Дитина – це сонце, навколо якого мають обертатися всі засоби навчання. Учитель повинен створювати лиш атмосферу, в якій дитина має можливість висловлюватись
Дитина – це сонце, навколо якого мають обертатися всі засоби навчання. Учитель повинен створювати лиш атмосферу, В якій дитина має можливість висловлюватись.
Дитина – це сонце, навколо якого мають обертатися всі засоби навчання. Учитель повинен створювати лиш атмосферу, В якій дитина має можливість висловлюватись.
Амонашвілі
Відповідно до вимог Державного стандарту початкової загальної освіти однією з найважливіших проблем викладання української мови є розвиток мовної, мовленнєвої компетентностей молодших школярів. Учитель початкових класів повинен постійно удосконалювати процес навчання, що дозволяє дітям ефективно і якісно засвоювати програмний матеріал. Тому, ми вважаємо, доцільно використовувати інтерактивні технології.
Відповідно до вимог Державного стандарту початкової загальної освіти однією з найважливіших проблем викладання української мови є розвиток мовної, мовленнєвої компетентностей молодших школярів. Учитель початкових класів повинен постійно удосконалювати процес навчання, що дозволяє дітям ефективно і якісно засвоювати програмний матеріал. Тому, ми вважаємо, доцільно використовувати інтерактивні технології.
теоретично обґрунтувати та визначити доцільність впровадження інтерактивних технологій в навчально-виховному процесі початкової школи;
теоретично обґрунтувати та визначити доцільність впровадження інтерактивних технологій в навчально-виховному процесі початкової школи;
використовувати інтерактивні технології для формування життєвих компетентностей учнів, пізнавального інтересу до предмету, виховання оригінального творчого мислення, навичок колективного спілкування, толерантності;
формувати в учнів комунікативну компетентність шляхом засвоєння доступного і необхідного обсягу знань з мови;
створювати різноманітні навчальні ситуації для підвищення інтересу до вивчення української мови;
скласти рекомендації щодо використання інтерактивних технологій на уроках української мови для вчителів.
Ріпу колись сіяли з рота. Справа в тому, що у ріпи дрібне насіння: у 1 кг їжі їх більше мільйона, і вручну їх просто не розкидати. Однак і плювати – справа не проста, тому кращі «плювальщикі» цінувалися і шанувалися в народі. У бурсі про прочуханку казали: «Це вам не ріпу сіяти!»
Ріпу колись сіяли з рота. Справа в тому, що у ріпи дрібне насіння: у 1 кг їжі їх більше мільйона, і вручну їх просто не розкидати. Однак і плювати – справа не проста, тому кращі «плювальщикі» цінувалися і шанувалися в народі. У бурсі про прочуханку казали: «Це вам не ріпу сіяти!»
Розігрування ситуації за ролями (“Рольова гра” , “Програвання сценки”, “Драматургія” )
Розігрування ситуації за ролями (“Рольова гра” , “Програвання сценки”, “Драматургія” )
- “Метод “Прес”;
- “Метод “Прес”;
- “Займи позицію”;
- “Зміни позицію”;
- “Дискусія”.
Тема: Однорідні члени речення.
Чотири пари працюють одночасно. Перед кожною стоїть завдання відповідати на поставлене запитання виключно за поданим кліше:
1-ша пара — «Я вважаю, що ...»
2-га пара — «... тому, що ...»
3-тя пара — «..., наприклад, ...»
4-та пара — «Таким чином, ...»
Отже, міркування набуває такого вигляду:
- Я вважаю, що ці члени речення є однорідними, тому що вони відповідають на одне й те саме питання, наприклад, Україна – незалежна, суверенна держава. Таким чином, однорідні члени залежать від одного й того ж слова.
ЕТАП МАЄ НА МЕТІ ЗАЦІКАВИТИ УЧНІВ ТЕМОЮ УРОКУ. ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ НАВЧАЛЬНІ ПРОБЛЕМНІ СИТУАЦІЇ, НАОЧНІСТЬ, НЕСКЛАДНІ ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ («МІКРОФОН», «КРИГОЛАМИ» ТОЩО).
2. ВИЗНАЧЕННЯ ТЕМИ Й ОЧІКУВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ
ДОЦІЛЬНО ЗАЛУЧИТИ ДО ЦІЄЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НЕОБХІДНО ФОРМУЛЮВАТИ ЧЕРЕЗ ВІДПОВІДНІ ДІЄСЛОВА: «ПІСЛЯ УРОКУ УЧНІ ЗМОЖУТЬ…».
3. НАДАННЯ НЕОБХІДНОЇ ІНФОРМАЦІЇ
ЦЕ МОЖЕ БУТИ МІНІ-ЛЕКЦІЯ, ЗНАЙОМСТВО З ТЕКСТОМ, ВИПЕРЕДЖАЛЬНІ ЗАВДАННЯ. ТУТ МОЖУТЬ БУТИ АКТУАЛІЗОВАНІ ЗНАННЯ, ЯКІ УЧНІ ВЖЕ МАЮТЬ.
4. ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА
ЦЕ ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ І ЗА ЗМІСТОМ, І ЗА ОБСЯГОМ.
