Демократизація всіх сфер суспільного життя потребує розв'язання освітою надзвичайно складних проблем:
Створення й впровадження в освітню практику нової виховної парадигми, спрямованої на формування особистості, спроможної жити в умовах економічної і політичної свободи.
Виховання нової генерації професіоналів у всіх галузях народного господарства, виховання національної інтелектуальної еліти.
Виховання нової генерації професіоналів у всіх галузях народного господарства, виховання національної інтелектуальної еліти.
Модернізація національних систем освіти на засадах компетентнісного підходу.
Мета
Розвиток мотиваційної діяльності, ініціативи, творчості.
Розвиток компетенцій: особистісної, самоосвітньої, соціальної, полікультурної, комунікативної, інформаційної.
Стимулювання критичного мислення.
Формування естетичних смаків учнів.
Вимоги до вчителів:
Працювати в команді;
Приймати самостійні рішення;
Мобільно перебудовуватися;
Ставити і вирішувати нові професійні задачі;
Самостійно вивчати і впроваджувати професійні інновації.
Завдання – формування рівнів компетенцій за видами:
Ключові
Загальнопредметні
Предметні
Формування ключових компетенцій учнів:
особистісної “Хто я?”, “Що я хочу?”, “Що я можу?”,
самоосвітньої (здатність самостійно здобувати і застосовувати знання та вміння критично відбирати, аналізувати інформацію; вміти працювати з ПК, здатність застосовувати здобуті знання в життя),
Мова – жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподіванки, розум, досвід, почування. Панас Мирний
Компетентнісний підхід – лише один із чинників, що сприяють модернізації змісту освіти, він лише доповнює низку освітніх інновацій, не применшуючи значення класичних підходів
Моніторинг результатів участі учнів у Декаді української мови та літератури
I рівень – пасивний (1 - 4 клас) – загальне знайомство з предметом (шефська робота старших класів)
II рівень – відносно активний (5 – 9 клас) – участь дітей носить творчий, пошуковий характер
III рівень – творчий (10 – 11 класи) – використовуються пошукові методи, творчі завдання