навчальному процесі. Тому з інформатора, передавача нових знань стає консультантом, старшим наставником. Завдяки дослідницько-пошуковій діяльності учнів можливе досягнення конкретних результатів. Хороший учитель повинен любити те, що викладає, і тих, кому викладає. Для себе особисто можливість реалізації поставлених завдань знайшла у запровадженні дослідницько-пошукової, в орієнтації на конкретного учня. Особливу увагу звертаю на бачення учнями проблеми, явища, ситуації. Новим змістом наповню роздатковий матеріал: він обов’язково містить ілюстративність, пошук. Велику увагу приділяю оволодінню термінологією, чіткому висловленню думок, творчій роботі. При цьому керуюся принципами диференціації, асоціативності, універсальності, мобільності. Якщо не буде вогника у вас, вам ніколи не запалити його в інших… В. О. Сухомлинський
Система уроків з української мови з теми «Лексикологія» (5 клас ) Система уроків з української мови з теми «Прикметник» (6 клас ) Система уроків з української літератури «Леся Українка» (10 клас) Презентація уроків по творчості В. Симоненка (11 клас) Видавнича діяльність: «Формування умінь дослідницької – пошукової роботи в процесі вивчення української мови», «Ділове мовлення в школі, «Прийменник. Система уроків з української мови у 7 класі», «Урок – дослідження з використанням технологічних карток.»
Член обласного журі по перевірці робіт з української мови МАН – 2010р, 2011р Член обласного журі по перевірці робіт з української мови МАН – 2010р, 2011р Член журі районних етапів олімпіади з української мови та літератури, Міжнародного мовного конкурсу знавців української мови імені П. Яцика, літературного конкурсу ім Т. Г. Шевченка (2009 -2013 н. р. ) Член обласного журі по апробації підручникв з української мови 6 клас – 2010 рік, 5 – 9 класи - 2013 р. Керівник шкільного методоб’єднання вчителів суспільно – гуманітарного циклу 2012 – 2013 н. р. Член районного журі конкурсу “Видавнича діяльність вчителів української мови та літератури” 2014рік. Участь у підготовці та проведенні педагогічних рад, науково – теоретичних конференцій, психолого - педагогічних семінарів, педагогічних читань.
Участь у ІІ турі Всеукраїнської олімпіади з української мови і літератури – Сидоришина Ю., 8А клас - ІІІ місце (2008 р.), Ткачук І., 10А клас – ІІ місце (2009 р.), Панько Оксана, 7 клас – ІІІ місце (2013 рік). Участь у ІІ турі Всеукраїнської олімпіади з української мови і літератури – Сидоришина Ю., 8А клас - ІІІ місце (2008 р.), Ткачук І., 10А клас – ІІ місце (2009 р.), Панько Оксана, 7 клас – ІІІ місце (2013 рік). Участь у ІІ етапі Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика – Сидоришина Ю., 8А клас - ІІІ місце (2008 рік), Дубінець І., 9А клас – ІІІ місце (2010 рік), Сидоришина Ю., 11А клас - ІІІ місце (2011 рік), Сидоришина Юлія, 11 клас – ІІІ місце (2012 рік), Панько Оксана, 7 клас - ІІ місце (2013 рік). Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді ім. Т. Шевченка: Панько О., 5 клас – І місце (2011 рік), Нікодімова Алла, 5 клас – ІІ місце, Велика Наталія, 11 клас – ІІІ місце (2012 рік), Нікодімова Алла, 6 клас – ІІІ місце (2013 рік).
Найхарактернішою ознакою дослідницько-пошукової діяльності є те, що активними співтворцями навчально-виховного процесу стають самі учні. Кожен школяр долучається до співпраці в колективній, груповій діяльності і розв'язує суспільно та особистісно найважливіші навчальні і життєві проблеми. За такого підходу учень є співавтором уроку, а завдання вчителя полягає в тому, щоб виявити індивідуальні здібності і нахили дітей, створити сприятливі умови для подальшого їх розвитку. “Блаженна людина, що насичується від плодів своєї праці і шукає в ній утіху ” ( Святе Письмо)
Поділіться з Вашими друзьями: |