5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ І РЕФЛЕКСІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ
ПІД ЧАС ЦЬОГО ЕТАПУ УЧНІ ПОВИННІ УСВІДОМИТИ, ЧОГО ВОНИ НАВЧИЛИСЬ НА УРОЦІ, ВИЗНАЧИТИ СВОЄ СТАВЛЕННЯ ДО РОБОТИ Й ОБГОВОРЮВАНОЇ ТЕМИ, ПОРІВНЯТИ СВОЄ СПРИЙНЯТТЯ З ДУМКАМИ ТА ПОГЛЯДАМИ ІНШИХ.
- у роботі задіяні всі учні;
- у роботі задіяні всі учні;
“Зібратися разом – це початок,
триматися разом – це прогрес,
працювати разом – це успіх”.
Генрі Форд
- школярі вчаться працювати в групі (команді);
- школярі вчаться працювати в групі (команді);
“Двоє, працюючи разом, досягають більшого,
ніж троє, які працюють окремо.”
Чарльз Мак Кормик
- формується доброзичливе ставлення до опонента;
- кожна дитина має можливість пропонувати свою думку;
- створюється “ситуація успіху”;
за короткий час опоновується багато
нового матеріалу;
- формуються навички толерантного спілкування, вміння аргументувати свою точку зору, знаходити альтернативне рішення проблеми;
- формуються навички толерантного спілкування, вміння аргументувати свою точку зору, знаходити альтернативне рішення проблеми;
“Толерантність, повага, готовність навчатися один від одного – цінності, які є основою для розвитку демократичних держав. Цього треба навчати в школах.”
Марк Герсон
- значно підвищується особистісна роль вчителя – він виступає як лідер, організатор.
Викладання – це мистецтво, а не
Викладання – це мистецтво, а не
ремесло – у цьому самий корінь
учительської справи. Перепробувати
десять методів і виробити свій,
переглянути десять підручників і не
триматися жодного неухильно –
от єдино можливий шлях живого
викладання. Вічно винаходити,
вимагати, удосконалюватися – от
єдиний можливий курс сучасного
вчителя.
М.А. Рибникова
1. Урізноманітнювати структури уроків і методи роботи, відійти від шаблонів.
1. Урізноманітнювати структури уроків і методи роботи, відійти від шаблонів.
2. Навчити учнів діяти творчо і самостійно, враховуючи індивідуальні особливості.
3. Поєднувати репродуктивну і пошукову діяльність для забезпечення ефективності навчання.
4. Навчально – виховний процес будувати за принципом діалогу, імпровізації.
5. Використовувати нетрадиційні методи і форми, проводити уроки-спостереження, урок – подорож, урок – захист, урок- рольова гра, урок – диспут, урок – захист власних проектів.
6. Звертати увагу на психологізацію навчання як один із принципів методики навчання.
7. Інтерактивні технології дають змогу створити навчальне середовище, в якому теорія і практика засвоюється одночасно.
Інтерактивні технології:
Інтерактивні технології:
дозволяють розв'язати одразу кілька завдань: розвивають комунікативні вміння й навички, допомагають встановленню емоційних контактів між учасниками процесу;
забезпечують виховне завдання, оскільки змушують працювати в команді, прислухатися до думки кожного;
знімають нервове напруження, дають можливість змінювати форми діяльності, переключати увагу на основні питання.
«Мистецтво навчання не в умінні повідомляти, а в умінні збуджувати, будити, оживляти.» А.Дистерверг
«Мистецтво навчання не в умінні повідомляти, а в умінні збуджувати, будити, оживляти.» А.Дистерверг
1. Вукіна Н.В., Дементієвська Н.П. Критичне мислення: як цього навчати. Науково – методичний посібник. – Х.: Видавнича група «Основа»: «Тріада+», 2007. – 112 с.
1. Вукіна Н.В., Дементієвська Н.П. Критичне мислення: як цього навчати. Науково – методичний посібник. – Х.: Видавнича група «Основа»: «Тріада+», 2007. – 112 с.
2. Державний стандарт початкової загальної освіти. – К.: «Початкова освіта», 2011. – 46 с.
3. Інтерактивні технології навчання у початкових класах./Авт. – упор. І. Дівакова. – Тернопіль: Мандрівець, 2008. – 180 с.
4. Конопельнюк М.В. Українська мова. 2 клас. I семестр (для шкіл з російською мовою навчання). – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 104 с.
5. Макаренко В.М., Туманцова О.О. Як опанувати технологію формування критичного мислення. – Х.: Вид. група «Основа»: «Тріада+», 2008. – 96 с.
6. Мозгова Л.М. Українська мова. 2 клас. Розробки уроків. – Х.: Веста, 2010. – 328 с.
7. Програми для середньої загальноосвітньої школи. 1 - 4 класи. - К.: Початкова школа, 2006. - 296 с.
8. Стребна О.В., Соценко А.О. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи. – Х.: Видавнича група «Основа», 2005. – 176 с.
9. Сучасний урок у початковій школі. 33 уроки з використанням технології критичного мислення//Упор. Г.О. Ярош, Н.М. Седова. – Х.: Вид. гр.. «Основа», 2005. – 240 с.
10. Шарко В.Д. Сучасний урок: технологічний аспект/Посібник для вчителів і студентів. – К.: СПД Богданова А.М., 2007. – 220 с.