це «значимість (корисність, необхідність, бажаність і т. п.) для людей тих чи інших матеріальних, духовних чи природних об'єктів, явищ, а також інших людей;
це «якість чи властивість предмета, котра робить його корисним, бажаним або таким, що має цінність»;
це «якість або властивість об'єкта, що робить його корисним, потрібним, необхідним у тому чи іншому відношенні».
Тобто у визначенні поняття цінності головним є значимість, корисність, бажаність
певної якості для людини.
Ціннісні орієнтації –
Ціннісні орієнтації –
«це відображення в свідомості людини цінностей, визнаних нею як стратегічні життєві цілі та загальні світоглядні орієнтири»;
«елементи внутрішньої… структури особистості, сформовані та закріплені життєвим досвідом індивіда в ході процесів соціалізації та соціальної адаптації…»,
це те, що є основою світогляду людини, її життєвої позиції, духовних основ, принципів, якими людина керується у своєму практичному житті.
Основою нової парадигми управління, генеральним установленням сучасного менеджменту, його методологічним стрижнем є людиноцентристський погляд на управління,
при якому працівники розглядаються вже не як засіб для досягнення певних результатів, а скоріше
Тобто у повазі до особистості працівника, прагненні зрозуміти, на що, перш за все, налаштована людина, проявляються справжні ціннісні орієнтації керівника.
Індивідуально-особистісні якості менеджера освіти:
Індивідуально-особистісні якості менеджера освіти:
усвідомлення своєї моральної і правової дієздатності,
уміння встановлювати зв’язки з людьми,
піклуватися про інших.
Морально-психологічні якості керівника:
готовність до переосмислення змісту управлінської діяльності,
розвиток управлінського мислення,
готовність до прийняття й використання нових управлінських технологій.
Основна роль керівника навчального закладу
по відношенню до педагогів – це роль - фасилітатора
к е р і в н и к – л і д е р:
к е р і в н и к – л і д е р:
має бути доступним будь-якому працівнику;
розуміти, що керувати – значить робити справу руками інших, і більшу частину свого часу такий керівник відводить роботі з колективом;
виступає противником кабінетного стилю управління, намагається обговорювати проблеми на місцях, уміє слухати та чути, відрізняється рішучістю та наполегливістю;
терпляче ставиться до прояву незгоди, вміє делегувати повноваження, будує стосунки на довірі;
не стільки дає розпорядження або накази, скільки переконує, суворий контроль замінює довірою;
завжди є відкритим до нових ідей;
відверто визнає заслуги своїх співпрацівників;
формує сприятливий психологічний клімат в колективі;
прагне здійснювати позитивні зміни у своєму закладі;
його мислення носить творчий характер, він уміє відкидати стандартні рішення і шукати нові, оригінальні.
уміння допомагати людям у розвитку та застосуванні талантів;
уміння допомагати людям у розвитку та застосуванні талантів;
здатність створювати атмосферу відданості справі, ініціативи та відповідальності, в якій персонал готовий до нововведень і оцінює свої дії у відповідності з загальною метою;
уміння підтримувати цікаві ідеї й пояснювати іншім, чому саме їх треба підтримувати;
уміння впливати на суспільні процеси від імені організації та її членів;
уміння розширяти кругозір та відповідальність співпрацівників.
Тобто основні зусилля керівника мають бути зосереджені на особистості робітника, мотивах, що спонукають його працювати більш продуктивно і творчо.
1. Як на Вашу думку, чи має управлінська діяльність базуватися на певних ціннісних орієнтирах
1. Як на Вашу думку, чи має управлінська діяльність базуватися на певних ціннісних орієнтирах
а) Так б) Не обов'язково
Чи залежить ефективність управлінської діяльності керівника від його базових ціннісних орієнтацій
а) Так б) Не завжди в) Скоріше, ні
3. З якими характеристиками у Вас асоціюється образ «хорошого директора»? Обрати 3 найважливіші та проранжувати.
3. З якими характеристиками у Вас асоціюється образ «хорошого директора»? Обрати 3 найважливіші та проранжувати.
добрий
справедливий,
творчий
вимогливий
суворий
відповідальний
високоморальний
гуманний
партнер
врівноважений
доступний
професіонал
4. З чим для Вас асоціюється поняття «імідж навчального закладу»?
4. З чим для Вас асоціюється поняття «імідж навчального закладу»?
організаційна культура навчального закладу
ресурсна база
рівень професіоналізму педагогів
домінуючий стиль спілкування
творча атмосфера
вимогливість до учнів і вихованців
престижність (громадська думка)
освітні послуги
5. Проранжуйте професійні компетентності керівника навчального закладу
5. Проранжуйте професійні компетентності керівника навчального закладу