Деякі історичні аспекти розвитку міжнародного маркетингу.
Деякі історичні аспекти розвитку міжнародного маркетингу.
Як випливає з наукових джерел, свої витоки сучасний міжнародий маркетинг бере у 30-х роках минулого сторіччя. Цей період сучасна наука позначає поняттям „виробничий маркетинг”, який характеризується розширенням виробництва і збільшення обсягів збуту ліків, внаслідок існування високого попиту на лікарські засоби.
Наступний етап - маркетинг, орієнтований на товар – відноситься до періоду виходу індустріально розвинутих країн з економічної кризи 30-х років, реконструкції і модернізації національних економік після другої світової війни. Це 30-50-і роки минулого століття.
Наступний етап - маркетинг, орієнтований на товар – відноситься до періоду виходу індустріально розвинутих країн з економічної кризи 30-х років, реконструкції і модернізації національних економік після другої світової війни. Це 30-50-і роки минулого століття.
Наступний період - це 50-60-ті роки, пов'язаний з розвитком маркетингу збуту. Хронологічно це період, коли в індустріально розвинутих країнах ознаменувалися наслідки розпочатих раніше антимонопольних заходів, державного регулювання „ефективного попиту”, стимулювання інвестиційної діяльності і державних капіталовкладень.
Наступний період - це 50-60-ті роки, пов'язаний з розвитком маркетингу збуту. Хронологічно це період, коли в індустріально розвинутих країнах ознаменувалися наслідки розпочатих раніше антимонопольних заходів, державного регулювання „ефективного попиту”, стимулювання інвестиційної діяльності і державних капіталовкладень.
До цього періоду відноситься утворення міжнародної світової організації по тарифам і торгівлі –попередник сучасної СОТ.
До цього періоду відноситься утворення міжнародної світової організації по тарифам і торгівлі –попередник сучасної СОТ.
Основну увагу виробники, в цьому періоді, приділяли максимізації продаж,тому усі зусилля були сконцентровані на збуті ліків.
Наступний період припадає на 60-70 роки минулого століття ,коли в побут входять поняття „класичний маркетинг”, а разом з ним поняття „маркетингова філософія” і „маркетингова функція”. Так, “маркетингова філософія” спочатку зосереджує увагу споживачів на вимогах до властивостей пропонованого товару, на використанні конкретних перевагах фірми.
Наступний період припадає на 60-70 роки минулого століття ,коли в побут входять поняття „класичний маркетинг”, а разом з ним поняття „маркетингова філософія” і „маркетингова функція”. Так, “маркетингова філософія” спочатку зосереджує увагу споживачів на вимогах до властивостей пропонованого товару, на використанні конкретних перевагах фірми.
“ Маркетингова функція” являє собою сукупність маркетингових інструментія,за допомогою яких фірма може оцінити наслідки і результати свого поточного чи передбачуваного положення на ринку.
“ Маркетингова функція” являє собою сукупність маркетингових інструментія,за допомогою яких фірма може оцінити наслідки і результати свого поточного чи передбачуваного положення на ринку.
З 80 – х років і до початку 3-го тисячоріччя формується і розвивається сучасний соціально-етичний маркетинг. На цьому етапі відбуваються істотні, глобальні зміни у світовому економічному процесі. До відкритої ринкової економіки вливаються незалежні держави, що утворилися після розпаду СРСР. Народжується СОТ, що до початку 3-го тисячоріччя поєднує близько 150 країн.
З 80 – х років і до початку 3-го тисячоріччя формується і розвивається сучасний соціально-етичний маркетинг. На цьому етапі відбуваються істотні, глобальні зміни у світовому економічному процесі. До відкритої ринкової економіки вливаються незалежні держави, що утворилися після розпаду СРСР. Народжується СОТ, що до початку 3-го тисячоріччя поєднує близько 150 країн.
- спільна підприємницька діяльність, що включає створення спільних підприємств різних видів і форм;
- організація та здійснення діяльності в галузі проведення виставок, аукціонів, торгів, конференцій;
- організація та здійснення діяльності в галузі проведення виставок, аукціонів, торгів, конференцій;
- орендні операції між суб'єктами ЗЕД та іноземними суб'єктами господарської діяльності;
- роботи на контрактній основі фізичних осіб України з іноземними суб'єктами господарської діяльності як на території України, так і за її межами;
роботи іноземних фізичних осіб на контрактній платній основі з суб'єктами ЗЕД як на території України, так і за її межами.
Традицiйний маркетинг - продаж товару за кордон без подальшого його супроводження. Експортер несе вiдповiдальнiсть перед покупцем лише до моменту продажу i поставки i , як правило, не цiкавиться подальшою долею проданого товару.
Традицiйний маркетинг - продаж товару за кордон без подальшого його супроводження. Експортер несе вiдповiдальнiсть перед покупцем лише до моменту продажу i поставки i , як правило, не цiкавиться подальшою долею проданого товару.
Експортний маркетинг - експортер систематично обробляє закордонний ринок i пристосовує своє виробництво пiд його вимоги. При цьому експортер дослiджує постiйно цей ринок i намагається контролювати весь шлях товару до кiнцевого споживача.
Експортний маркетинг - експортер систематично обробляє закордонний ринок i пристосовує своє виробництво пiд його вимоги. При цьому експортер дослiджує постiйно цей ринок i намагається контролювати весь шлях товару до кiнцевого споживача.
Мiжнародний маркетинг - експортер глибоко дослiджує ринок i використовує для його оброблення весь набiр iнструментiв маркетингу, а також рiзнi форми зовнiшньоекономiчних зв’язкiв: науково-технiчний обмiн, контрактнi виробництва, СП, створення дочiрних пiдприємств тощо, а не лише експорт.
Мiжнародний маркетинг - експортер глибоко дослiджує ринок i використовує для його оброблення весь набiр iнструментiв маркетингу, а також рiзнi форми зовнiшньоекономiчних зв’язкiв: науково-технiчний обмiн, контрактнi виробництва, СП, створення дочiрних пiдприємств тощо, а не лише експорт.
Глобальний маркетинг - маркетингова дiяльнiсть за кордоном охоплює не лише збут, але й практично всi функцiональнi сфери дiяльностi пiдприємства: постачання, дослiдженн i розробка, персонал, фiнанси та iнш.
Глобальний маркетинг - маркетингова дiяльнiсть за кордоном охоплює не лише збут, але й практично всi функцiональнi сфери дiяльностi пiдприємства: постачання, дослiдженн i розробка, персонал, фiнанси та iнш.
Характеристика світового фармацевтичного ринку.
Світовий фармацевтичний ринок – це сукупність взаємопов'язаних національних фармацевтичних ринків окремих держав, які взаємодіють і беруть участь у міжнародному розподілі праці, у міжнародній торгівлі та інших формах економічних взаємин.
Характерними особливостями розвитку сучасного фармацевтичного ринку є:
Характерними особливостями розвитку сучасного фармацевтичного ринку є:
його насиченість;
переорієнтація з ринку продавця на ринок покупця;
скорочення витрат на державну медицину внаслідок реформи національних систем охорони здоров'я у багатьох державах;
зростання ролі державного регулювання охорони здоров'я та фармацевтичної галузі зокрема;
збільшення витрат на створення, виробництво і впровадження лікарських засобів на ринок;
дефіцит інновацій у фармацевтичній промисловості;
тенденції до зростання обсягу продажу препаратів-генериків до 50 відсотків на ринках розвинутих країн і до 80 відсотків на ринках інших країн тощо.
Етапи виходу фармацевтичної фірми на міжнародний ринок
Етапи виходу фармацевтичної фірми на міжнародний ринок
Процес виходу фармацевтичної фірми на міжнародний ринок відбувається в певній послідовності